

Jutuks hea kül
"Korras auto" kriteeriumid on ka eri inimestel erinevad.
Sul on huvitav komme pidada informatsiooni, mis ei klapi sinu enda kogemusega, vääraks. Mu soovitus sulle on tulla oma väikesest kastist välja.Kapten Trumm kirjutas: ↑03 Sept, 2025 7:54![]()
:lol
Jutuks hea kül
"Korras auto" kriteeriumid on ka eri inimestel erinevad.
Hea stereo tähendabki reeglina väikest remondikulu.
Arvestades remondile kulunud summasi siis kaldun arvama, et ikka pole korralik stereo või volume nupp ei tööta korralikult..Kapten Trumm kirjutas: ↑03 Sept, 2025 9:06 Minu kõnealusel "raipel" on tehase originaalstereo HU-803, mis mahutab ka 4 CD, töötab ilusti ja heli on ok.
Loomulikult ei ole mitte ühelgi nimega audiobrändil suuremat pistmist sellega, mida autodesse paigaldatakse. Kaubamärgid on koondunud paari konglomeraadi kätte, kelle käest siis autotootjad ostavad oma autodes olevale helisüsteemile mingi nime peale. Suurim selline konglomeraat on Harman International, kellele kuuluvad AKG, AMX, Arcam, Becker, BSS Audio, Crown, dbx, Harman Kardon, Infinity, JBL, Lexicon, Mark Levinson, Martin, Revel ja Soundcraft. Selle sõsarfirma on DEI, kelle käes on Definitive Technology, Polk Audio, Denon, Marantz, Bowers & Wilkins. Mõlemad katusfirmad omakorda on Samsungi omanduses. Seega näeb praktikas asi välja sedasi, et autofirmade marketingiosakonnad mõtlevad välja, missugust preemium-helimasina nime nad tahaksid oma automargiga siduda ning siis minnakse korraga ostma nii seadme tootmise ja autoga integreerimise teenust ning šikimat sorti kaubamärki, mida auto salongis heldinud pilguga kõlaritelt lugeda. Mõlemat saab emafirmast ja äärmiselt tõenäoliselt on näiteks B&W kui firma ainuke kokkupuude autotootjaga see, et nende logistikast ehk käib kusagilt mingi kevlarkoonusega valjuhääldite käive läbi - kui sedagi.AMvA kirjutas: ↑03 Sept, 2025 8:02 Minu kriteerium korras autole on väga-väga kõrge. Eelmine Volvo oli 2015 XC70 ja hetkel 2022 V90CC. Eelmise Volvo puhul oli tegelikult kõige suurem väljaminek High Performance audiosüsteemi asendamine Dynaudio stereosüsteemiga, mis maksis veidi üle 1000 EUR. Uues pole seda probleemi, sest selles on B&W süsteem
Nii primitiivne see asi kah ei ole siiski.Marvin kirjutas: ↑03 Sept, 2025 10:38Loomulikult ei ole mitte ühelgi nimega audiobrändil suuremat pistmist sellega, mida autodesse paigaldatakse. Kaubamärgid on koondunud paari konglomeraadi kätte, kelle käest siis autotootjad ostavad oma autodes olevale helisüsteemile mingi nime peale. Suurim selline konglomeraat on Harman International, kellele kuuluvad AKG, AMX, Arcam, Becker, BSS Audio, Crown, dbx, Harman Kardon, Infinity, JBL, Lexicon, Mark Levinson, Martin, Revel ja Soundcraft. Selle sõsarfirma on DEI, kelle käes on Definitive Technology, Polk Audio, Denon, Marantz, Bowers & Wilkins. Mõlemad katusfirmad omakorda on Samsungi omanduses. Seega näeb praktikas asi välja sedasi, et autofirmade marketingiosakonnad mõtlevad välja, missugust preemium-helimasina nime nad tahaksid oma automargiga siduda ning siis minnakse korraga ostma nii seadme tootmise ja autoga integreerimise teenust ning šikimat sorti kaubamärki, mida auto salongis heldinud pilguga kõlaritelt lugeda. Mõlemat saab emafirmast ja äärmiselt tõenäoliselt on näiteks B&W kui firma ainuke kokkupuude autotootjaga see, et nende logistikast ehk käib kusagilt mingi kevlarkoonusega valjuhääldite käive läbi - kui sedagi.AMvA kirjutas: ↑03 Sept, 2025 8:02 Minu kriteerium korras autole on väga-väga kõrge. Eelmine Volvo oli 2015 XC70 ja hetkel 2022 V90CC. Eelmise Volvo puhul oli tegelikult kõige suurem väljaminek High Performance audiosüsteemi asendamine Dynaudio stereosüsteemiga, mis maksis veidi üle 1000 EUR. Uues pole seda probleemi, sest selles on B&W süsteem
Et valges kitlis hallipäised B&W audioinsenerid on uue auto tootmisse algusest peale kaasatud, siblivad mõõtemikritega ringi ning arvutavad hoolega reisijateruumi resonantse, et roolis istujale parim audioelamus pakkuda? Et need hallipäised punnitavad hoolega Nautilus-kõlarite võimekust auto ukse sisse mahutada?
Ma ei tea, kas nad on valges kitlis või hallipäised, aga keegi on need 19 kõlarit häälestanud väga head (kordan: väga head) heli tegema. Lisaks veel B&W enda DSP programm. Lisaks on ka valjuhääldite elemendid täiesti erinevad H&K paketiga Volvo kõlaritestMarvin kirjutas: ↑03 Sept, 2025 11:47Et valges kitlis hallipäised B&W audioinsenerid on uue auto tootmisse algusest peale kaasatud, siblivad mõõtemikritega ringi ning arvutavad hoolega reisijateruumi resonantse, et roolis istujale parim audioelamus pakkuda? Et need hallipäised punnitavad hoolega Nautilus-kõlarite võimekust auto ukse sisse mahutada?
Ei usu. Usun seda, et Harmanilt tellitakse feature set ja integratsioon autotootja (mujalt tellitud või kontsernist ette antud) kaardirakenduse ning auto andmesiini ja nuppudega. Disainibüroost tulevad seadme mõõdud ja kasutajaliidese disain, võetakse üks Harmani alusplatvorm, realiseeritakse see täpselt nii heade tükkide ja skeemitehniliste lahendustega kui tellimuses olnud kvaliteedi saavutamiseks vaja ja ongi valmis.
Aga see on muidugi minu kui loomuomase küüniku vaade asjale. Kui kaasfoorumlastel on infot, kuidas see päriselt käib, siis ma täitsa siiralt kuulan hoolega. See on just see, miks see teema siin võiks hea olla.
Paraku vananedes muutub ka inimese võime teatud sagedusi kuulda ja kalli ning võimeka helisüsteemi võimekusi täiel rinnal tarbida...Kui lisada nüüd eeltoodud kuulaja jaoks olulisele sagedusele ka muusikas olulised sagedused saame muusika edastamiseks kõlaritega järgmise pildi:
Alumine oluline piir on 20 Hz. Reaalses muusikas tuleb seda harva ette ja seal on alumine piir pigem 40 Hz, kuid võimsa kinoelamuse jaoks on parem kui madalaim tase on 20 Hz. Vahemikus 20 - 80 Hz ei suuda inimese kõrv reaalset helikvaliteeti kuigi hästi hinnata. Siin vahemikus on tähtis, et ta oleks olemas aga mingeid erilisi kvaliteedinäitajaid ei ole mõtet taga ajada. Selles vahemikus ei suuda inimene ka heli suunda eristada ja see lubabki ükskõik mitme kanali esitamisel ikka hakkama saada ühe subwooferiga. Hoolimata eeltoodust ei tohi selles vahemikus helitugevus väga ebaühtlane olla. Kõlaritest olulisem on siin kuulamisruumi resonantsid ja peegeldused ning kõlari asukoht ruumis.
Vahemik 80 - 9000 Hz on kvaliteedivahemik, eriti selle keskmine osa. Siin on tähtsad nii heli ühtlane esitus kui ma madal müratase nii harmooniliste, moonutuste, kui ka muu müranivoo osas. Selles vahemikus on vaja investeerida palju jäiga membraani ja kontrollitud harmoonilistega kõlaritesse, välja timmitud passiivsesse ja aktiivsesse elektroonikasse. Näitena maksab üks kõrgklassi induktiivpool, või kondensaator ostuhinnas rohkem kui mõni "testivõitja" kõlar kokku.
Sagedusvahemik 9-16 kHz (9000-16000 Hz) on oluline ja annab muusikale tonaalsuse. Siin on kvaliteet jätkuvalt oluline, kuid valjuhääldajad on väiksed ja kulu ei pea olema suur. Sagedusvahemik 16 - 20 kHz võiks olla olemas, kuid siin ei häiri enam ka väike helitugevuse kõikumine või muud aspektid, mis nii-öelda kvaliteedivahemikus oleksid väga häirivad. Nagunii lõikab muusika voogedasaja selle info maha, tavaline bluetooth koodek lõikab ülejäänu ja töötlus muudab järgijäänud osa ebavajalikuks müraks;). Viimasel ajal tundub, et ka paljud stuudiod lõikavad selle osa muusikast juba ennetavalt välja ja isegi CD plaadilt tuleb seda sagedusvahemikku järjest harvem.
https://www.vaegkuuljad.eu/kuulmispuue/Inimese kõrvaga kuuldav madalaim helisagedus on 16–20 Hz ning ülemine kuulmispiir ulatub noortel 20 000 Hz-ni, kuid vanaduses võib alaneda kuni 5000 Hz-ni. Suurim kuulmisteravus on inimestel vahemikus 1000–5000 Hz, mis kattub suurel määral kõnehääles domineerivate helisageduste vahemikuga (~300–3500 Hz).
Kõikide nende probleemide tööstuslikus mahus lahendamiseks kasutataksegi paljude kanalitega DSPsid ning kõlarid tehakse ilma passiivfiltriteta üheribalised. Need pannakse tarkvaraliselt kokku ja tulemus võib olla väga hea - filtrid ja viitliinid suudavad teha imetFucs kirjutas: ↑03 Sept, 2025 12:18 Üldiselt omab helisüsteemi väljavahetamine helikvaliteedi parandamiseks sõidukis teatud piire, olenevalt sõidukisse algselt paigaldatud süsteemi kvaliteedist/kvantiteedist ehk algsüsteemi asendamisega saavutatav kvalitatiivne hüpe sõltub tihti sellest, kui vilets see algne süsteem on, sest sõiduki suurus, kuju, kasutatud viimistlus- ja muud materjalid ning kõlarite võimalikud paigutuskohad ei soosi eriti mingi HQ süsteemi väljaehitamist nii, et sealt ka lõpptulemusena tehnika poolt võimaldatav tippkvaliteet kätte saada. Üldjuhul siis tuleb parima võimaliku tulemuse saavutamiseks lisaks parema/kvaliteetsema helisüsteemi paigaldamisel ka omajagu asju täiesti ümber ehitadaEraldi teema on veel kuulaja asukoht sellises ümberehitatud helisüsteemiga sõidukis.
Eks arusaamad korras autost on erinevad.isonts kirjutas: ↑03 Sept, 2025 10:01Arvestades remondile kulunud summasi siis kaldun arvama, et ikka pole korralik stereo või volume nupp ei tööta korralikult..Kapten Trumm kirjutas: ↑03 Sept, 2025 9:06 Minu kõnealusel "raipel" on tehase originaalstereo HU-803, mis mahutab ka 4 CD, töötab ilusti ja heli on ok.
Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot] ja 2 külalist