Autotehnikateema
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Sattusin eile koristades märkmikule, kus mul olid kirja pandud mõne aasta taguse ajani kõik tükid/remondid, mis Volvo nõudnud on. Läbisõit autot ostes 2011 oli 229 000 km, täna on 310 000 km. Kokku olen sõitnud 81 000 km, põhiosa ehk aastatel 2011-2014, hiljem on auto sõitnud suht vähe, ehk 2-3 tuhat aastas. Auto on siis XC70 (toona kaubandusliku nimega veel V70XC), tootmisaasta 2000, kerenumbri järgi auto nr 5000 millegagi (st suht varane).
Legendaarne laguneja nii öelda.
Mis siis tehtud 14 aastaga
1. seguklapimooduli ümberehitus kontaktivabaks (ennetavalt tehtud, tegu tüüpveaga)
2. õhukulumõõtja (ostes tuli põles juba)
3. üks esimene rattalaager (ostes häälitses)
4. mõlemad sharniirid, üks välimine rooliots
5. esimesed õõtsapuksid
6. Esimesed stabika kondid nii 2 korda
7. Nukkvõlli asendi solenoid
8. Küünlad 3 korda
9. Geneka tablett
10. Aku 2 korda
11. Esimene mootori reaktiivvarras (see mis mootori all on)
12. Mõlemad esilaternad (üks sai kivi)
13. Mõlemad esimesed udutuled (olid väga närtsinud)
14. Klaaspesu pump
15. Kardaani vahetugi
16. Tagastabika ümberehitus vahetatavatele puksidele (originaalis on puksid varda küljes ja müüakse koos)
17. Tagumised stabika kondid 2x
19. Esimesed pidurivoolikud
20. Esimesed pidurisuportid (taastatud)
21.Tagumised pidurisuportid (taastatud)
22. Tagumised pidurikettad, klotsid ja käsipiduri klotsid
23. Peotäis pisireleesid ja kaitsmeid
24. Kütusefilter 2x
25. käigukangi nupp, käigukangi ja käsipiduri "kott".
26. salongi soojendusradiaatori teflontihendid (tüüpviga)
27. summuti peale katalüsaatorit - 2 korda
28. terasest karterikaitse
29. ülemine radika lõdvik ja termostaat 2x
30. tagurpidikäigutule lüliti
31. pagasnikuluugi lukk
32. pagasnikuluugi käepide
Legendaarne laguneja nii öelda.
Mis siis tehtud 14 aastaga
1. seguklapimooduli ümberehitus kontaktivabaks (ennetavalt tehtud, tegu tüüpveaga)
2. õhukulumõõtja (ostes tuli põles juba)
3. üks esimene rattalaager (ostes häälitses)
4. mõlemad sharniirid, üks välimine rooliots
5. esimesed õõtsapuksid
6. Esimesed stabika kondid nii 2 korda
7. Nukkvõlli asendi solenoid
8. Küünlad 3 korda
9. Geneka tablett
10. Aku 2 korda
11. Esimene mootori reaktiivvarras (see mis mootori all on)
12. Mõlemad esilaternad (üks sai kivi)
13. Mõlemad esimesed udutuled (olid väga närtsinud)
14. Klaaspesu pump
15. Kardaani vahetugi
16. Tagastabika ümberehitus vahetatavatele puksidele (originaalis on puksid varda küljes ja müüakse koos)
17. Tagumised stabika kondid 2x
19. Esimesed pidurivoolikud
20. Esimesed pidurisuportid (taastatud)
21.Tagumised pidurisuportid (taastatud)
22. Tagumised pidurikettad, klotsid ja käsipiduri klotsid
23. Peotäis pisireleesid ja kaitsmeid
24. Kütusefilter 2x
25. käigukangi nupp, käigukangi ja käsipiduri "kott".
26. salongi soojendusradiaatori teflontihendid (tüüpviga)
27. summuti peale katalüsaatorit - 2 korda
28. terasest karterikaitse
29. ülemine radika lõdvik ja termostaat 2x
30. tagurpidikäigutule lüliti
31. pagasnikuluugi lukk
32. pagasnikuluugi käepide
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Lugesin rahaliselt ka kokku, 3390 eurot 14 aasta peale.
Paljud suured jupid on ostetud kasutatuna (esituled, lukud), kõige kallim ühekordne asi on summuti, 400 eurot kord.
Aasta kohta tuleb siis napp 242 eurot, mis võrdub ehk tojootajaarise ühe kuu kuumaksega.
Niiet kui tööriistad käes püsivad, siis saab normaalse vana autoga ka täiesti säästlikult sõita.
Peale nimetatu on veel vahetatud esiklaas, mis sai vahetatud kasko eest. Praegu enam kaskot ei tee, sest see muutub liiga kalliks.
Uusi rehve olen ostnud sinna kaks jooksu (üks suvine ja üks talvine), pärast hävimist (Goodyearid läksid loperguseks) pole enam ostnud, olen alati leidnud ühe jooksu korralikke peetud rehve.
Paljud suured jupid on ostetud kasutatuna (esituled, lukud), kõige kallim ühekordne asi on summuti, 400 eurot kord.
Aasta kohta tuleb siis napp 242 eurot, mis võrdub ehk tojootajaarise ühe kuu kuumaksega.
Niiet kui tööriistad käes püsivad, siis saab normaalse vana autoga ka täiesti säästlikult sõita.
Peale nimetatu on veel vahetatud esiklaas, mis sai vahetatud kasko eest. Praegu enam kaskot ei tee, sest see muutub liiga kalliks.
Uusi rehve olen ostnud sinna kaks jooksu (üks suvine ja üks talvine), pärast hävimist (Goodyearid läksid loperguseks) pole enam ostnud, olen alati leidnud ühe jooksu korralikke peetud rehve.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
-
- Liige
- Postitusi: 1678
- Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Läbisõitu ka nende aastate peale ju ainult 81 000 kilomeetrit. Isegi mu abikaasa sõidab rohkem oma "tojootajaarisega". Uskumatult töökindel on see japs. Siiani vaid korralised hooldused kuni sel aastal läks katki Valvematicu moodul. Selle ostsin kasutatud 400 euri ja kruttisin ise peale.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Mis aasta auto ja läbisõit on kui suur?
Üldiselt tojootahujaaristel, mille tootmisaasta on 2000, kipub juba rooste autot nahka panema.
See "mittemidagi ei lagune" kehtib pilukatel teatud vanuse/läbisõiduni, edasi tuleb midagi kaskaadilaadset.
Üldiselt tojootahujaaristel, mille tootmisaasta on 2000, kipub juba rooste autot nahka panema.
See "mittemidagi ei lagune" kehtib pilukatel teatud vanuse/läbisõiduni, edasi tuleb midagi kaskaadilaadset.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Mu Yarisel lõi nädalavahetusel 430000 kellale. 2001, T-Sport, igapäevasõiduk.Kapten Trumm kirjutas: ↑01 Sept, 2025 11:10 Mis aasta auto ja läbisõit on kui suur?
Üldiselt tojootahujaaristel, mille tootmisaasta on 2000, kipub juba rooste autot nahka panema.
See "mittemidagi ei lagune" kehtib pilukatel teatud vanuse/läbisõiduni, edasi tuleb midagi kaskaadilaadset.
Just to mention.
Aga te jätkake, ega head lugu ei saa raisku lasta

- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Jutuks hea küll 

/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
-
- Liige
- Postitusi: 255
- Liitunud: 26 Apr, 2020 17:06
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Mu Yarisel lõi nädalavahetusel 430000 kellale. 2001, T-Sport, igapäevasõiduk.
Just to mention.
Aga te jätkake, ega head lugu ei saa raisku lasta
.
[/quote]
Et hää lugu raisku ei läheks siis..
Õnnitlused väärika läbisõidu puhul.
Kui oleks võtta siis hangiks Yaris tüüpi igikestva kaubiku.
Mu Fiat Doblo 2007 (1,3D) sai nädalavahetusel 350000 km "vanuseks" (mina ei oleks seda uskunud).. Keskmine küttekulu 4,2.. Mingit mõnu ei ole sõita ja nutan silmad märjaks, kui kiirendan..
Kord aastas värvin üle värviruliga... Äge pill pean mainima..
Dobloga manual käes, et mis ohutuli nüüd vilgub ja kuidas reageerida.On eraldi teema..
Üksi sõitma ei lähe sest keegi peab ka sõidu ajal kapoti all toimetama..
Aga toimib ja käivitub salongist ja puha.
PS! Hää huumor päästab päeva.
Just to mention.
Aga te jätkake, ega head lugu ei saa raisku lasta

[/quote]
Et hää lugu raisku ei läheks siis..





Dobloga manual käes, et mis ohutuli nüüd vilgub ja kuidas reageerida.On eraldi teema..
Üksi sõitma ei lähe sest keegi peab ka sõidu ajal kapoti all toimetama..

Aga toimib ja käivitub salongist ja puha.
PS! Hää huumor päästab päeva.

Re: Autotehnikateema
Ma kinkisin oma vana bemmi kunagi pojale. 2006a väljalase 5ne. Käis ülevaatusel ja vasak rooliots oli kulunud. Ei lastud läbi. Pidi ära vahetama. Muidu ainult õli ja filtreid vahetanud. Korra pidurikettaid ja vajadusel klotse ka. Ls 343218.
-
- Liige
- Postitusi: 255
- Liitunud: 26 Apr, 2020 17:06
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Lubage küsida, milline on hetkel läbisõit?

Re: Autotehnikateema
343218 oli viimane ülevaatus juuli kuus. Nüüd ehk mõnisada rohkem
Re: Autotehnikateema
Mul on E60 bemmidega ka huvitav kogemus. Võrdluses 2 suht suure läbisõiduga isendit (ligi 400000), mõlemad diislid. Üks on vähe ja pigem odavamat remonti vajanud, peamiselt kulumaterjalid nagu pidurikettad-klotsid jne teema. Teisel võtab mootor õli, käigukasti on paar korda putitatud, roolilatt vahetatud, kütusepump-pihustid, erinevaid elektri kalasid jne. Ehk siis paras ikaldus. Selline natuke nõukaaja autotoodangu mulje jääb, et üks on kuu alguses toodetud teine lõpus
Samas sellest suurest japside kiitmisest mina ka ei saa aru päris hästi. Olen uuena ühe subaru ja toiboota ostnud (naisele linnasõitudeks). Tehnikapool nagu enam-vähem kestis ka aga salong oli mõlemal kesise kvaliteediga. Ergonoomika kehva, rooli ja piduritunnetus sitt. Juhitavus rahuldav. Sellised lihtsad tarbeesemed mis salongist välja sõites olid korraks isegi ilusad vaadata aga nii umbes aasta aja pärast ma vabatahtlikult nende autodega sõita ei tahtnud. See siis ühe autopede nägemus asjast, naine mul sõitis nendega küll ja otseselt ei kurtnud

Samas sellest suurest japside kiitmisest mina ka ei saa aru päris hästi. Olen uuena ühe subaru ja toiboota ostnud (naisele linnasõitudeks). Tehnikapool nagu enam-vähem kestis ka aga salong oli mõlemal kesise kvaliteediga. Ergonoomika kehva, rooli ja piduritunnetus sitt. Juhitavus rahuldav. Sellised lihtsad tarbeesemed mis salongist välja sõites olid korraks isegi ilusad vaadata aga nii umbes aasta aja pärast ma vabatahtlikult nende autodega sõita ei tahtnud. See siis ühe autopede nägemus asjast, naine mul sõitis nendega küll ja otseselt ei kurtnud

- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Pigem ikka eelmise omaniku küsimus, pakuks. BMW mootorid näiteks on hoolduse suhtes väga kapriissed, isegi vilets õli maksab kiirelt kätte. Mina näiteks esimese autoga pidasin end targemaks ja sõitsin poolsünt 10W-40ga. Kasutusõpetus aga näeb taolise õli ette välistemperatuuriga kuni +15 ehk kuskil Lapimaa oludes. Ehk mitte Tallinna ummikutes +30ga suvel. Tulemuseks oli see, et igati korralikud saaled kestsid napp 100 tuhat, ühel hetkel kadus õlirõhk ja lahtivõtmisel oli pea igal pool pronks väljas. Kuigi ma vahetasin õli korrektselt, rangelt iga 10tkm takka.
Japside kohta jagan Su arvamust. On endal olnud ja sugulaste-tuttavate autodega ka kursis (teevad teised ise juttu sel teemal). Võrdluseks lihtsalt 2000 Volvoga, mul isa lasi Euroopast tuua 2001 Forresteri, seal sai peagi vahetatud suht kapitaalset laadi juppe nagu sillatala, vahekast, sidur, parandatud küljekarpe jne. Volvol täitsa tundmatud asjad, kuigi auto on Eesti soola pidi kauem sõitnud. Vennal oli mul Eestist uuena ostetud XV, see sai müüdud umbes 100 000 peal, kui hakkasid tekkima suuremad remondid ja variaatorkast venitas juba piisavalt, et kütusekulu võrreldes algusega +2 liitrit kasvas (kuigi seal sai vist 90 tkm täis õlivahetus tehtud).
Japside kohta jagan Su arvamust. On endal olnud ja sugulaste-tuttavate autodega ka kursis (teevad teised ise juttu sel teemal). Võrdluseks lihtsalt 2000 Volvoga, mul isa lasi Euroopast tuua 2001 Forresteri, seal sai peagi vahetatud suht kapitaalset laadi juppe nagu sillatala, vahekast, sidur, parandatud küljekarpe jne. Volvol täitsa tundmatud asjad, kuigi auto on Eesti soola pidi kauem sõitnud. Vennal oli mul Eestist uuena ostetud XV, see sai müüdud umbes 100 000 peal, kui hakkasid tekkima suuremad remondid ja variaatorkast venitas juba piisavalt, et kütusekulu võrreldes algusega +2 liitrit kasvas (kuigi seal sai vist 90 tkm täis õlivahetus tehtud).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Kapten Trumm kirjutas: ↑28 Aug, 2025 8:58 Sattusin eile koristades märkmikule, kus mul olid kirja pandud mõne aasta taguse ajani kõik tükid/remondid, mis Volvo nõudnud on.
Läbisõit autot ostes 2011 oli 229 000 km, täna on 310 000 km. Kokku olen sõitnud 81 000 km, ......
Mis siis tehtud 14 aastaga
1. seguklapimooduli ümberehitus kontaktivabaks (ennetavalt tehtud, tegu tüüpveaga)
2. õhukulumõõtja (ostes tuli põles juba)
3. üks esimene rattalaager (ostes häälitses)
4. mõlemad sharniirid, üks välimine rooliots
5. esimesed õõtsapuksid
6. Esimesed stabika kondid nii 2 korda
7. Nukkvõlli asendi solenoid
8. Küünlad 3 korda
9. Geneka tablett
10. Aku 2 korda
11. Esimene mootori reaktiivvarras (see mis mootori all on)
12. Mõlemad esilaternad (üks sai kivi)
........
33. ...
Selliste kodanike jaoks on vist riigi SKP tõstmine ja eelarve plaani täitmine tundmatu teema?Lugesin rahaliselt ka kokku, 3390 eurot 14 aasta peale.
Paljud suured jupid on ostetud kasutatuna (esituled, lukud), kõige kallim ühekordne asi on summuti, 400 eurot kord.
Aasta kohta tuleb siis napp 242 eurot, mis võrdub ehk tojootajaarise ühe kuu kuumaksega.
Niiet kui tööriistad käes püsivad, siis saab normaalse vana autoga ka täiesti säästlikult sõita.
Tehnikakauge tavakasutaja ja statistika jaoks on selline mitmeid kümneid kordi remonti vajav auto "lõpmata hädaorg" ning utiil, sest kui odavamalt hangitud osade peale läks 3300, siis remonditeenuse ametlikul sisseostmisel oleks kulud arvatavasti üle 15 000eur olnud ning auto enda turuväärtust see kulutus vaevalt tõstab.
Kui veel lisada kohustuslikud rehvi- ja õlivahetused, siis kui suur tuleb sellise auto "omamise kulu kilomeetri kohta" (eur/km) ilma kütusekuluta?
Kas küünib e-auto omamisekuluni?

("Omamise kulu km kohta", on selline näitaja, millest tavaliselt ei räägita ja kas ei taheta või ei julgeta välja arvutada.)
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autotehnikateema
Kindel et see teine bemm juba teist korda 400 000 le lähenema ei hakka?Fuchs kirjutas: ↑02 Sept, 2025 8:00 Mul on E60 bemmidega ka huvitav kogemus. Võrdluses 2 suht suure läbisõiduga isendit (ligi 400000), mõlemad diislid. Üks on vähe ja pigem odavamat remonti vajanud, peamiselt kulumaterjalid nagu pidurikettad-klotsid jne teema. Teisel võtab mootor õli, käigukasti on paar korda putitatud, roolilatt vahetatud, kütusepump-pihustid, erinevaid elektri kalasid jne. Ehk siis paras ikaldus. Selline natuke nõukaaja autotoodangu mulje jääb, et üks on kuu alguses toodetud teine lõpus![]()
Samas sellest suurest japside kiitmisest mina ka ei saa aru päris hästi. Olen uuena ühe subaru ja toiboota ostnud (naisele linnasõitudeks). Tehnikapool nagu enam-vähem kestis ka aga salong oli mõlemal kesise kvaliteediga. Ergonoomika kehva, rooli ja piduritunnetus sitt. Juhitavus rahuldav. Sellised lihtsad tarbeesemed mis salongist välja sõites olid korraks isegi ilusad vaadata aga nii umbes aasta aja pärast ma vabatahtlikult nende autodega sõita ei tahtnud. See siis ühe autopede nägemus asjast, naine mul sõitis nendega küll ja otseselt ei kurtnud![]()


Japsi, eriti Toyota point ongi vastupidavus, mitte sõidunauding. Inimene sõidab oma liiklusvahendiga korralisest hooldusest hoolduseni, kuni siis mingi hetk ülevaatusel selgub et auto roostes ja tuleks midagi järgmist vaadata

[i]“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.” [/i]
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist