Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ma tahtsin öelda seda, et minu praeguse auto (VW) spido ei näita miskipärast pluss 10 protsenti, vaid eksimus maanteekiirusel (näit vs tegelik kiirus)
erineb kõigerohkem 4 kmh. Sestap minu ees 100 kmh sõitev rekka ei sõida tegelikult 90ga, vaid juba üle 95.

See, et politsei poolset kontrolli napib, on näha päise päeva ajal Paldiskisse sõitvatest metsaveokidest, mis on nähtavalt ülekaalus. Ju siis vahele jäämise võimalus on väike.
Viimati muutis Kapten Trumm, 12 Sept, 2025 16:19, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
avrnbr
Liige
Postitusi: 201
Liitunud: 29 Juul, 2016 18:57
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas avrnbr »

Ma ka hästi ei usu, et juuropi vahet käivate veokate juhid väga riskivad oma piirajaid ja kettaid manipuleerida.
Vahelejäämisel on karistused karmid.
Skandinaaviaga väga kursis pole, aga Saksa trassipolitseile tekitab paljalt idaeuroopa numbrimärk haiglast huvi.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ma pole selle pilguga vaadanud, kas tegu on välismaale minejatega, aga üks sihtgrupp, kes kihutab, on Eesti kütusefirmade tsisternid, mis Rootsis ei käi.
Kiiruse piiramise info peaks tulema spido andurilt, mitte mootori pööretelt, näiteks 85 kmh piirajaga MANi autol oli viimase käiguga pöördeid varuks küll ja veel, et võiks piiraja puudumisel rahulikult 120ga liikuda.
Viimati muutis Kapten Trumm, 12 Sept, 2025 16:22, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
sass2401
Liige
Postitusi: 822
Liitunud: 28 Veebr, 2022 0:06
Asukoht: EE
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas sass2401 »

VW on 1 rohkem valetava spidoga asi üldse. Kas spido on vähemalt telefoniga (GPS) kalibreeritud kiirustel 90 ja 100 ?

Ja kuidas sa silmaga hindasid ülekaalu? Silmaga võid hinnata vaid emmi pikkust.
Viimati muutis sass2401, 12 Sept, 2025 16:24, muudetud 1 kord kokku.
Trump lubas sõja lõpetada 24 tunni pärast, kuid me ei täpsustanud, mis päeval – Trumpi Ukraina erisaadik Kellogg
https://t.me/c/1352726486/94576
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Ma olen seda spido ekstra kontrollinud ja politsei lasermõõtja näiduga langes pea 1:1 kokku. Mis "omaette teemast" sa räägid.
Mulle oli üllatav (politsei andis märku, et võta tasemaks), senised autod on enamasti nii pluss 10 protsenti näidanud. Lasin siis vanast harjumusest "spido 105" ja selgus, et kiirus oligi 105, mitte "korrektne" 95 või 100).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Fucs
Liige
Postitusi: 16610
Liitunud: 12 Dets, 2006 21:43
Asukoht: retired
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Fucs »

Walter2 kirjutas: 12 Sept, 2025 15:14
kaupo51 kirjutas: 12 Sept, 2025 14:34 Sellest kiirteedel kiiruse piiramisest ma aru ei saa. Euroopas sõidetakse kiirteedel enamast +10-30 kmh üle ja vaikimisi väga juhte ei kotita. Rääkimata saksast, kus saab paljudel kohtades veelgi kiiremini sõita. Miks meil on see eriline kuritegu/väärtegu, kui 110 alas 118 kmh sõita? Kas need Tln-tartu 120 lubatud alad muudetakse 110 aladeks? Milleks?
Loe nüüd kogu artikkel läbi - allpool kirjas, et kiirust kohendatakse vastavalt teeoludele. Heades tingimustes jääb ka 120 alles.
Kogu selle jutu mõte on riigi suur plaan liiklussurmade arv alla tuua. Kõik eksperdid räägivad, et surmade kõrge arvu üks peamine põhjus on kiirus mida on vaja alla tuua - siit ka sellised artiklid. Tegelikult kiirus ei tapa, vaid ikka äkiline seismajäämine... :)
See "KIIRUS" mingi teemana on selline hea umbmäärane mittemidagi ütlev huinamuina.
Kas me räägime konkreetsel teel pädevalt kehtestatud ohutust kiirusest (on see määratud õigesti või mitte, kas fataalsed õnnetused toimuvad seepärast, et nõuetekohane kiirus on määratud valesti), teel kehtestatud nõuetekohasest kiirusest (kas fataalsed õnnetused toimuvad nõuetekohase kiiruse pärast), teeoludele vastavast või mittevastavast kiirusest (kas fataalsed õnnetused toimuvad teeoludele mittevastava kiiruse pärast), või nõuetekohase kiiruse ületamise kiirusest (kas fataalsed õnnetused toimuvad nõuetekohast kiirust ületades). Iga "kiirus" nendest on erinev "kiirus" ja kui mõni nendest erinevatest "kiirustest" on probleemiks, tuleks igale probleemile läheneda erinevalt.

Kui teel on määratud piirkiirus 90km/h ja 1000 autot sõidavad seal 90km/h ilma fataalsete tagajärgedeta aga üks uhab 120km/h ja teeb avarii, siis ei ole põhjuseks teel kehtestatud piirkiirus. Tuues seal piirkiiruse alla 70km/tunnis, sõidavad need samad 1000 autot endiselt ilma fataalsete tagajärgedeta ja üks kes sõidab 120km/h saab ikka surma kui paneb pambusesse.

Kui inimene otsustab ennast surnuks sõita (enesetapp), siis pole vahet milline on kehtestatud piirkiirus.

Kui tee läheb nt jäässe ja 90km/h lubatud sõidukiirusega teel ei saa selliste teeoludega 90km/h enam ohutult sõita, siis on viga teeoludele mittevastavalt ja valesti valitud sõidukiiruses, mitte kehtestatud piirkiiruses. Kui mingit teelõiku saab mingil ajahetkel teeoludest tingituna ohutult läbida ütleme ainult 50km/h, siis ükskõik kui suur on kiirusepiirang teel, ohtlik on seda läbida nii 80km/h, 70km/h kui 60km/h.

Meil (nagu sõnavõttudest võib aru saada) tahetakse tegeleda "kiirustega" mis on määratud teedele kui ohutu piirkiirus.
Et justkui oleks teedel määratud piirkiirused tee- ja liiklusoludele mittevastavad ja seal on kurjajuur.

Et jõuda asja tegeliku tuumani, peaks teadma liiklusõnnetuse põhjuseid võimalikult üksikasjaliselt. Viimased on aga meil saja luku ja riivi taga, ning nendele andmetele mina ligi ei pääse. Mingeid infojuppe võib leida siit-sealt aga mind konkreetselt huvitavaid näitajaid ma ei leia. Rääkimata sellest, et minu poolt juba viidatud kokkuvõttes selgus, et "kiirus" oli surmaga lõppenud liiklusõnnetustes ainsaks või kaaspõhjuseks 10 või alla selle % juhtudest.

Näiteks:
TalTech
Laura Todesk magistritöö
Eestis surmaga lõppenud liiklusõnnetuste analüüs, aastatel 2013-2018
https://digikogu.taltech.ee/et/Download ... b792d24163

Mõned nopped sealt:
Peamised mõjurid surmaga ja raskete vigastustega lõppevate liiklusõnnetuste puhul on (Sethi,2008):
oludele mitte vastav sõidukiirus, kiiruse ületamine; [siin oleks vaja teada, kas liiklusoludele, muutuvatele teeoludele, või mittemuutuvatele teeoludele - Fucs]
• alkoholi-/narkojoobes olles sõiduki juhtimine;
• turvavarustuse valesti või üldse mitte kasutamine;
• kõrvalised tegevused juhtimise ajal;
• ohtlik teeliiklussüsteem;
• ebaturvalised sõidukid;
• ebapiisav õnnetusjärgne abi;
• seadusandlus.

Kiirus, täpsemalt kiiruse ületamine ja oludele mitte vastav sõidukiirus, on üks peamisi liiklusõnnetuste põhjuseid maailmas. OECD (Organisation for Economic Co-operation and Development) riikides läbi viidud uuringu kohaselt on kõrge sissetulekuga riikides ligi kolmandik liklussurmadest põhjustatud just (valesti valitud) sõidukiirusest [mitte valesti kehtestatud piirkiirusest! -Fucs], Ühendkuningriigis on 28% surmaga lõppevatest liiklusõnnetustest põhjuseks liigne kiirus [ja 72% ei ole - Fucs], Austraalias on see osakaal 30%. Antud uuringu kohaselt ületavad tavaliselt 40-50% elanikest piirkiirust ja kiiruse ületajate arv võib kohati küündida kuni 80%ni.

...

Alates 2001. aastast on Eestis kasutusele võetud süsteem, kus üliraskeid liiklusõnnetusi käsitleb lisaks politseile ka spetsiaalne uurimisgrupp LÕUK (Raskete liiklusõnnetuste uurimiskomisjon). Oma tegevuses keskenduvad nad detailselt iga üksiku liiklusõnnetuse toimumise asjaoludele, kuid ka LÕUK ei anna ülevaadet üldise liiklusolukorra ja -ohutuse kohta Eesti teedel ega teosta üliraskete õnnetuste asjaolude ja põhjuste koondanalüüsi.
[Vot, neid LÕUK aruandeid tahakski lugeda - Fucs]

...

Aastatel 2007-2012 moodustas joobes sõidukijuhi osalusel toimunud surmaga lõppenud liiklusõnnetuste arv kõigist surmaga lõppenud liiklusõnnetuste arvust keskmiselt 28,4%. 2013-2018 aastal moodustas joobes sõidukijuhtide osalusel toimunud surmaga lõppenud liiklusõnnetuste arv kõigist surmaga lõppenud liiklusõnnetuste arvust keskmiselt 22,3%. Analüüsides joobes sõidukijuhtide osalusel toimunud surmaga lõppenud liiklusõnnetuste osakaalu kõigist hukkunuga liiklusõnnetustest (Joonis 3.37), nähtub, et kõige vähem toimus joobes sõidukijuhi osalusel hukkunuga liiklusõnnetusi aastatel 2016 (12,7%), 2012 (18,3%) ning 2010 (18,6%). Seevastu, kõige suurem osakaal oli joobes juhi osalusel toimunud surmaga lõppenud liiklusõnnetustel kõigist hukkunuga liiklusõnnetustest aastatel 2007 (37,9%), 2009 (32,9%) ning 2013 (32,4%).

...
Liiklussurmad01.png
...

Autori hinnangul võiks liiklusohutuse parandamiseks Eesti teedel põhjalikumalt uurida ka kiiruse ja just sõiduoludele mitte sobiva kiiruse osatähtsust surmaga lõppenud liiklusõnnetuste puhul. On antud hinnanguid, et valesti valitud sõidukiirus võib moodustada kuni 40% kõigist surmaga lõppenud liiklusõnnetuste põhjustest, kuid põhjalikult sel teemal uuringuid teostatud ei ole.

Käesolevas töös jäi see osa käsitlemata andmete puuduse tõttu, kuna liiklusõnnetuste puhul kiiruste määratlemine on keeruline ja ressursimahukas protsess ja andmed seetõttu piiratud.
Viimases lauses välja tooduga peaks ju ometi olema tegelenud see LÕUK.
Kus krt siis on need LÕUK uurimisaruanded?

Ühesõnaga, "kiiruse" teemal meil korralikke uuringuid pole, on mingid kellegi hinnangud, "ilmselt" "võibolla" jne.
krossipart
Liige
Postitusi: 255
Liitunud: 26 Apr, 2020 17:06
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas krossipart »

avrnbr kirjutas: 12 Sept, 2025 16:19 Ma ka hästi ei usu, et juuropi vahet käivate veokate juhid väga riskivad oma piirajaid ja kettaid manipuleerida.
Vahelejäämisel on karistused karmid.
Skandinaaviaga väga kursis pole, aga Saksa trassipolitseile tekitab paljalt idaeuroopa numbrimärk haiglast huvi.
Loen huviga KT ja AMvA monoloogi.. Elektriautode kiirendusest kuni veokate sõidukiirusest jms+ ja kuidas tänapäeval veokate juhid oma digikettaid manipuleerivad ja 120 km/h sõidavad on põnev lugemine... 8)
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Need digikettad alluvad samale loogikale, mis need toorest palki kuhjas täis metsaveoautosid tegeliku massiga 80 tonni. Ehk kui eriti ei kontrollita, siis riskeeritakse ka julgemalt.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Lemet
Liige
Postitusi: 20795
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Lemet »

Meil tuli majja üks 2004 Volvo veoauto
Õues on kätte jõudnud aasta 2025 juba ja vaevalt Skandinaaviasse või Euroopasse minejad oma piirajaid näpivad. Isegi Eesti sees sõitjatest ei usu. Seda enam, et kaardi pealt loetakse politseiautos välja ka kuu tagasi toime pandud rikkumised ning litter tuleb kaunikesti valus. Ja teenindus fikseerib liisinguautodel samuti hooldise käigus omakäelised surkimised, millega tekivad hoobilt garantiiprobleemid. Lühidalt, nagu Stanislavskil- ne verju.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
MeelisV
Liige
Postitusi: 326
Liitunud: 12 Mär, 2022 8:30
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas MeelisV »

AMvA kirjutas: 12 Sept, 2025 6:52
sass2401 kirjutas: 12 Sept, 2025 0:50
parkija kirjutas: 11 Sept, 2025 16:08 Pealkiri ERRi uudistest : Transpordiamet plaanib madalamat piirkiirust ja keskmise kiiruse kaameraid .

Link : https://www.err.ee/1609796964/transpord ... -kaameraid

Väga vali soov piirata , reguleerida jälgida ja muidugi ülla eesmärgi ehk liiklusohutuse nimel , väga meenutab ühe mehe võitlust alkoholi vastu , mis peamiselt turgutas läti majandust .
Lätlastel on juba olemas keskmise kiiruse kaamerad.
https://maailm.postimees.ee/7700534/lat ... e-kaamerad
https://maaleht.delfi.ee/artikkel/12033 ... uppeliselt
https://www.err.ee/1609388099/lati-kolm ... erate-arvu
https://lounaeestlane.ee/kiiruskaamerad ... pool-teed/
Leedus kah. See suvi värskelt mõlemast riigist läbi sõitnuna võin kinnitada, et liikluskultur pole seal karvavõrdki paranenud. Keskmise kiiruse mõõtmise ala lõppedes hakkab hullumeelne möödasõitmine pihta. Nullefektiga asi.
Igal oma arvamus. Minu arvamus üle 10 aasta Läti Leedu Poola, et asi on läinud ikka palju paremaks.
Sõites euroopast koju siis märgatav vahe on kui jõuad Iklast üle. Enne seda on muutused väikesed.
Ehk Läti/Leedu viabaltika on parem kui Eesti lõik sellest.
Erureamees
Liige
Postitusi: 908
Liitunud: 17 Nov, 2022 14:11
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Erureamees »

See tahhograafide asi on väga ballistiliseks muutunud. Ma võin kinnitada, et enamik veoautosid maanteereduktoriga lähevad ilma piirajata kiiremini kui 110km/ h. Ainult, et tänapäeval, kui on kasutusel tahhograafid, mis annavad infi edasi sõna otseses mõttes online ei sõida ükski täie mõistusega inimene mingit viisi "välja lülitatud piirajaga". Natuke annab mängida nii- öelda impulsi "sammuga" aga mingi 110 ei ole reaalne. See pole mingi plommimise ega trossiga jamamise teema nagu 80- ndate Zil- il. Mootori ajju jäävad igast ebaregulaarsusest jäljed ja kogu see jutt on nii üheksakümnendad. Allamäge võib muidugi minna küll, aga meil Eestis pole selliseid langusigi. See metsakate tonnaaži teema on jälle selline ajakirjanduslik mull rohkem. Soomes ja Rootsis veavad sama sillakonfiguratsiooniga autorongid raskemaid koormaid ja pole probleemi, Ma tean- graniit jne. Tegelikult on see lihtsalt kokkuleppeline arv. USA- s on näiteks veokatele kiiruspiirangud interstate teedel osariigiti 60- st kuni 75 mph. 120km/h, kujutate ette Ohios ja Colorados näiteks.
Kasutaja avatar
paadikapten
Liige
Postitusi: 462
Liitunud: 06 Juul, 2005 14:34
Asukoht: Tartu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas paadikapten »

Kapelli laevale kihutamise kohta on mullegi paar vana rekkameest pajatanud. Nad mainisid, et kui oli vaja laevale jõuda, siis anti tuld kuni piirajani. Kellel 85, kellel 90 või 95, jne. Eriti jube ralli pidavat käima enne nädalavahetust. Kui näiteks reedel õigeks ajaks kaubaga sihtkohta ei jõua, tuleb nädalavahetus veeta logeledes.

Eestis olen näinud täishaakega tsisternveokit üle saja minemas. Kiirendasin tema kannul, jälgisin liiklust ja siis pilk spidole - ohoh, 110... Telefon Wazega oli armatuuril, see näitas kah üle saja. "Kapsalehega" pean muidugi end tagasi hoidma ja nii ma tal ees ära minna lasin.

Kihutavad nad Euroopaski.
Aastal 2021 Tśehhis, 150 km/h:

https://youtu.be/DfQaQ_y4zzs
Vaatame siis, mis siin toimub...
Erureamees
Liige
Postitusi: 908
Liitunud: 17 Nov, 2022 14:11
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Erureamees »

Mõned inimesed tapavad Eestis inimesi- järeldus: eestlased on mõrvarid. Las ta siis olla!
Ma paljastan teile veel ühe koleda saladuse- vanematel autodel sai käigukasti tagaotsas asuvale spido- tahho andurile magneti panna. Uuematel autodel ei anna see efekti või kaotavad nad võimsuse. Aga need trikid on tähelepanelikumal kaarti uurimisel tuvastatavad ja kõrgelt premeeritud. Ja seda kasutati mitte niivõrd kihutamiseks kui siis, kui tund ähvardas lõhki minna aga oli vaja parklasse või laeva jõuda. Tihtipeale oli see kasutus lihtsalt selle pärast, et sul polnud kuskil parkida. Sa ei saa ju tee äärde seisma jääda. Politsei tuleb ja ajab su minema kui seisad kahtlases kohas ja teda ei huvita, et sul on tunnid täis. Teatud kellaajast alates on paljudes maades parkimiskoha leidmine raske probleem.
Lemet
Liige
Postitusi: 20795
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Lemet »

Aga need trikid on tähelepanelikumal kaarti uurimisel tuvastatavad ja kõrgelt premeeritud.
Politseil on õigus sinu kaardi olevat 56 päeva ulatuses tahapoole lapata ja siis tuleb kõrvad lontis kiiiruseületamise eest karistus vastu võtta. Või kella lõhkisõitmise eest. Ning kiiruseületus üle 45 sekundi (näiteks mäest allasõidul saab tõepoolest päris viisaka vungi üles) hüppab hoobilt salvestusse ja sealt silma. Miska ma seda suurte massilist kiiruseületamiae juttu väga tõsiselt ei võtagi. Muidugi, lollakaid ja pohhuiste on kõikjal, aga üldiselt on rekkajuhid oma valdavas osas siiski vaid poollollakad- targad selle töö peale teatavasti ei lähe ja päris lollakatele jälle autot ja haaget kätte ei anta.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
maksipoiss
Liige
Postitusi: 2322
Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas maksipoiss »

sass2401 kirjutas: 12 Sept, 2025 10:01
maksipoiss kirjutas: 12 Sept, 2025 9:41 tühjagi ei kulu vähem :)
Mis jutt see on? Vali siis auto, millel on 90-ga töristades kütusekulu oluliselt väiksem, kui 120-ga või proovi reaalselt ära, äkki on sul avastamata ressursid. Kuula ka raadiost Transpordiameti reklaami, et rahulikumalt sõites säästad raha. 8) Kõige ökom on minu katsete järgi istuda adaptiivse püsikaga veoki või bussi tuules ja sättides vahe 1 kriipsu peale. Mul lisab vürtsi ka ise roolimine. Sabas sõites pole jooni teel vajagi. Võta kena naine kõrvale, katsu kintsu või süga tissi ja elu lill.
Vahet pole mis kiirusega sõidad, ikka kulub kõik ära :)
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist