95. leht 113-st
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 11 Sept, 2024 16:55
Postitas parkija
ERR i uudisteportaalist :
"Pealtnägija": kellel on eesõigus, kui ülekäigurajal kohtuvad auto ja ratas?
Link :
https://www.err.ee/1609450787/pealtnagi ... o-ja-ratas
Järjekordselt võib tõdeda : liikluses osalevad poolearulised ja ega liikluse korraldajad pole targemad , pigem vastupidi , kahjuks .
Autotehnikateema
Postitatud: 18 Sept, 2024 12:17
Postitas Lemet
Huvitav, kui autole lajatab ülekäigurajal paremasse tagumisse ukseavasse sisse tõuks, siis milline peaks küll olema sealjuures autojuhi vastutus. Ma saan aru, kui tõuks saab löögi esitiiva nukalt, aga tagauks või tagatiib autol maha sõita...see tähendab ju, et sa üritad meelega autole pihta saada. Või lendad ümbrust vaatamata suurel kiirusel rajale.
Autotehnikateema
Postitatud: 18 Sept, 2024 15:10
Postitas Kapten Trumm
Autojuhi vastutust ei näe. Tõuksijuht vastutab. Iseasi on see, et neil tõuksidel pole ju liikluskindlustust (toetame Eesti "ükssarvikut, hurraa!) ja seda juhtival teismelisel pole ka raha, et üks lömmis auto uks korda teha (koos plekitööga umbes 1000 eurot uks).
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 18 Sept, 2024 15:31
Postitas Erureamees
Kuidas neil mopeedautodel kindlustusega lood on? Ühe käest (eest) just mõned päevad tagasi pääsesin.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 18 Sept, 2024 15:54
Postitas AMvA
Erureamees kirjutas: ↑18 Sept, 2024 15:31
Kuidas neil mopeedautodel kindlustusega lood on? Ühe käest (eest) just mõned päevad tagasi pääsesin.
Neil peab olema. LKF lehelt
Liikluskindlustuse leping tuleb sõlmida järgmiste mootorsõidukite ja nende haagiste suhtes:
sõiduk, mis on registreeritud liiklusregistris
Siin on mõeldud kõiki liiklusregistris registreerimisele kuuluvaid sõidukeid, sh sõiduauto, veoauto, buss, mopeed, mootorratas, traktor. Samuti tuleb leping sõlmida selliste sõidukite haagistele.
Näiteks kui ATV on registreeritud maastikusõidukina (sõiduk kategooriaga MS1, MS2), siis ei ole tegu mootorsõidukiga ja sellele ATV-le ei saa ega ole vaja liikluskindlustust sõlmida.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 18 Sept, 2024 18:29
Postitas retti
AMvA kirjutas: ↑18 Sept, 2024 15:54
Erureamees kirjutas: ↑18 Sept, 2024 15:31
Kuidas neil mopeedautodel kindlustusega lood on? Ühe käest (eest) just mõned päevad tagasi pääsesin.
Neil peab olema. LKF lehelt
Liikluskindlustuse leping tuleb sõlmida järgmiste mootorsõidukite ja nende haagiste suhtes:
sõiduk, mis on registreeritud liiklusregistris
Siin on mõeldud kõiki liiklusregistris registreerimisele kuuluvaid sõidukeid, sh sõiduauto, veoauto, buss, mopeed, mootorratas, traktor. Samuti tuleb leping sõlmida selliste sõidukite haagistele.
Näiteks kui ATV on registreeritud maastikusõidukina (sõiduk kategooriaga MS1, MS2), siis ei ole tegu mootorsõidukiga ja sellele ATV-le ei saa ega ole vaja liikluskindlustust sõlmida.
Eestis puudub liikluskindlustus trammidel ja maastikusõidukina registris oleval ATV ´l
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 19 Sept, 2024 8:00
Postitas ahto42
Kõrvu on jäänud, et tahetakse nö mingi register teha tõuksidele, et kindlustust pakkuda.
Eratõuksidega on lihtsam kui perel on võetud koguriskikindlustus, mida tavaliselt kodulaenuga pakutakse.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 19 Sept, 2024 8:02
Postitas ahto42
Lemet kirjutas: ↑18 Sept, 2024 12:17
Huvitav, kui autole lajatab ülekäigurajal paremasse tagumisse ukseavasse sisse tõuks, siis milline peaks küll olema sealjuures autojuhi vastutus. Ma saan aru, kui tõuks saab löögi esitiiva nukalt, aga tagauks või tagatiib autol maha sõita...see tähendab ju, et sa üritad meelega autole pihta saada. Või lendad ümbrust vaatamata suurel kiirusel rajale.
Jalgrattur ju sama loll. Jalakäiatest ei räägigi, kui jookseb ülekäigurajal autoette/otsa.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 19 Sept, 2024 9:08
Postitas olevtoom
ahto42 kirjutas: ↑19 Sept, 2024 8:00
... mingi register teha tõuksidele, et kindlustust pakkuda. ...
Reister on üldse Hea Asi. Mäletate küll, missugused tüütused olid rollerid...
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 19 Sept, 2024 10:00
Postitas AMvA
ahto42 kirjutas: ↑19 Sept, 2024 8:00
Kõrvu on jäänud, et tahetakse nö mingi register teha tõuksidele, et kindlustust pakkuda.
Eratõuksidega on lihtsam kui perel on võetud koguriskikindlustus, mida tavaliselt kodulaenuga pakutakse.
See registri ja kindlustuse jutt käis juba üle aasta tagasi. Ilmselt Bolti lobitöö tulemusel on see ilmselt vaiba alla lükatud, sest pole mitte midagi selle kohta viimasel ajal kuulda olnud.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 19 Sept, 2024 10:47
Postitas MeelisV
Vahemärkus et saksas nii ongi.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 19 Sept, 2024 11:12
Postitas Taaniel Tina
Isiklikult arvan, et kõik liiklusvahendid, mis liiguvad teedel, peaksid olema registris ja kindlustatud. Või siis kõik, mis on suutelised liikuma kiiremini kui 10 km/h. Midagi sellist.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 19 Sept, 2024 12:06
Postitas Kapten Trumm
AMvA kirjutas: ↑19 Sept, 2024 10:00
ahto42 kirjutas: ↑19 Sept, 2024 8:00
Kõrvu on jäänud, et tahetakse nö mingi register teha tõuksidele, et kindlustust pakkuda.
Eratõuksidega on lihtsam kui perel on võetud koguriskikindlustus, mida tavaliselt kodulaenuga pakutakse.
See registri ja kindlustuse jutt käis juba üle aasta tagasi. Ilmselt Bolti lobitöö tulemusel on see ilmselt vaiba alla lükatud, sest pole mitte midagi selle kohta viimasel ajal kuulda olnud.
MKM-i üks asekantsler on endine Bolti juhtivtöötaja, kes "unustas" et tal on ka Bolti aktsiaoptsioonid.
Võib arvata, kuhu takerduvad katsed seda elektritõuksi jama lahendada. MKM tegelebki liiklusreeglite jms-ga.
Boltil on muidugi sügavalt kama, et hommikustes liikluskahjudes on päris suur osa tõukside tekitatul.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 19 Sept, 2024 12:09
Postitas Kapten Trumm
olevtoom kirjutas: ↑19 Sept, 2024 9:08
ahto42 kirjutas: ↑19 Sept, 2024 8:00
... mingi register teha tõuksidele, et kindlustust pakkuda. ...
Reister on üldse Hea Asi. Mäletate küll, missugused tüütused olid rollerid...
Siia see koer maetud oligi. Kui rollerid allutati mingile korrale, polnud see enam "rebel" ja nende arv liikluses kahanes märgatavalt.
Sama juhtub ka siis, kui hakata elektritõukse registreerima, kindlustama, kiivrit nõudma jne.
Villigu pere ei oleks õnnelik.
Teiseks, mul on selline kahtlus, et küllap ka Bolti rendiautod ei oma kaskokindlustust. Kui süüliselt avarii teed, siis valmistu pensionifonde välja võtma.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 19 Sept, 2024 14:48
Postitas ahto42
No, aga jalgrattad?