Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
OLAVI
Liige
Postitusi: 2798
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Kapten Trumm kirjutas: 14 Okt, 2025 15:10 ... Üks targutus veel, kui targutuseks läks. Kuumal suvel kondi kasutamine - enamik inimesi ei paista sellest aru saavat.
Tulete põrgupalavasse autosse. Panete kondi käima täisventilaatoriga - tehke seejärel aknad lahti. Õues on igal juhul jahedam kui see 50 kraadi autos.
Vent surub palava õhu akendest välja. Siis aknad kinni, laske välisõhu peal, kuni hakkab jahedat tulema ja siis ventilatsioon siseringi peale. ...
Selline kondi kasutamise õpetus on kirjas ju iga auto kasutusjuhendis ja kas sedagi ei teata?
Kusjuures "normaalses autos" on menüüst seatav, et puldist kesklukku avades avanevad kõik aknad salongi jahutuseks, kui salongi temperatuur on liiga kõrge.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
AMvA
Liige
Postitusi: 5192
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

OLAVI kirjutas: 14 Okt, 2025 16:23
Selline kondi kasutamise õpetus on kirjas ju iga auto kasutusjuhendis ja kas sedagi ei teata?
Kusjuures "normaalses autos" on menüüst seatav, et puldist kesklukku avades avanevad kõik aknad salongi jahutuseks, kui salongi temperatuur on liiga kõrge.
Ei tea, minu Volvo ei ole siis see iga auto, sellel sellist juttu kasutusjuhendis ei ole.

Ja paluks sellise "normaalse" auto kasutusjuhendist väljaõtet või koopiat, millel saab menüüst seada, et keskluku avanedes avanevad ka aknad!
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4865
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Some »

Mul Atecal tuli puldil avamise nuppu pikemalt all hoida, et kõik aknad avaneksid, Kia-ga pole proovinud. Aga üldiselt arusaamatu teema, ma sõidan kah kliimaseade aastaringselt sisse lülitatud ja pole klaaside udutamisega kokku puutunud. Eks toda akna praokil hoidmist sai ka kunagi ürgajal konditsioneerita autol harrastatud aga viimaste autodega vajadus puudub. Aga kuumaks köetud autol kuumuse aknast/ustest välja laskmine on jah ka praegu repertuaaris. Elektrikal saab muidugi äpist panna, et väljumisajaks sobiv temperatuur autos oleks. Energiakulu suht väike, salong ju kubatuurilt üsna tilluke.
krossipart
Liige
Postitusi: 318
Liitunud: 26 Apr, 2020 17:06
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas krossipart »

Some kirjutas: 14 Okt, 2025 17:21 Mul Atecal tuli puldil avamise nuppu pikemalt all hoida, et kõik aknad avaneksid, Kia-ga pole proovinud. Aga üldiselt arusaamatu teema, ma sõidan kah kliimaseade aastaringselt sisse lülitatud ja pole klaaside udutamisega kokku puutunud. Eks toda akna praokil hoidmist sai ka kunagi ürgajal konditsioneerita autol harrastatud aga viimaste autodega vajadus puudub. Aga kuumaks köetud autol kuumuse aknast/ustest välja laskmine on jah ka praegu repertuaaris. Elektrikal saab muidugi äpist panna, et väljumisajaks sobiv temperatuur autos oleks. Energiakulu suht väike, salong ju kubatuurilt üsna tilluke.
Lihtsalt vahejahutuseks. :)
https://www.youtube.com/watch?v=m68nBPYA9lU
AMvA
Liige
Postitusi: 5192
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Some kirjutas: 14 Okt, 2025 17:21 Mul Atecal tuli puldil avamise nuppu pikemalt all hoida, et kõik aknad avaneksid, Kia-ga pole proovinud.
See on jah tänapäeva autodel enam-vähem kõigil olemas ilma mingi menüüst seadistamiseta. Samuti uksi sulgedes nuppu pikalt all hoides paneb aknad ja katuseluugid kinni.
maksipoiss
Liige
Postitusi: 2336
Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas maksipoiss »

Kapten Trumm kirjutas: 14 Okt, 2025 15:10 Siis aknad kinni, laske välisõhu peal, kuni hakkab jahedat tulema ja siis ventilatsioon siseringi peale. Välisringi ainult siis, kui tunnete, et õhku ei jätku. Pole mõtet kulutada energiat 30 kraadise õhu jahutamiseks 10-kraadiseks, kiirem ja tõhusam on jahutada sama salongiõhku korduvalt. Kui pikem sõit, siis varsti, kui salongi polstrid jne on muutunud jahedaks ega küta enam õhku, võiks ka välisõhu uuesti panna..
Moodsad autod reguleerivad seda välis-sise õhuvõtu vahel ise , vastavalt autos sees ja väljas olevale temperatuuride vahele.
Walter2
Liige
Postitusi: 4895
Liitunud: 27 Okt, 2012 22:11
Asukoht: Perigiali
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Walter2 »

See on jah tänapäeva autodel enam-vähem kõigil olemas ilma mingi menüüst seadistamiseta. Samuti uksi sulgedes nuppu pikalt all hoides paneb aknad ja katuseluugid kinni.
Selline featuur on isegi mu hobikal (94 a. Golf3 VR6) peal - kutsutakse comfortlisaks :D. Saab juhtida nii puldi kui ka võtmega, hoides võtit veidi kauem avamise-sulgemise asendis.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
AMvA
Liige
Postitusi: 5192
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Jep, minu esimesel Lääne autol (Audi 90 quattro 1989) oli kah selline asi peal.

Aga ootaks huviga ikka Olavi informatsiooni sellise auto kohta, millel saab sellise funktsiooni menüüst aktiveerida, et kohe, kui auto kesklukust avad, lähevad aknad alla
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43977
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

maksipoiss kirjutas: 14 Okt, 2025 19:45
Kapten Trumm kirjutas: 14 Okt, 2025 15:10 Siis aknad kinni, laske välisõhu peal, kuni hakkab jahedat tulema ja siis ventilatsioon siseringi peale. Välisringi ainult siis, kui tunnete, et õhku ei jätku. Pole mõtet kulutada energiat 30 kraadise õhu jahutamiseks 10-kraadiseks, kiirem ja tõhusam on jahutada sama salongiõhku korduvalt. Kui pikem sõit, siis varsti, kui salongi polstrid jne on muutunud jahedaks ega küta enam õhku, võiks ka välisõhu uuesti panna..
Moodsad autod reguleerivad seda välis-sise õhuvõtu vahel ise , vastavalt autos sees ja väljas olevale temperatuuride vahele.
Seda tuleks kontrollida, mitte loota tootja claimidele. Minu 2000 Volvol on ka igati tänapäevane automaatne kahetsooniline kliimaseade, mis kontrollib ka õhu kvaliteeti - ja tundub, et automaatselt (siseringi saab panna kas automaatselt või käsitsi) vahetab ta seda sise/välisõhku siiski õhu kvaliteedi, mitte temperatuuri järgi - ehk väga kuuma ilmaga tuleb seda siseringi järkuvalt käsitsi panna. Sõidad mingi rämedalt tossava Kamazi sabas, on kohe kuulda, kuidas klapid liiguvad ja õhk hakkab puhuma teistmoodi. Aga kuumaga ma pole seda märganud, tundub, et puhub tuimalt välisõhu pealt.

Samad tunded on mul ka 2010 Civicu ja 2017 Fiati puhul. Mõlemal oli ühetsooniline automaatne kliima.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
ahto42
Liige
Postitusi: 739
Liitunud: 06 Mär, 2022 13:46
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas ahto42 »

AMvA kirjutas: 14 Okt, 2025 16:38
OLAVI kirjutas: 14 Okt, 2025 16:23
Selline kondi kasutamise õpetus on kirjas ju iga auto kasutusjuhendis ja kas sedagi ei teata?
Kusjuures "normaalses autos" on menüüst seatav, et puldist kesklukku avades avanevad kõik aknad salongi jahutuseks, kui salongi temperatuur on liiga kõrge.
Ei tea, minu Volvo ei ole siis see iga auto, sellel sellist juttu kasutusjuhendis ei ole.

Ja paluks sellise "normaalse" auto kasutusjuhendist väljaõtet või koopiat, millel saab menüüst seada, et keskluku avanedes avanevad ka aknad!
Kolmes Nissani (P11 Primera, T30 x-trail, T31 X-trail) omaniku käsiraamatus on sellest juttu, et alutuseks enne AC nupuvajutust, avage aknad paariks minutiks, et kuum õhk saaks väljuda ja alles siis lülitage AC sisse, et maksimeerida AC tõhusust.
ahto42
Liige
Postitusi: 739
Liitunud: 06 Mär, 2022 13:46
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas ahto42 »

AMvA kirjutas: 15 Okt, 2025 8:20 Jep, minu esimesel Lääne autol (Audi 90 quattro 1989) oli kah selline asi peal.

Aga ootaks huviga ikka Olavi informatsiooni sellise auto kohta, millel saab sellise funktsiooni menüüst aktiveerida, et kohe, kui auto kesklukust avad, lähevad aknad alla
Selline featuur tuligi esmal vist VAG grupi masinatel. Hiljem ka teistel. Jaapanlastel alles 2015 +. Gen-X civic sport on see olemas tehasest.
Ja kõigil Vagigel see ka kohe polnud, pidi maksma selle eest esinduses, et Rosstech või tehase aparaadiga see funktsioon aktiveerida.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43977
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

ahto42 kirjutas: 15 Okt, 2025 9:01 Kolmes Nissani (P11 Primera, T30 x-trail, T31 X-trail) omaniku käsiraamatus on sellest juttu, et alutuseks enne AC nupuvajutust, avage aknad paariks minutiks, et kuum õhk saaks väljuda ja alles siis lülitage AC sisse, et maksimeerida AC tõhusust.
See pole siiski see päriselt, millest eespool juttu oli. AC pannakse "põhja" kohe ja aknad lahti.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1692
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas davidsoniharald »

ahto42 kirjutas: 15 Okt, 2025 9:08 Selline featuur tuligi esmal vist VAG grupi masinatel. Hiljem ka teistel. Jaapanlastel alles 2015 +. Gen-X civic sport on see olemas tehasest.
Ja kõigil Vagigel see ka kohe polnud, pidi maksma selle eest esinduses, et Rosstech või tehase aparaadiga see funktsioon aktiveerida.


Jutt sellest väitest:
OLAVI kirjutas: 14 Okt, 2025 16:23 Selline kondi kasutamise õpetus on kirjas ju iga auto kasutusjuhendis ja kas sedagi ei teata?
Kusjuures "normaalses autos" on menüüst seatav, et puldist kesklukku avades avanevad kõik aknad salongi jahutuseks, kui salongi temperatuur on liiga kõrge.


Jääme siis ootama, milline see normaalne auto küll on millel seda saab menüüst seadistada.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43977
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Selline akende-luukide featuur on seatav koos parema aftermarket alarmidega. Mul oli kunagi Omegale pandud mingi kallim Gemini alarm, mis valvesse pannes sõidutas avatud aknad ja katuseluugi kinni.

Küllap sama asi vastupidi on ka tehtav, seni kuni asjad elektriga käivad. See ei pruugi tehasest olla, vaid on hiljem alarmiga pandud?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 5192
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

Kapten Trumm kirjutas: 15 Okt, 2025 9:20
Küllap sama asi vastupidi on ka tehtav, seni kuni asjad elektriga käivad. See ei pruugi tehasest olla, vaid on hiljem alarmiga pandud?
Tänapäeval panevad aftermarket alarmi vist 1% autoostjatest
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: maskeerimisvork ja 4 külalist