Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Minu tööautol (24 VW) ei ole ka mingeid rõhuandureid, ventiilid on tavalised kummist ja korgid tavalised plastist. Kontrollib ABS kaudu, pumpad endale sobiva surve kombo sisse ja siis salvestad armatuurist ära.

Korra on valehäiret ka andnud, läksin lähimasse bensukasse omast arust pumplama, kuid kõik surved 0,1 bar pealt ühesugused nagu olema pidid. Salvestasin uuesti ära, kehitasin õlgu ja sõitsin edasi.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

ahto42 kirjutas: 04 Juul, 2025 15:34 Osadel Hondadel on ka megajõuga käbipolt kinni.
On hondal tehasepoolt spets padrun selle lahtisaamiseks

Link on küll hiina analoog, aga ikkagi..
https://www.amazon.com/Harmonic-Balance ... 1BDNY?th=1
Siitpoolt kostub nüüd ebastensuurseid sõnu Honda suunas.

Hondade käbipolt on mõnikord seepärast megajõuga kinni, et see käib harjumuspärasest teistpidi. Kuna osade Honda mootor on ju teisipidi peal kui tavaliselt esiveoga on (vähemalt minu 96 Accordil) küll o)li=. Ja enne kui aru saadakse, jõutakse seda käbipolti megajõuga valepidi (st kinni) keerata, mistõttu asjast aru saades on see kõvasti kinni ja vajab tublit jõudu lahti saamiseks :shock:

Seal on neid brainereid veel, eriti kui käsiraamatut pole, nt hammasrihma ülemised märgid, kui lähtud eurooplase loogikast, siis läheb tõenäoliselt rihm 1 hammas valesti, sest sinna õigesse kohta on nad teinud mingi tehnoloogilise märgi, mida on kerge pidada hammasrihma märgiks, tegelikult käib asi plokikaane serva järgi. Sellise asja peale Euroopas ei tuldagi.

Teistpidi seepärast, et tavalisel esiveoga autol on mootor paremal ja käigukast juhi jalge ees, kuid vähemalt antud Accordil oli see vasakul ja käigukast paremal. Et esirattad käiks samapidi ringi, peab siis ju mootor teistpidi käima ja lahtikerimise vältimiseks peab see polt teistipidi keermega olema. Vaatasin netist pilte, tundub, et 2000ndatel on Hondal siiski mootorit õiget pidi. Vähemalt minu loogika ütleb nii.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
maxi
Uudistaja
Postitusi: 12
Liitunud: 17 Juul, 2018 8:50
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas maxi »

Hondadel millel mootor käib vastu päeva on käbipolt ikka parempoolse keermega.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

zephys kirjutas: 04 Juul, 2025 21:20 ... Ja kui tegemist garantiilise autoga siis just on esindus ainuõige koht, kust lahendust otsida, eriti uute mudelite lastehaiguste korral. ...
Esmapilgul tundubki kõik õige aga elus pahatihti see nii lihtne ei ole.

Seisad oma 3000km läbisõiduga autoga, puhkepäeva öösel maanteel mitusada kilomeetrit kodust eemal, armatuuril punased tuled põlemas ja tekst, mis keelab auto edasise kasutamise.
Visuaalsel vaatlusel tundub autoga kõik korras olema aga moodsal autol on karm tekst ekraanil ja sama kindlasti ka auto mälus.

Unise häälega abiliini töötaja selgitab, et: "kui sellisel juhul sõitu jätkata, siis on see garantiitingimuste lepingu rikkumine ja oodata võib ebameeldivaid tagajärgi".

Kindlustus on nõus hüvitama sõiduvõimetu auto transpordi (lähimasse (Riia?) töökotta, uue nädala tööpäeva ootama) ja kui seal selgub, et auto ei olnud sõiduvõimetu, siis kindlustus juhile tekkinud lisakulusid (treila, hotell, jne.) ei hüvita.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

OLAVI kirjutas: 06 Juul, 2025 12:18
zephys kirjutas: 04 Juul, 2025 21:20 ... Ja kui tegemist garantiilise autoga siis just on esindus ainuõige koht, kust lahendust otsida, eriti uute mudelite lastehaiguste korral. ...
Esmapilgul tundubki kõik õige aga elus pahatihti see nii lihtne ei ole.

Seisad oma 3000km läbisõiduga autoga, puhkepäeva öösel maanteel mitusada kilomeetrit kodust eemal, armatuuril punased tuled põlemas ja tekst, mis keelab auto edasise kasutamise.
Visuaalsel vaatlusel tundub autoga kõik korras olema aga moodsal autol on karm tekst ekraanil ja sama kindlasti ka auto mälus.

Unise häälega abiliini töötaja selgitab, et: "kui sellisel juhul sõitu jätkata, siis on see garantiitingimuste lepingu rikkumine ja oodata võib ebameeldivaid tagajärgi".

Kindlustus on nõus hüvitama sõiduvõimetu auto transpordi (lähimasse (Riia?) töökotta, uue nädala tööpäeva ootama) ja kui seal selgub, et auto ei olnud sõiduvõimetu, siis kindlustus juhile tekkinud lisakulusid (treila, hotell, jne.) ei hüvita.
Väga efektne ja värvikas kirjanduspreemiat vääriv kirjeldus.

Kuid järjekordselt tuleb esitada standardküsimus, et millisel autol see nähtus esineb?

PS. Ega ma mingit asjalikku vastust ei looda saada, nagu ikka 😀
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

AMvA kirjutas: 06 Juul, 2025 13:22 Väga efektne ja värvikas kirjanduspreemiat vääriv kirjeldus.

Kuid järjekordselt tuleb esitada standardküsimus, et millisel autol see nähtus esineb?

PS. Ega ma mingit asjalikku vastust ei looda saada, nagu ikka 😀
Lähtudes sellest, et vastus peab väärima küsimust, siis saab loll küsimus ka lolli vastuse.

Nelja rattaga, plekist kerega ja punaste märgutuledega autol.

Eriti pikajuhtmelistele seltsimeestele eraldi selgitus, et asi ei ole mingis konkreetses autos, vaid kui auto kasutajale auto üleandmise aktiga võtab valdaja omale kohustuse kasutada autot kasutusjuhendi kohaselt (ei kasuta autot keelava märguande korral või ei lase tühikäigul töötada), siis kasutusjuhendile mittevastavat tegevust (auto salvestab tegevused) loetakse müügilepingu rikkumiseks.

(See ei ole nali vaid on tänapäevane reaalsus, et olen auto üleandmise akti osana allkirjastanud eraldi lehel, müüja poolse teabelehe, lühidalt et: "antud diiselauto ei ole ette nähtud pikalt kohapeal töötava mootoriga seisma ja selline tegevus katkestab heitgaasipuhastuse süsteemi garantii".)
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

OLAVI kirjutas: 06 Juul, 2025 17:43
AMvA kirjutas: 06 Juul, 2025 13:22 Väga efektne ja värvikas kirjanduspreemiat vääriv kirjeldus.

Kuid järjekordselt tuleb esitada standardküsimus, et millisel autol see nähtus esineb?

PS. Ega ma mingit asjalikku vastust ei looda saada, nagu ikka 😀
Lähtudes sellest, et vastus peab väärima küsimust, siis saab loll küsimus ka lolli vastuse.

Nelja rattaga, plekist kerega ja punaste märgutuledega autol.

Eriti pikajuhtmelistele seltsimeestele eraldi selgitus, et asi ei ole mingis konkreetses autos, vaid kui auto kasutajale auto üleandmise aktiga võtab valdaja omale kohustuse kasutada autot kasutusjuhendi kohaselt (ei kasuta autot keelava märguande korral või ei lase tühikäigul töötada), siis kasutusjuhendile mittevastavat tegevust (auto salvestab tegevused) loetakse müügilepingu rikkumiseks.

(See ei ole nali vaid on tänapäevane reaalsus, et olen auto üleandmise akti osana allkirjastanud eraldi lehel, müüja poolse teabelehe, lühidalt et: "antud diiselauto ei ole ette nähtud pikalt kohapeal töötava mootoriga seisma ja selline tegevus katkestab heitgaasipuhastuse süsteemi garantii".)
M.O.T.T. bravo Olavi M
Nagu ikka tavaline kelbast sinu poolt. See on tore, et sa oma madalat taset jätkuvalt hoiad.

See, et moodne diisel ei ole mõeldud pikalt tühikäigul käima peaks igaühele selge olema. Ja miks peakski? Kui tahad auto soojana hoida, paigalda Webasto
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Peeter »

AMvA kirjutas: 06 Juul, 2025 18:35
OLAVI kirjutas: 06 Juul, 2025 17:43
AMvA kirjutas: 06 Juul, 2025 13:22 Väga efektne ja värvikas kirjanduspreemiat vääriv kirjeldus.

Kuid järjekordselt tuleb esitada standardküsimus, et millisel autol see nähtus esineb?

PS. Ega ma mingit asjalikku vastust ei looda saada, nagu ikka 😀
Lähtudes sellest, et vastus peab väärima küsimust, siis saab loll küsimus ka lolli vastuse.

Nelja rattaga, plekist kerega ja punaste märgutuledega autol.

Eriti pikajuhtmelistele seltsimeestele eraldi selgitus, et asi ei ole mingis konkreetses autos, vaid kui auto kasutajale auto üleandmise aktiga võtab valdaja omale kohustuse kasutada autot kasutusjuhendi kohaselt (ei kasuta autot keelava märguande korral või ei lase tühikäigul töötada), siis kasutusjuhendile mittevastavat tegevust (auto salvestab tegevused) loetakse müügilepingu rikkumiseks.

(See ei ole nali vaid on tänapäevane reaalsus, et olen auto üleandmise akti osana allkirjastanud eraldi lehel, müüja poolse teabelehe, lühidalt et: "antud diiselauto ei ole ette nähtud pikalt kohapeal töötava mootoriga seisma ja selline tegevus katkestab heitgaasipuhastuse süsteemi garantii".)
M.O.T.T. bravo Olavi M
Nagu ikka tavaline kelbast sinu poolt. See on tore, et sa oma madalat taset jätkuvalt hoiad.

See, et moodne diisel ei ole mõeldud pikalt tühikäigul käima peaks igaühele selge olema. Ja miks peakski? Kui tahad auto soojana hoida, paigalda Webasto
Kas sa AMvA ise ka aru saad, kui jabur see sinu tekst siin tundub?
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Peeter kirjutas: 06 Juul, 2025 18:47
AMvA kirjutas: 06 Juul, 2025 18:35
OLAVI kirjutas: 06 Juul, 2025 17:43
Lähtudes sellest, et vastus peab väärima küsimust, siis saab loll küsimus ka lolli vastuse.

Nelja rattaga, plekist kerega ja punaste märgutuledega autol.

Eriti pikajuhtmelistele seltsimeestele eraldi selgitus, et asi ei ole mingis konkreetses autos, vaid kui auto kasutajale auto üleandmise aktiga võtab valdaja omale kohustuse kasutada autot kasutusjuhendi kohaselt (ei kasuta autot keelava märguande korral või ei lase tühikäigul töötada), siis kasutusjuhendile mittevastavat tegevust (auto salvestab tegevused) loetakse müügilepingu rikkumiseks.

(See ei ole nali vaid on tänapäevane reaalsus, et olen auto üleandmise akti osana allkirjastanud eraldi lehel, müüja poolse teabelehe, lühidalt et: "antud diiselauto ei ole ette nähtud pikalt kohapeal töötava mootoriga seisma ja selline tegevus katkestab heitgaasipuhastuse süsteemi garantii".)
M.O.T.T. bravo Olavi M
Nagu ikka tavaline kelbast sinu poolt. See on tore, et sa oma madalat taset jätkuvalt hoiad.

See, et moodne diisel ei ole mõeldud pikalt tühikäigul käima peaks igaühele selge olema. Ja miks peakski? Kui tahad auto soojana hoida, paigalda Webasto
Kas sa AMvA ise ka aru saad, kui jabur see sinu tekst siin tundub?
Mis selles jaburat on?
Katsu vastuses ühe A4 mahuga hakkama saada.
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas vanahalb »

Selline eelpool kirjeldatud punane märgituli ja keeld autot kasutada võib mingite vigade puhul ekraanile tekkida. Näiteks siis kui õlirõhk kaob. Visuaalselt vaatlusel ei saagi aru et kas õlirõhk on tõesti kadunud või on andur tuksis.
Küll aga pole ma kuulnud ühestki autot mille kasutamisel garantii katkeks siis kui andur näitab tühja rehvi. (Sellest jutt alguse ju sai) Kunde mure et kas laseb tühja rehviga võiduka lõpuni või jääb autoabi ootama kes uue ratta toob.

See viimane lepingu lisa on uute ja garantiiliste autode puhul üha levinum. Ei pea sugugi mitte Riias nädalavahetust veetma kui saab helistada autoabisse, öelda et koristage oma ront ja tooge uus :)
Kui on palju sõitmist siis ongi oluline müüja poolne tehniline tugi. Mitte auto ostuhind või liisingu protsent.
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Peeter »

vanahalb kirjutas: 06 Juul, 2025 19:01 Selline eelpool kirjeldatud punane märgituli ja keeld autot kasutada võib mingite vigade puhul ekraanile tekkida.
Küll aga pole ma kuulnud ühestki autot mille kasutamisel garantii katkeks siis kui andur näitab tühja rehvi. (Sellest jutt alguse ju sai) Kunde mure et kas laseb tühja rehviga võiduka lõpuni või jääb autoabi ootama kes uue ratta toob.

See viimane lepingu lisa on uute ja garantiiliste autode puhul üha levinum. Ei pea sugugi mitte Riias nädalavahetust veetma kui saab helistada autoabisse, öelda et koristage oma ront ja tooge uus :)
Kui on palju sõitmist siis ongi oluline müüja poolne tehniline tugi. Mitte auto ostuhind või liisingu protsent.
Mu ühel (hobi-)autol just nädalavahetusel lõi punase keelukolmnurga kellaplokis särama. "Getriebe-problem"- täielik sõidukeeld. (Kuna ma tean, milles sellel autol probleem seisneb, siis sain ise arvuti abil hakkama, aga kui mõni jobu siis ikkagi veel edasi sõidaks kuni kast täitsa ribadeks, siis lipp kah kätte talle nõudmaks tõde ja õigust. Muideks, juba 20 aastat tagasi oli Volvol softist näha millal ja milline probleem tekkis, jne kuni selleni, kui mitu käivitamist sooritati punase keelu ajal ja kui mitu kilomeetrit niimoodi sõideti. Kui sa oled allkirja andnud, siis tähendabki see juba ammusest ajast seda, et ükskõik milline see punase tule põhjus ka pole, siis garantiitingimuste kehtimiseks tuleb sõiduk koheselt peatada. See on väga tugev juriidiline põhjus lõpetada garantii. (Muideks, olen ise erakorraliselt lõpetanud ja sellest omanikule koheselt fikseeritult teada andnud, kui garantiiline tsikkel tuli hooldusesse kuiva õlivardaga). Tartus oli vist see juhtum, kus klient (kliendi naine) sõitis Länkariga punase tulega (õlituli) edasi kuni mootor kokku jooksis, no ta (kliendi naine) arvas, et see kellaplokis põlev punane tuli talle ei kehti ja tema neid tulesid vaatama ja mõistatama ei pea. Et see on Toyota probleem, kui midagi juhtuda võiks, tal on ju garantii. No ei saanud tasuta uut mootorit, ei saanud.
Teine point on see, et enne, kui "kuskile helistada ja rondi äravedamist ja uut asendusautot nõuda", tuleb kõigepealt ostu-müügi tingimused läbi lugeda. Et oleks arusaadav: kes millist teenust ja kellele ja millises ulatuses ja üleüldse kus kohas, on müügilepingus kirjas. Olen näiteks ise omanud ja seoses sellega lugenud garantiilise Jaguari "owner-booki". Seal oli konkreetselt kirjas Jaguari vabatahtlikud kohustused/lubadused kui ruttu (st kui mitme tunni jooksul), kellele (koos kui mitme reisiseltsilisega), millisel kujul (st kas asenduauto, või reisi katkemise/jätkumise hüvitis ja kui kauaks ja kui mitmele), asendusauto korral vähemalt milline mudel ja millises varustuses ja kui mitme tunni jooksul saabub, ja seda kõike juhtumil, kui sõidukil tekkivad garantiist tingitud probleemid. Eraldi teema oli veel see, et millises piirkonnas see eksklusiivne teenindus toimib. Tegemist oli Belgiast ostetud 6 kuud vana autoga. Antud eksklusiivne lai garantii Eestis ei kehtinud, lähim ala oli Soomes ja Poolas oli üks esinduspunkt, kelle poole pöörduda. Ei pea mainima, et Mersul oli see leht oluliselt nirum ka E korral, ja muudel lihtsamatel on tavaliselt üldse lihtsalt antud mingi 24h-helpline number. Kui sattud murede ilmnemisel Riias olema, siis hea on kui see on Baltikumiülene teenus. Ma olen muideks ise helistanud (jällegi Belgiast ostetud ja Eestisse toodud) garantiilise 7-seeria BMW pärast üle-Euroopalisse helpline-sse, lihtsalt Eestis keelduti antud sõidukit garantiikorras teenindamast, vaid selle asemel nõuti raha. Telefoni teises otsas olnud klienditoe näidsik peale VIN-i kontrollimist kinnitas üle-Euroopalise täispakett-garantii kehtimist, ja pidi tooli pealt tookord pikali kukkuma kui kuulis, et BMW volitatud esindaja Eestis keeldub seda BMW-d garantiikorras teenindamast. Ütles, et teie probleemid saavad kindlast lahendatud ja nad ekstra tegelevad kohe selle probleemi lahendamisega ja kindlasti soovivad tagasisidet, kuidas probleem lahenes.
Aga siis kokkuvõtteks- kui sul pole müügipakkumises kirjas, et sulle asendusauto tuuakse ja kohvreid ühest autost teise tõstetakse, siis ole õnnelik, kui su taksoarvegi hotellini (lähima hostelini) sõiduks kinni makstakse.
kaupo51
Liige
Postitusi: 369
Liitunud: 19 Juun, 2022 12:46
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas kaupo51 »

Ma küsiks sellise küsimuse. Kas tänapäeva moodsad autod juba nii targad ei ole, et kui mingi punane tuli põlema läheb, mis peaks välistama sõitmise, siis koos sellega sureb auto mootor välja ja juht ei saa seda käivitada. Näiteks kui õli karteris enam ei ole ja seetõttu pole ka õlirõhku, siis auto suretab mootori välja ja kõik. Juht ei saa autot käivitada. See välistaks ju igasugused vaidlused, kas punase lambikesega sõideti või mitte.
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas vanahalb »

Peeter kirjutas: 06 Juul, 2025 22:07
Teine point on see, et enne, kui "kuskile helistada ja rondi äravedamist ja uut asendusautot nõuda", tuleb kõigepealt ostu-müügi tingimused läbi lugeda.
Üks võimalus on seesama ostuleping kus võiks kohe exeli tabeli kujul hoolduskulusid näha nõuda + teoreetilised variandid et kui midagi juhtub mis abi siis saab.
Kuskil 1993 a mäletan kui Volvo 850 turule tuli - üks sõber ostis sellise ja läks Saksamaale reisile . Seal kooles midagi süütesüsteemis ära ja kuigi Volvo tugi oli ka sealkandis läks hirmus aeg kuni asi korda saadi. Lähim töökoda oli vist 200 km kaugusel. Kohalikud Güntherid kirusid et saad ju ometi raha, osta endale auto! Auto oli nende mõistes siis Audi-BMW-MB kolmik ja mingite mööndustega ka VW.

Kui ostumomendil selline asi kahe silme vahele jäi siis on mõnede kaskokindlustustega vastavaid lisasid kaasas. Mõnes riigis on ka autoklubide tugi. Ma tellisin endale Soome Autoliitu liikmekaarti mis peaks samuti üht-teist korvama, muuhulgas ka asendusauto. https://www.autoliitto.fi/en/membership ... embership/
Eestis oli minumeelest midagi sarnast Autom aga see on juba ammu hingusele läinud.

PS Igasuguste punaste tuledega sõitude välistamist ei saa päris ära keelata sest võib-olla on auto parajasti lennuvälja maandumisrajal või kuskil mujul keerulises kohas. Vähemalt sealt peab saama ära sõita.
Sõiduautodel ei tea, raskematel masinatel piiratakse mootori võimsust ja liikumiskiirust . Nii et mõistlikult sõita enam ei saa kuid vähemalt raudtee ülesõidult saab minema. Või mingi lõigu lõpetatud.
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Peeter »

kaupo51 kirjutas: 06 Juul, 2025 22:37 Ma küsiks sellise küsimuse. Kas tänapäeva moodsad autod juba nii targad ei ole, et kui mingi punane tuli põlema läheb, mis peaks välistama sõitmise, siis koos sellega sureb auto mootor välja ja juht ei saa seda käivitada. Näiteks kui õli karteris enam ei ole ja seetõttu pole ka õlirõhku, siis auto suretab mootori välja ja kõik. Juht ei saa autot käivitada. See välistaks ju igasugused vaidlused, kas punase lambikesega sõideti või mitte.
Seda olen ma siin juba ka enam kui kord selgitanud. Mingisugust väljasuretamise süsteemi ei saa olla. On küllalt riike, milledes on küllalt selliseid kiireid ja/või liiklustihedaid ja/või koormatud teid, kus mingisuguse sõiduki kas iseeneseslik või distantsilt välja lülitamine võib kaasa tuua enneolematute tagajärgedega katastroofi. Näiteks Belgias on see (vähemalt oli) keelatud. Kui on mingi jama, siis sõitku edasi ja kakelge ise pärast kindlustusega kas nii või naa, aga paljalt mõte, et mingi auto kiirteel (kas siis ärandamise järel, või arvuti-genereeritava välja lülitamise tagajärjel) võib jalapealt uisu anda, tekitab sellistes tiheda liiklusega maades õudu.... Sõidad ära, jääd seisma, ja vat siis enam käima ei saa, kuniks viga/põhjus pole kõrvaldatud. Ja sõltuvalt veast nii ka toimitakse. Ja selleks ei pea isegi "punane" viga olema. Saab-i WIS-ist lugesin juba 20 aastat tagasi, et kui kompuuter fikseerib sõidu ajal "d.t.e. 0 km", siis on taaskäivitamise keeld seni, kuni kirje pole kustunud, st kuni kütust juurde pole valatud.
Viimati muutis Peeter, 07 Juul, 2025 7:33, muudetud 2 korda kokku.
Peeter
Liige
Postitusi: 3660
Liitunud: 19 Veebr, 2006 20:12
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Peeter »

vanahalb kirjutas: 06 Juul, 2025 23:05
Peeter kirjutas: 06 Juul, 2025 22:07
Teine point on see, et enne, kui "kuskile helistada ja rondi äravedamist ja uut asendusautot nõuda", tuleb kõigepealt ostu-müügi tingimused läbi lugeda.
Üks võimalus on seesama ostuleping kus võiks kohe exeli tabeli kujul hoolduskulusid näha nõuda + teoreetilised variandid et kui midagi juhtub mis abi siis saab.


Kui ostumomendil selline asi kahe silme vahele jäi siis on mõnede kaskokindlustustega vastavaid lisasid kaasas. Mõnes riigis on ka autoklubide tugi. Ma tellisin endale Soome Autoliitu liikmekaarti mis peaks samuti üht-teist korvama, muuhulgas ka asendusauto. https://www.autoliitto.fi/en/membership ... embership/
Eestis oli minumeelest midagi sarnast Autom aga see on juba ammu hingusele läinud.
Margigarantii ja eksklusiivne kliendist hoolimine on hoopis midagi muud, kui volitatud esindaja või lihtsalt edasimüüja poolt pakutud ostuleping. Näiteks seesama Jaguar ei pakkunud sel hetkel üldsegi sellist luxury-paketti, mis kehtiks Eestis, Lätis, Leedus. Samal ajal oli Soomes kogu riigi territooriumile ära märgitud need 2 või 3 tundi mille jooksul Jaguar sama mudeli kõige vingemas varustuses asendusautona kohale toimetab. Või kuni kaheks nädalaks kahele 4tärni-hotellis ööbimise hüvitab, kui reis peaks katkema jne. See oli Ownerbook-is esilehtel kirjas millise kohustuse võtab Jaguar oma sõiduki ostja ees. Kui meil siin mingi "Eesti Auto AS" annab sulle omal käel mingeid eksklusiivseid lubadusi, siis on see lihtsalt sinu ja tema omavaheline diil, mida siis automüüja probleemide korral klattima kellegiga hakkab. Sul auto Riias või krst kus katki ja siis hakkab see "Eesti Auto" su murele lahendust ja lahendajat leidma. Aga see pole võrreldav margi prestiižse garantiiga, mida iga dokumentides ära märgitud margiesindus siis ka täitma peab. NB! Näiteks Info-Auto Fordi müües ei olnud Fordi margiesindus Eestis, vaid ainult edasimüüja, mis on aste madalamal.
Selgitan veel ka teistpidi näidet: Pikalt oli Eestis olukord, kus Sony üle-Euroopaline garantiitalong ei kehtinud Eestis. Aga Eestis (ja Lätis ja Leedus) kehtis omakorda Sony Balticu garantiitalong. Ostsid Saksast vmt mingi asja, viisid nt Soomes garantiiremonti ja öeldi, et "jah, okei! Sony Europe on okei". Aga Eestis öeldi, et "garantiikorras teenindame ainult Balti talongiga." Jah ära teeme, volitatud remontijad oleme, aga maksad kinni, ja mine taotle sealt hüvitamist, kust ostsid.
Ja veel üks näide: Kui 96 uued Äkatrossid tulid, siis Eestisse üle ERAA sai esimesest portsust 250 masinat, mis siis sõitu läksid. Sugulasel oli neid kohe mitu tükki pargis. Ja siin käisid Silberis siis hooldeid tegemas. Ütles, et silberlased nöörisid iga asja ja punni eest pappi ja muudkui jooksis jutt, et see ei ole garantiiline ja too ei ole garantiiline jne jne. Ja et üleüldse meie siin teeme veel poolmuidu, aga vaata kui Saksas peaksid midagi tegema Eesti autona, oi-oi-oi palju maksta tuleks, palju seal veel see kõik maksaks.... No vat ja siis lendas ühel autol midagi niimoodi kiirtee peal, et tuli tõbi ja tõmbas lähimasse töökotta, kus Actrost remonditi. Ütles, et meil tuli kontoris nutumaik suhu, et "nüüd on see siis käes..... ja veel mismoodi- mootorilaks bahni pealt ära veoga jne...". No vat, ja ütles, et juht andis teada- kõigepealt löödi VIN programmi, öeldi, et garantiiline masin, ja et kõik on tasuta. Diagnost, ööga jupid kohale, hommikul uus hülss-silinder ja muu mant paika ja õhtuks väljasõit, ja kõik tasuta, garantii ju .... mitte nagu Silberis, et iga polt kirvehinnaga. Vat nii.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline