Autotehnikateema
Re: Autotehnikateema
Jah, Balti riikide liikluskultuuri paranemine on olnud märkimisväärne viimase 10 aasta jooksul, aga see kiirusepiirangute prioretiseerimine ei vii meid edasi.
https://www.acea.auto/figure/road-fatal ... y-country/
https://www.acea.auto/figure/road-fatal ... y-country/
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Sa ei mõista siis mendiloogikat. Mendiloogika on lihtne - maksimaalne trahviraha kogumine minimaalsete eelarveliste kuludega. Kui põhiseadus seda lubaks, räägiks PPA täna igale autole GPS träkkimise panekust ja automaatselt pangast trahviraha mahavõtmiseks. Aga pange tähele - peale selle "keskmise kiiruse" projekti ära tegemist hakatakse rääkima järgmisest asjast - ilmselt siis GPS jälgimine ja alkolukud.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
-
- Liige
- Postitusi: 2322
- Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Ja nendes alades võib rahumeeli spidoka järgi 98 km/h (94-95 gps-i järgi) sõita, ise järele proovitud ja aasta jooksul ei ole trahviteateid saabunud

-
- Liige
- Postitusi: 908
- Liitunud: 17 Nov, 2022 14:11
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Loogiline, et mingi tolerants on olemas. Meil võib ka kiiruskaameratest spido järgi 100- 102 mööda sõita. Oleneb spidost ja sellest kas keegi igaks juhuks
(siia paneks nii trademarki kui ka royalty märgid ) GPS- i järgi 80- ga ei sõida.
(siia paneks nii trademarki kui ka royalty märgid ) GPS- i järgi 80- ga ei sõida.
Viimati muutis Erureamees, 12 Sept, 2025 8:50, muudetud 1 kord kokku.
-
- Liige
- Postitusi: 908
- Liitunud: 17 Nov, 2022 14:11
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Täpselt. Pealegi ma olen enda puhul märganud, et kui ma pean põhjendamatult aeglaselt sõitma, siis hakkab tähelepanu hajuma.kiirusepiirangute prioretiseerimine ei vii meid edasi.
Re: Autotehnikateema
Joo kooga kooljat ja mõtle, kui palju vähem kütust kulub. 

Trump lubas sõja lõpetada 24 tunni pärast, kuid me ei täpsustanud, mis päeval – Trumpi Ukraina erisaadik Kellogg
https://t.me/c/1352726486/94576
https://t.me/c/1352726486/94576
-
- Liige
- Postitusi: 2322
- Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Joon kohvi ja tühjagi ei kulu vähem 

Re: Autotehnikateema
Ei pea ju suuri magistraale mööda sõitma, kui (kruusa)kõrvalteedel võib isegi 80km/h kiirus (2 käigu ja põhjagaasiga) meeled piisavalt erksad hoida.Erureamees kirjutas: ↑12 Sept, 2025 8:43 Täpselt. Pealegi ma olen enda puhul märganud, et kui ma pean põhjendamatult aeglaselt sõitma, siis hakkab tähelepanu hajuma.
Automüüjatel on tõsine vingumine lahti, sest kuidas sa reklaamid autot argumendiga "3sek sajani", kui ostja kaalub, et kas selle 3sek pärast on soovi liigselt raha välja käia kui kiiremini nagunii sõita ei tohi.
Mitte, et mulle see suund meeldiks aga inimesed ei suuda aru saada oma tegevuse tagajärgedest, et iga tegevus tekitab vastumõju, täpselt samamoodi, kui tõuksijad hakkasid kihutamisega teisi liiklejaid ohustama, siis leiti õige pea seadus nende "ahistamiseks".
Kui tõuksijad oleks suutnud viisakalt ja teisi liiklejaid arvestades sõita, siis ei oleks nende ohjamiseks seadusi muuta vajagi.
Suure tõenäosusega 10 aasta pärast tohib müüa ainult autosid, mis ise valivad vastavalt sellele teele lubatud suurima kiiruse, et juht ei saakski enam omatahtsi kiirust ületada.
Nõukaajal ei olnud max kiirus piiratud, sest veokid üle 70km/h ei sõitnud ning sõiduautod said neist normaalselt mööduda, sest ka nendega oli üle 100km/h päris keeruline sõita.
Kiiruspiirang nliidus 90km/h kehtestati peale Žigulite tekkimist teedele, sest nendega hakkasid juhid massiliselt kuni 150km/h kihutama.
Kiirust mõõtsid miilitsad tol ajal stopperiga.
Viimati muutis OLAVI, 12 Sept, 2025 10:05, muudetud 1 kord kokku.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autotehnikateema
Mis jutt see on? Vali siis auto, millel on 90-ga töristades kütusekulu oluliselt väiksem, kui 120-ga või proovi reaalselt ära, äkki on sul avastamata ressursid. Kuula ka raadiost Transpordiameti reklaami, et rahulikumalt sõites säästad raha.

Viimati muutis sass2401, 12 Sept, 2025 10:05, muudetud 1 kord kokku.
Trump lubas sõja lõpetada 24 tunni pärast, kuid me ei täpsustanud, mis päeval – Trumpi Ukraina erisaadik Kellogg
https://t.me/c/1352726486/94576
https://t.me/c/1352726486/94576
Re: Autotehnikateema
Kiirus...
?
Oleks jah asjakohane rakendada nt sätet, et jalakäijast möödudes on kiirusepiirang 10km/h, keegi võiks neile liiklusspetsidele seal ettepaneku teha. Või rakendada alustuseks kõikjale, õuealal kehtivaid piiranguid.
Kõige ohutum oleks, kui sõidukid liiguks kogu aeg aeglasemalt kui jalakäijad. Veel ohutum kui kõigeohutum oleks jalgrattast suuremate ja võimekamate sõidukite keelustamine... kuigi ka jalgrattaga saab ennast surnuks sõita.
No igasuguste sõidukite keelustamine oleks kindlalt liiklusohutuse tagamisel väga mõjus ja tulemusrikas tegevus. Ei peaks absoluutselt aega raiskama ja tegelema nende probleemidega, mis põhjuste top-listi tipus on. Miks küll kiiruse komponendile takerduda....
?
Oleks jah asjakohane rakendada nt sätet, et jalakäijast möödudes on kiirusepiirang 10km/h, keegi võiks neile liiklusspetsidele seal ettepaneku teha. Või rakendada alustuseks kõikjale, õuealal kehtivaid piiranguid.
Kõige ohutum oleks, kui sõidukid liiguks kogu aeg aeglasemalt kui jalakäijad. Veel ohutum kui kõigeohutum oleks jalgrattast suuremate ja võimekamate sõidukite keelustamine... kuigi ka jalgrattaga saab ennast surnuks sõita.
No igasuguste sõidukite keelustamine oleks kindlalt liiklusohutuse tagamisel väga mõjus ja tulemusrikas tegevus. Ei peaks absoluutselt aega raiskama ja tegelema nende probleemidega, mis põhjuste top-listi tipus on. Miks küll kiiruse komponendile takerduda....
Fucs kirjutas: ↑14 Veebr, 2025 14:40
Siin https://www.militaar.net/phpBB2/viewtop ... 09#p852909 on üsna ammendav ja ülevaatlik kokkuvõte mille ma kokku panin eelmise aasta augustis.
Liiklusõnnetuste statistikat juhivad 41%-ga ühesõidukiõnnetused, järgmiseks on 37%-ga kokkupõrked, edasi 17% õnnetused jalakäiatega ja 5%-ga "muud liiklusõnnetused".
Teen joobe teemad punaseks, kiiruse teemad roheliseks ja esmase juhiloa siniseks:Surmaga lõppenud liiklusõnnetused.Ühesõidukiõnnetustes osalejad suurimast väiksemani liikleja omaduste alusel:
1. Joobes juhid 63%
2. Alaealised 30%
3. Esmase juhiloa omanikud 30%
4. Eakad (65+) juhid 16%
Kokkupõrked
1. Eakad (65+) juhid 56%
2. Esmase juhiloa omanikud 54%
3. Alaealised 39%
Jalakäijaga õnnetused
1. Alaealised 28%
2. Eakad (65+) juhid 22%
3. Esmase juhiloa omanikud 13%
4. Joobes juhid 5%2021a
52 surmaga lõppenud liiklusõnnetusest (võivad olla erinevate õnnetuste puhul ka risti kombineeritud):
* 22 juhul joobes juht
* 20 juhul kokkupõrge
* 18 juhul ühesõidukiõnnetus
* 9 juhul võis olla riskifaktoriks kiirus
* 8 juhul rasked talvised teeolud
* 5 juhul võimalik suitsiid
2022a
47 surmaga lõppenud liiklusõnnetusest (võivad olla erinevate õnnetuste puhul ka risti kombineeritud):
* 22 juhul kokkupõrge
* 15 juhul ühesõidukiõnnetus
* 13 juhul joobes juht
* 11 juhul teelt väljasõit
* 11 juhul vastassuunda sõit
* 5 juhul oli üheks riskifaktoriks kiirus
* 3 juhul rasked talvised teeolud
* 2 juhul valearvestusega möödasõit
* 1 juhul jooksis teele põder
* 1 juhul võimalik suitsiid
Re: Autotehnikateema
See kes ostab 3 sek sajani auto ei huvitu sellest, millised on kiirusepiirangud.OLAVI kirjutas: ↑12 Sept, 2025 9:56Ei pea ju suuri magistraale mööda sõitma, kui (kruusa)kõrvalteedel võib isegi 80km/h kiirus (2 käigu ja põhjagaasiga) meeled piisavalt erksad hoida.Erureamees kirjutas: ↑12 Sept, 2025 8:43 Täpselt. Pealegi ma olen enda puhul märganud, et kui ma pean põhjendamatult aeglaselt sõitma, siis hakkab tähelepanu hajuma.Automüüjatel on tõsine vingumine lahti, sest kuidas sa reklaamid autot argumendiga "3sek sajani", kui ostja kaalub, et kas selle 3sek pärast on soovi liigselt raha välja käia kui kiiremini nagunii sõita ei tohi.
Re: Autotehnikateema
Meil ei filtreerita statistikast suitsiide välja.
Trump lubas sõja lõpetada 24 tunni pärast, kuid me ei täpsustanud, mis päeval – Trumpi Ukraina erisaadik Kellogg
https://t.me/c/1352726486/94576
https://t.me/c/1352726486/94576
Re: Autotehnikateema
Kusjuures viimased kaks laibastumisega lõppenud liiklusõnnetust jalakäijatega Kilulinnas toimusid nimelt alla 10 km/h kiirusega, kus tegu oli pööret sooritavale suurele masinale pimedas sektoris allajooksmisega (Narva mnt/Reimani ja Luha tn juhused)Oleks jah asjakohane rakendada nt sätet, et jalakäijast möödudes on kiirusepiirang 10km/h, keegi võiks neile liiklusspetsidele seal ettepaneku teha.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Autotehnikateema
Kui automüüja ise tunnistab, et on olemas isikute grupid, kes ei plaanigi seadusi täita ja isegi propageerib seaduste rikkumisi, kas siis ei karda, et selliste autode müük laiatarbesse keelatakse ka meil hoopis ära?AMvA kirjutas: ↑12 Sept, 2025 10:09See kes ostab 3 sek sajani auto ei huvitu sellest, millised on kiirusepiirangud.OLAVI kirjutas: ↑12 Sept, 2025 9:56Ei pea ju suuri magistraale mööda sõitma, kui (kruusa)kõrvalteedel võib isegi 80km/h kiirus (2 käigu ja põhjagaasiga) meeled piisavalt erksad hoida.Erureamees kirjutas: ↑12 Sept, 2025 8:43 Täpselt. Pealegi ma olen enda puhul märganud, et kui ma pean põhjendamatult aeglaselt sõitma, siis hakkab tähelepanu hajuma.Automüüjatel on tõsine vingumine lahti, sest kuidas sa reklaamid autot argumendiga "3sek sajani", kui ostja kaalub, et kas selle 3sek pärast on soovi liigselt raha välja käia kui kiiremini nagunii sõita ei tohi.
Nagu mitmetes riikides juba on, kus liisingfirma nõudel automüüja peab tarkvaraliselt piirama müüdava auto max kiirust ja kiirendusvõimet.
Täpselt sammuti nagu praegu on meil mootorratastel võimalik võimsust piirata.
Hulga maksumaksja raha saab ju kokku hoida, sest ei pea politseile eriliselt võimsaid masinaid ostma, kui keskmise liikluspäti auto üle 100km/h nagunii ei liigu ja on patrullautost otse üle pilve sundpeatatav.

Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
-
- Liige
- Postitusi: 4623
- Liitunud: 20 Dets, 2019 13:30
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Ei ole konkreetsete õnnetustega kursis aga pigem tuleks ära keelata jalakäijatel telefonis sonkimine.Lemet kirjutas: ↑12 Sept, 2025 10:18Kusjuures viimased kaks laibastumisega lõppenud liiklusõnnetust jalakäijatega Kilulinnas toimusid nimelt alla 10 km/h kiirusega, kus tegu oli pööret sooritavale suurele masinale pimedas sektoris allajooksmisega (Narva mnt/Reimani ja Luha tn juhused)Oleks jah asjakohane rakendada nt sätet, et jalakäijast möödudes on kiirusepiirang 10km/h, keegi võiks neile liiklusspetsidele seal ettepaneku teha.
Parklates manööverdades on täiesti tavaline et tagurdad ja siis keegi lihtsalt sirgelt kõnnib auto ette - kas ei märka või ei huvita neid või on mingid ravimid sees ? Puudub enese alalhoiu instinkt.
Lisaks, veokatel on ju helisignaal tagurdamisel, kuidas seda ei märka ??
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot] ja 1 külaline