Mis oli selle postituse eesmärk? Peale ilkumise see mingit infot ei sisalda.Kapten Trumm kirjutas: ↑08 Sept, 2025 13:20 Jällegi, suur sõiduekspert on rääkinud, hau
Käsipidurit ei ole vaja kallaku peal startimiseks üldse. Vajalik on piisaval hulgal sidurit doseerida, et auto tagasi ei vajuks ennem pidurite vabastamist.![]()
Autotehnikateema
-
- Liige
- Postitusi: 1678
- Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
-
- Liige
- Postitusi: 905
- Liitunud: 17 Nov, 2022 14:11
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Käsipidurit ei ole vaja kallaku peal startimiseks üldse
Ma ei tea, mida seal autokoolis praegu õpetatakse kuid paljalt siduri libistamisega kohalt minek kallakul ilma kolme pedaali korraga kasutamiseta on bensiinimootoriga väikese mahuga mootoriga autoga pea võimatu. Ma ei ole kindel, kas kolme pedaali kasutamist autokoolis õpetatakse. Päris ausalt ei tea kuid tundub liiga raske keskmist lõpetajate taset arvestades. Ma ise pole üle kümne aasta vasakut jalga ei väikese ega suure auto juhtimiseks kasutanud. Muidu saan hakkama endiselt, ainult vahel unustan enne lõplikku seismajäämist sidurit vajutada.
Re: Autotehnikateema
Loomulikult saab kallakult ainult pedaale kasutades minema nii, et auto ei vaju sentimeetritki tagasi - harjutamise asi. Mulle jäi see käppa siis, kui koos kadunud papa ja tema 01-ga õppesõitu tegime. Kuna konkreetsel autol oli tungiv soovitus kässarit mitte kasutada kuna see võis peale jääda siis tuligi harjutada ainult pedaalidega kallakult startimist. Ning loogika oligi selles, et siduriga hoiti auto paigal kui parem jalg vabastas piduri ning liikus gaasipedaalile. Sooritus pidi olema suht kiire et sidurit mitte kärssama lasta aga samas parajalt mõõdukas, et mitte tühikäigul töötavat mootorit välja suretada. Kui toonaste vene autode ja nende siduritega selle käppa sai on tänapäevaste siduritega see vägagi lihtne - siduri lülituspunkt on konkreetne ning mootoril kompenseeritakse mõningane pöörete langus tingituna koormuse suurenemisest mida 01 ja karpa ei teinud.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Re: Autotehnikateema
See on tore, et sa oma viletsat sõiduoskust selle smiliga tõendad.Kapten Trumm kirjutas: ↑08 Sept, 2025 13:20 Jällegi, suur sõiduekspert on rääkinud, hau
Käsipidurit ei ole vaja kallaku peal startimiseks üldse. Vajalik on piisaval hulgal sidurit doseerida, et auto tagasi ei vajuks ennem pidurite vabastamist.![]()
Ma ei ole mitte kunagi kallakul paigalt võttes käsipidurit tarvitanud. Kui hästi järgi mõelda, siis olengi kässarit vist ainult juuksenõelakurvides pööramiseks kasutanud.
Re: Autotehnikateema
millal üldse hakti õpetama käsipiduri kasutamist kallakult startimisel ?
kui levinud selline õpetus autokoolides üldse on/oli ?
kui levinud selline õpetus autokoolides üldse on/oli ?
Re: Autotehnikateema
1978 oli igal juhul täiesti nõutav oskus.
Maakeeli sidurit kärsatada. Tegevus, mille eest valdav isa sõiduõpetajatest kätega tahtis kallale tulla ja õpilane palju uut oma suguvõsa naisliini kohta teada sai...Vajalik on piisaval hulgal sidurit doseerida, et auto tagasi ei vajuks ennem pidurite vabastamist.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
-
- Liige
- Postitusi: 255
- Liitunud: 26 Apr, 2020 17:06
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Loen ja kratsin kukalt.AMvA kirjutas: ↑08 Sept, 2025 14:09See on tore, et sa oma viletsat sõiduoskust selle smiliga tõendad.Kapten Trumm kirjutas: ↑08 Sept, 2025 13:20 Jällegi, suur sõiduekspert on rääkinud, hau
Käsipidurit ei ole vaja kallaku peal startimiseks üldse. Vajalik on piisaval hulgal sidurit doseerida, et auto tagasi ei vajuks ennem pidurite vabastamist.![]()
Ma ei ole mitte kunagi kallakul paigalt võttes käsipidurit tarvitanud. Kui hästi järgi mõelda, siis olengi kässarit vist ainult juuksenõelakurvides pööramiseks kasutanud.




Re: Autotehnikateema
2003 Kristiine autokool, startimine " kässariga ja "siduri libistamine " olid sõidutundides täitsa olemas, kas hetkel harrastavad seda ei tea.
-
- Liige
- Postitusi: 4623
- Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Kuna te tuba ei võta siis üritan juttu õigele rajale tüürida..
Kässariga või ilma kaldteelt
1) pisikese mootoriga on ilma kässarita päris tüütu, kipub välja surema vahel
2) naisterahvastele on iga mootoriga tüütu, nad on murelikud ja ei salli seda juttu "siduri libistamisest"
Kässariga või ilma kaldteelt
1) pisikese mootoriga on ilma kässarita päris tüütu, kipub välja surema vahel
2) naisterahvastele on iga mootoriga tüütu, nad on murelikud ja ei salli seda juttu "siduri libistamisest"
Re: Autotehnikateema
Mu õppeautol käsipidur ei toiminud ja sõiduõpetaja teadlikult juhtimisel sai ilma käsipidurita kallakult paigaltvõtt selgeks.Lemet kirjutas: ↑08 Sept, 2025 14:50Maakeeli sidurit kärsatada. Tegevus, mille eest valdav isa sõiduõpetajatest kätega tahtis kallale tulla ja õpilane palju uut oma suguvõsa naisliini kohta teada sai...Vajalik on piisaval hulgal sidurit doseerida, et auto tagasi ei vajuks ennem pidurite vabastamist.
Kui seda teha oskad, siis on asi sidurikärsatamisest kaugel
Re: Autotehnikateema
no ok siis häbenen nurgas edasi
ma ei õppinud seda ega pole kunagi kasutanud ja on õnnestunud probleemideta hakkama saada.
paljud varasemad autod olid kõik ilma selleta kuigi jah ok paljud olid ka automadid aga ka manuaale oli
täna sõidan nt. kaubikutega milledel on manual ja kallakult startimise automaane pidur abiks ei tea ei saa kurta
täna peaksin kohe hakkama seda lapsele õpetama mida pole ise kunagi kasutand - pean minema ise kõigepealt proovima nurga taha et häbisse ei jääks
ma ei õppinud seda ega pole kunagi kasutanud ja on õnnestunud probleemideta hakkama saada.
paljud varasemad autod olid kõik ilma selleta kuigi jah ok paljud olid ka automadid aga ka manuaale oli
täna sõidan nt. kaubikutega milledel on manual ja kallakult startimise automaane pidur abiks ei tea ei saa kurta
täna peaksin kohe hakkama seda lapsele õpetama mida pole ise kunagi kasutand - pean minema ise kõigepealt proovima nurga taha et häbisse ei jääks
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10213
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Ma käsipiduri kohta ei oska öelda, aga kui poeg käisis autokoolis, siis panin tähele, et iga kord, kui sõiduõpetaja juurest tuli ja meie autosse istus, suretas auto koha pealt liikuma hakates välja. Hakkasin siis uurima ja tuli välja, et õpetaja ei luba sidurit libistada ja eelgaasi anda. Ütleb, et tänapäeva autod teevad seda ise ja pole vaja. No eks ta pidi siis kahte moodi liikuma hakkamise selgeks õppima.Erureamees kirjutas: ↑08 Sept, 2025 13:59Käsipidurit ei ole vaja kallaku peal startimiseks üldse
... Ma ei ole kindel, kas kolme pedaali kasutamist autokoolis õpetatakse. ...
Re: Autotehnikateema
Parim treening selleks on järgmine harjutus - proovi ilma gaasi andmata lihtsalt kohalt ära võtta. Hea harjutus siduritunnetuseks.MeelisV kirjutas: ↑08 Sept, 2025 15:10 no ok siis häbenen nurgas edasi
ma ei õppinud seda ega pole kunagi kasutanud ja on õnnestunud probleemideta hakkama saada.
paljud varasemad autod olid kõik ilma selleta kuigi jah ok paljud olid ka automadid aga ka manuaale oli
täna sõidan nt. kaubikutega milledel on manual ja kallakult startimise automaane pidur abiks ei tea ei saa kurta
täna peaksin kohe hakkama seda lapsele õpetama mida pole ise kunagi kasutand - pean minema ise kõigepealt proovima nurga taha et häbisse ei jääks
-
- Liige
- Postitusi: 1678
- Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Siduri kärsatamisest on see tegevus ikka väga kaugel. Ega sa minut aega seal siduri peal istu, paar sekundit ennem rohelise süttimist ja minema. Võrreldes nõukogude aegsete materjalidega kannatab kaasaaegne sidur palju rohkem kuuma. Vene traktorile paigaldatud lääne siduri katted kestsid ikka tublisti rohkem, kui nõukogude liidus toodetud.Lemet kirjutas: ↑08 Sept, 2025 14:50Maakeeli sidurit kärsatada. Tegevus, mille eest valdav isa sõiduõpetajatest kätega tahtis kallale tulla ja õpilane palju uut oma suguvõsa naisliini kohta teada sai...Vajalik on piisaval hulgal sidurit doseerida, et auto tagasi ei vajuks ennem pidurite vabastamist.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
-
- Liige
- Postitusi: 255
- Liitunud: 26 Apr, 2020 17:06
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Mnjah... Ja juttu jätkub..davidsoniharald kirjutas: ↑08 Sept, 2025 15:34Siduri kärsatamisest on see tegevus ikka väga kaugel. Ega sa minut aega seal siduri peal istu, paar sekundit ennem rohelise süttimist ja minema. Võrreldes nõukogude aegsete materjalidega kannatab kaasaaegne sidur palju rohkem kuuma. Vene traktorile paigaldatud lääne siduri katted kestsid ikka tublisti rohkem, kui nõukogude liidus toodetud.Lemet kirjutas: ↑08 Sept, 2025 14:50Maakeeli sidurit kärsatada. Tegevus, mille eest valdav isa sõiduõpetajatest kätega tahtis kallale tulla ja õpilane palju uut oma suguvõsa naisliini kohta teada sai...Vajalik on piisaval hulgal sidurit doseerida, et auto tagasi ei vajuks ennem pidurite vabastamist.



Viimati muutis krossipart, 08 Sept, 2025 17:30, muudetud 1 kord kokku.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 4 külalist