Postitatud: 18 Sept, 2009 10:05
Aastase vahega leidus lõpuks suvel natuke aega näputöö tegemiseks. Kere on nüüd värvitud (mu esimesed katsetused aerograafiga) ja lakitud. Kuna tegemist on ujuva asjaga, siis muidugi on oma nõuded vastupidavusele ja paar detaili pidi ise tegema, et asi esimese lainega laiali ei lagune. Nagu eespool kirjas, said ise tehtud roolilabad, sest originaalsed on liiga väikesed tagamaks mudelile mingitki suunakindlust.
Ka sai kere lakitud tavalise mati vesipõhjalise parketilakiga, mis ei karda eriti kriimustusi ja mis hoiab vesipilte lahti ligunemast.
Ise sai vasest tehtud ja tinutatud vööris asuv ankruketi kinnitus. Seda hoidev metallplaat (pärislaev on ju puust kerega) on kaasas olev foto-ets.

Värvitud laiguliseks

Vaade ahtrist

Siit algavad nüüd eriefektid peale

ELCO paadil on ahtripeegli küljes 6 mootorite summutit, mille alguses asub ümberlülitusklapp, kus saab valida umbes stiilis "vaikne, vähem võimas" ja "kärarikas, suurim võimsus" vahel. Samast torude patareist lendab välja ka kasutatud mootorite jahutusvesi. Pildil muidugi on lülitatud "vaikse" peale:

Soov oli teha samasugune asi toimivana.

Selleks siis istutasin igase summuti torusse sisse torujupi. Kahjuks pidin siibrid eemaldama, sest muidu vesi lihtsalt ei "lennanud".
Selleks asub laevakeres ahtripeegli küljes vee jagamise kollektor (tinutasin ise messingist), mis saab sissetuleva vee masinaruumist ja jaotab selle kuute silikoonvoolikuga ühendatud "summutisse" (piltidel on veel kinnitamata):

Mis saab toite eestpool asuvast veepumbast, mis võtab vett põhja alt. Oleks saanud ka pumpa panna mõne mootori võlli otsa, kuid siis oleks vett tulnud üksnes sõites ja kui palju pöördeid anda. Mis orgiginaalile ei vasta (ilma käiguta paigal seistes tuleb ka vett tagant).

Et vett mitte kasutult pumbata ka kuna katsetamisel selgus, et need mootorid lähevad ikka väga tuliseks, siis ehitasin messingist mootoritele väikse vesijahutuse elemendi. Seda saab ka osta, kuid nii väikestele mootoritele ei müüda.
Väikesed mootorid on seepärast, et minu soov oleks kõik kolm vinti tööle panna. Suuremad mootorid ei oleks kõrvuti mahtunud. Lisaks sain hakkama ka sellega, et muretsesin ikkagu uued vindid (natuke suuremad) ja sättisin nii nagu peab, st kõrvuti asuvad vindid on eri käelised, nt vasakpoolne-parempoolne-vasakpoolne. Sellise asi tõstab vintide töö efektiivsust ja lubab sama võimsuse juures saada suuremat kiirust, sest erisuunalised keerised ei lähe üksteise "sisse" kaotsi. Must jublakas on mürafilter (need 3 mootorit teevad isegi kondekatega (mul on isegi pumba mootoril kondekad) nii suuri häireid, et vastuvõtja läheb segi. Peale selle panekut asi paranes tuntavalt. Vintideks on Graubneri 30 mm vindid, mida sai kääridega pisut väiksemaks tehtud.

Osade asjadega tuleb ilmselt veel probleeme, sest sõuvõllide kandurid, mida igal võllil on 2 tk, on suht nõrgad ja osa murdus juba laua peal mootoreid proovides ära.
Esimesed katsetused dushinurgas
lubavad päris head sõidukiirust. Peab ütlema, et mõned oskused on nagu rattasõit, mis ei unune. Tegin selliseid asju nii 25a tagasi, kuid messingist jubinate valmisjootmine õnnestus kohe esimesel katsel ilusti. 
Ka sai kere lakitud tavalise mati vesipõhjalise parketilakiga, mis ei karda eriti kriimustusi ja mis hoiab vesipilte lahti ligunemast.
Ise sai vasest tehtud ja tinutatud vööris asuv ankruketi kinnitus. Seda hoidev metallplaat (pärislaev on ju puust kerega) on kaasas olev foto-ets.

Värvitud laiguliseks

Vaade ahtrist

Siit algavad nüüd eriefektid peale

ELCO paadil on ahtripeegli küljes 6 mootorite summutit, mille alguses asub ümberlülitusklapp, kus saab valida umbes stiilis "vaikne, vähem võimas" ja "kärarikas, suurim võimsus" vahel. Samast torude patareist lendab välja ka kasutatud mootorite jahutusvesi. Pildil muidugi on lülitatud "vaikse" peale:

Soov oli teha samasugune asi toimivana.

Selleks siis istutasin igase summuti torusse sisse torujupi. Kahjuks pidin siibrid eemaldama, sest muidu vesi lihtsalt ei "lennanud".
Selleks asub laevakeres ahtripeegli küljes vee jagamise kollektor (tinutasin ise messingist), mis saab sissetuleva vee masinaruumist ja jaotab selle kuute silikoonvoolikuga ühendatud "summutisse" (piltidel on veel kinnitamata):

Mis saab toite eestpool asuvast veepumbast, mis võtab vett põhja alt. Oleks saanud ka pumpa panna mõne mootori võlli otsa, kuid siis oleks vett tulnud üksnes sõites ja kui palju pöördeid anda. Mis orgiginaalile ei vasta (ilma käiguta paigal seistes tuleb ka vett tagant).

Et vett mitte kasutult pumbata ka kuna katsetamisel selgus, et need mootorid lähevad ikka väga tuliseks, siis ehitasin messingist mootoritele väikse vesijahutuse elemendi. Seda saab ka osta, kuid nii väikestele mootoritele ei müüda.
Väikesed mootorid on seepärast, et minu soov oleks kõik kolm vinti tööle panna. Suuremad mootorid ei oleks kõrvuti mahtunud. Lisaks sain hakkama ka sellega, et muretsesin ikkagu uued vindid (natuke suuremad) ja sättisin nii nagu peab, st kõrvuti asuvad vindid on eri käelised, nt vasakpoolne-parempoolne-vasakpoolne. Sellise asi tõstab vintide töö efektiivsust ja lubab sama võimsuse juures saada suuremat kiirust, sest erisuunalised keerised ei lähe üksteise "sisse" kaotsi. Must jublakas on mürafilter (need 3 mootorit teevad isegi kondekatega (mul on isegi pumba mootoril kondekad) nii suuri häireid, et vastuvõtja läheb segi. Peale selle panekut asi paranes tuntavalt. Vintideks on Graubneri 30 mm vindid, mida sai kääridega pisut väiksemaks tehtud.

Osade asjadega tuleb ilmselt veel probleeme, sest sõuvõllide kandurid, mida igal võllil on 2 tk, on suht nõrgad ja osa murdus juba laua peal mootoreid proovides ära.
Esimesed katsetused dushinurgas

