Low-End innovatsioon taktikaliste eesmärkide saavutamiseks

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Kasutaja avatar
Chupacabra
Liige
Postitusi: 3897
Liitunud: 25 Juun, 2014 15:25
Kontakt:

Re: Low-End innovatsioon taktikaliste eesmärkide saavutamiseks

Postitus Postitas Chupacabra »

KV matkekeskuses on see tehtav.
Kasutaja avatar
Madis22
Liige
Postitusi: 1502
Liitunud: 09 Mär, 2005 14:11
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Low-End innovatsioon taktikaliste eesmärkide saavutamiseks

Postitus Postitas Madis22 »

Matkekeskuses ehk tõesti juba on, aga kas see süsteem tegelikult vajaks matkekeskust. Mootorratturitele toodetakse smart-kiivreid, mis suudavad liikluses ohtusid ja liiklusmärke tuvastada ning esile tuua, ümbrust jälgida - vaja oleks samalaadet asja, mis liiklusohtude asemel tuvastaks takistusi, inimesi, relva asendit ja lasu hetke ning suudaks simuleerida lendavat drooni ning harjutada saaks reaalsel maastikul. Ühte matkekeskusesse ei mahu harjutama terve kaitsevägi ja kaitseliit. Selliseid peakomplekte võiks aga võiks olla jao või rühma-jagu igas üksuses ja malevas.
The laws of physics is more what you'd call 'guidelines' than actual rules.
Kasutaja avatar
Chupacabra
Liige
Postitusi: 3897
Liitunud: 25 Juun, 2014 15:25
Kontakt:

Re: Low-End innovatsioon taktikaliste eesmärkide saavutamiseks

Postitus Postitas Chupacabra »

Ütleme nii, et KV/KL on pakilisemaid vajadusi.
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 23185
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Vene-Ukraina sõda II osa

Postitus Postitas ruger »

orkid õpetavad spetsiaalsetel polügoonidel mootorratastel liikumist
The Russians are building dedicated training grounds for motorcyclists.
Training apparently is for both logistics riders and for “dragoon” assaults.
Instructors will include “titled motocross athletes”!
https://x.com/GrandpaRoy2/status/1941620825876201960
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
seersant Angua
Liige
Postitusi: 159
Liitunud: 17 Okt, 2020 8:17
Kontakt:

Re: Vene-Ukraina sõda II osa

Postitus Postitas seersant Angua »

"Тачанка" ja mootorratsavägi, hirmu äratav... Nu nüüd me teile, valgekaartlikele bandeeranärakatele, alles näitame!
rainer.k
Liige
Postitusi: 176
Liitunud: 23 Mär, 2022 0:48
Kontakt:

Re: Vene-Ukraina sõda II osa

Postitus Postitas rainer.k »

seersant Angua kirjutas: 06 Juul, 2025 16:28 "Тачанка" ja mootorratsavägi, hirmu äratav... Nu nüüd me teile, valgekaartlikele bandeeranärakatele, alles näitame!
Ma väga naljaga ei suhtuks sellesse tsiklitega liikumisse vaid see on tõsine probleem.
Liiguvad kiiremini kui jala, teerada kus inimene kõnnib sobib ka selleks ja need kipuvad olema ka varjatud õhuvaatluste eest.
Pealegi on drooniga tsikli jälitamine kõvasti aeganõudvam.
Mingi suva Hiina tsikkel 200cc maksab suurusjärk 3500-4000 eur kui sedagi ja sama rahaga ei saa midagi paremat.
Kui jala minnes sai võtta vaid seljakoti asjadega ja pisut laskemoona, siis tsikliga pole probleemi viia 50-65kg varustust kohale ja minna kohe uue järgi.
Kui elavjõuga probleemi pole on see vastasele väga tõsine probleem ja vastumeetmed kordades kulukamad, niiet ma vaatan küll seda arengut murelikult ja soovitaks ka meil tsiklismi peale mõelda sõjaväes.
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1679
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Vene-Ukraina sõda II osa

Postitus Postitas davidsoniharald »

Konteineriga ostes on need ühe otsa tsiklid maksimum 500 eurot tükk, mitte rohkem.

Tsikliga saab liikuda kiiresti ja varjatult. 50kg kandamit eeldab mingit kandesüsteemi, päris niisama selga ei võta.

Vastumeetmeteks sobib ikka okastraat maha või tavaline traat kõri kõrgusele. Sõidu pealt vastu ei lase. Natuke liikuvam kergejalavägi, ei muud. Ei ole nad nii võitmatud midagi.

Meil on ka mootorrattad Kaitseväes:
https://mil.ee/kaitsevagi/tehnika/trans ... s-ec-350f/
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
diesel
Liige
Postitusi: 922
Liitunud: 20 Jaan, 2011 20:47
Kontakt:

Re: Vene-Ukraina sõda II osa

Postitus Postitas diesel »

virgatsite sõiduvahendiks on tsiklid olnud juba nö. aegade algusest. küllap ronitigi hobuse seljast maha kohe kui tsikkel piisavalt elujõuliseks sai. võitlejad pruukisid tsikleid ka vähemasti juba eelmise ilmasõja ajal.
kalvis
Liige
Postitusi: 1443
Liitunud: 03 Aug, 2014 9:49
Kontakt:

Re: Low-End innovatsioon taktikaliste eesmärkide saavutamiseks

Postitus Postitas kalvis »

davidsoniharald kirjutas: 06 Juul, 2025 18:31 Konteineriga ostes on need ühe otsa tsiklid maksimum 500 eurot tükk, mitte rohkem.
Tsikliga saab liikuda kiiresti ja varjatult. 50kg kandamit eeldab mingit kandesüsteemi, päris niisama selga ei võta.

Vastumeetmeteks sobib ikka okastraat maha või tavaline traat kõri kõrgusele. Sõidu pealt vastu ei lase. Natuke liikuvam kergejalavägi, ei muud. Ei ole nad nii võitmatud midagi.
Kokku mõned plussid on. Jala olles on täiesti lootusetu drooni käest pääseda, lisaks saab elimineerida odava pähekukkuva miiniga. Jala varustust tassida on overkill. Natuke mobiilsem on, väike tõenäosus pääseda drooni ja miini käest. Miinus - okastraat on üsna ohtlik, lõikab pea otsast nii et arugi ei saa... Või kummid läbi siis oled sisult surmale määratud kuna tagasi jala ei kõnni , edasi on kah kindel surm. armeele on tsikkel rahaline lisakulu. Ründele läinud mees võibolla pääseb eluga aga tsikkel vaevalt.
Kasutaja avatar
Madis22
Liige
Postitusi: 1502
Liitunud: 09 Mär, 2005 14:11
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Low-End innovatsioon taktikaliste eesmärkide saavutamiseks

Postitus Postitas Madis22 »

kalvis kirjutas: 07 Juul, 2025 7:06 Miinus - okastraat on üsna ohtlik, lõikab pea otsast nii et arugi ei saa...
Iseenesest mingi traadisuunaja post lenksu ette monteerida, mis selle ohu välistaks, ei tohiks eriti keeruline ega kallis asi olla. Maastikul sõitmiseks kasutatakse teinekord õhkkummi asemel nn tire mousse'ga täidetud rehve, seega ka kummide läbitorkamine ei oleks eriti probleem. Kõige tõenäolisem oht selles vallas oleks ilmselt traatspiraali takerdumine - maastiku-kiirustel kukkumise elad üle, aga jalad saaks ikka okastest või lõiketeradest katki olema. Kui see spiraal veel 50-100m kaugusel kellegi positsioonide ees juhtub olema, siis või päris ebameeldiv olla.
The laws of physics is more what you'd call 'guidelines' than actual rules.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline