Autotehnikateema
Re: Autotehnikateema
Enne kui toll- ja meeterkeermetega nüpeldamine käest läheb, targutan vahele Briggs mootori asjus. Üks elatunud isend ootas vanarauaringi ja jõudis selle ära oodata. Oli juba auto kastis, aga otsustasin maha tõsta ja veidi lustida. Esmalt nii palju õli välja, kui võimalik ja veidi bensiini paaki. Gaasihoob sai traadiga fikseeritud ja pöörete regulaator ka järele aidatud, et uriseks tavapärasest kiiremini. Pakun, et umbes 10 minuti järel tegi korra veidi imeliku häält, aga siis jätkas tööd. Mõne aja möödudes sai sellest plärinast ikka kopp ette, seiskasin mootori ja tõstsin tagasi auto kasti. Järeldasin seda, et madal õlitase või aastaid vana õli ei ole takistuseks töötamisel, tõenäoliselt mädaneb/puruneb midagi kere küljes enne, kui mootor otsa saab. Kasutuses olevatel niidukitel teostan õlivahetust siiski korra aastas.
Kui on probleem, tõmba lõuga
-
- Liige
- Postitusi: 1679
- Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Kiidan takka. Ma valan oma Briggsi mootoriga murutraktorisse vahel veidi õli juurde, et päris tühi ei oleks. Normi ei tohi täis valada, hakkab hirmsasti tossama. A kui veidi varda otsas näitab, siis on okey. Pill on aastast 2003 ja esimese elu veetis haljatusfirmas, kust saabus täiesti siledate rehvidega. Niidan kõike, ka põlvekõrgust heina.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Re: Autotehnikateema
Stigal nt toll.
Just käis taadu minu juurest niidupea pesade jaoks 3/8 UNF keermepuuri ja lõikurit otsimas.
Just käis taadu minu juurest niidupea pesade jaoks 3/8 UNF keermepuuri ja lõikurit otsimas.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
(Briggsi) mootorite kohta on siin veits lollust kirjutatud - mistahes sisepõlekal ei ole sugugi kama kaks, mis puhtusega õli või palju seda sees on. Enamik mootoreid tehaksegi varuga, ka sõiduautomootoril püsib õlirõhk veel siis, kui varda pealt alla MIN näitab. Lihtsalt see, et mootor töötab, ei tähenda, et õlitus piisav on. Selle tagajärjed selguvad hiljem. Enamasti kannatavad esimesena paiskõlitusega sõlmed.
Kui mootor õli max peal hirmsalt tossab, tähendab, et peale haljastusfirmas kulunud rehvide on ka mootor ise vaeseks sõidetud. Need väikemootorid (sõltumata margist kusjuures) töötavad täitsa edukalt ka olematu kompressiooniga.
Mul on kodus üks jäätmepunkti jäetud muruniitja, MTD toodang ja miski ThorX mootoriga, sellel nöörist tõmmates ei saagi aru, millal survetakt on, aga peale suuremat sinise suitsu pahvakat hakkab tööle ja täiesti toimib. Õli seal pole vaja vahetada, umbes kuu ajaga kulub kõik ära ja siis vala ainult juurde. Ja puhasta küünalt.
Kui mootor õli max peal hirmsalt tossab, tähendab, et peale haljastusfirmas kulunud rehvide on ka mootor ise vaeseks sõidetud. Need väikemootorid (sõltumata margist kusjuures) töötavad täitsa edukalt ka olematu kompressiooniga.
Mul on kodus üks jäätmepunkti jäetud muruniitja, MTD toodang ja miski ThorX mootoriga, sellel nöörist tõmmates ei saagi aru, millal survetakt on, aga peale suuremat sinise suitsu pahvakat hakkab tööle ja täiesti toimib. Õli seal pole vaja vahetada, umbes kuu ajaga kulub kõik ära ja siis vala ainult juurde. Ja puhasta küünalt.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
-
- Liige
- Postitusi: 1679
- Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Sa siin kuskil kirjutasid et "sentimeeter alla või üle normi ei tee mootorile midagi". Mingi 10 000 postitust tagasi. Ma ei viitsi otsida.Kapten Trumm kirjutas: ↑10 Juun, 2025 12:44 (Briggsi) mootorite kohta on siin veits lollust kirjutatud - mistahes sisepõlekal ei ole sugugi kama kaks, mis puhtusega õli või palju seda sees on. Enamik mootoreid tehaksegi varuga, ka sõiduautomootoril püsib õlirõhk veel siis, kui varda pealt alla MIN näitab. Lihtsalt see, et mootor töötab, ei tähenda, et õlitus piisav on. Selle tagajärjed selguvad hiljem. Enamasti kannatavad esimesena paiskõlitusega sõlmed.
Kapten Trumm kirjutas: ↑10 Juun, 2025 12:44
Kui mootor õli max peal hirmsalt tossab, tähendab, et peale haljastusfirmas kulunud rehvide on ka mootor ise vaeseks sõidetud. Need väikemootorid (sõltumata margist kusjuures) töötavad täitsa edukalt ka olematu kompressiooniga.
Selle peale, et mootor kulub koos rehvidega, ei oleks küll ise tulnud. Tänan osutamast!

Kapten Trumm kirjutas: ↑10 Juun, 2025 12:44
Mul on kodus üks jäätmepunkti jäetud muruniitja, MTD toodang ja miski ThorX mootoriga, sellel nöörist tõmmates ei saagi aru, millal survetakt on, aga peale suuremat sinise suitsu pahvakat hakkab tööle ja täiesti toimib. Õli seal pole vaja vahetada, umbes kuu ajaga kulub kõik ära ja siis vala ainult juurde. Ja puhasta küünalt.
Mu Briggs käib täitsa tihedalt ringi. Nii et veidi tühjem/nõrgem aku ei jõua teda õieti ringi tõmmata. Sinist välja ei aja välja arvatud siis, kui varda järgi õli täis valada. Natuke kahtlustan, et õlivarras on vale. Niidan kuniks ta niidab. Laheb laiali siis ostan uue. Kogu ülejäänud krempel mootori ümber on sama õnnetu kui see mootor. "Ühe rattaga hauas" on selle raipe kohta hästi öeldud.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Re: Autotehnikateema
Tänapäeva niidukite plekkorpused pahatihti on stiilis nagu 80ndate japside kered - niiduk värvitakse üle ja siis tõmmatakse plekk vahelt väljadavidsoniharald kirjutas: ↑10 Juun, 2025 14:55 "Ühe rattaga hauas" on selle raipe kohta hästi öeldud.

Minu viimase 3 niiduki kogemus on, et nii 10 aastaga korpus roostetab suht lootuseltult läbi (keevitada ka ei anna eriti) samas kui mootor läheb veel kenasti käima ja ressurssi justkui oleks. Tegelikult oleks muidugi õige kogu see silo sealt peale igat niitmist alt ära pesta, eks sellega tõstaks niiduki kere eluiga kindlasti aga mina ei viitsi jännata sellega eriti.
Ma olengi siis sellised "ühe rattaga hauas" niidukid jätnud sellisteks "sportniidukiteks". Niidan nendega järsu kallakuga kraaviääri (õlitus!), mudast kraavipõhja jne hard-enduro stiilis kohtasid kuhu korraliku asjaga ei roniks. Karpas tuleb küll ühte vedru tunde järgi lühemaks sättida, sellega saab mootori pöördeid tõsta ja masin ei sure iga rammusama putke peale välja. Multšija tuleb samuti vahelt välja visata.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
professionaalsematel niidukitel on selleks kohad, kuhu ühendatakse voolik taha ja siis pannakse niiduk käima - näiteks Cub Cadetil selline võimalus on.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Ma ootan ka millal see hiljem juhtub. 2016 aastal müüsin kastika maha ja ostsin Forester XT. Kuna sellisega suurt niitjat kaasa ei mahu vedada, ostsin Kurassaare K-Rautast 230 raha eest McCullochi. Aasta pärast sellel juba rattad veidi logisesid ja kuna ma olin Forresteris pettunud ja selle uuesti kastika vastu vahetanud, siis otsustasin, et ma ei tee selle niidukiga ühtegi hooldust, sureb millal sureb, vajadusel on mul kolme maakodu kohta 5 niitukit. Siiski olen paar korda pesnud seda svammi, mida nad hellitavalt õhufiltriks kutsuvad. Aga õli masinas on originaal, õlitaset olen vahest vaadanud ja vist ka kaasasaadud 0,5 liitrisest juurde tilgutanud, aga see on ka kõik. Ja tera teritanud muidugi. Rattad sõidavad juba nii lääpas, et ma imestan, kuidas nad ikka all seisavad, aga mootor suremise märke ei näita.Kapten Trumm kirjutas: ↑10 Juun, 2025 12:44 (Briggsi) mootorite kohta on siin veits lollust kirjutatud - mistahes sisepõlekal ei ole sugugi kama kaks, mis puhtusega õli või palju seda sees on. Enamik mootoreid tehaksegi varuga, ka sõiduautomootoril püsib õlirõhk veel siis, kui varda pealt alla MIN näitab. Lihtsalt see, et mootor töötab, ei tähenda, et õlitus piisav on. Selle tagajärjed selguvad hiljem.
Bonis nocet, quisquis pepercerit malis.
Re: Autotehnikateema
Kui muruniidukid kätte ära mädanevad siis iseenesest on neid ka roostavaba korpusegaFuchs kirjutas: ↑10 Juun, 2025 15:24
Tänapäeva niidukite plekkorpused pahatihti on stiilis nagu 80ndate japside kered - niiduk värvitakse üle ja siis tõmmatakse plekk vahelt välja![]()
Minu viimase 3 niiduki kogemus on, et nii 10 aastaga korpus roostetab suht lootuseltult läbi (keevitada ka ei anna eriti) samas kui mootor läheb veel kenasti käima ja ressurssi justkui oleks. Tegelikult oleks muidugi õige kogu see silo sealt peale igat niitmist alt ära pesta, eks sellega tõstaks niiduki kere eluiga kindlasti aga mina ei viitsi jännata sellega eriti.
https://www.agrieuro.co.uk/large-self-p ... 8_797.html
Mingisugust marki olen näinud ka Glocki püstoli sarnasest plastikust tehtuna.
Re: Autotehnikateema
Husqvarna Klippo sari on alumiiniumist korpusega.
Kui rattad lääpa vajuvad, siis aitab ka see, kui laiad seibid kahele poolekorpust rattavõllile panna.
Kui rattad lääpa vajuvad, siis aitab ka see, kui laiad seibid kahele poolekorpust rattavõllile panna.
Re: Autotehnikateema
Muruniiduki mootorid ongi paiskõlitusega ja õli ringluse eest hoolitseb seal horisontaalse võlliga, karteris lahtiselt keerlev labaratas, mis õli mootori sisemusse laiali pritsib ning klassikalist õlipumpa ei olegi.Kapten Trumm kirjutas: ↑10 Juun, 2025 12:44 ... Lihtsalt see, et mootor töötab, ei tähenda, et õlitus piisav on.
Selle tagajärjed selguvad hiljem.
Enamasti kannatavad esimesena paiskõlitusega sõlmed. ...
Paljudel tänapäeva väikemootoritel on nn "pehmestardi süsteem" sisse ehitatud, kus üks silindriklapp hakkab alles siis sulguma, kui väntvõll saavutab käivituseks vajalikud pöörded, et ka nõrgema käega inimesed neid mootoreid käivitada saaksid.... MTD toodang ja miski ThorX mootoriga, sellel nöörist tõmmates ei saagi aru, millal survetakt on, aga peale suuremat sinise suitsu pahvakat hakkab tööle ja täiesti toimib. ...
Mu viimati ostetud generaatoril, niidu- ja lumemasinal on selline süsteem ning aeglaselt nööri tõmmates kompressiooni ei tunnegi.
Kallakul niites peab silindrit alati kõrgemal hoidma, siis karteris olev labaratas tagab alati normaalse õlituse aga kui silinder on allpool ja õli silindrisse voolab, siis hakkab kolvipõhi õli peksma.Fuchs kirjutas: ↑10 Juun, 2025 15:24...davidsoniharald kirjutas: ↑10 Juun, 2025 14:55 "Ühe rattaga hauas" on selle raipe kohta hästi öeldud.
Ma olengi siis sellised "ühe rattaga hauas" niidukid jätnud sellisteks "sportniidukiteks". Niidan nendega järsu kallakuga kraaviääri (õlitus!), mudast kraavipõhja jne hard-enduro stiilis kohtasid kuhu korraliku asjaga ei roniks. ...
Kellel tagumiste ratastega isevedavat suuremate platside niidukit on vaja, siis hetkel on soodukas ja neid veel on ladudes:
https://www.bauhof.ee/et/p/754788/murun ... t-cl-53-gz
See paistab isevedajatest hetkel kõige asisem ja erinevalt "soliidetest toodetest" veavad sellel tagumised rattad, mis võimaldab ka sööti- ja "võsa" niita.
(Esiveolise rattad tõusevad võsas maast lahti ja need sobivad ainult hoolitsetud madala muru pügamiseks.)
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autotehnikateema
Multšimise funktsiooni tekitab erinevate kaldenurkadega, ringlevat õhuvoolu tekitav tera ja kui see tera "välja visata", siis kuidas niita mõtled?
See on Husqarna Klippo Bio multšiv tera:
https://www.sparestore.com/en/blade-for ... -cm-13-345

https://www.google.com/search?q=5028814 ... e&ie=UTF-8
Tasub tähele panna, et profiniiduki teral on ainult poldi auk keskel ja tera kinnitub taldrikvedruseibiga ning puuduvad avad tera kaasavedamiseks.
See on selleks, et teraga kännu otsa sõites ei lööks mootori väntvõlli kõveraks ja pärast pauku esimese niidukiga (mis võlli kõverdas) olen kõikidel järgnevatel niidukitel kaasavedajad kohe ära lõikanud ja vaatamata paljudele paukudele ei ole mitte ühtki väntvõlli enam kõveraks löönud.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
-
- Liige
- Postitusi: 1679
- Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Oleneb, mida keegi niidukiks nimetab. Minu murutraktoril on nii õlipump kui õlifilter. 15 hobujõuline Briggs on.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Re: Autotehnikateema
Vot siin ma võin terminitega eksida. Mul konkreetsel husqvarna niidukil käib korpusel küljelt selline mustast plastikust "püramiid" sisse, mis siis ilmselt suunab juba niidetud muru uuesti tera peale? Igatahes kui see vahelt välja võtta, lendab niidetud muru küljelt välja, nagu klassikalisel niidukil ja masina jõudlus on kohe tuntavalt parem.
Paiskõlitusest olen ka teadlik, seepärast rõhutasin enne seda järskude kraavide niitmist. Niidan seal täpselt nii nagu parajasti mugav on, omamoodi eksperiment, millal see mootor kokku läheb lõpuks. 3 suve on sellist kuritarvitamist juba kannatanud... huvitav kas tänapäevased õlid on nii palju paremaks läinud või on siis selles Briggsi mootoris tõesti nii häid materjale kasutatud, et sellist valu välja kannatab

-
- Liige
- Postitusi: 1679
- Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
See "paiskõlitus ei sobi kallakutele" on rohkem müügimeeste jutt kui reaalsus. Reaalsuses peab mootori kallutama vähemalt 45 kraadi või rohkem, et õli hakkaks karteri põhjast kuhugi ära voolama. Ennem hakkab jalg kallakul libisema, kui mootori õlitus puudulikuks jääb.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline