95. leht 109-st

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 22 Mär, 2025 23:20
Postitas MeelisV
Mine tea mis lõpeks välja tuleb.
Aga nt. Tallinnas vanasadama trammiliini peale karjusid ka kõik, et miks seda vaja, kellele seda vaja, jumala vale asukoht jne.
Täna on see kõige suurem sõidetavusega liin nt.

Võta nüüd kinni.

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 23 Mär, 2025 6:56
Postitas Castellum
MeelisV kirjutas: 22 Mär, 2025 23:20 Mine tea mis lõpeks välja tuleb.
Aga nt. Tallinnas vanasadama trammiliini peale karjusid ka kõik, et miks seda vaja, kellele seda vaja, jumala vale asukoht jne.
Täna on see kõige suurem sõidetavusega liin nt.

Võta nüüd kinni.
Milliste andmete järgi on nr 2 kõige suurema sõidetavusega liin? Piletimüük? Ehk tõesti, turistid tulevad trammi ja ostavad 2-eurose tunnipileti. Kohalikud kasutavad oma tasuta sõidu õigust...

Kui vaatad kaarti, saad ju kohe aru, et nr 2 võib sõita siis, kui on vabalt aega käes.

Kui on ajakriitiline reis, nt ümberistumine - siis mitte. Nt Balti jaamast Hobujaama. Tramm nr 1 sõidab normaalset teed pidi 9 min. Tramm nr 2 sõidab pikendatud teed pidi 12 min. Lisaks pead Laikmaa peatusest jalgsi läbima ~180 m. Kõik see teeb ümberistumiseks nt tramm nr 4 peale oluliselt suurema riskiga tegevuse.

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 23 Mär, 2025 8:36
Postitas Lemet
Milliste andmete järgi on nr 2 kõige suurema sõidetavusega liin? Piletimüük?
Kaart tuleb ju valideerida ikka.

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 23 Mär, 2025 9:20
Postitas minasiin223
Mäletan, kui Tallinnas ehitati Reidi teed. Enne ehitust oli rahva poolt kõva vastuseis. Koht ise oli nii alla käinud, et ei 99% linlastest ei julenud sinna jalutamagi minnagi. Saab äkki nuga või süstalt.
Reidi tee koos jalakäijate promenaadiga valmis ehitati. Kõik kiitsid. :dont_know:

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 23 Mär, 2025 10:04
Postitas MeelisV
Castellum kirjutas: 23 Mär, 2025 6:56
MeelisV kirjutas: 22 Mär, 2025 23:20 Mine tea mis lõpeks välja tuleb.
Aga nt. Tallinnas vanasadama trammiliini peale karjusid ka kõik, et miks seda vaja, kellele seda vaja, jumala vale asukoht jne.
Täna on see kõige suurem sõidetavusega liin nt.

Võta nüüd kinni.
Milliste andmete järgi on nr 2 kõige suurema sõidetavusega liin? Piletimüük? Ehk tõesti, turistid tulevad trammi ja ostavad 2-eurose tunnipileti. Kohalikud kasutavad oma tasuta sõidu õigust...

Kui vaatad kaarti, saad ju kohe aru, et nr 2 võib sõita siis, kui on vabalt aega käes.

Kui on ajakriitiline reis, nt ümberistumine - siis mitte. Nt Balti jaamast Hobujaama. Tramm nr 1 sõidab normaalset teed pidi 9 min. Tramm nr 2 sõidab pikendatud teed pidi 12 min. Lisaks pead Laikmaa peatusest jalgsi läbima ~180 m. Kõik see teeb ümberistumiseks nt tramm nr 4 peale oluliselt suurema riskiga tegevuse.
Noh nii kireti meedias.

https://www.tallinn.ee/et/vanasadamatramm/uudised

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 23 Mär, 2025 10:09
Postitas Jaanus2
Nende asjadega ongi nii, et reisijaid pole, sest ei saa sõita ja kui tuleb raudtee, tulevad ka reisijad ja muu nõudlus. Kas piisavalt, saame näha tagantjärele. Eile vaatasin dokumentaali raudtee tekkest ja arengust maailmas. Täielikud maakolkad said elu sisse tänu sellele, seal polnud ka enne mingit transpordinõudlust. Moodne raudtee on natuke muud, aga ka mitte nii erinev.

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 24 Mär, 2025 19:21
Postitas Erureamees
Kui mingi ICE- ga saaks peaaegu ilma rahata Euroopasse sõita, siis ma pensionärina sõidaks ka hea meelega ja mitu korda. Aga sellel asjal on päris korralik hinnalipik ja "ICE- d" ei tule ja piletihind ei tule ilmselt soodne ja põhjendused on pehmelt öeldes imelikud ja tihti üksteist välistavad. Ei ole võimalik ehitada ühe niidiga kiirraudteed reisirongidele ja rääkida sinna juurde tohutust kaubaveost. Pealegi oli see kaubaveo põhjendus loll. Justkui oleks vaja Lapimaalt hiina träna Euroopasse vedama hakata sellist kummalist teed pidi. Kui mulle hakatakse kelbast ajama, siis ma kuidagi ei suuda vaimustuda. Ma pole mingi rongivihkaja ja raudteetrass mul ka üle varba ei lähe, aga....?

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 25 Mär, 2025 8:26
Postitas 2korda2
Tapa rongid on järgmistel põhjustel:
1. Tegelikult sõidavad inimesed sealt läbi (suuresti Tartu suunal);
2. Tapale on võrreldes nõukaajaga tekkinud juurde võrdlemisi suur riiklik objekt, mille külastatavus pealinnast on suur;
3. Rongipileti tegelikust kulust pea 2/3 katab riiklik toetus. Ausas konkurentsis bussiga peaks rongipileti hind olema vähemalt 3 korda bussi omast kõrgem.

Kes aga toob eeskujuks ammuseid aegu kus raudtee kolkas elu käima tõmbas, siis palun arvestage ka tollaste alternatiividega: hobused liikusid mitmeid KORDI aeglasemalt, lennutransporti polnud üldse. Või kui anaoogselt jätkata, siis ammu enne raudteed tõid elu hoopis laevatatavad kanalid. Miks me neid ei raja?

Lähen kohe Tartus rongile, et Tallinna sõita. Eelis bussi ees: Tallinnas on jaam sihtkohale lähemal, jalutatav. Lisaks on plaanis tööd teha ja see tuleb mul rongis paremini välja. Ekspress rong sõidab 2:22. Buss käib sama ajaga.

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 29 Apr, 2025 12:11
Postitas AMvA
aksel90 kirjutas: 20 Mär, 2025 9:52
olevtoom kirjutas: 20 Mär, 2025 9:06 Ma nii igaks juhuks märgin, et XIX sajandil oli raudtee tõesti eesrindlik transpordivahend. Arvestades sellega, et tänapäevased maanteed puudusid ja hobuste liikumiskiirus polnud väga suur. Lennukeid ka eriti ei esinenud...

Aga praegu on XXI sajand.
Ehk ei hakka jälle ringiga otsast peale? Raudtee ülesanne on võimaldada vedada suuri koguseid mööda masimaad ja selles mõttes ei paku ükski teine maismaine transpordiliik talle konkurentsi ei mahu ega hinna mõttes. Lennukid ja laevad ei puutu üldse asjasse.
Miskipärast moodustab see hüper-super transpordiliik ainult 5,5% EU kogu transpordimahu vedudest?

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 29 Apr, 2025 12:14
Postitas AMvA
MeelisV kirjutas: 22 Mär, 2025 23:20 Mine tea mis lõpeks välja tuleb.
Aga nt. Tallinnas vanasadama trammiliini peale karjusid ka kõik, et miks seda vaja, kellele seda vaja, jumala vale asukoht jne.
Täna on see kõige suurem sõidetavusega liin nt.

Võta nüüd kinni.
Valideerivate sõitjate arv olevat kõvasti kukkunud hoopis
https://www.delfi.ee/artikkel/120369511 ... lideerijad

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 29 Apr, 2025 15:28
Postitas AndresTy
AMvA kirjutas: 29 Apr, 2025 12:11
aksel90 kirjutas: 20 Mär, 2025 9:52
olevtoom kirjutas: 20 Mär, 2025 9:06 Ma nii igaks juhuks märgin, et XIX sajandil oli raudtee tõesti eesrindlik transpordivahend. Arvestades sellega, et tänapäevased maanteed puudusid ja hobuste liikumiskiirus polnud väga suur. Lennukeid ka eriti ei esinenud...

Aga praegu on XXI sajand.
Ehk ei hakka jälle ringiga otsast peale? Raudtee ülesanne on võimaldada vedada suuri koguseid mööda masimaad ja selles mõttes ei paku ükski teine maismaine transpordiliik talle konkurentsi ei mahu ega hinna mõttes. Lennukid ja laevad ei puutu üldse asjasse.
Miskipärast moodustab see hüper-super transpordiliik ainult 5,5% EU kogu transpordimahu vedudest?
See protsent on küll täna selline, aga selle protsendi suurendamine ongi EL raudteedearenduse eesmärk.

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 29 Apr, 2025 16:16
Postitas AMvA
AndresTy kirjutas: 29 Apr, 2025 15:28
AMvA kirjutas: 29 Apr, 2025 12:11
aksel90 kirjutas: 20 Mär, 2025 9:52

Ehk ei hakka jälle ringiga otsast peale? Raudtee ülesanne on võimaldada vedada suuri koguseid mööda masimaad ja selles mõttes ei paku ükski teine maismaine transpordiliik talle konkurentsi ei mahu ega hinna mõttes. Lennukid ja laevad ei puutu üldse asjasse.
Miskipärast moodustab see hüper-super transpordiliik ainult 5,5% EU kogu transpordimahu vedudest?
See protsent on küll täna selline, aga selle protsendi suurendamine ongi EL raudteedearenduse eesmärk.
Vana-Euroopa raudteevõrk on piisavalt tihe.
Kui palju see RB valmisehitamine seda 5,5% suurendab? Saame 5,6%?

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 29 Apr, 2025 16:37
Postitas Peeter
AMvA kirjutas: 29 Apr, 2025 16:16
AndresTy kirjutas: 29 Apr, 2025 15:28
AMvA kirjutas: 29 Apr, 2025 12:11

Miskipärast moodustab see hüper-super transpordiliik ainult 5,5% EU kogu transpordimahu vedudest?
See protsent on küll täna selline, aga selle protsendi suurendamine ongi EL raudteedearenduse eesmärk.
Vana-Euroopa raudteevõrk on piisavalt tihe.
Kui palju see RB valmisehitamine seda 5,5% suurendab? Saame 5,6%?
Kui 5,5% pealt suureneb see 5,6% peale, siis see tähendab see kogu Euroopas ca 2%-list raudteevedude tõusu. Pakun puusalt, et kui ainuüksi Saksamaa peaks võtma kätte ja oma veeremist 2% suunama sellele lõigule, siis juba uputataks see vagunitega üle, aga kaupa neile ikkagi ei leiduks. Kui aga kogu Euroopa raudtee-ressursist suunataks veeremit siia seda 2% kogu-Euroopa tõusu saavutama, siis oleks meil siin ikka päris pull majas.
Olgem realisitid, pigem see meie RB-kene ei muuda seda kogu-Euroopa numbrit üldsegi.

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 30 Apr, 2025 6:48
Postitas Erureamees
Raudteed on, aga pahad logistikud ei taha kasutada. Loogiline järeldus- tuleb kütuseaktsiise tõsta. Tõstame aktsiise saavutame kõikide kaupade hinnatõusu ja Andres Ty ja mõttekaaslased aplodeerivad. See on euroopalik viis probleeme lahendada, sest need kapitalistiraisad tahavad ainult ekspluateerida ja meid vabaturu džunglisse eksitada.

Re: Rail Baltic, Talsingi tunnel ja Saaremaa sild

Postitatud: 30 Apr, 2025 13:47
Postitas AndresTy
Erureamees kirjutas: 30 Apr, 2025 6:48 Raudteed on, aga pahad logistikud ei taha kasutada. Loogiline järeldus- tuleb kütuseaktsiise tõsta. Tõstame aktsiise saavutame kõikide kaupade hinnatõusu ja Andres Ty ja mõttekaaslased aplodeerivad. See on euroopalik viis probleeme lahendada, sest need kapitalistiraisad tahavad ainult ekspluateerida ja meid vabaturu džunglisse eksitada.
Ära pane mulle sõnu suhu ega mõtteid pähe! :evil:

Ma pole mitte kuskil andnud mõista, et kütuseaktsiisi suurendame oleks minu hinnangul vahend, millega kaubavedu peaks maanteelt raudteele suruma.