Tegelt tuleks autol salong kuiv hoida, mitte kompenseerida ujuvaid jalamatte ning niiskeid polstreid pideva kondi kurnamisega.
Eriseis on siis, kui õues on niiske/vihmane ja see rõske õhk kipub klaase udutama. Hoojal kuluks salongi kord kuus kuivatada, kui autol on seisusoojendus, siis hoida see seisuajal töötamas ning aknad natuke praokil.
Mitte väga ammu saime sellega hakkama küll, kui konditsioneer oli haruldus, ei sõitnud keegi uduste klaasidega ja ei vehkinud roolis käterätikuga.
Enamiku igasugu salongi "ajude" ikaldumise põhjus ongi liigne niiskus/vesi salongis. Eriti kui see aju asub kuskil madalas kohas. Laisaks ja lolliks kipume muutuma, selles on probleem.
Talvised matid võiks ikka olla sellised, millel on kõrgem äär, mis ei lase loksuvat vett salongi põrandavaibale ja suvematid ongi kuiva ja sooja ilma jaoks.
Ja need matid tuleks vaevuda õhtul autoga parkimiskohta jõudes tänavale tühjaks kallata. Eks igaüks ise tea, milleks oma raha kulutab, aga see väike laiskus maksab harjukeskmise 2500 km kuuläbisõidu juures jämedalt 19 eurot, eelduseks kütuse lisakulu 0,5 liitrit 100 km peale ja 1,5 eurot liiter. Alles kuulsin uudistest, et parim enne tähtajaga kaup on poes muutunud müüdavaimaks artikliks.
Üks targutus veel, kui targutuseks läks. Kuumal suvel kondi kasutamine - enamik inimesi ei paista sellest aru saavat.
Tulete põrgupalavasse autosse. Panete kondi käima täisventilaatoriga - tehke seejärel aknad lahti. Õues on igal juhul jahedam kui see 50 kraadi autos.
Vent surub palava õhu akendest välja. Siis aknad kinni, laske välisõhu peal, kuni hakkab jahedat tulema ja siis ventilatsioon siseringi peale. Välisringi ainult siis, kui tunnete, et õhku ei jätku. Pole mõtet kulutada energiat 30 kraadise õhu jahutamiseks 10-kraadiseks, kiirem ja tõhusam on jahutada sama salongiõhku korduvalt. Kui pikem sõit, siis varsti, kui salongi polstrid jne on muutunud jahedaks ega küta enam õhku, võiks ka välisõhu uuesti panna.
Enda tööl olen näinud igasugu versioone, kõige veidram on see, et see põrgupalav auto pannakse vent põhjas ja kont sees, kohapeal käima ja siis chillitakse ise eemal, kuniks auto jahtub. Kindlalt mõtestatud tegevusega juhtub see kiirem kui iseenesest. Paljusid neid funktsioone mõistavad automaatsed kliimaseadmed ise teha, kuid mitte alati. Lihtsalt mõistes asja tööloogikat, on võimalik luua tingimused, millega salong saab jahedaks kiiremini ja vähema auto lõhkumisega.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.