Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Eesti Raudtee murrab hambaid hinnastamismudelite kallal... EL soovib, et aastaks 2035 oleks 75% maanteetranspordist raudteele või merele üle viidud...
Ja lahenduseks pakutakse loomulikult maantetranspordile maksude tõstmist.
Päris huvitav lugemine:
https://realtimeeconomy.ee/sites/defaul ... C3%BCs.pdf
Ahjaa, Eesti Raudtee ja RB hakkavad oma vahel kaubavedude pärast konkureerima.
Ja lahenduseks pakutakse loomulikult maantetranspordile maksude tõstmist.
Päris huvitav lugemine:
https://realtimeeconomy.ee/sites/defaul ... C3%BCs.pdf
Ahjaa, Eesti Raudtee ja RB hakkavad oma vahel kaubavedude pärast konkureerima.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Seltsimees direktor, siin me juba olime.
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Meil oli kunagi reaalne KÜ koosolek. 5. korruse elanikud kurtsid katuse üle, 1. korrus vundamendi soojustuse ja välisuste peale. Maja otsmised korterid kurtsid külma välisseina. Ei sekkunud lahingusse, liiga teravaks läks. Ja mida keskmise trepikoja 2. korruse korteri omanikul ikka nii väga kurta või nõuda? Soojustrassid ja kanalisatsioon vahetati ära, uued välisuksed pandi. Elu kui lill.Fasaadi, keldri soojustamise ja katuse vahetamise üle lahingud jätkuvad.Peeter kirjutas: ↑15 Mai, 2025 12:05Kogu see teema maandub või madaldub sinna: KÜ koosolek: aga miks peab kogu maja maksma teise sektsiooni kanalitrassi remondi eest? Miks läheb ühe sektsiooni välisukse lukuvahetus (tingituna sisekorra(tuse)st) ja koristamine ühistu üldisest eelarvest? Las jebivad ise, ise ju vedasid oma lukustatud keldri sitta täis. Miks meie peame nüüd (kaas)rahastama neile konteineri tellimist? Ega meil ülejäänutel ju nende sektsiooni keldri võtit ei ole. jne
Viimati muutis Rebane11, 15 Mai, 2025 16:25, muudetud 1 kord kokku.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Aga kas see on mõistlik või õiglane?
Lõuks maksame ühele, teisele ja kolmandale asjale peale, aga kuskilt peab see raha mida peale maksta kah tulema. Praegu sõidavad näiteks elektriautoomanikud sisuliselt tasuta, võrreldes ICE autoomanikega.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Eks automaksu maksavad ka elektriautoomanikud. Automaksu laekumisi vist loodeti 228 miljonit sel aastal, isegi see katab praeguse teedeehitusraha ära - järgmise nelja aasta jooksul kulutatakse teedele 115 miljonit aastas. Ehk siis autoomanik maksab kütuseaktsiisi, automaksu ja käibemaksu kohe isuga.
Kas see on õiglane või mitte, ei tea. Aga päris kindlasti ei saa süüdistada, et autoomanikud teiste maksumaksjate kulul elavad.
Kas see on õiglane või mitte, ei tea. Aga päris kindlasti ei saa süüdistada, et autoomanikud teiste maksumaksjate kulul elavad.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
No see keskmise elektriauto omaniku poolt makstav automaks on ikka naliSome kirjutas: ↑15 Mai, 2025 17:08 Eks automaksu maksavad ka elektriautoomanikud. Automaksu laekumisi vist loodeti 228 miljonit sel aastal, isegi see katab praeguse teedeehitusraha ära - järgmise nelja aasta jooksul kulutatakse teedele 115 miljonit aastas. Ehk siis autoomanik maksab kütuseaktsiisi, automaksu ja käibemaksu kohe isuga.
Kas see on õiglane või mitte, ei tea. Aga päris kindlasti ei saa süüdistada, et autoomanikud teiste maksumaksjate kulul elavad.
-
- Liige
- Postitusi: 2341
- Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Palun tungivalt teema juurde tagasi.
Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Samas on meil ju ka elekter aktsiisikaup...see keskmise elektriauto omaniku poolt makstav automaks on ikka nali
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
No see aktsiis on võrreldes kütuseaktsiisiga hiirepiss
Diisli aktsiis on 428 EUR/1000 L=9,6 MWh>44,6 EUR/MWh
Elektri aktsiis on 2,1 EUR/MWh
Ehk siis vahe sama energiaühiku kohta on 21,2 KORDA
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Lühidalt, EL-ist enam RB ja põhimaanteede jaoks raha ei saa. Edasi peavad Balti riigid ise vaatama kuidas hakkama saada.
https://arileht.delfi.ee/artikkel/12037 ... opp-maasse
https://arileht.delfi.ee/artikkel/12037 ... opp-maasse
Kuna Euroopast suuri rahasüste enam oodata ei ole, on kõigil kolmel Balti riigil Rail Baltica ehituseks puudu miljardeid eurosid. Riigikontrollide mullu suvel avaldatud aruande järgi olid esimese etapi puudujäägid järgmised:
Eesti: 1,8 miljardit,
Läti: 4,4 miljardit,
Leedu: 3,9 miljardit eurot.
Kui aga lätlased jätaksid Vangaži ja Eesti piiri vahelise lõigu rajamata, säästaks see 1,649 miljardit eurot, järeldub Läti parlamendi Rail Baltica uurimiskomisjoni aruandest.
RB Raili ajutine tegevjuht ja juhatuse esimees Marko Kivila tunnistas aprilli lõpus Läti uudisteagentuurile LETA, et rahastusega on olukord keeruline ja vaja on poliitilisi otsuseid. „Projekti seis on selline, et toimiva liini ehitamiseks kõigis kolmes Balti riigis on puudu kokku seitse miljardit eurot. Vaja on otsuseid ja vaja on kindlat suunda,“ ütles Kivila.
Nii ütleb üleeuroopalise transpordivõrgu TEN-T määrus, et põhivõrk, kuhu Rail Baltica on arvatud, peab olema välja ehitatud kindlaks tähtajaks – 2030. aastaks. Tõsi, see määrus ütleb ka seda, et Eesti peab oma põhimaanteed 2030. aastaks välja ehitama. Seda kohustust me aga ei suuda enam kindlasti täita.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
mõni huvitav lõik antud artiklist veel -
Lätlased on üritanud / üritavad projekti raames sikku teha ning asuda Euroopa maksumaksja rahadega lahendama hoopis muid muresid, kui RB ehitus. Nii läks neil üksvahe põhiaur hoopis uue vaksali ja lennujaama vahejaama ehituseks + uus sild üle Daugava.
Tänaseks üritatakse vähemalt vaksalihoonete ehitus praegusel kujul konserveerida ja võtta sealt unistusi vähemaks. Miljard raudteejaam(adele) on ikka selgelt üle võlli ja kohalikud poliitikud oleks pidanud nendele unistustele ammu pidurit tõmbama. RB fianntseering oli mõeldud ikka eelkõige raudtee rajamiseks, mitte oma kohalike kommunaalprobleemide lahendamiseks. Teiseks tuleb mõelda, kas kiirraudtee trassi ehitus läbi linna on ikka realistlik või moderniseerida trammid/linnalähiliinid RB peatuseni.
Oli põhjuseid, miks Eesti ei hakanud Balti Jaama lammutama ning uut modernset vaksalit + kiirraudteeühendust läbi linna rajama.
Riiga sissesõit oluliselt pikem, lisaks jõeületused jms. Lisaks soov rajada ühendus linna ja lennujaama vahel -> sellised unistused peaks jätma neile siseriiklikult lahendada.
Riigid peavad lihtsalt oma prioriteedid eelarveliste võimalustega kooskõlla viima - ehk tõesti pole RB esimeses etapis marmorpaleede rajamine vajalik ning keskendutakse eelkõige raudteetrassi väljaehitamisele.
PS! On elementaarne, et iga riik peaks ka ise midagi panustama. Igal juhul peaks saama maksudena rohkem tagasi, kui omaosalus.
Olgu siinkohal kohe öeldud, et CEF-i raha on sihtotstarbeline – seda ei saa kasutada millekski muuks kui transpordivõrgu arendamiseks. Seejuures kehtib Baltikumile kui madala elatustasemega piirkonnale kuni 85% toetusmäär, mis tähendab, et Eesti majanduse jaoks on Rail Baltica ehitamine seni olnud selgelt positiivse mõjuga. Maksudena tuleb kaugelt rohkem tagasi kui see 15%, mis endal sisse tuleb panna.
Lätlased on üritanud / üritavad projekti raames sikku teha ning asuda Euroopa maksumaksja rahadega lahendama hoopis muid muresid, kui RB ehitus. Nii läks neil üksvahe põhiaur hoopis uue vaksali ja lennujaama vahejaama ehituseks + uus sild üle Daugava.
Tänaseks üritatakse vähemalt vaksalihoonete ehitus praegusel kujul konserveerida ja võtta sealt unistusi vähemaks. Miljard raudteejaam(adele) on ikka selgelt üle võlli ja kohalikud poliitikud oleks pidanud nendele unistustele ammu pidurit tõmbama. RB fianntseering oli mõeldud ikka eelkõige raudtee rajamiseks, mitte oma kohalike kommunaalprobleemide lahendamiseks. Teiseks tuleb mõelda, kas kiirraudtee trassi ehitus läbi linna on ikka realistlik või moderniseerida trammid/linnalähiliinid RB peatuseni.
Oli põhjuseid, miks Eesti ei hakanud Balti Jaama lammutama ning uut modernset vaksalit + kiirraudteeühendust läbi linna rajama.
Riiga sissesõit oluliselt pikem, lisaks jõeületused jms. Lisaks soov rajada ühendus linna ja lennujaama vahel -> sellised unistused peaks jätma neile siseriiklikult lahendada.
Ja tasub siiski märkida, et üle poole puuduolevast rahastusest saadakse järgmisest rahastusvoorust. EL ei jäta kunagi nii prioriteetseid projekte lõpuni rahastamata.Ent kümned miljonid eurod ei lahenda hiiglaslikku puudujääki. Kui 2017. aastal loodeti Baltimaid läbiv kiirraudtee valmis ehitada ligikaudu 5,8 miljardi euroga, siis Rail Baltica katuseorganisatsiooni RB Raili värskeima hinnangu kohaselt küündib ainuüksi esimese, 2030. aastaks kavandatava etapi hind vähemalt 14,3 miljardi euroni. Eesti osa sellest on ligikaudu 3,1 miljardit eurot ja Läti osa 5,5 miljardit. Seejuures on Eestis raudteekilomeetreid rohkem kui Lätis, kuigi Eesti osa maksumusest on väiksem.
...
2030. aasta eesmärgi täitmiseks peavad rööpad maas olema 2029. aastaks.
Lätis on aga mured sootuks suuremad. Kui Eesti loodab Ülemiste reisiterminali valmis ehitada ligikaudu 230 miljoni euroga, siis lätlased paigutavad ainuüksi Riia keskvaksalisse ja Rail Baltica ühendusega lennujaama terminali ligikaudu miljard eurot. Riia keskvaksali lõunaosa peamised ehitustööd peaksid valmima 2026. aasta sügisel.
Riigid peavad lihtsalt oma prioriteedid eelarveliste võimalustega kooskõlla viima - ehk tõesti pole RB esimeses etapis marmorpaleede rajamine vajalik ning keskendutakse eelkõige raudteetrassi väljaehitamisele.
PS! On elementaarne, et iga riik peaks ka ise midagi panustama. Igal juhul peaks saama maksudena rohkem tagasi, kui omaosalus.
Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild
Kas see pealt miljardi polnud mõeldud ainuüksi Riia vaksali rajamiseks?Miljard raudteejaam(adele) on ikka selgelt üle võlli
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Marvin ja 2 külalist