Nutt ja hala
Re: Nutt ja hala
Idioodid on need, kes sirgele teele mingeid kõveraid jooni joonistavad (või noh, okei, tellivad kõverike joonistamise). Teeks siis juba vastupidi ka - käänulistele tänavatele-teedele sirged sõidurajad, oleks turvalisem ka seal.
professional retard
Re: Nutt ja hala
Aro Velmet:
Väga nõrk hala ajaloolase kohta
.
https://ekspress.delfi.ee/artikkel/1203 ... -ei-paistaNii mõnigi tehnoloogiauurija (näiteks Cory Doctorow) ja vasakule kalduv majandusmõtleja (näiteks Mariana Mazzucato ja Yanis Varoufakis) on järeldanud, et tehnohiidude ärimudel on liikunud turumajandusest nii kaugele, et sellele tuleks anda hoopis uus nimetus: tehnofeodalism.
See termin on mõeldud ärevust tekitama, on ju feodalism ühiskonnakorraldus, mida ei igatse keegi, ei ettevõtjad ega töölised. Sellega seostuvad märksõnad nagu „pärisorjus“, „kodukari“, „esimese öö õigus“, „katk“, „viletsus“ ja muu taoline. Mis võiks 21. sajandi digiühiskonnal olla ühist keskajast pärit institutsioonidega?
Väga nõrk hala ajaloolase kohta

Miks Venemaa Ukrainas sõdib?
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Kas Ukraina kaotab?
2015 jaanuari pealetung
Karmi käega valitsus Ukrainale?
Islamiterroristide hord tuleb?
Moskva jaoks ei võimutse separatistid mitte Donetskis ega Luganskis, vaid Kiievis.
Re: Nutt ja hala
Nõustudes, et Tallinna liikluskorralduses toimuv ei ole eriti mõistlik, siis väite peale, et autojuhid peaks saama ainult otse sõita vikaks suure kivi autojuhtide kapsaaeda.
Mis tähendab, et sõidame ainult sirgetele sõiduradadel? Tundub et vähemalt pealinnas üle poolt autojuhtide ei oska üldse autoga sõita. Suunanäitamine, suunad sõiduradadelt ja märkide lugemine laiemalt, parema käe reegel käivad ikka väga paljudele üle jõu. Rääkimata oskusest liiklussituatsioone hinnata ja võimalikke ohuolukordasid ette näha. Lisaks ristmike kinnisõitmine jne. Loeteleu saaks väga pikk.
Ma olen jätkuvalt arvamusel, et auto juhtimise õigus ei ole inimõigus, ning kõik kes eksamile läbi kukuvad peaks saama õiguse uuesti üritada alles peale pikendatud autokooli kursuse läbimist ja kui uuesti kukuvad läbi, siis võiks üldse kaaluda inimese sobilikkust autot juhtima.
Re: Nutt ja hala
Eks autojuhid oskavad vast ikka sõita, Lasnamäel vahetatakse mitmel pool bussipeatuseid ja pool rida on värisevate kätega kollasega ära eraldatud - saab hakkama küll. Seal Paldiski mnt-l praegu oli pandud kolm rida üheaegselt järsult vasakule põikama. Ühelt poolt ilmub see põige väga ootamatult, sa ei näe eessõitja tagant seda põikekohta ja kui too paneb julmalt otse siis lähedki järgi, järsult vasakule võttes riskid küljelt sisse panna teisele samasugusele ullikesele, kes põikega hiljaks jääb. Ok, tema jääb süüdi aga pärast jama kindlustuse ja plekitöökojaga, Turvalisem tundub eeskirju rikkuda ja otse sõita.
Kui nad kindlasti tahavad sama skeemiga jätkata siis nad peavad põikekohad laugeks tegema - siis saad näed, et kõrvalsõitja läheb õieti ja püsid ka oma rajas. Teises suunas on ju ammu olemas tobe koht, kus üks rida keskele juurde tekib aga ohtlikke olukordi ei teki - rida käändub sujuvalt.
Ise võibolla lubanuks ühelt vasakule suunduvalt reast ka otse sõita või siis taastanud rattatee-eelse olukorra, see toimis minu arust päris hästi. Liiklusskeem peaks olema intuitiivne, et see toimiks ka siis kui teemärgistust näha pole, foorid ei tööta või lihtsalt padukat seinana alla tuleb.
Kui nad kindlasti tahavad sama skeemiga jätkata siis nad peavad põikekohad laugeks tegema - siis saad näed, et kõrvalsõitja läheb õieti ja püsid ka oma rajas. Teises suunas on ju ammu olemas tobe koht, kus üks rida keskele juurde tekib aga ohtlikke olukordi ei teki - rida käändub sujuvalt.
Ise võibolla lubanuks ühelt vasakule suunduvalt reast ka otse sõita või siis taastanud rattatee-eelse olukorra, see toimis minu arust päris hästi. Liiklusskeem peaks olema intuitiivne, et see toimiks ka siis kui teemärgistust näha pole, foorid ei tööta või lihtsalt padukat seinana alla tuleb.
Re: Nutt ja hala
Eks auto juhtimisega tegeletakse siis, kui telefoni näppimisest aega üle jääb ja tõesti midagi muud seal roolis teha ei ole.. 

Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
-
- Liige
- Postitusi: 273
- Liitunud: 23 Apr, 2024 12:03
- Kontakt:
Re: Nutt ja hala
Kõige hullem, et ei tunta isegi märgi "anna teed" tähendust ega mõjuala. Kuna liigun ise kergliikuriga, siis kogen uskumatult sageli täiesti tuima "anna teed" märgi eiramist ja peateele mulle ette sõitmist.AMvA kirjutas: ↑11 Juun, 2025 9:24 Tundub et vähemalt pealinnas üle poolt autojuhtide ei oska üldse autoga sõita. Suunanäitamine, suunad sõiduradadelt ja märkide lugemine laiemalt, parema käe reegel käivad ikka väga paljudele üle jõu. Rääkimata oskusest liiklussituatsioone hinnata ja võimalikke ohuolukordasid ette näha. Lisaks ristmike kinnisõitmine jne. Loeteleu saaks väga pikk.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Nutt ja hala
Inimõiguse kohapealt olen nõus. Ainult see läbikukutamine nõuaks kõigi eksamineerijate lahtilaskmist ja nullist uute koolitamist, endise mentuura kombed on lihtsalt nagu on. Algaja viimine meelega kahemõttelistesse olukordadesse, et enda "edukust" näitav läbikukutusprotsent täis saada on mendikomme. Et hakataks kontrollima ikkagi ohutust, mitte ei aetaks taga läbikukkumise %.AMvA kirjutas: ↑11 Juun, 2025 9:24 Ma olen jätkuvalt arvamusel, et auto juhtimise õigus ei ole inimõigus, ning kõik kes eksamile läbi kukuvad peaks saama õiguse uuesti üritada alles peale pikendatud autokooli kursuse läbimist ja kui uuesti kukuvad läbi, siis võiks üldse kaaluda inimese sobilikkust autot juhtima.
Mu vanem laps kukutati läbi sedasi, et nõuti TRAM eksamiautoga läbisõitmist keelumärgi alt lisatahvliga "õppeautodele".
Legendaarne näide on vast Rapla, kus on 2 eksamineerijat, kelle läbikukkumise % erineb kahekordselt.
Ja päeva kirss ka, sujuvalt läheb jälle segi ohutu kiirus ja lubatud kiirus.
https://epl.delfi.ee/artikkel/120383780 ... alla-saada
Miks mitte siis teha maanteel lubatud kiirus 70 kmh? Pidurdusmaa lüheneb koledasti. Või miks mitte 40 kmh?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Nutt ja hala
Kui sa tuled Ehitajate teelt, siis seal pole mingit bussirada.AMvA kirjutas: ↑10 Juun, 2025 14:16 Seal on ju täitsa märk olemas, et on ühissõidukite rada, mitte ainult ära kulunud rajamärgistus.
Ja parempööre tulebki sellelt ühissõidukite rajalt teha. Kõik ju täiesti selgelt tähistatud.
https://www.google.com/maps/@59.4217424 ... FQAw%3D%3D
Jõuad Haabersti ristmikule, seal on lihtsalt 2 märki paremale minekuks "sõidurajad ja suunad". Radasid paremale on aga 3 (Paldiski mnt-le kesklinna poole). See, et kõige parempoolsem on bussirada, saad sa teada alles siis, kui oled juba valesti ära pööranud. Ja seda viga parandada nt sõidueksamil ei saa. Ja eksamineerijad veavad meelega sellistesse kohtadesse.
Ka mina olen sealt valesti sõitnud. Ja umbes iga 3-s kesklinna poole keeraja keerab seal valesti. Ka mina sain tänu lapse ärakonksutamisele seal endale selle lõpus selgeks, puhas Tallinna liikluskorralduse haltuura.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Nutt ja hala
Parempöörde võimalus LE rikkumatta on olemas.
Ideaalis peaks see välja nägema nii...Kes aga reaalselt oskab sealt nõelasilmast läbi sõita on iseasi
Ideaalis peaks see välja nägema nii...Kes aga reaalselt oskab sealt nõelasilmast läbi sõita on iseasi
Re: Nutt ja hala
Ma küsisin, kas Keila poolt tulles, sa vastasid "Jah"??? Tee endale siis ikka selgeks kustpoolt ja kuhu.Kapten Trumm kirjutas: ↑12 Juun, 2025 10:18Kui sa tuled Ehitajate teelt, siis seal pole mingit bussirada.AMvA kirjutas: ↑10 Juun, 2025 14:16 Seal on ju täitsa märk olemas, et on ühissõidukite rada, mitte ainult ära kulunud rajamärgistus.
Ja parempööre tulebki sellelt ühissõidukite rajalt teha. Kõik ju täiesti selgelt tähistatud.
https://www.google.com/maps/@59.4217424 ... FQAw%3D%3D
Jõuad Haabersti ristmikule, seal on lihtsalt 2 märki paremale minekuks "sõidurajad ja suunad". Radasid paremale on aga 3 (Paldiski mnt-le kesklinna poole). See, et kõige parempoolsem on bussirada, saad sa teada alles siis, kui oled juba valesti ära pööranud. Ja seda viga parandada nt sõidueksamil ei saa. Ja eksamineerijad veavad meelega sellistesse kohtadesse.
Ka mina olen sealt valesti sõitnud. Ja umbes iga 3-s kesklinna poole keeraja keerab seal valesti. Ka mina sain tänu lapse ärakonksutamisele seal endale selle lõpus selgeks, puhas Tallinna liikluskorralduse haltuura.
Ja ei saa aru, mis seal keerulist on?
https://www.google.com/maps/@59.4227442 ... FQAw%3D%3D
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Nutt ja hala
Seejuures (sõitsin selle ristmiku just läbi)
1. see kõrgel olev bussiraja märk jääb ristmikul foori tuld/parempööret oodates tee kõrval kasvavate kaskede varju ja seda on võimalik silmata vaid siis, kui oled juba valesti keeranud. Enne mind keeras 2 autot just bussirajale. Ja kuna üsna kohe algab pidevjoon, siis oledki kahvlis - formaalne rikkumine, kas jätkad otsesõitu bussirajal (pole lubatud) või reastud sealt ära üle pideva joone.
2. Ehitajate teel ei ole bussirada selles suunas, aga ja nõuetekohast märki "sõidurajad ja suunad", kus oleks näidatud, et tegelikult keerab ju kolm rada (mitte 2), millest parempoolseim muutub peale pööret bussirajaks.
Youtubes nägin kunagi kanalit "Tallinna liikluse trikiga kohad". Et selline asi eksisteeris, näitab ise asjade seisu. Liikluskorraldus peab olema intuitiivne ja hetkega mõistetav, mitte "trikiga".
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Nutt ja hala
Näita mulle liikluskorraldusvahendit, mis antud pildil näitab, et paremale pöörab 3 rada, millest parempoolseim on ühissõidukirada?AMvA kirjutas: ↑12 Juun, 2025 11:16 Ja ei saa aru, mis seal keerulist on?
https://www.google.com/maps/@59.4227442 ... FQAw%3D%3D
Antud "lahendus" võib olla isegi JOKK, kuid segadust tekitav ja mendivõtetele ainest pakkuv on see küll. Kui panna sinna paremale bussipeatuse juurde patrull trahve vormistama, siis päevas mingi 500 autojuhi käest saaks 60 eurot nagu naksti. Sellelt Ehitajate tee parempoolselt rajalt keerab iga 4-5 auto sinna bussirajale ilmaasjata, teisipäev käisin rattaga sealkandis ja umbes 15 min ekstra jälgisin mängu.
Viimati muutis Kapten Trumm, 12 Juun, 2025 11:48, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Nutt ja hala
Paremale pöörab kaks rada, kolmas rada tuleb hiljem juurde. Pööre tehakse ikka oma reast.Kapten Trumm kirjutas: ↑12 Juun, 2025 11:47Näita mulle liikluskorraldusvahendit, mis antud pildil näitab, et paremale pöörab 3 rada, millest parempoolseim on ühissõidukirada?AMvA kirjutas: ↑12 Juun, 2025 11:16 Ja ei saa aru, mis seal keerulist on?
https://www.google.com/maps/@59.4227442 ... FQAw%3D%3D
Antud "lahendus" võib olla isegi JOKK, kuid segadust tekitav ja mendivõtetele ainest pakkuv on see küll. Kui panna sinna paremale bussipeatuse juurde patrull trahve vormistama, siis päevas mingi 500 autojuhi käest saaks 60 eurot nagu naksti.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Nutt ja hala
Paremale annab seal pöörata 3-st rajast, millest parempoolseim, kuhu Ehitajate tee esimesest rajast pidevalt intuitiivselt keeratakse, on kogemata bussirada. Tähistus "sõidurajad ja suunad" on ekslik. Parempoolsema raja korral olev märk tuleb vahetada õige vastu (kus on peale märgitud kaks pööramisvõimalust, millest märgil alumine on selgemõtteliselt bussirajana ära tuntav.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Nutt ja hala
Oot oot, kuidas sa saad paremale KOLMEST rajast keerata??? Kui seal see kolmas rada tekib, siis sa juba lõpetad pööret.Kapten Trumm kirjutas: ↑12 Juun, 2025 11:50 Paremale annab seal pöörata 3-st rajast, millest parempoolseim, kuhu Ehitajate tee esimesest rajast pidevalt intuitiivselt keeratakse, on kogemata bussirada. Tähistus "sõidurajad ja suunad" on ekslik. Parempoolsema raja korral olev märk tuleb vahetada õige vastu (kus on peale märgitud kaks pööramisvõimalust, millest märgil alumine on selgemõtteliselt bussirajana ära tuntav.
Seal on kokku neli rada, millest kõige vasakpoolseim keerab Keila suunas. Kolmest parempoolsest vsakpoolne läheb otse Tabasallu, keskmine otse ja paremale ja parempoolne ainult paremale.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot] ja 4 külalist