Vist küll. Mu Vivarol mootor 1,6.
Autotehnikateema
-
krossipart
- Liige
- Postitusi: 342
- Liitunud: 26 Apr, 2020 17:06
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44063
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Oleks siis ökonoomsus kasvõi. Täna nt VW pakub TDI mootoritega autodele umbes analoogset ökonoomsust kui oli 25a tagasi TDI-del.rockrapdude kirjutas: ↑27 Okt, 2025 13:11 https://www.youtube.com/watch?v=3shGSLYjVuM
Tänapäeval autod lihtsalt liiga ökonoomseks aetud, seetõttu kõik need kondensi teemad tekivadki. Papp ette talveks ja asi vaska![]()
Vähemalt diislitel seda kohutavat efektiivsust, mille nimel võiks emulsiooniga ringi sõita, ei paista kuskilt. Eks muidugi rohekola võtab oma.
Ja noh, võiks siis esindus/autofirma olla aus ja tunnistada, et on probleem. Tegelikus elus tuleb eduraport rohe-eesmärkidest ja sellest, et emulsiooniga sõita on ok.
Viimati muutis Kapten Trumm, 27 Okt, 2025 13:48, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Mul kogenud praktik mehhaanik ütles, et hooaja lõpus vaheta igal juhul ära, kui ei taha riskida, et kas kevadeks sisu roostes...Kapten Trumm kirjutas: ↑27 Okt, 2025 12:15Kasutan võimalust küsida. Kui sage on see probleem, et paadimootori veojalas olev õli on ühe suvega "majonees", st emulsiooniks muutunud?*paadimootorid erinevad kuni 40 hp
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44063
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Ma vahetangi, ainult hooaja lõpus on majonees. Õnneks õige "marine gear oil" peaks olema selline, et teatud kogus vett õli omadusi eriti palju ei halvenda. Vahetasin tihendid-värgid, ikka tuleb.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Meistrimees ütles mul selle peale pahase häälega, etretti kirjutas: ↑27 Okt, 2025 12:25Kui tihendid on terved ja vindivõll sirge ei juhtu isegi mitme hooajaga midagi. Aga - erand on.Siis kui vindivõlli ümber kerib ennast vette visatud tamiili või spinnanööri jupp mis stefast läbi ronibKapten Trumm kirjutas: ↑27 Okt, 2025 12:15Kasutan võimalust küsida. Kui sage on see probleem, et paadimootori veojalas olev õli on ühe suvega "majonees", st emulsiooniks muutunud?*paadimootorid erinevad kuni 40 hp
, aga teine teema sõltub ikkagi kasutamisest. Pealtnäha võib kõik kenasti korras olla, aga kui lahti võttad, siis vaatab "montana" vastu. Õli plägane ja sees kahjustused. Kaks märksõna: kavitatsioon ja teiseks liiga kiire aeglustumine. Teisel puhul siis näiteks sõit Võrtsul liiva. Liiv on nii petlik, et jah, alguses ei pruugi suurt midagi näha olla, aga ükshetk võivad üllatused käes olla. Võtad jala alt, siis vaatad kuidas võllile üles mootorisse on nuudipinnast alt poolt nt pool ringi peale keeranud. Asi see tihendki siis edasise kasutusega ära rikkuda. Näha võib olla alles siis, kui hoolde/remondimees lahti võtab, sinnamaani on "mängisin klaverit..." (see oli meil lihtsalt põhilause juba. Selle kategooria tunnuseks oli, kui mees astub sisse ja esimeseks lauseks on: panin ainult garaaži seisma, sõitnudki pole ja vaatan: näe õliloik all... samal ajal on kohe näha, et miski asi on toore jõuga lihtsalt pilbasteks... Tegelikult teavad kõik, mida nad tegid, aga esimene jutt on "mina ei ole teinud mitte midagi, ja ei tea mitte midagi")vint on sul oksa peal puu otsas, paadimootoril on sõukruvi
Viimati muutis Peeter, 27 Okt, 2025 14:09, muudetud 2 korda kokku.
Re: Autotehnikateema
My toyotal on automaatsiiber külma ilmaga sõitmiseks. See võiks tänaba rohepöörastatud raua puhul kohustuslik olla. Mootorist väänab mingi max 90C õlitemperatuuri välja, aga samas mingit vee kogunemist karterisse ei ole täheldanud. Ilmselt seetõttu, et mootor on algusest peale disainitud hübriidi vedamiseks ja veest lahtisaamisega peab arvestama. Sama häda, mis vanale mootorile start-stop süsteemi külgearetamisel, kokkuvõttes rikub sõidumõnu ja hävitab ka mootori.Kapten Trumm kirjutas: ↑27 Okt, 2025 13:47Oleks siis ökonoomsus kasvõi. Täna nt VW pakub TDI mootoritega autodele umbes analoogset ökonoomsust kui oli 25a tagasi TDI-del.rockrapdude kirjutas: ↑27 Okt, 2025 13:11 https://www.youtube.com/watch?v=3shGSLYjVuM
Tänapäeval autod lihtsalt liiga ökonoomseks aetud, seetõttu kõik need kondensi teemad tekivadki. Papp ette talveks ja asi vaska![]()
Vähemalt diislitel seda kohutavat efektiivsust, mille nimel võiks emulsiooniga ringi sõita, ei paista kuskilt. Eks muidugi rohekola võtab oma.
Ja noh, võiks siis esindus/autofirma olla aus ja tunnistada, et on probleem. Tegelikus elus tuleb eduraport rohe-eesmärkidest ja sellest, et emulsiooniga sõita on ok.
Re: Autotehnikateema
Ja nii ongi, midagi ikka tuleb hooaja jooksul.Kapten Trumm kirjutas: ↑27 Okt, 2025 13:49 Ma vahetangi, ainult hooaja lõpus on majonees. Õnneks õige "marine gear oil" peaks olema selline, et teatud kogus vett õli omadusi eriti palju ei halvenda. Vahetasin tihendid-värgid, ikka tuleb.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44063
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Põhiline, et saaks talvekorterisse puhta õliga.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44063
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
"Tavalisel" mootoril piisab ka 80-st kraadist, et vesi aurama hakkaks, tingimusel, et kogu mootor on piisavalt kuum. Kui aga mootor on mingi paberõhukese alumiiniumist seinaga "high-tech", mis sõidutuules on külm, siis on vee ära auramiseks vaja palju kõrgemat õli temperatuuri (ja koos sellega ka soojemaid mootori seinu). Üks võimalus ökonoomsust saada on ju piirata sellise soojuse teket, mis ärajuhtimist vajab.My toyotal on automaatsiiber külma ilmaga sõitmiseks. See võiks tänaba rohepöörastatud raua puhul kohustuslik olla. Mootorist väänab mingi max 90C õlitemperatuuri välja, aga samas mingit vee kogunemist karterisse ei ole täheldanud. Ilmselt seetõttu, et mootor on algusest peale disainitud hübriidi vedamiseks ja veest lahtisaamisega peab arvestama. Sama häda, mis vanale mootorile start-stop süsteemi külgearetamisel, kokkuvõttes rikub sõidumõnu ja hävitab ka mootori.
Kui ma piirasin läbi stange tulevat külma õhku mootoriruumi, siis püsis õlitemp nagu imeväel vajaliku 100 kraadi juures ja ei mingeid veest tilkuvaid õlivardaid või majoneesi õlis.
Mäletan minevikust, mul on olnud kaks 6-silindrilist BMW-d, millega sõitsin ka talvel (ja siis olid ka talved talve moodi), nende töötemp on 82 kraadi, õli ilmselt seal talvel 70 kraadi ei näe, ometigi mingeid kondentsi probleeme ei esinenud. Tõsi, ma sõitsin ka korraga 20-30 km, et mootoril sai vesi vähemalt töösoojaks ja termostaat oli korras.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Eks see sõltub autodest. Mu Vollil on radiaatori õhuvõtuava ees ribid, mida siis automaatika vastavalt vajadusele avab või sulgeb
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44063
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Kahtlustan, et svenssonid katsetavad autosid rohkem põhjamaa oludes kui Hansud seda teha taipavad.
Juba P2 tuleb talveoludega väga kenasti toime. Küllap on enne natuke katsetada viitsitud.
Ja mingit majoneesi pole seal eales nähtud.
Juba P2 tuleb talveoludega väga kenasti toime. Küllap on enne natuke katsetada viitsitud.
Ja mingit majoneesi pole seal eales nähtud.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Küsimus tarkadele.
Elektrooniline roolivõim.
Esisilla vedu.
Suverehvidega kui pärast rooli pööramist selle lahti lased jooksevad esirattad peaaegu sirgele maršruudile... no lõpuni ei jookse, peab viimases lõpus rooliga aitama. Umbes kuni 80 kraadini keerab ise tagasi. Talverehvidega nt 90 kraadi keerates ja siis rooli lahti lastes jooksevad esirattad linnakiirustel umbes kuni 60 (no vahel vbl ca 70) kraadini ise tagasi ja rohkem mitte. Suurematel maanteekiirustel on vbl tunnetuslikult natuke parem seis (keeravad rohkem sirge sõidu poole tagasi), aga mitte eriti.
Esisilla kokkujooksud on reguleeritud ja kontrollitud ning OK. Roolisüsteemis lõtke ei ole.
Rool on norm kerge, mingeid jõnkse ega muud säärast keerates läbi rooli ei tunne. Kõik muu oleks nagu ideaalne.
Seda, kas sirgel kusagile küljele vaikselt vedama hakkab või ei hakka tuvastada pole võimalik, sest sinna kuhu sa sirgelt sõites rooli natuke kraad või paar keerad, sinna see ka jääb ja sinna masin ka sõidab, kui rooli lahti lased.
Gaasi andmine või mitte andmine ei mõjuta kuidagi.
Kas see on mingi elektroonilise roolivõimu iseärasus, et päris lõpuni "sirgeks nulli" vabajooksul ei lähe või milles kala? Mingite andurite teema? RV juhtblokk? Roolilati enda teema?
Rehvirõhud ja sellest tulenev veeretakistused ka mängivad siin oma suurt rolli?
Mul rehvirõhud nagu ette nähtud, aga suverehvidega tundus, et kui ettenähtud 2,1...2,2bar asemel 2,3bar panin, siis pidi lõpus vähem rooliga viimast lõppu kaasa aitama, et vabajooksul rattad otse jooksma saada.

Elektrooniline roolivõim.
Esisilla vedu.
Suverehvidega kui pärast rooli pööramist selle lahti lased jooksevad esirattad peaaegu sirgele maršruudile... no lõpuni ei jookse, peab viimases lõpus rooliga aitama. Umbes kuni 80 kraadini keerab ise tagasi. Talverehvidega nt 90 kraadi keerates ja siis rooli lahti lastes jooksevad esirattad linnakiirustel umbes kuni 60 (no vahel vbl ca 70) kraadini ise tagasi ja rohkem mitte. Suurematel maanteekiirustel on vbl tunnetuslikult natuke parem seis (keeravad rohkem sirge sõidu poole tagasi), aga mitte eriti.
Esisilla kokkujooksud on reguleeritud ja kontrollitud ning OK. Roolisüsteemis lõtke ei ole.
Rool on norm kerge, mingeid jõnkse ega muud säärast keerates läbi rooli ei tunne. Kõik muu oleks nagu ideaalne.
Seda, kas sirgel kusagile küljele vaikselt vedama hakkab või ei hakka tuvastada pole võimalik, sest sinna kuhu sa sirgelt sõites rooli natuke kraad või paar keerad, sinna see ka jääb ja sinna masin ka sõidab, kui rooli lahti lased.
Gaasi andmine või mitte andmine ei mõjuta kuidagi.
Kas see on mingi elektroonilise roolivõimu iseärasus, et päris lõpuni "sirgeks nulli" vabajooksul ei lähe või milles kala? Mingite andurite teema? RV juhtblokk? Roolilati enda teema?
Rehvirõhud ja sellest tulenev veeretakistused ka mängivad siin oma suurt rolli?
Mul rehvirõhud nagu ette nähtud, aga suverehvidega tundus, et kui ettenähtud 2,1...2,2bar asemel 2,3bar panin, siis pidi lõpus vähem rooliga viimast lõppu kaasa aitama, et vabajooksul rattad otse jooksma saada.
Re: Autotehnikateema
Rooli tagasipöördumine sõltub ainult veermiku geomeetriast
- rockrapdude
- Liige
- Postitusi: 91
- Liitunud: 24 Mär, 2023 15:25
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Järeljooksu juurde krudima.
Re: Autotehnikateema
Ei sõltu elektrilise roolivõimu korral, oleneb muidugi autost. Endal kogemus Golf 5ga, kui sellel rool? võim? kalibreerimata (raud oli OK) siis võimendus on olemas aga peale kurvi rattaid otseks ei keera. Sirgeks pidi ise keerama, väga kummaline oli nii sõita
Ühesõnaga, tundub et Fucsil võib mingi andurite kala olla küll. Ise loeks/laseks veakoode lugeda ja siis mõtleks/guugeldaks edasi.
[i]“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.” [/i]
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist