117. leht 430-st

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 18 Sept, 2022 10:45
Postitas Noor
Peeter kirjutas: 18 Sept, 2022 8:32
Lemet kirjutas: 18 Sept, 2022 5:38 Raske ette kujutada, kuidas mittetöötavate kütusepumpadega lennuk maast lahtigi saab.
Postituse all on kommentaarid: lennukiks on VP-BVO A321-231, 20 aastat vana ja polevat Flyghtradari andmetel õhku tõusnud juba 30. dets alates ja lendas siis Moskvast Tallinnasse. Ettevõtte poolt määratud hoiustamisele.

Airframe Status Stored. std at TLL 30 Dec 2021
https://www.planespotters.net/airframe/ ... ngs/eyjl5e
Redwingsi lennuk jah MSN1707 (VP-BVO) aga läks Tallinnasse tehnilisse hooldusesse ja seal on veel üks sama lennufirma maalingutes lennuk A321-200 MSN1763. Mõlemad lennukid on liisingufirma omanduses ning vene lennufirmaga pole neil enam mingit seost. Isegi lennukite tehniline dokumentatsioon jõudis läbi Türgi tagasi Euroopasse.
Tegelen nende samade lennukite ning hetkel ka venemaal olevate lennukitega tööalaselt igapäev, kuna töötan antud lennukite liisingufirmas. Kui see jama ükskord läbi saab võiks lausa pikemalt kirjutada, kuidas lennukite venemaalt kättesaamisega lood olid. Näituseks ühe aerofloti käes olnud lennuki saime kätte Istanbulist 25 veebruar, tänu ukrainlasest lennujaama töötajale, kes füüsiliselt ei lasknud lennukil parkimisalalt lahkuda, või siis Egiptuses, lennuk võeti käest ära aga piloodid varastasid öösel lennuki ära ja lendasid tagasi venemaale :wall: .

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 18 Sept, 2022 19:29
Postitas wanapagan
Näituseks ühe aerofloti käes olnud lennuki saime kätte Istanbulist 25 veebruar, tänu ukrainlasest lennujaama töötajale, kes füüsiliselt ei lasknud lennukil parkimisalalt lahkuda, või siis Egiptuses, lennuk võeti käest ära aga piloodid varastasid öösel lennuki ära ja lendasid tagasi venemaale :wall: .
Ok, ok. Ma võin aru saada, et mingi imelise valemiga suudad lennujaamast ära virutada helikopteri, äärmisel juhul "metsavahi". Mis kuradi valemiga suudavad piloodid töötavast lennujaamast rotti panna reisilennuki? Kogu lennujaama personal vedeles kodus ning ainuke turva uneles töötajate pääslas? :scratch: :dont_know:

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 18 Sept, 2022 20:49
Postitas _dumbuser_
wanapagan kirjutas: 18 Sept, 2022 19:29
Näituseks ühe aerofloti käes olnud lennuki saime kätte Istanbulist 25 veebruar, tänu ukrainlasest lennujaama töötajale, kes füüsiliselt ei lasknud lennukil parkimisalalt lahkuda, või siis Egiptuses, lennuk võeti käest ära aga piloodid varastasid öösel lennuki ära ja lendasid tagasi venemaale :wall: .
Ok, ok. Ma võin aru saada, et mingi imelise valemiga suudad lennujaamast ära virutada helikopteri, äärmisel juhul "metsavahi". Mis kuradi valemiga suudavad piloodid töötavast lennujaamast rotti panna reisilennuki? Kogu lennujaama personal vedeles kodus ning ainuke turva uneles töötajate pääslas? :scratch: :dont_know:
See olla Egiptuses toimunud. Vbl seal on natuke teistmoodi arusaam igasugu asjadest ?

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 18 Sept, 2022 21:11
Postitas Noor
Eks neil oli abikäsi kohalikus ATCs - seal palju vene rahvusest tegelasi töötamas. Lennuplaan oli kah kavalalt valitud, nii, et kuskil ei oleks saanud neid ümber suunata.

Sarnane lugu juhtus meil ka Kashastanis - saime alkkirjastatud akti kohalikelt lennujaama vōimudelt kui meie lennuk maandus ning ka alkkirjad lenduritelt kuid 4 tunni pärast lennuk lendas ikkagi tagasi venemaale - seal tulid tagastamise korraldused kōrgemalt poolt. Meie töötaja lootis sinna ennem jōuda, et lennukilt mōni instrument eemaldada kuid jäi hiljaks.

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 18 Sept, 2022 23:02
Postitas Crispy
Eks sellest hakkab kunagi ka neilt memuaare tulema kuidas vaprad ennastsalgavad piloodid päästsid oma kalli lennuki kurjade (õigusjärgsete) kapitalistide käest, et saaksid pioneere laulude saatel isamaalisesse laagrisse lennutada.

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 19 Sept, 2022 0:17
Postitas hjl85
The Adidas company did not pay 10 billion rubles in taxes and left Russia, Oleksandr Khaminskyi, head of the Law and Order Center of Moscow reports.

In addition, the company's employees reported that they began to be fired without paying the promised salary for six months.
Okrid nutavad

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 19 Sept, 2022 0:20
Postitas hjl85
Akf Wanapagan. Mingi hetk jooksis Discovery pealt seriaal Lennukikütid kus tegeleti just lennukite tagasi saamisega. Ei olnud seal harvad sellised juhud kus juhtus täpselt sedasi. Agu eespool kirjutatud. Ning sama tegid ka need lennukikütid-vahel lihtsalt lendasid minema

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 19 Sept, 2022 10:31
Postitas ermot
https://www.gazeta.ru/business/news/202 ... ml?es=smi2
Saksa Liitvabariigi Alam-Saksi Liidumaa peaminister Stefan Weil teatas, et:
"... gaasitoru Nord Stream 2 ei võeta kunagi tööle. Ta rääkis sellest intervjuus agentuurile DPA .

"Enam ei teki olukorda, kus Saksamaa föderaalvalitsus saab toetuda Venemaa energiaressurssidele. Nord Stream 2 ei käivitata kunagi,” ütles ta.

Weil usub, et üldiselt ei ole Saksa-Vene partnerlus energeetika vallas enam võimalik.

«See koostöö on pöördumatult hävinud. Lääs taastub sellest kiiremini kui Venemaa Föderatsioon,” ütles Alam-Saksi peaminister."
Originaalallikat kätte ei saanud.

https://www.gazeta.ru/business/news/202 ... ml?es=smi2
Mingi krüptiline lugu Türgi gaasitorust Mustas meres, mida püütakse lõpetada ennem selle aasta lõppu. Artiklist ei selgu, kuhu ja millega ühendumiseks need vajalikud on, ehk oskab keegi midagi arvata:
"Türgi kavatseb aasta lõpuks lõpule viia Musta mere maagaasivälju ja maismaal asuvaid tootmiskohti ühendava gaasijuhtme lõigu ehituse. Seda ütles riigi energia- ja loodusvarade minister Fatih Donmez, vahendab Yeni Safak .

«Kokku pannakse kolm toru. Meie eesmärk on kõik kolm liini aasta lõpuks valmis saada,” ütles Donmez.

Ta lisas, et gaasitrassi ehituse põhitöö on juba lõppenud. Peatorustik valmib septembri lõpuks.

Väljaanne lisas, et Sakarya maardla plaanid toodavad algfaasis 10 miljonit kuupmeetrit gaasi ööpäevas (3,4-4 miljardit aastas). Samas peaks 2028. aastaks päevane tootmismaht kasvama 40 miljoni kuupmeetrini, mis on võrreldav 15 miljardi kuupmeetriga aastas."

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 19 Sept, 2022 13:57
Postitas Madis Reivik
https://www.err.ee/1608720907/soome-uus ... vene-gaasi

Minu arvates võiks seda võrrelda seda kui peigmees jääb pulmapeol pruudile lambaga vahele. Midagi asjalikumat pähe ei tule.

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 19 Sept, 2022 14:45
Postitas HenriXI
Madis Reivik kirjutas: 19 Sept, 2022 13:57 https://www.err.ee/1608720907/soome-uus ... vene-gaasi

Minu arvates võiks seda võrrelda seda kui peigmees jääb pulmapeol pruudile lambaga vahele. Midagi asjalikumat pähe ei tule.
Ma pole mingi ekspert, aga mainisin seda just enda tööl gaasikatlaruumi ehitajale ja tema väide oli, et see gaas tuleb enne naftamaardla avamist ja selle eest raha ei küsita. Vajalik on see gaas eest ära saada, et hakkaks nafta maa seest tulema. LNG laev veeldab selle ära ja toob Euroopasse. Venemaa raha ei saa.

Nii väitis tema, võibolla oskab keegi targem seda kommenteerida, kui õige see on.

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 19 Sept, 2022 15:21
Postitas Madis Reivik
Ei ole nii, ERRis öeldi just et "LPG saab kuna t1blad ei nõua, erinevalt torugaasist, tasumist rublades".

Ehk siis LPG, mis justkui tagab "energiasõltumatuse venest" tuleb ikka putini bandelt ja krõbeda hinnaga.

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 19 Sept, 2022 16:40
Postitas Keegi veel
Madis Reivik kirjutas: 19 Sept, 2022 15:21 Ei ole nii, ERRis öeldi just et "LPG saab kuna t1blad ei nõua, erinevalt torugaasist, tasumist rublades".

Ehk siis LPG, mis justkui tagab "energiasõltumatuse venest" tuleb ikka putini bandelt ja krõbeda hinnaga.
Pidage nüüd hobuseid.
Täna tuleb veel kõike venest. Torust gaasi ja laevadega naftat jne. Kõike on vähendatud aga väga vähe on kraane, mis päris kinni.
On June 3, the European Union adopted a sixth package of sanctions, including a partial embargo on Russian oil. The sanctions will ban seaborne imports of Russian crude oil as of December 5, 2022, and ban petroleum product imports as of February 5, 2023.
...aga tuleb, tuleb see teema...
EU claims that the ban on seaborne imports—as well as Germany and Poland’s voluntary move to halt pipeline imports—will allow it to cut oil imports from Russia by 90 percent.
On arvajaid, et 2022 on neil majanduslangus seoses sanktsioonide tulekuga ja 2023 stabiliseerub juba 2024 hakkab taastuma.
Haa-haa lubage kahelda, '23 alles lõbusaks läheb.

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 19 Sept, 2022 16:53
Postitas Runkel
Oluline on: 1. tarnekanaleid mitmekesistada ja 2. tarnijaid mitmekesistada.
LNG taristu töötab kanalite mitmekesistamise eesmärgil, isegi kui Vene gaas on lastiks. See lõhub ikkagi Vene jõumängu "võta või külmeta". Ma LNG spoti turgu ei oska kommenteerida täpselt, kuid seal on kauplejateks gaas tankeril suvalise kauplejaga, kuigi "lõpp-kasusaaja" võib olla Venemaa. Kahtlemata tuleb liikuda edasi ja saada tollest Vene kasusaajast ka lahti.
Torugaasile tehti ELi poolt ju sarnast mitmekesistamise eesmärki toetav seaduslik raam, et Nord Streamile oleks ka teised tarnijad avatud, aga praktiliselt tähendab see ikkagi 100% vene jama. Huvitav, et EL Saksa poolt nii ära tillitati.

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 19 Sept, 2022 17:03
Postitas ruger
Raimond Kaljulaid (Eesti riigikogu riigikaitse komisjoni esimees) ühes saates-ETV+ kanalis. Päris huvitav sõnavõtt. Öeldakse otse välja, et Eesti arvestab vähemalt 10 aastase suhete katkestamisega Orkistaniga. See, et äri ei ole ja turiste ei liigu-savi sellest. Elage oma mülkas edasi. Meie soov on, et te veel suuremasse jamasse satuksite ja kooleksite seal.
https://twitter.com/Gerashchenko_en/sta ... 2635065345
Russian sports journalist Aleksandr Shmurnov, now residing in Paris; the programme is Кто кого?, from last week on Estonian ETV+ channel
https://twitter.com/trlp/status/1571851196398465025

Re: Venemaa majandus ja sanktsioonid II

Postitatud: 19 Sept, 2022 19:53
Postitas wk2
Putin käskis valmistuda pikaajalisteks probleemideks eelarvega
Venemaa eelarve tulude osa mõjutavad tegurid on pikaajalise iseloomuga ja seetõttu on kogu riigi rahanduse valdkonna väljakutsetele tõhusaks reageerimiseks vaja süsteemseid mehhanisme.

Sellest teatas esmaspäeval Venemaa president Vladimir Putin, avades eelarveteemalise nõupidamise, kuhu olid kutsutud valitsuse liikmed, presidendi administratsiooni ametnikud ning ka Vene Föderatsiooni keskpanga juht Elvira Nabiullina.

"Föderaaleelarve koostamisel on loomulikult vaja arvesse võtta objektiivseid tegureid, mis otseselt mõjutavad selle tulusid," ütles Putin, täpsustades, et pidas silmas nii siseriiklikku makromajanduslikku olukorda kui ka asjade seisu globaalses kauba- ja toorainesektoris. finantsturgudel.

Rahandusministeeriumi andmetel langesid augustis nafta- ja gaasimaksutulud 14 kuuga miinimumini, kuna gaasiekspordi massiline vähenemine ja raskused naftamüügiga Aasiasse. Majanduse ressursivabade sektorite tasud langesid aastaga nominaalselt 14% ja reaalväärtuses (inflatsiooni arvesse võttes) ligi 30%. Eelarve kogutulud vähenesid 10% 1,829 triljoni rublani. Kulud kasvasid samal ajal 8,4% - 2,174 triljonit rubla.

Juunis-augustis laekus eelarvesse 1,4 triljoni rubla suurune puudujääk, mis "likvideeris" peaaegu kogu esimesel poolaastal kogunenud ülejäägi.

Eelarve täitmist mõjutavad muudatused ja trendid jäävad Putini sõnul kehtima veel pikaks ajaks. Samas on oluline riigikassa "stabiilsusel ja tasakaalul joont hoida", ütles president. See „võimaldab tema sõnul enesekindlalt ja järjekindlalt lahendada kavandatud majanduse ja sotsiaalsfääri kaasajastamise, infrastruktuuri tugevdamise ja piirkondade toetamise ülesandeid“.

Esialgu ülejäägiga koostatud 2022. aasta eelarve libiseb rahandusministeeriumi hinnangul aasta lõpuks 1,6 triljoni rubla ulatuses miinusesse. Ja järgmise kolme aasta jooksul on valitsussektori tulud kulutustest 4,4 triljoni rubla võrra väiksemad.

Venemaa tänavuse eelarve tasakaalustamiseks on naftat vaja 105 dollarit barreli kohta, hindab Alfa panga peaökonomist Natalia Orlova. Tegelik hind on aga ligi kolmandiku võrra väiksem: augustis müüdi iga barrel Uralsi keskmiselt välismaale 74,5 dollari eest.

Venemaa eelarvega seotud probleemide allikas on sõjaliste kulutuste järsk kasv, ütleb Saksamaa rahvusvaheliste ja julgeolekuküsimuste instituudi vanemteadur Janis Kluge.

Esialgu lubasid Venemaa võimud 2022. aastaks “riigikaitse” raames 3,5 triljonit rubla, kuid juba septembris ületasid kulutused suure tõenäosusega selle taseme, hindab Kluge. Tema arvutustest järeldub, et sõjamasinale kulutati 75% rohkem kui aasta varem (2021. aasta jaanuaris-septembris 2,06 triljonit).

Eelarvekriisiga silmitsi seistes alustavad ametivõimud esimest massilist sekvestreerimist pärast pandeemiakriisi ja kavatsevad kärpida kulutusi nn kaitsmata asjadele 10%. Nende hulka ei kuulu pensionide maksmine, riigitöötajate palgad, tervishoiusüsteem ega kaitseministeeriumi eelarve.
https://www.moscowtimes.eu/2022/09/19/p ... tom-a24432