Re: Nutt ja hala
Postitatud: 28 Dets, 2018 16:19
Siin me jääme siis paratamatult eriarvamusele, milliseid tingimusi ja millist infot ning kui palju infot enda ümber toimuvast juht vajab ohutuks ja/või võimalikult ohutuks liiklemiseks.
Antud ringide näidete juures on üheks oluliseks ohuteguriks "eikuskilt" või "põõsaste tagant äkki" väljailmuv sõiduk.
Ohutu liiklus peaks olema sujuv, ilma igasuguste äkiliste sööstude ja pidurdamisteta.
Ohutu, meeldiv ja närve säästev liiklus sisaldab lisaks võimalikult ühtlase kiirusega liiklusvoogu.
Teine ohutegur esimese ringi puhul on teeprofiili kalle, mis hakkab tähtsust omama talvel libedaga.
Kolmas ohutegur on taaskord viimse piirini kitsaks aetud sõidurajad.
* Ma saan aru, kui selliste liiklussõlmede kitsaste sõiduradaega lahendused on kohtades, kus pole ruumi ja peab kuidagi ära mahtuma. Kui sul on kasutada (või oli enne olemas) terve lennuväli, siis miks küll peaks olukorda muutma halvemaks ? Mis vajadus ja mis põhjus selleks küll võiks olla?
* Kui sul looduslikult ei ole mäge, mille ümber liiklus keerleb ja sa teed selle mullakuhila ringi keskele spetsiaalselt kunstlikult (või istutad ringi keskele suured kõrged põõsad/puud/hekid nt), siis milline on selle tegevuse vajaduse mõistusepärane seletus? Mida see paremaks ja ohutumaks muudab?
Hea küll.
Ohutult on alati võimalik liigelda. Küsimus on, kui palju me sellele saame kaasa aidata ja kas peaks kaasa aitama või peaks selle tegema võimalikult raskeks.
Siin on üks ristmik, kus oli võimalus ka küsida asjaosaliste käest, et miks te selle siis nüüd küll just sedaviisi tegite?
Vastus oli, et kõik laiused ja raadiused vastavad miinimumnõuetele ja AutoCadis mahuvad kõik liiklema
Punasega tõin spetsiaalselt ära äärekivide asukoha ristmikul ja kollase viirutusega ala, kus enne ümberehitust oli olemas sõidutee (ehk et ruumi on ja praegu on see nurk lihtsalt "tühi kõnnitee ala kus jalakäiad üldjuhul ei viibi", sest sealt pole jalakäial kusagile minna.
Milles on siis probleem?
Probleem on selles, et see on peamine ristmik enne bussijaama, kuhu liiklevad kõik linna sisenevad bussid (vasakult e edelast) aga need ei mahu paremast reast pöörama paremale (ehk kagusse) ilma, et buss ei teeks väljasõitu vastassuuna vöönditesse. Või tuleb nurka niiviisi lõigata, et buss sõidab üle äärekivide ja üle jalakäiate tee nurga.
Minul jällegi küsimus, et MIKS küll selliseid asju tehakse, kui ruumi on ja pole mitte ühtegi mõistlikku põhjust, miks peab see parempööre nii kitsal alal olema?
Võib ju vastata, et pole seal hullu midagi, kõik on ju turvaline... buss seisab ja ootab nii kaua, kuniks paremalt enam kedagi ei tule ja saabki ju ohutult pöörata eksole.
Mina aga leian, et oleks võinud rahulikult teha selle parempöörde laugema + sõidurajad laiemad (seal kus on kirjutatud raja laiuseks 3,20 seal oli enne ümberehitust suur lage plats... parkimisplats põhja suunas ja oleks võinud teha misiganes laiusega tee sinna edela suunas.
Edit: Jäi tähelepanu pööramata ühele projektlahenduse ebaolulisele nüansile:
Kusjuures ristmikule on ehitatud ka üks lauge nurk, täiesti ajuvabasse kohta, sest see on ainus nurk kus pöördeid üldse ei tehta. Seal oleks võinud olla see vabalt täiesti 90 kraadise teravnurgaga. Kõik teised pöörded, kus toimub ka pöördeid teostav liiklus, on aetud võimalikult täisnurkseteks ja teravateks.
Ma ei tea, pole nagu otseselt milneti teema (kuigi kaitseväe tehnika liikumisega seoseid võib leida). Muidu võiks sellest liikluspornost lausa eraldi teema teha. Ma suudaks selle priskelt ära täita
Antud ringide näidete juures on üheks oluliseks ohuteguriks "eikuskilt" või "põõsaste tagant äkki" väljailmuv sõiduk.
Ohutu liiklus peaks olema sujuv, ilma igasuguste äkiliste sööstude ja pidurdamisteta.
Ohutu, meeldiv ja närve säästev liiklus sisaldab lisaks võimalikult ühtlase kiirusega liiklusvoogu.
Teine ohutegur esimese ringi puhul on teeprofiili kalle, mis hakkab tähtsust omama talvel libedaga.
Kolmas ohutegur on taaskord viimse piirini kitsaks aetud sõidurajad.
* Ma saan aru, kui selliste liiklussõlmede kitsaste sõiduradaega lahendused on kohtades, kus pole ruumi ja peab kuidagi ära mahtuma. Kui sul on kasutada (või oli enne olemas) terve lennuväli, siis miks küll peaks olukorda muutma halvemaks ? Mis vajadus ja mis põhjus selleks küll võiks olla?
* Kui sul looduslikult ei ole mäge, mille ümber liiklus keerleb ja sa teed selle mullakuhila ringi keskele spetsiaalselt kunstlikult (või istutad ringi keskele suured kõrged põõsad/puud/hekid nt), siis milline on selle tegevuse vajaduse mõistusepärane seletus? Mida see paremaks ja ohutumaks muudab?
Hea küll.
Ohutult on alati võimalik liigelda. Küsimus on, kui palju me sellele saame kaasa aidata ja kas peaks kaasa aitama või peaks selle tegema võimalikult raskeks.
Siin on üks ristmik, kus oli võimalus ka küsida asjaosaliste käest, et miks te selle siis nüüd küll just sedaviisi tegite?
Vastus oli, et kõik laiused ja raadiused vastavad miinimumnõuetele ja AutoCadis mahuvad kõik liiklema

Punasega tõin spetsiaalselt ära äärekivide asukoha ristmikul ja kollase viirutusega ala, kus enne ümberehitust oli olemas sõidutee (ehk et ruumi on ja praegu on see nurk lihtsalt "tühi kõnnitee ala kus jalakäiad üldjuhul ei viibi", sest sealt pole jalakäial kusagile minna.
Milles on siis probleem?
Probleem on selles, et see on peamine ristmik enne bussijaama, kuhu liiklevad kõik linna sisenevad bussid (vasakult e edelast) aga need ei mahu paremast reast pöörama paremale (ehk kagusse) ilma, et buss ei teeks väljasõitu vastassuuna vöönditesse. Või tuleb nurka niiviisi lõigata, et buss sõidab üle äärekivide ja üle jalakäiate tee nurga.
Minul jällegi küsimus, et MIKS küll selliseid asju tehakse, kui ruumi on ja pole mitte ühtegi mõistlikku põhjust, miks peab see parempööre nii kitsal alal olema?
Võib ju vastata, et pole seal hullu midagi, kõik on ju turvaline... buss seisab ja ootab nii kaua, kuniks paremalt enam kedagi ei tule ja saabki ju ohutult pöörata eksole.
Mina aga leian, et oleks võinud rahulikult teha selle parempöörde laugema + sõidurajad laiemad (seal kus on kirjutatud raja laiuseks 3,20 seal oli enne ümberehitust suur lage plats... parkimisplats põhja suunas ja oleks võinud teha misiganes laiusega tee sinna edela suunas.
Edit: Jäi tähelepanu pööramata ühele projektlahenduse ebaolulisele nüansile:
Kusjuures ristmikule on ehitatud ka üks lauge nurk, täiesti ajuvabasse kohta, sest see on ainus nurk kus pöördeid üldse ei tehta. Seal oleks võinud olla see vabalt täiesti 90 kraadise teravnurgaga. Kõik teised pöörded, kus toimub ka pöördeid teostav liiklus, on aetud võimalikult täisnurkseteks ja teravateks.
Ma ei tea, pole nagu otseselt milneti teema (kuigi kaitseväe tehnika liikumisega seoseid võib leida). Muidu võiks sellest liikluspornost lausa eraldi teema teha. Ma suudaks selle priskelt ära täita
