ruger kirjutas: ↑15 Sept, 2023 19:43Raha ja teadmisi juurde Lõuna-Korea KF-21 arendusse Araabia Ühendemiraatidest.
...
EST
AÜE (Araabia Ühendemiraadid) teatas Lõuna-Korea valitsusele ametlikult oma osalemisest KF-21 projektis.
...
KFX-i etapi lõpuks on KF-21 nüüd edukalt testitud ja täismahus tootmine algab 2024. aastal.
★ AÜE on juba ostnud Korea täiustatud relvi, nagu M-SAM Block-II pealtkuulaja ja Chunmoo jne. on jäänud palju ühisprojekte.
...
Nojah, eriti kui arvestada AÜE olulist kasvu Venemaa teisese impordi kasvatamisel ning koostööd Venemaa sõjatööstusega ...
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
Siia rubriiki ka midagi
Kui mahti, siis Tom Cooperilt arutlus millised id F16 Ukrainale kavtasetakse anda jne. Kust kohast tema alusinfo pärineb pole teada, aga lugeda soovitan
Q&A regarding 'F-16 for Ukraine', Part 3 https://xxtomcooperxx.substack.com/p/q- ... or-ukraine
CAA kirjutas: ↑25 Sept, 2023 20:16
Siia rubriiki ka midagi
Kui mahti, siis Tom Cooperilt arutlus millised id F16 Ukrainale kavtasetakse anda jne. Kust kohast tema alusinfo pärineb pole teada, aga lugeda soovitan
Q&A regarding 'F-16 for Ukraine', Part 3 https://xxtomcooperxx.substack.com/p/q- ... or-ukraine
Pigem tema sarkastiline kriitika, miks pole Ukrainale suurt kasu, kui selliseid lennukeid antakse. See on olnud lääne relvaabi läbiv joon, et antakse vananenud kraami, liiga vähe ja liiga hilja.
F-16, ka nende amortiseeruvate Euroopa riikide F-16A MLU-de peamine paremus sama amortiseeruvate MiG-ide ees on ikkagi AIM-120.
Tõsi aegunud radarist (mida on siiski uuendatud, kuid näitajad jäävad ka F-16 standardi järgi nõrgapoolseks) tulenevalt on kasutus piiratud umbes 100 km kaugusele AIM-120C mudelitega, kuid võrreldes UKRAF relvastusega täna on see päris suur samm edasi. Kaug- ja keskmaal on täna UKR hävitajad üsna kaitsetud ja abitud. Vastaspoolel on kasutada aktiivsed keskmaarakatid R-77 (kaugusega ehk 50 km) ja kaugmaaraketid R-37 (kaugusega kuni 200 km).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
LupusII kirjutas: ↑26 Sept, 2023 11:02
Palju neid õhulahinguid seal toimub?
Sõja alguses toimus omajagu. Praegu enam eriti mitte, sest mõlemad hoiavad vastase ÕT tuleulatusest eemale ja ei kohtu piisavalt lähedal, et teineteist lasta. Valusad kogemused, mis muu. AMRAAM-i ilmumisega UKR relvastusse võivad asjad natuke muutuda. Lisaks lennukitele on ju veel vahvaid sihtmärke, nagu helikopterid jms.
Lisaks on ilmnenud üllatuslikud asjaolud, kui omad vastasega sama relvastust (mõtlen ÕT).
Nagu selgus, katsetele UKR vastu raadioelektroonilist sõda pidada lõppes ka vene enda õhutõrje pimestamisega. Radarid ju samad.
Ja IFF-ga on venes jätkuvalt probleeme, lennuväe kasutamine toob VF õhutõrjele kaasa sihtmärkide rohkuse (target rich environment), mis omakorda toob kaasa selle, et VF õhutõrje hakkab laskma oma lennukite pihta. Õhutõrje ju närviline ja näeb igas lennukis UKR HARM-idega varustatud MiG-e.
Venemaa nimelt pole õppinud pidama ühendväeliikide lahingut (kus vastastikune äratundmine ja koordinatsioon on väga kriitilised) ja selle üks tahke on see, et VF lennuväe suurim vastane on VF õhutõrje. Arvata on, et paljude venelaste lennukikaotuste taga ongi nende oma õhutõrje.
Tundub, et UKR suudab ka mingis ulatuses venelaste IFF-i feikida, mis seletab näiteks selle, kuidas Mariupoli lahingute ajal pääsesid UKR kopterid suht lihtsasti sissepiiratud linna. Arvan, et nad leidsid paar venelaste kopterite vrakki, said sealt käibel olevad seadmed ja tegid endale selgeks, kui tihti neid paroole vahetatakse. Kui koode liiga tihti muuta, siis tekitab see segadust ja õhutõrje jälle tulistab omi - kindlam on ühe koodiga panna. See aga muudab vastasele sinu etendamise üsna lihtsaks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
LupusII kirjutas: ↑26 Sept, 2023 11:02
Palju neid õhulahinguid seal toimub?
Sõja alguses toimus omajagu. Praegu enam eriti mitte, sest mõlemad hoiavad vastase ÕT tuleulatusest eemale ja ei kohtu piisavalt lähedal, et teineteist lasta. Valusad kogemused, mis muu. AMRAAM-i ilmumisega UKR relvastusse võivad asjad natuke muutuda. Lisaks lennukitele on ju veel vahvaid sihtmärke, nagu helikopterid jms.
Praegu on UKR hävitajad siiski piiratud visuaalse nähtavusega, umbes 15-20 km. Nii kaugele kui R-73 lendab ja optoelektrooniline süsteem näeb.
Keskmaa R-27 raketid omavad aga umbes Vietnami tasemel usaldusväärsuse taset, kus igast kümnest raketist tabab üks. AMRAAMi tabamise skoor on üle 80%. Usaldusväärse keskmaaraketi tekkimine võimaldab ukrainlastel tõrjuda vene lennuvahendid rindest piisavalt kaugele, et nad ei saa praktiliselt sõjategevust mõjutada - ja seda just kesk/kaugmaa ÕT "aukudes".
Selleks, et üle elada ÕT, tuleb lennata nii nagu ukrainlased on näidanud - mõni aeg tagasi tegi ERR mingit intervjuud rinde lähedal kui ühtäkki sööstsid reporteri selja tagant, umbes 20 m kõrguselt möirates läbi kaks MiG-29t. Ju siis UKR omad.
Sedasi nagu meil näiteks Poola teeb Kevadtormil Su-22'dega õhutoetust, kus müristatakse 500-1000 m kõrgusel ja tehakse sihtmärgile korduvaid pealelende (seal ei saa muudmoodi, sest esimese pealelennuga peab piloot alles sihtmärgi leidma), lõpeb see lendamine kiire lennukite kaotusega.
Lennata tuleb mitte metsa kohal, vaid metsa vahel.
Viimati muutis Kapten Trumm, 26 Sept, 2023 12:33, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kapten Trumm kirjutas: ↑26 Sept, 2023 12:19
Lisaks on ilmnenud üllatuslikud asjaolud, kui omad vastasega sama relvastust (mõtlen ÕT).
Nagu selgus, katsetele UKR vastu raadioelektroonilist sõda pidada lõppes ka vene enda õhutõrje pimestamisega. Radarid ju samad.
Ja IFF-ga on venes jätkuvalt probleeme, lennuväe kasutamine toob VF õhutõrjele kaasa sihtmärkide rohkuse (target rich environment), mis omakorda toob kaasa selle, et VF õhutõrje hakkab laskma oma lennukite pihta. Õhutõrje ju närviline ja näeb igas lennukis UKR HARM-idega varustatud MiG-e.
Venemaa nimelt pole õppinud pidama ühendväeliikide lahingut (kus vastastikune äratundmine ja koordinatsioon on väga kriitilised) ja selle üks tahke on see, et VF lennuväe suurim vastane on VF õhutõrje. Arvata on, et paljude venelaste lennukikaotuste taga ongi nende oma õhutõrje.
Tundub, et UKR suudab ka mingis ulatuses venelaste IFF-i feikida, mis seletab näiteks selle, kuidas Mariupoli lahingute ajal pääsesid UKR kopterid suht lihtsasti sissepiiratud linna. Arvan, et nad leidsid paar venelaste kopterite vrakki, said sealt käibel olevad seadmed ja tegid endale selgeks, kui tihti neid paroole vahetatakse. Kui koode liiga tihti muuta, siis tekitab see segadust ja õhutõrje jälle tulistab omi - kindlam on ühe koodiga panna. See aga muudab vastasele sinu etendamise üsna lihtsaks.
UKR värsked F16 piloodid saaksid Israeli käest kogemusi paluda kuidas vene ÕT lollitada. Küsija suu peale ei lööda vast
Juutidel on see tegelikult lihtsam, sest neil on olemas varglennukid (F-35) ning Süüria suunal on neil mägedesse ehitatud suured statsionaarsed segamisjaamad, mis põhimõtteliselt suudavad kogu Süürias asuva radarimajanduse pimestada. Need jaamad olla juba 1982 Bekaa "kalkunilaskmise" ajal oma rolli täitnud.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Fire Control Radar
The Westinghouse AN/APG-66(V2) Fire Control Radar (FCR) will be equipped with an completely new signal data processor. It allows a track-while-scan mode for up to ten targets as well as a six-on-six AIM-120 AMRAAM capability. Other features include a 25% improvement in detection and tracking range, an enhanced Doppler Beam Sharpening mode (DBS), enhanced air-ground and ground mapping modes, a medium resolutions DNS, an enhanced ECCM, and a color display compatibility. The MLU kit and the receiver will also have an 40% improved reliability over previous versions. https://www.f-16.net/f-16_versions_article2.html
Maakeeli, esialgne (ja algeline) APG-66 radar moderniseeriti, kasutamaks keskmaarakette (mida F-16 algus ei kasutanud). Selle tagajärjel suurenes avastamise kaugus umbes 25% (hävitaja vastu ca 50 km-lt umbes 70-ni). Paraku aga on Su-35 radar palju suurem ja kiiratav võimsus kordades suurem, mis annab ka suurema kauguse.
Poola F-16C Block 52 radari kaugus hävitaja vastu on ca 130 km. AESA pole neist kumbki, veelvähem APG-66.
Kazahstan pani müüki üle 100 NSVL-i aegse sõjaväelennuki, mille olukord pehmelt õeldes vanaraud
Soviet fighter jets were put up for sale in Kazakhstan .
More than a hundred Soviet-made fighters and bombers, allegedly unserviceable, and aircraft engines have been put up for sale in Kazakhstan.
117 aircraft are put up for sale under "liquidation conditions". These are mainly MiG-31, MiG-27, MiG-29 and Su-24 produced in the 1970s and 1980s.
In the published reports, it is noted that "the evaluated objects are in an unusable condition due to moral obsolescence, their modernization is economically impractical"
Ainus, mida me ajaloost õpime, on see, et keegi ei õpi ajaloost midagi.
Live for nothing or die for something.
Kui esimene kuul kõrvust mõõda lendab, tuleb vastu lasta.
EA, EU, EH
Põhiprobleem on selles, et kui F-16 kasutab keskmaaraketti (antud juhul maksimum AIM-120C), siis Su-35 kasutab ka kaugmaaraketti (R-37). See pole otseselt küll õhulahinguks mõeldud, kuid kui UKR piloot pole piisavalt tähelepanelik, siis on tappev. Rakett on kiire ja lõhkeaine kogus suur - kuid kohmakas. Antud rakett oli mõeldud algselt MiG-31 jaoks ja selle panek hävitajale oleks sama, kui ameeriklased paneks F-15 peale AIM-54 Phoenixid (mille ripoff R-37/R33 tegelikult on).
Põhimõtteliselt, kui Su-35 alustab lahingut kuni 200 km kauguselt, siis Ukrainale antavad F-16A MLU-d teevad sama umbes 80 km kauguselt. Piloodil tuleb hoida silmad lahti ja kabiinikate tuleb hoida piinlikult puhas. Kui sissetulevat R-37t õigel ajal märkad, on lootust vältida, kuna see on suhteliselt vähe manööverdav rakett, tema esiisa oli ju mõeldud NSVL pommitajate vastu ookeanil. Erinevalt AIM-120-st, mis manööverdab samahästi kui lähimaaraketid.
Asja parandaks tublisti need AESA radarid, mis uutele F-16le pannakse (Block 70) ja "pika käega" AIM-120D-d. Kuid jah, erinevalt veel väiksema laskekaugusega ja nadi tabamiskindlusega nõuka aegsetest R-27test on ka 80 km praktilise kaugusega (seda piirab F-16 nadi radar) on siiski edasiminek suur. Võibolla laskekauguses mitte nii kolossaalne, kuid AIM-120 üks tugevusi on kõrge tabamiskindlus ja segamiskindlus. Näiteks teda jammida on võimalik ainult järelveetava jammeriga, kui sul on tarkust teha seda lennuki küljes oleva segajaga (millised venelastel on), siis see vaid suurendab sinu allatulistamise võimalusi, kuna aktiivsete häirete ilmumisel võtab AIM-120 automaatselt suuna häirete allikale.
F-16 peamine tugevus on tegelikult mitmekülgsus ja võime täita väga erinevaid ülesandeid. Õhuruumi pärast peetavas võitluses on tema suurim probleem tänasel elektroonilisel lahinguväljal lennuki väiksus ja sellest tulenevad piirangud radari võimsuses - põhimõtteliselt õhku köetav võimsus sõltub parabooli suurusest, muidu läheb kärssama. AESA ongi enamvähem ainus võimalus hoida kaugus õhuülekaalu kontekstis konkurentsivõimeline, F-16 "tavalised" radarid jäävad alla isegi venelaste omadele, sest venelased kasutavad selles rollis suuremaid lennukeid.
A2G rollis on aga F-16 mäekõrguselt üle kõigest, mida UKR selleks kasutab, tema kandevõime suuruse kohta on silmapaistvalt suur ja relvastuse nomeklatuur üks laiemaid maailmas. UKR kasutab seni MiG-29, Su-24 ja 25 selles rollis. Su-25 paremus on ainult raskem vigastatavus. Mis võibolla kõige olulisem - F-16 A2G võime öösel on pea samahea kui päeval, samas kui ukrainlaste olemasolevad masinad on põhimõtteliselt valgel ajal tegutsemiseks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Üks asi, mis nende radarite juures pidevalt ära unustatakse on tõsiasi, et F-16 RCS on ca. 3-5 korda väiksem, kui Su-35 oma. Radari nägemisulatus sõltub mitmest muutujast. Nende hulgas:
1. Kiirguri võimsus
2. Vastuvõtja tundlikkus
3. Tarkvara eristusvõime
4. Sihtmärgi peegeldusvõime (RCS)
5. Distants sihtmärgini
6. Sihtmärgi ECM võimekus
jpm.
Seega ei ole need nägemisulatused tihti niisama lihsalt võrreldavad.
SU-35 radar "näeb" tootja väidete kohaselt 400km kaugusele. Samas on Venemaa-Ukraina sõda pidevalt tõestanud, et Venemaa poolt välja reklaamitud relvade võimekused on kõvasti suuremad, kui tegelikkuses.