Meie allveelaevade "keelamine" tuleneb vaid ja ainult rahalistest piirangutest, mitte taktikalisest kasutatavusest. Lihtsalt allveelaev on väga kallis, hinnad algavad 500M eurost. Eespool mereväelased kirjutasid kah (vist rannakaitse teemas). Ja allveelaev pealveelaevu ikkagi ei välista.Üsna sama rumal kui mõte mistahes Eesti mehitatud allveelaevast.
Allveelaev taktikaliselt pole üldse rumal mõte - vastupidi, see on asümmeetriline vastus nagu ta oli ka meil 1930ndatel. Ka siis jõuti arusaamale, et suurematest alustest on elujõulised allveelaevad, uued pealveealused telliti maksimum kaatri suurused.
Meie rannikumere hüdroakustika pidi olema keerukas, metallist laevavrakke on kogu Soome laht täis, peitumiskohti jätkub ja idanaaber sõidab kikivarvul, kartes hetke, kui sonariposti kõlarist kostab heli "klõmps (torpeedoaparaatide luugid avati), pssssssh (torpeedod asusid teele).
Arvan, et ei ole. Küsimus on ehk selles, et miks Soomes pole - YYA rahulepe keelas ja hiljem pole tundmatusse kohta mindud, meil piirab asja rahakott - mingid Rootsi-tüüpi alused oleksid mõeldavad siis, kui meil laevastiku soetusmaksumus oleks 3-4 miljardit, mitte mõnisada miljonit.Kui mõni merekaru sellist lollust rääkima hakkaks, siis kästaks joomine ära lõpetada ja ravile minna sest allveelaev Läänemere tingimustes on hea sihtmärk,