Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Raha ei ole.
Raha on kõik otsas.
Tuleks hakata ka muruniidukeid, tõukse ja jalgrattaid maksustama.
Raha on kõik otsas.
Tuleks hakata ka muruniidukeid, tõukse ja jalgrattaid maksustama.
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Et kunagi oli " takso viin " siis nüüd tuleb " tõuksi õlu " 

-
- Liige
- Postitusi: 2322
- Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Hiluxid mida riik on viimasel ajal näteks sõjaväepolitseile ja Riigilaevastikule muretsenud, on miskipärast hinnakirja tipust
.

-
- Liige
- Postitusi: 908
- Liitunud: 17 Nov, 2022 14:11
- Kontakt:
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Igatahes on üks trend muutumatu- kui eesti ametnik näeb probleemi, haarab käsi kellu järele. Igal võimalusel tuleb midagi ehitada. Lõhume vana maha ja ehitame uue asemele hinnast küsimata. Kuigi tihti ühte probleemi lahendades tekitame kolm juurde.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Mina oleks sinna mingid "kongiga" suure kabiiniga pikapid ostnud - umbes 40 000 masin. Selle raha eest oleks automaatkasti ja kliimaseadme ka saanud.
Korralik maastikuvõime ja soliidne vedrutus pärapõrgus sõitmiseks.
Aga jah, PPA tõendas taaskord (isegi kui see 100 tuhat välja jätta), et nende mentaalsus on endiselt rahuaja tasemel.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Hiluxi puhul (ma ei tea, kas antud juhul on teemaks) on selline pluss, et see on praegu vist enamvähem ainus pikap, millele pakutakse normaalsuuruses (2,8) diislit, mis on oluline raskel veol. Näiteks kui pead 3-tonnist haagist tihti sikutama. Paate vedama jne. Teised on meil kõik juba downsizetud 2,0 või väiksema mootoriga, mille kasutatavus ilma automaatkastida on juba kaheldav.maksipoiss kirjutas: ↑18 Juun, 2025 6:15 Hiluxid mida riik on viimasel ajal näteks sõjaväepolitseile ja Riigilaevastikule muretsenud, on miskipärast hinnakirja tipust.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Ma ei kujuta ette, kuhu nad selle vintsi kinni panid ja mis selline vints suudab.
Rääkimata sellest, et see auto on nii elektroonikat ja juhiabisid täis, et kui mõni parkimisandur on must, siis see auto kuhugi ei sõida. Aga no ju siis kellelegi PPA-s tehti proovisõit ja võttis nii tüki sisse, et enam ei saanud mõtet peast välja. See kui kergekäeliselt maksumaksja rahaga ümber käiakse on ikka uskumatu.
Õige piirivalveauto peaks olema selline:
Rääkimata sellest, et see auto on nii elektroonikat ja juhiabisid täis, et kui mõni parkimisandur on must, siis see auto kuhugi ei sõida. Aga no ju siis kellelegi PPA-s tehti proovisõit ja võttis nii tüki sisse, et enam ei saanud mõtet peast välja. See kui kergekäeliselt maksumaksja rahaga ümber käiakse on ikka uskumatu.
Õige piirivalveauto peaks olema selline:
Viimati muutis AMvA, 18 Juun, 2025 8:28, muudetud 1 kord kokku.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Touareg on kandekerega masin. Kõik eespool nimetatud pikapid, sh Amarok on raamiga.
Kandekerega autol ongi 2 võimalust - podjobkat tehes kinnitatakse vints stange tala külge (tavaliselt mingi 50x25 klassis alumiiniumprofiil), mis on kõver esimesel vintsimisel ja korralikumalt tehes tekitatakse selline stangealune lisakonstruktsioon lonzeroonide vahele.
PPA VW Transporteritel olid ka vintsid ees, kuidas need pandud olid?
Siiski, nt lumesahkasid pannakse ikkagi raamiga autodele.
Touareg on kindlasti hea auto, ainult kas nende uute siledate piiriteede lummuses liigselt ei olda ja metsa sõita enam tarvis pole? Maastikusõitu ju selline auto ei kannata.
Kandekerega autol ongi 2 võimalust - podjobkat tehes kinnitatakse vints stange tala külge (tavaliselt mingi 50x25 klassis alumiiniumprofiil), mis on kõver esimesel vintsimisel ja korralikumalt tehes tekitatakse selline stangealune lisakonstruktsioon lonzeroonide vahele.
PPA VW Transporteritel olid ka vintsid ees, kuidas need pandud olid?
Siiski, nt lumesahkasid pannakse ikkagi raamiga autodele.
Touareg on kindlasti hea auto, ainult kas nende uute siledate piiriteede lummuses liigselt ei olda ja metsa sõita enam tarvis pole? Maastikusõitu ju selline auto ei kannata.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Tegelikult häiris mind antud uudise juures üks asi veelgi enam - vanad masinad jälle Ukrainasse.
Ma olen väga suur Ukraina toetaja ja pooldan abi andmist, aga kas see oma pükste jalast andmine olukorras, kus ka meie poole (vähemalt retoorikas) aina enam kiigatakse, on õigustatud?
Meil on KL masinate osas suht palja peega, ostame endale kuradi elementaarseid asju tänaseks lahingupidamiseks ja siis "vanad masinad lähevad Ukrainasse ja kolmandatale riikidele (ala Moldova)". Aga saab Tsahkna vähemalt kuskil öelda, et me oleme abistajate tipus...
Ma olen väga suur Ukraina toetaja ja pooldan abi andmist, aga kas see oma pükste jalast andmine olukorras, kus ka meie poole (vähemalt retoorikas) aina enam kiigatakse, on õigustatud?
Meil on KL masinate osas suht palja peega, ostame endale kuradi elementaarseid asju tänaseks lahingupidamiseks ja siis "vanad masinad lähevad Ukrainasse ja kolmandatale riikidele (ala Moldova)". Aga saab Tsahkna vähemalt kuskil öelda, et me oleme abistajate tipus...
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Kordan, Touareg piirivalvele ja sellise hinnaga, selge overkill (nagu Leedu vürstiriigis juba), aga lugege uuesti 90 prossa maksis kinni EL, mitte "maksumaksja" (kuigi maksumaksja osa peaks ole 200 000 ala 4 Amaroki või Hiluxi juba soodutusega riigile). Jah Amarok, Hilux oleks sobivamad võibolla ka Kodiaq, kui linnamaasturit taheti. Mõistaks ka kuidagi, kui tüki hind oleks olnud ca 55 000, aga meil ikka ei ole päris Rootsi, kus politseiautodeks on tõesti Touaregid ja tippvarustuses Volvod, sest politseinik veedab enamiku tööajast oma tööautos.
Samuti pole me ka Leedu, mis on nii sõjanduses, kui ka sisejulgeoleku varustuse valikul silma paistnud just kõige kallimate, aga tõenäoliselt mitte parimate valikutega (BMW, Audi, Panzerhaubitze 2000, JLTV jne). Seega väga vastuoluline otsus, patrullautodele pandi 2025 aastaks stop ja siis ostetakse Touaregi piirivalvele 


Unforeseen consequences
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Brüsseli raha kasutamine ei tähenda, et ostma peaks sobimatuid ja liiga kalleid autosid.
Pärastine ülalpidamiskulu, sh maastikukasutuses laguneva mittemaasturi korrashoidmine, tuleb maksta juba täielikult maksumaksja rahast.
Meil ei sõida isegi ministrid sellise hinnaga autodega (nende hind on seal 60K piires).
Värsketel kruusateedel tundub esialgu äge kihutada, aga kui pärast selgub, et selle teedevõrgu korrashoiuks enam pappi pole ja need muutuvad paaru aastaga tavaliseks kruusatee moodi augumereks, siis hakkab see sõiduautovedrustus kiiresti lagunema ja remondiarved lakke kasvama.

Pärastine ülalpidamiskulu, sh maastikukasutuses laguneva mittemaasturi korrashoidmine, tuleb maksta juba täielikult maksumaksja rahast.
Meil ei sõida isegi ministrid sellise hinnaga autodega (nende hind on seal 60K piires).
Värsketel kruusateedel tundub esialgu äge kihutada, aga kui pärast selgub, et selle teedevõrgu korrashoiuks enam pappi pole ja need muutuvad paaru aastaga tavaliseks kruusatee moodi augumereks, siis hakkab see sõiduautovedrustus kiiresti lagunema ja remondiarved lakke kasvama.
Viimati muutis Kapten Trumm, 18 Juun, 2025 14:20, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Taolist kirumist on kuulda palju, vist vähe seletatakse, miks mõne teise ametkonna vanad autod KL ei maandu (kunagi KL sedasi elaski).HeiniR kirjutas: ↑18 Juun, 2025 10:46 Tegelikult häiris mind antud uudise juures üks asi veelgi enam - vanad masinad jälle Ukrainasse.
Ma olen väga suur Ukraina toetaja ja pooldan abi andmist, aga kas see oma pükste jalast andmine olukorras, kus ka meie poole (vähemalt retoorikas) aina enam kiigatakse, on õigustatud?
Meil on KL masinate osas suht palja peega, ostame endale kuradi elementaarseid asju tänaseks lahingupidamiseks ja siis "vanad masinad lähevad Ukrainasse ja kolmandatale riikidele (ala Moldova)". Aga saab Tsahkna vähemalt kuskil öelda, et me oleme abistajate tipus...
Auto kulust on tema soetus (eriti just vana auto puhul) mikro-osa, suurema osa moodustavad ülalpidamiskulud, kütus, hooldus, remont, varuosad.
Küsimus on jooksva eelarve suuruses, mitu autot kannatab sellega ülal pidada. KL ei tule neid seepärast, et KLPS ei võtaks neid vastu ja põhjendab sellega, et ülalpidamiseks raha rohkem pole. Vabatahtlike "tasuta" töö vanarauaealiste rontide kõpitsemisel on väga äge, kuid diislit, rehve jne ostetakse üldiselt mitte korjandusraha, vaid eelarve raha eest.
Sama jutt käib ka nende näiliselt kõlbulike, kuid KV-st ära põlatud autode oksjonite kohta, eks neid pakutakse ka KL-le ja eks peastaabi planeerijad raputavad seepeale pead.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Mul on kogu aeg see arvamus olnud, et PPA piiripersonal peab suutma pidada jao tasemel lahingut ja selleks on vaja pigem pikap-tüüpi maastureid, et liigutada korraga vähemalt täisrelvis pooljagu taktikalises olukorras, st tagatud on ringvaatlus ja vajadusel kiire jalastumine ja kontaktile reageerimine.Õige piirivalveauto peaks olema selline:
Sellises sõiduautos täisvarustuses on väga kitsas, välja näeb halvasti (aknad kindlasti porised) jne
Üllatuslikult, selline "õige piirivalveauto", kui 100 kaupa ikka osta (hinnad on siis midagi muud kui ühe auto jaehind esinduse kodukal) ei tule hinnaga eriti üle 50 000, kui pildil olevat tahta.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Eesti politseiautod ja muu jõustruktuuride sõidukipark
Kust see EL raha siis tuleb? Seina seest?
See on samasugune (sh meie) maksumaksja raha ja selle laristamine on minimaalselt taunumisväärne
See on samasugune (sh meie) maksumaksja raha ja selle laristamine on minimaalselt taunumisväärne
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist