Täiesti juhuslikult jäi video ette ja siis tuli meelde kapteni jutt Moskvitši ümberehitamattusest.
Antud juhtumil on mossest kasutusel vaid pool keret, mis on tõstetud mingi raami peale.
Moskvitsi kui kere ümberehitusega peab ilmselt vähegi võimsama mootoriga kaasnema täispuur, mis seob omavahel kere olulisemad osad, sest
1. kere väändejäikus (eriti mingid vanad kered, mis on juba omajagu matsu saanud) on väike, suure pöördemomendiga mootoriga ei püsi klaasid ees.
2. kere paindejäikus on kehva, kuna lozeroonid lõpevad kuskil poole põhja all, tagavedrud esimesed kinnitused algavad kuskil kesk põhjaplekki. Pikad lonzekad eksisteerisid ainult kaubikutel, ralliautodel keevitati vastavad lonzeka pikendused, niiet esimesed tagavedru kinnitused olid lonzekaga ühendatud. Samal põhjusel ei taha suurte läbisõitudega mossedel tagauksed käia, kui koorem peal - sealt kere paindub.
Peale kere on kiireks sõiduks kurvides tagasilla lahendus täielik ikaldus - lisaks Volvo 240 tagasilla aretamisele tuleb põhjalikult ümber teha ka tagavedrustus ise, minna kas siis Lada tüüpi lahendusele nelja pikihoova ja panhardi vardaga või äärmisel juhul teha selline totter hoovastik nagu ralli mossedel oli, mis kinnitub tagasilla keskele.
Isiklikult pean perspektiivikamaks üleminekut spiraalvedrudele ja Lada taolise lahenduse ehitamist. Tehnilisel ülevaatusel muidugi sellise ajaga läbi ei saa.
Spetsiaalselt tehtud vedrud, stabika vardad jne on tänapäeval juba võimalik tellida raha eest, ei pea ise leiutama. Usun, et mosse esisilla teatud pehmed kohad on lahendatavad tugevduste keevitamise ning paremate puksidega, kui õnnestub kasutusele võtta mingid lääne auto omad, siis tõenäoliselt leiab ka poly puksid vms.
Mosse ralliautosid pole palju võimsama mootori puhul mõtet vaadata, seal kasvas mootori pöördemoment üsna vähe ja vähemalt ralli kontekstis püsis see värk enamvähem koos. Kui panna sinna peale mingi 300 Nm 250 hj klassi mootor, siis struktuursed probleemid on pea ette programmeeritud. Suvalise auto esisilla paigaldamisega on see värk, et roolitrapets ei tule õige, üks esiratas ei keera õige nurga alla ja see rikub juhitavust.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.