Tsiviillaevandus

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Lemet
Liige
Postitusi: 20820
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Tsiviillaevandus

Postitus Postitas Lemet »

AMvA kirjutas: 17 Apr, 2025 10:08
Lemet kirjutas: 17 Apr, 2025 10:04 Antud video 23 sekundil on ankrudekilt filmitud ankru merrejooks, mis austet kaasfoorumlase väitel kaunikesti võimatu olevat...

https://youtu.be/OLq_bpJiihw?si=mH3u_XSOxKDpchly

Selles videos küll ühtegi ankrut ei ole (kui see just kuskile tätoveeritud ei olnud)
Aijaa...aga muideks- ka see video on vaatamist väärt, eriti kui tuleb tõsiusklikega 40ndal aastal õnnetoomise teemal kraaklemist. Palju arvandmeid alates liha ja või söömisest ning piima joomisest per kärss ja lõpetades kirjaoskusega. Soovitan soojalt.

Õige video peaks aga olema see...

https://youtu.be/hcquya_mGxY?si=dTAeKR-xGobxdUN_
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
vanahalb
Liige
Postitusi: 3454
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Tsiviillaevandus

Postitus Postitas vanahalb »

Kriku kirjutas: 17 Apr, 2025 8:13 Kokkuvõtteks siis, meremehed laeva peal selgitasid sulle, et ei ole võimalik, et keegi ei märka, et ankur alla kukub või järele lohiseb, aga sina ei jäänud uskuma.
Ei. Kõigepealt, ankru planeerimatu allakukkumise on võimalik nagu mehhanismi uurides ja ankrupeli jalaga toksides järeldusele jõudsime. Nemad väitsid alguses et võimatu aga seda ainult siis kui kõik on nõuetekohaselt fikseeritud. Kuigi sellel laeval oli lõik nii nagu peab ei pruugi nii igal laeval olla.

Allakukkumise märkamine : niimoodi kukkumine et piduri suitseb ja inimesed laiali jooksevad nagu Lemeti videos on märgatav. (Muide selle kukkumise pika versiooni olen ma ise vist kunagi aasta alguses lisanud kui kaasfoorumlased ei uskunud et ankur ÜLDSE. saab alla kukkuda). Kui ankrukett on fikseerimata ja pidur hoiab liiga nõrgalt võib kukkumine (õigemini vajumine) märkamatuks jääda sest keegi ei käi merel lihtsalt huvi pärast vaatamas et ei tea kas ankur on ikka omal kohal.

Järgi lohisemine - arvati et seda peaks märkama kuid pole endal juhust olnud ankrut niimoodi lohistada. Üldiselt on kõik meremehed kellelt olen küsinud arvanud (justnimelt ARVANUD) et on märgatav. Mütsi vastu maad pole keegi loopinud sest isiklikku kogemust pole olnud. See punkt jäi teoreetiliseks.

Lemeti videod - teine on õppevideo ankru toimimisest ettekujutuse saamiseks. Seal ei ole ankrupeli ehitust, stoppereid, pidurit, reduktorit jms mis on olulised. Esimeses videos vaaatavad jah meremehed ankru ülestõmbamist. Nagu kirjutasin - et seda näha tuleb ronida spetsiaalsele platvormile . Mu viimasel laeval oli kummagi ankru jaoks üks platvorm , ca 1 m2 suurune . Laevateki üldpindala oli suurusjärgus 180x30 meetrit ja pea hektari suurusel tekil näeb ankrut ainult ühe konkreetse ruutmeetri pealt. Keegi ei roni sinna põhjuseta ja alla vajunud ankrut ei näe lihtsalt juhuslikult üle parda pilku heites.
Laevad pole muidugi ühesugused . Sellel videol on kaks meest. Võib- olla on platvorm pikem või on neid kaks. Video lõpus pöördub punases ürbis mees ringi ja hakkab platvormilt alla ronima.
Pakkumine et kes tahab võib mulle näidata kuidas ankur tekilt nagu muuseas silma hakkab on endiselt jõus.

AMvA - ma ei pea seda teksti läbi lugema sest olen ise ta kirjutanud ja tean mida sisaldab. Abstraktsele võimule polegi suurt midagi vastata. Millised järeldused on jama? Millised on korrektsed järeldused? Ja nagu siin teemas kombeks - milline staaž on Sul endal nii alates 30 000 dwt laevadel töötamisel. See viimane on vajalik vastuste tõepärasuse hindamiseks.
Lemet
Liige
Postitusi: 20820
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Tsiviillaevandus

Postitus Postitas Lemet »

Et siis õppevideos ilma eriliste probleemideta ankrudekilt jälgitav merre jooksev ankur koos ketiga pole igapäevaelus tavavaatlejale mitte mingi vindiga nähtav?
keegi ei käi merel lihtsalt huvi pärast vaatamas et ei tea kas ankur on ikka omal kohal
Tegelikult käiakse küll, isegi magnetandurit on seal näha olnud (sarnane majaukse fonoluku omale), millele ringkäigu tegija ,,"võtme" vastu surub, et jäädvustada oma kohalviibimine Sedasorti andureid on muideks laev täis, see võtab lohedelt võimaluse viilida.
Nagu kirjutasin - et seda näha tuleb ronida spetsiaalsele platvormile .
Antud videodel on selle "spetsiaalse platvormi" nimeks "ankrudekk". Kui vähegi lähemalt vaadata siis on see ju näha.

Aga ma ei viitsi rohkem aega sellele kulutada. Kui isand Vanahalb on kindlalt veendunud, et ankrute kontrollimatu allakukkumibe ja järellohisemine on meresõidu igapäevarutiin ja vaata et kohustuslik osa, siis so it be- vaba maa, nagu ta meil on. Kes usub lamedat maad, kes neitsist sündimist, miks siis mitte ka igapäevast kõikelubatavust meresõidul.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
mart2
Liige
Postitusi: 6457
Liitunud: 22 Juun, 2014 19:52
Asukoht: Põlvamaa
Kontakt:

Re: Tsiviillaevandus

Postitus Postitas mart2 »

Lemet kirjutas: 18 Apr, 2025 10:02 ... Kes usub lamedat maad, kes neitsist sündimist ...
Räige off-topic, kuid loodus on salakaval - Tallinnas juhtus 80-ndate algul, et vähemalt üks neitsi jäi rasedaks!
Tüdruk ei julgenud emale tunnistada, et "turvalisuse huvides" nühkis poiss reite vahele. :twisted:
Rääkis peretuttav günekoloog.
Viidet ei anna! 8)

PS. Peale sünnitamist muidugi oli "neitsiga" teised lood ...
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
vanahalb
Liige
Postitusi: 3454
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Tsiviillaevandus

Postitus Postitas vanahalb »

Mina ka ei jaksa lihtsalt jauramise pärast jaurata.
Kas isand Lemet peab "ankrudeki" all silmas seda platvormi kus on ankrupelid? See on laevadekist kõrgemal . Kui jah siis näiteks Ceres One nimelisel laeval ei näinud ei sealt ega laevadekilt ankrut sugugi mitte. Sellelt viimaselt dekilt tuli ronida spets puki otsa et ulatuks üle poordi vaatama. Mingisugune eraldi vaatlusplatvorm tundus ka sellel videol olema sest punased ürbis mees pöördus vahetult poordi taga ringi et allapoole minna.

Väikestel, nii 5000 dwt laevadel on poorid küll madalamad kuid ankrud jälle tihtipeale ankrunishides mitte küljel tolknemas. Üldiselt kui ma keskmiselt kord kuus mõnele kaubalaevale satun on nad kõik kuigipalju erineva ehitusega. Samuti on erinevate kogemustega meeskonnad.

Ma nüüd ei mäleta et oleks väitnud nagu oleks ankru allakukkumise ja järellohistamine igapäevane nähtus. Väitsin et see võib juhtuda ja isand Lemet võttis vastulööki anda et ei juhtu. See oli kaablilõhkujast Eagle S seotud. Näikse et uurimist läbi viinud soomlased olid samuti arvamusel et mingite halbade asjaolude kokkusattumusel võib niimoodi juhtuda. Nimelt pääses Eagle S lasti mahamüümisest ja seibideks lõikamisest ja on praegult Küprose all ankrus (vaatasin huvi pärast)

Meeskondade kogemuste kohta on samuti kaablilõhkumisteemasse vahepeal mõned artiklid lisatud mis kinnitavad et kõik meremehed pole vastavat akadeemiat läbinud. Maisemate asjade juurde tulles - alles ükspäev jalutasin Liivalaia tänaval ja näitasin foori taga mersuomanikust tibile näpuga et ta on ühe oma esirehvi ribadeks sõitnud. Alguses ei jaganud ära et mida ma vehin siis küünitas pikalt aknast välja ja ahhetas et päris katki on ju. Ma olen üsna kindel et siinse foorumi autoteemas kommenteerijad ütlevad kohe et see on võimatu ja nad tunnetaks juba 0,5 atm rõhu erinevust esiratastes. Kõik ei tunneta ja kõik ei saa ka aru et ankur järel lohiseb.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot], tsivi_list ja 3 külalist