10. leht 113-st

Re: Nutt ja hala

Postitatud: 19 Nov, 2021 15:39
Postitas VMO
Tartu - heade mõtete linn...
https://tartu.postimees.ee/7389199/saar ... 1587973270
Säärast mujal pole: Tartus valmib turritavate kividega ringristmik

Tartu-Räpina maantee alguses käib ringristmiku ümberehitus, valmimas on täiesti uue väljanägemise ja olemusega ring. Autojuhtidele, kes transpordiameti sellest katseprojektist midagi kuulnud pole, jääb aga arusaamatuks, miks on kivid laotud nii, et nende servad turritavad püsti. See näib ohtlik, seda enam, et sõiduteed ja püsti turritavaid kive eraldab vaid madal rant.

Re: Nutt ja hala

Postitatud: 19 Nov, 2021 15:47
Postitas mäger
See on ikka maanteeameti rida see ringristmik. Mulle tundub maanteeameti toimimine juba pikalt väga ambivalentne - et kas tavalised teed pidurdatakse mingiks mõttetuseks või ehitatakse suured-laiad mitmetasandilised ristmikud, millega kohalikud 200 m teisele poole saamiseks peavad mitmekm ringi peavad tegema (viide - kavandatav Tartu Tln ja Jõgeva mnt-de ühendamine suurte viaduktide ja kogujateede ja.... -ga).

Re: Nutt ja hala

Postitatud: 24 Nov, 2021 12:12
Postitas Some
Pean jälle sõitma minema aga sattusin lugema ühte veidrat blogi ja mul tekkis kõheduse tunne:
https://mallukas.com/2018/08/31/10-ules ... is-aidake/
Lugesin kommentaare ka ja selgub, et osad liiklevad juba aastaid nii, et parema käe reeglit ei tea... Ja üldse olevat lubade saamine Eestis liiga raske.

Millega täpsemalt autokoolid tänapäeval tegelevad, et sellised klassikalised olukorrad segadusse ajavad? Aga loota on, et eksamite ajaks on asjad selge ja parema käe teema koolis korralikult läbi võetud.

Muide, kui keegi tahab autot võõra juhi kindlustusraha eest remontida siis tean lahedaid kohti, kus sirgelt liikuv auto peab teed andma paremalt keeravale autole (mõlemal anna teed märk). Ca 80% sirgelt liikujatest ei anna teed.

Re: Nutt ja hala

Postitatud: 24 Nov, 2021 12:30
Postitas VMO
Some kirjutas:Muide, kui keegi tahab autot võõra juhi kindlustusraha eest remontida siis tean lahedaid kohti, kus sirgelt liikuv auto peab teed andma paremalt keeravale autole (mõlemal anna teed märk). Ca 80% sirgelt liikujatest ei anna teed.

Viljandis on üks kraad kangem ristmik - igas suunas on Stop märk :)

Re: Nutt ja hala

Postitatud: 24 Nov, 2021 12:30
Postitas Kriku
Kuskohas?

Re: Nutt ja hala

Postitatud: 24 Nov, 2021 13:22
Postitas Walter2
Some kirjutas:Muide, kui keegi tahab autot võõra juhi kindlustusraha eest remontida siis tean lahedaid kohti, kus sirgelt liikuv auto peab teed andma paremalt keeravale autole (mõlemal anna teed märk). Ca 80% sirgelt liikujatest ei anna teed.

Samaväärsete liiklussituatsioonide puhul (mõlemal anna teed märk, samaaegne fooritsükkel jne.) kehtibki paremalt tulijal eesõigus. Sirgelt või kõveralt tulemine ei mängi rolli. Küsitav on kas mõlemal liiklejal on samal hetkel märk anna teed või ühel siiski varem kui teisel. Anna parem viide konkreetsele asukohale.

Re: Nutt ja hala

Postitatud: 24 Nov, 2021 13:40
Postitas Some
Absoluutselt õige. Konkreetsel kohal on mõlemal märk vahetult enne risti ja parem käsi peaks enne liikuma.
https://goo.gl/maps/8zqN3RnfNmQegRRTA

Edit, mõtlen siis seda risti kus on ülemine 340 - Auto Bon-i ja Tamro vahelt tuleval teel on Saku poolt tulijate ees eesõigus. Viimased reeglina ignovad seda.

Re: Nutt ja hala

Postitatud: 24 Nov, 2021 13:59
Postitas Walter2
See on jah lahe koht :) . Põhjus selles, et 18 buss tegi sealt kunagi tagasipöörde ning talle tekitati sundpeatee. Praegu liiguvad bussid teistmoodi, aga situatsioon jäi.

Re: Nutt ja hala

Postitatud: 24 Nov, 2021 14:05
Postitas 2korda2
Kriku kirjutas:Kuskohas?

Üks stopp-märgistatud ristmik asub Tartu linnas. Kolmest suunast saavad läheneda autojuhid, neljandast suunast lisaks ka ratturid. "Selguse" olukorda loovad stoppmärkidest 15-25m eespool paigaldatud "võrdsete teede ristumine" (koos lisatahvliga ristmiku kauguse kohta). No ei meeldi selline skeem.

Re: Nutt ja hala

Postitatud: 24 Nov, 2021 14:09
Postitas Kriku
Mulle ka ei meeldi, aga iseäranis pimedal võrdsel ristmikul on ju tegelikult põhjendatud, et kõik peatuvad.

Re: Nutt ja hala

Postitatud: 24 Nov, 2021 14:16
Postitas AMvA
Kriku kirjutas:Mulle ka ei meeldi, aga iseäranis pimedal võrdsel ristmikul on ju tegelikult põhjendatud, et kõik peatuvad.

Soomes on lahendatud sellised kohad nii, et paigaldatud fooris, mis põlevad igas suunas punase tulega, esimesena saabuja saab rohelise, aga selliselt, et on enne piisavalt kiirust vähendanud.

Re: Nutt ja hala

Postitatud: 24 Nov, 2021 14:24
Postitas 2korda2
Kriku, kui seal ees oleks vaid võrdsete teede ristmiku märk, siis oleks tulemus enam-vähem sama. Praegu on puhtalt "ei toimunud täielikku peatumist -> trahv" peedistamise võimalus juures. Kuigi ma sealtkaudu ülearu tihti ei sõida, siis pakun et igal 5-6 korral on ristmikul näha mõnda, kes on stoppmärgile eelnenu unustanud ja järgib seda kõikse rangemat märki -> passib teistele teed andes kuniks ristmik täiesti tühi.

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 24 Nov, 2021 19:23
Postitas mart2
See Näituse tänava ristmik tundub imelik, kuid tegelikult on kohapeal täitsa loogiline, sest nähtavus on kesine. Sõidan seal sageli ja probleeme pole näinud. Näituse tänav on ühesuunaline, kuid sealt tulevad jalgratturid sõiduteele märgitud rattarajal ning Stop on nende jaoks.

Re: Nutt ja hala

Postitatud: 24 Nov, 2021 19:32
Postitas mart2
OLAVI kirjutas:
VMO kirjutas:Tartu - heade mõtete linn...
https://tartu.postimees.ee/7389199/saar ... 1587973270
Säärast mujal pole: Tartus valmib turritavate kividega ringristmik

Tartu-Räpina maantee alguses käib ringristmiku ümberehitus, valmimas on täiesti uue väljanägemise ja olemusega ring. Autojuhtidele, kes transpordiameti sellest katseprojektist midagi kuulnud pole, jääb aga arusaamatuks, miks on kivid laotud nii, et nende servad turritavad püsti. See näib ohtlik, seda enam, et sõiduteed ja püsti turritavaid kive eraldab vaid madal rant.

Eks väheneva eelarvega korrakaitseorganite kokkuhoiupoliitika poolt tekkinud suundumus, et "Liiklusrikkujate autod tuleb kohapeal hävitada, siis hakkavad ettevaatlikult sõitma".
Samasse ritta kuuluvad ka teepeenrata sügavad kraavid tee äärtes, liiga kõrged künnised teel, väljapoole kalle mahasõidukurvides, muutuva raadiusega kurvid enne ristumisi jne.
Vabandan, et kohe ei vastanud.
See ridtmik on selline, et tavaliselt sõidavad linna tulevad autod selle "sirgeks", ilma kiirust tegelikult vähendamata. Ringil on 50, kuid enne seda pikk allamäge tee ja 90 km/h. Sellega tekib ohtlik olukord Lohkva poolt ringile tulevatele autodele.
Kaldus kivid ei lõhu autot, kuid teevad sõidu ebameeldivaks, sest kalle on sõidusuunaline ja tegelik kivide vahe täidetud. Väljaulatuva osa kõrgus on ~2-3cm.
Minu arust täitsa efektiivne "aga mina võin!" - tüüpi juhtide rahustamiseks.

Re: Nutt ja hala

Postitatud: 25 Nov, 2021 10:20
Postitas VMO
Kriku kirjutas:Kuskohas?

Viljandis ka Näituse tänaval :)
Täpsemalt on siis Kevade - Näituse (ja Vene) ristmik.
https://www.google.com/maps/@58.36567,2 ... 312!8i6656