Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Kõik käimasolevast sõjast
Vasta
diesel
Liige
Postitusi: 922
Liitunud: 20 Jaan, 2011 20:47
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas diesel »

õigustuse otsimine, ei muud.
on siingi ju varemalt korduvalt arutatud, et kehtiva aktsepteeritud kindlustuse nõudmisest piisaks.
ilma kindlustuseta ei lase ja asi tahe.
kõik oleks vägagi seaduslik.
pwn13
Liige
Postitusi: 1001
Liitunud: 20 Mai, 2014 15:49
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas pwn13 »

eesti vatnikud kohtu all, üks tunnistas süüd
https://www.delfi.ee/artikkel/120401741 ... -oAZzHQvbA
Kasutaja avatar
ruger
Liige
Postitusi: 23177
Liitunud: 04 Juul, 2009 12:29
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas ruger »

USA hakkas orkistanist mune importima
The United States has started buying chicken eggs from russia for the first time in 33 years, according to russian media.
In July, the U.S. imported chicken eggs from russia valued at $455,000, the first such shipment since at least early 1992.
https://x.com/EuromaidanPR/status/1963938953561543074

Samuti osteti ka sojauba
The USA purchased soybeans from Russia for a record $16.8 million in July, according to an analysis by RIA Novosti of data from the US statistical service.

In May of this year, after a break of almost a year and a half, the USA resumed soybean purchases from Russia - at that time, imports amounted to $4.9 million.

In July, imports were more than three times higher - $16.8 million, marking an all-time high in the years of bilateral trade. In total, the States purchased soybeans abroad worth $61.3 million in July.

Other record imports from the good old USA include poultry products.
https://x.com/Beefeater_Fella/status/19 ... 7239074981
Viimati muutis ruger, 06 Sept, 2025 14:58, muudetud 1 kord kokku.
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Kasutaja avatar
Soobel
Liige
Postitusi: 2292
Liitunud: 30 Dets, 2004 12:19
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas Soobel »

Äkki sattuvad ka Trumpi munad puutja sahtlist nõnda koju tagasi...
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
kaugeltuuriv
Liige
Postitusi: 7849
Liitunud: 13 Sept, 2011 17:35
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas kaugeltuuriv »

Ma kujutan ette Kremli propatorusid,kes kuulutavad,me läksime appi nälgivale USA-le ja ekspordime neile mune,ostes neid kuskilt mujalt kokku ja vahendavad ise edasi.
uncle_sid
Liige
Postitusi: 151
Liitunud: 23 Mär, 2022 11:34
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas uncle_sid »

https://x.com/aborealis940/status/1964231650046300200

tundub et bensiinipuuduse kombitsad on jõudnud otsapidi moskvasse. ai-95 on otsas.
seersant Angua
Liige
Postitusi: 159
Liitunud: 17 Okt, 2020 8:17
Kontakt:

Vene-Ukraina sõda III osa

Postitus Postitas seersant Angua »

Ära lase pead norgu, Jim! Pole sinna Siberisse vaja mingeid rakette saata, venelased on ilma nendetagi raudteetranspordi halvamisega Kaug-Idas suurepäraselt hakkama saanud:

Veetsin nädalavahetuse venekeelsetel saitidel kolades bensiinipõua kohta infot otsides. Ametlikult tunnistatakse probleeme kuues regioonis, tegelikkuses on aga kriis levimas Moskva suunas; Novgorodis saab kütust talongide eest...
Jahh, nõuka aeg on tagasi, kütust saab talongidega... Need pole papist talongid, vaid plastkaardid millega limiteeritakse kogust (10, 20 liitrit) mida saab teatud aja jooksul välja võtta. Tahad rohkem, seisad järjekorras- kuni kaheksa tundi. Ja kui saadki õnnelikuks kütuseomanikuks, tuleb veeta unetu öö valvates autot, et kütust ära ei varastataks...
Nende kaarditalongide süsteemi hakati juurutama juba maikuus!
Krimmis oleva bensiinipõua põhjuseks olevat probleemid transpordiga... Rohkem ei saanud teada, sest kogu info liikumine vene kütusekriisi kohta on rangelt FSB kontrolli all...
Kui venemaa lääneosa bensukriisi põhjus on selge, siis täielik anomaalia on Baikalist Vladivostokini toimuv. Olukorra kirjeldamiseks sobib ainult kaks sõna: täielik katastroof.

Kuid mul õnnestus Kaug-Ida katastroofi põhjus välja selgitada. Nimelt on erinevatel põhjustel Siberi raudteejaamades jäänud toppama sadu (öeldi ka number tuhat, uskumatu) tühje raudteetsisterne. Täpset põhjust ei saanud teada, kuid mokaotsast kobiseti, et kuradi sanktsioonid ei lase veeremit remontida. Ja loomulikult kui remondimeestel pole bensiini, et tööle sõita, siis...
Urams
Liige
Postitusi: 494
Liitunud: 24 Okt, 2020 17:59
Kontakt:

Re: Vene-Ukraina sõda III osa

Postitus Postitas Urams »

Sugulastel rekka firma ja autod seisavad datšas ,kaks hundi koera
valvavad .Ühel hommikul leidis aku drelli ja vere jäljed,kartis ,et peletised panid varga nahka aga keegi pole veel varast otsima tulnud.Ütlesid ,et bensuga bizdets aga ka diislit varastatakse ,palju on diisel autosid ja hinnad on veerandi jagu tõusnud aga lõuad tuleb kinni hoida ja edasi elada .
EnnR
Liige
Postitusi: 166
Liitunud: 26 Okt, 2023 9:22
Kontakt:

Re: Vene-Ukraina sõda III osa

Postitus Postitas EnnR »

seersant Angua kirjutas: 08 Sept, 2025 12:48
Kuid mul õnnestus Kaug-Ida katastroofi põhjus välja selgitada. Nimelt on erinevatel põhjustel Siberi raudteejaamades jäänud toppama sadu (öeldi ka number tuhat, uskumatu) tühje raudteetsisterne. Täpset põhjust ei saanud teada, kuid mokaotsast kobiseti, et kuradi sanktsioonid ei lase veeremit remontida.
Üks suur põhjus selles nn katastroofis on see, et venkud ei suuda toota kvaliteetseid laagreid. Peale NL lagunemist lõpetasid mitmed vene tehased laagrite tootmise ning mindi üle lääne laagritele (Rootsi SKF jne), mis niivõiteisiti olid kvaliteetsemad kui nood NL aegsed. ja nüüd tõmbusid suuremad ja kvaliteetsemad tootjad venemaalt tagasi ning niipalju siiski sanktsioonid mõjuvad, et vagunid seisavad. Vene majandusgeograaf Natalja Zubarevitš on juba 2022 aastast oma mitmetes intervjuudes läbi lillede maininud, et see on suur probleem, mis seniste laovarude lõppemisel kogu vene majandust võib tabada... Käib ju suur osa transpordist venemaal raudteid pidi ja tundub, et laovarud ongi tänaseks otsa saanud... :)
Kasutaja avatar
PaganHorde
Liige
Postitusi: 4373
Liitunud: 26 Jaan, 2014 9:00
Asukoht: www
Kontakt:

Re: Vene-Ukraina sõda III osa

Postitus Postitas PaganHorde »

EnnR kirjutas: 08 Sept, 2025 17:19
seersant Angua kirjutas: 08 Sept, 2025 12:48
Kuid mul õnnestus Kaug-Ida katastroofi põhjus välja selgitada. Nimelt on erinevatel põhjustel Siberi raudteejaamades jäänud toppama sadu (öeldi ka number tuhat, uskumatu) tühje raudteetsisterne. Täpset põhjust ei saanud teada, kuid mokaotsast kobiseti, et kuradi sanktsioonid ei lase veeremit remontida.
Üks suur põhjus selles nn katastroofis on see, et venkud ei suuda toota kvaliteetseid laagreid. Peale NL lagunemist lõpetasid mitmed vene tehased laagrite tootmise ning mindi üle lääne laagritele (Rootsi SKF jne), mis niivõiteisiti olid kvaliteetsemad kui nood NL aegsed. ja nüüd tõmbusid suuremad ja kvaliteetsemad tootjad venemaalt tagasi ning niipalju siiski sanktsioonid mõjuvad, et vagunid seisavad. Vene majandusgeograaf Natalja Zubarevitš on juba 2022 aastast oma mitmetes intervjuudes läbi lillede maininud, et see on suur probleem, mis seniste laovarude lõppemisel kogu vene majandust võib tabada... Käib ju suur osa transpordist venemaal raudteid pidi ja tundub, et laovarud ongi tänaseks otsa saanud... :)
Kusjuures siin foorumis keegi juba päris ammu pakkus ka et see laagrite teema saab neile veel tappev olema tulevikus. Ei usu et Hiinakad ka suudavad mingeid eriti häid laagreid teha. Kui vaadata mis saasta nad maailmale müüvad siis vaevalt et neil omalgi midagi head on.

Laagrid kui sellised peaks ma meie kaitseväes olema mingi kõvema varuga.
Viimati muutis PaganHorde, 09 Sept, 2025 20:47, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 42780
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas Kriku »

4. septembril ütles Vene suurima jaepanga Sberbanki juht German Gref, et Vene majandus on sisenenud „tehnilise stagnatsiooni“ faasi. Enne seda tunnistas majandusminister Maksim Rešetnikov, et majandus jahtub oodatust kiiremini. Tsiviilsektori tööstuskaupade tootmine väheneb, eelarvetulu ja valitsuse laenuvõime samuti.

Vene makromajandusliku analüüsi ja lühiajaliste prognooside keskuse (TsMAKP) teatel vähenes tsiviilkaupade tööstuslik tootmine tänavu esimeses kvartalis kuus keskmiselt 0,8% ning järgmises kvartalis 0,3%. Juulis kiirenes langus 2,3%-ni. Seejuures ei ole TsMAKP mingi Putini-vastaste emigrantide asutatud fond, vaid valitsusele üsna lojaalne organisatsioon, mille on asutanud endine asepeaminister ja praegune kaitseminister Andrei Beloussov. TsMAKP peaanalüütik Dmitri Beloussov on tema vend. Seni on keskus oma hinnangutes jäänud äärmiselt ettevaatlikuks.

Languses on ka tarbijahinnaindeks, mis on samuti majanduse käekäigu indikaator. Statistikaameti Rosstat teatel langes indeks märtsist juunini keskmiselt 1,375% kuus. Juulis täheldati siiski 0,9% tõusu. Omaenda loodud indeksi alusel iganädalasi aruandeid avaldav sõltumatu majandusteadlane, eksiilis elav endine Vene rahvamajanduse ja riigiteenistuse akadeemia professor Nikolai Kulbaka ei ole sellise prognoosiga nõus. Tema andmeil hinnad endiselt langevad ja keskpangal on varsti põhjust intressi baasmäära langetada. Vene oligarhide „ametiühingu“ ehk töösturite ja ettevõtjate liidu esimees Aleksandr Šohhin ütles eelmisel nädalal, et majandusele oleks kõige parem 10–12% intressimäär. Kulbaka kinnitas Läti Delfile, et Vene majandus langeb. „Peamine formaalne märk on see, et see on langenud juba kaks kvartalit järjest,“ ütles ta. „Ja see areng on loomulik. Viimased kolm aastat on toimunud sõjale kulutamisest tingitud ülekuumenemine ja majandus on toiminud maksimaalsest potentsiaalist kõrgemal.“

Samuti on väheneb Vene föderaalvalitsuse tulu. 3. septembril teatas uudisteagentuur TASS, et möödunud aasta augustiga võrreldes oli riigieelarve nafta- ja gaasitulu tänavu augustis 25,2% väiksemad. Juulis oli langus veelgi suurem ehk 27%. Jaanuarist augustini mõõtes oli tulu kahanenud 20,2%. Vene rahandusministeeriumi teatel on vähenemist oodata ka septembris. Juulis teatas Bloomberg, et jaanuarist juulini eksportis Venemaa 30 miljonit barrelit naftat, mida on mulluse sama perioodiga võrreldes 4% vähem. Samas teatab Soome energeetika ja puhta õhu uurimiskeskus (CREA), et juulis tõi Vene nafta- ja gaasieksport juuniga võrreldes 476 miljoni dollari võrra rohkem tulu. See kasv aga nähtavasti riigi eelarvetulus ei kajastunud. Vene võimude sõnul on olukorras süüdi nafta madal hind.
Tänavu on Venemaa naftamüügist saadud tulu märkimisväärselt vähenenud. Samuti kahaneb üldine eksporditulu. Praegune näitaja on väikseim pärast 2023. aasta teist kvartalit. Vene rahandusministeeriumi 25. augusti raportis öeldakse, et tänavu esimese kuue kuu peale oli ekspordibilanss 17,2 miljardit USA dollarit, mis tähendab eelmise aastaga võrreldes 40,2% vähenemist. Kaupade eksport vähenes 12,1 miljardi dollari võrra, samal ajal kui import kahanes vaid 1,3 miljardit dollarit. Teenuste import kasvas 5,3 miljardi dollari väärtuses.

Majandusteadlane Kulbaka ütleb, et peale teenuste impordi kasvu ja nafta hinna languse tekitab probleeme Vene rubla kõrge kurss. Tänavu oli rubla kurss USA dollari suhtes 8% võrra kõrgem kui mullu. See aga tähendab, et eksport ei ole nii kasumlik kui varem. Kulbaka sõnul on põhjuseks kõrge intressimäär. „Tulusam on hoida raha kontol kui investeerida seda ekspordi- ja imporditehingutesse,“ selgitas majandusteadlane. Ehkki 9. juunil langetas Vene keskpank intressi baasmäära 21%-st 20%-ni ja siis 28. juulil 18%-ni, hoidsid Vene pangad hoiuste intressimäärad endisel kõrged ehk 16–30% juures.

Vene rahandusminister Anton Siluanov ütles eelmisel nädalal, et Vene majandus kasvab tänavu vaid 1,5%. Kulbaka aga osutas, et Vene majandusstatistika veapiir on 3,5 protsendipunkti. „Seega puudub Siluanovi prognoosil igasugune tähendus,“ ütles majandusteadlane.

Tulu vähenemisest ja majanduslangusest hoolimata pumpab Vladimir Putini valitsus endiselt raha sõjapidamisse. Juunis korrigeeriti Venemaa 2025. aasta riigieelarvet, kärpides eeldatavat tulu 4,5% võrra. Osa programmide eelarvest rahastamine lõpetati, aga sõjaga seotud kulu kasvas 2%.
https://www.delfi.ee/artikkel/120402465 ... aga-hullem
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 42780
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas Kriku »

USA president Donald Trump on palunud Euroopa Liidul tõsta Hiinale ja Indiale kehtestatud tollimäärad 100 protsendini, et avaldada survet Venemaale Ukraina olukorra lahendamise kiirendamiseks, teatas mitu lääne meediakanalit kolmapäeval.

Ajaleht Financial Times (FT) teatas informeeritud allikatele viidates, et USA president esitas selle nõudmise pärast osalemist Ameerika Ühendriikide ja EL-i kõrgemate ametnike kohtumisel Washingtonis. "Oleme valmis alustama, oleme valmis alustama kohe, aga teeme seda ainult siis, kui meie Euroopa partnerid meid toetavad," ütles üks USA ametnikest FT-le.

Teine allikas ütles lehele, et Washington on valmis toetama kõiki Brüsseli poolt Hiina ja India vastu kehtestatud tollimakse. Trump esitas taotluse, mis edastati konverentskõne kaudu, EL-i sanktsioonide erisaadikule David O'Sullivanile ja teistele EL-i ametnikele. ELi delegatsioon on praegu Washingtonis sanktsioonide koordineerimise arutamiseks, märkis uudisteagentuur Reuters. Üks anonüümsust palunud EL-i diplomaat ütles Reutersile, et USA kinnitusel on Washington nõus kehtestama sarnased tariifid, kui Euroopa Liit võtaks arvesse USA soove. "Nad ütlevad põhimõtteliselt: me teeme seda, kuid peate seda tegema meiega," ütles diplomaat.
https://www.err.ee/1609795161/trump-kut ... kehtestama

Loodetavasti tuleb EL ikka kaasa.
andrus
Liige
Postitusi: 4704
Liitunud: 02 Juul, 2004 11:39
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas andrus »

Teisipidi uudis ka:

Первый полёт импортозамещённого самолета SJ-100, построенного по серийным технологиям.
https://bmpd.livejournal.com/4942008.html

Et kas tõesti suudetakse "laenatud" lääne lennukite ekspluatatsioonist väljamineku ajaks ise impordiasendus toodangusse anda?
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10213
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas Kilo Tango »

andrus kirjutas: 10 Sept, 2025 20:14 Teisipidi uudis ka:

Первый полёт импортозамещённого самолета SJ-100, построенного по серийным технологиям.
https://bmpd.livejournal.com/4942008.html

Et kas tõesti suudetakse "laenatud" lääne lennukite ekspluatatsioonist väljamineku ajaks ise impordiasendus toodangusse anda?
Seda impordiasenduse versiooni SJ-100-st on aretatud juba vähemalt 7 aastat. Kui nüüd lõpuks esmalennuni jõuti, siis palju õnne tootmisel. Juba selle algse SJ-100 opereerimisel oli probleeme. IMHO on siin teemas selle lennuki probleemidest ka juttu olnud.
andrus
Liige
Postitusi: 4704
Liitunud: 02 Juul, 2004 11:39
Kontakt:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitus Postitas andrus »

Ma sain sellest uudisest nii aru, et tegu pole mitte põlve otsas kokku pandud katseversiooni esmalennuga, vaid valmis on saanud seeriatootmise tehnoloogia ja see lennuk on esimene, mis antud tehnoloogikaga valmistati?
Lugejale vihjatakse, et nüüd kui seeriatootmise tehnoloogia on olemas, hakkab kohe lennukeid tulema nagu vändrast saelaudu?
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: tomest ja 7 külalist