Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas vanahalb »

davidsoniharald kirjutas: 05 Juul, 2023 22:11
Tegelikult on neid gruppe veel palju. Siin on näiteks üks:
c) kelle jaoks on teiste poolt pehmeks tallatud premium unistuste auto, sest ei jõua/ei raatsi uut osta aga tahaks teistele ülevalt alla vaadata ja tunda end tehtud mehena.
Siin on nüüd selline nüanss et nende premiumide disain ning inseneritöö muutuvad ajas. Üldreegel on et mida uuem seda kehvem :) Või võetakse uus tipp-disainer palgale ja tema käekiri on hoopis teistsugune. Seetõttu ostavadki mõned mingit kasutatud kraami.
Ma mäletan et sain Sult kunagi umbes samasuguse märkuse ( tahaks ka teise mehe poolt pehmeks tallatud ratast) siis kui mainisin et ostsin kasutatud MV Agusta. Sellepärast ostsin et 2007 a Agusta Brutale oli mumeelest õnnestunud disainiga. 2017, kui tahta uut, oli jama ja milleks osta seda mis ei meeldi isegi siis kui raha oleks? Väga teoreetiliselt võiks 2023 aastal 2007 a ratta uutest varuosadest kokku lapata kuid ma pole optimist uskumaks et kõike saada on. Isegi palju lihtsama asja peale on kahtlevalt venitatud et kui üldse siis 18 kuulise tarneajaga.

Sellesama Agusta tõstsin kibeda ruumipuuduse tõttu upitajaga garaazi teisele korrusele ja niisama lihtsalt teda enam kätte ei saagi. Kui keegi muretseb et käin laupäeva õhtuti linna keskväljakul burksiputka ees rehvi suitsetamas.
Любимыи город может спать спокойно :)
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

davidsoniharald kirjutas: 05 Juul, 2023 22:11
Väheste eranditega (VW Karmann Ghia näiteks) on masstoodangu auto kunstist kaugel. Tuuningu mersu või "suure tähega auto" seda kindlasti ei ole. Autokunsti näeb pigem custom auto näitustel. Eestis see kultuur vaikselt areneb aga Skandinaavias näeb maailmatasemel autoehituskunsti.

Tegelikult on neid gruppe veel palju. Siin on näiteks üks:
c) kelle jaoks on teiste poolt pehmeks tallatud premium unistuste auto, sest ei jõua/ei raatsi uut osta aga tahaks teistele ülevalt alla vaadata ja tunda end tehtud mehena.
Sa lugesid mu posti ka või täristad niisama? Jutt oli autoehitus/insenerikunstist, milliseid lahendusi kasutatakse ja kuidas on mingi probleem lahendatud - ning lõppeks kuidas see kõik teepeal töötab.

Ja on ka neljas grupp
d)need kelle rahakott/arusaamad ei kannata enamat liisingus ära tallatud huiundaja äksidendist, kuid peavad end ka selle najalt väga tehtud meheks, äksidenti parimaks autoks ja alavääristavad neid, kes midagi erinevat teevad. Põhimõtteliselt sama seltskond, kes paneks ka surnud koera ukse taha, kui see vaid hauguks :P Nende teadmised autost piirduvad vaid kohaga, kuhu bensiini ja aknapesu valada ja põhiline kriteerium on see, et odavam oleks.
Viimati muutis Kapten Trumm, 06 Juul, 2023 8:50, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

vanahalb kirjutas: 05 Juul, 2023 22:14
Sten1111 kirjutas: 05 Juul, 2023 17:51 Krt aeg hakkab sinna i jõudma et enda b5 passat hakkab välimuselt väsima. Süüdlaseks põhiliselt koorub pahtel igalt poolt. Eks kunagi ole teda lapitud.
Mõtlesin juba vaikselt et mis auto järgmiseks võtta. Mingi uuem Skoda äkki või siis prooviks leida uue korraliku b5 81kw passati mis oleks väga heas korras ja korraliku varustusega. Vaatasin Auto24 ja pole suurt midagi, isegi mingit saksa portaali Sirvisin ja sittagi, mis siis et hind juba 5+k€.
Ega neid 81 kw Passateid kuskil siinmail platside kaupa ei seisagi. Ma olen Soomest 300- 1000 EUR eest mitu tükki doonoriteks ostnud - juba selle plaaniga et mingid vajalikud osad küljest ära ja ülejäänu kaalu peale. Heas korras pole neist ükski olnud, koerad kindlasti ja mõnel ka kanad-sead sees elanud või salongis kartuleid ületalve hoitud. Lisaks sõitsid veel leedukad koroonaajal oma treileritega kuni Kesk-Soomeni talust talusse ja kus vaid küüned taha said sealt korjasid kõik diiselpassatid ära. Need läksid edasi Ukrainasse. Pealegi pole selline diiselpassat tavaliselt mingi tippvarustusega tehasest välja tulnud.

Kui endal praegust projekti pooleli ei oleks aga just selline mootor meeldiks siis vaataks pigem sama ajajärgu Audi A6. Avaram, sõita on parem ja varustust on rohkem kui volkkaritel. 81 kw mootor on sellise kere jaoks võib-olla liiga nõrk kuid seda saab ju peale tímmida . A4 oli ka sama mootoriga kuid see on Passatist küll väiksem. Mõõtude järgi võib-olla mitte kuid sisse istudes on tunda.
Mul on olnud tööautoks vähepeetud (ostes oli see 2a vana) B5 Passat, 81 kW diisliga, käsikastiga, universaal. Hoolimata mõnedest kummalistest remontidest (nagu esisilla munakad ja jukerdavad kojamehed) meenutan seda kui sõitmiseks väga viisakat autot. Kolisin selle peale umbes samavana Honda Accordi pealt ja oleks nagu teise dimensiooni sattunud. Eriti avaldas muljet sõitjateruumi vaiksus, sõitsin Tartust koju ja paar korda tabasin end tahhomeetrit vaatamast, kas mootor ikka töötab või on vahepeal vakka jäänud. Sõitsin sellega 2 aastaga umbes 70 000 km. Kui seda kommunistide valitsuse automaksu ei oleks tulemas, siis võibolla leiaks minu juures kodu ka mõni B5.5 W8 4motion.

Sellise autosoovi miinus on selles, et korralikud on juba kallinema hakanud. Ja odavad - need on remondiprojektid.

B5 juurde üks detail veel - see on üks väheseid autosid, kus minu 193 cm pikkuse juures pole vaja juhiistet kõige tagumisse asendisse lükata. Seega suurele mehele väga sobiv.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Welber
Liige
Postitusi: 522
Liitunud: 23 Okt, 2014 19:46
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Welber »

On veel üks grupp:
e) Need, kellel pole vaja pidevalt teistele dikteerida mida peab sööma, kandma, jooma, millega sõitma, keda panema ja kes teenib piisavalt, et omada autot, mida talle vaja on ning mis talle meeldib. 20 aastat sõitsin Isuzu kastikatega, 3 põlvkonda - kõik uuena Topautost ostetud. Maakodud ja talved ja just for fun. Siis juhtusin id-kaardilt oma sünniaastat nägema ja otsustasin, et aeg endale pisut mugavust lubada - sai võetud MB V-Klasse, Avantgarde 4Matic. Aga teie sõitke millega iganes tahate, kas või prantslastega.
Bonis nocet, quisquis pepercerit malis.
davidsoniharald
Liige
Postitusi: 1678
Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas davidsoniharald »

Welber kirjutas: 06 Juul, 2023 12:10 On veel üks grupp:
e) Need, kellel pole vaja pidevalt teistele dikteerida mida peab sööma, kandma, jooma, millega sõitma, keda panema ja kes teenib piisavalt, et omada autot, mida talle vaja on ning mis talle meeldib.
Aamen selle peale!
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Siis juhtusin id-kaardilt oma sünniaastat nägema ja otsustasin, et aeg endale pisut mugavust lubada - sai võetud MB V-Klasse
Kunagi oli selline ütlus, et BMW-ga sõidavad need, kel on raha ka kes viitsivad kepikastiga vehkida, MB-ga need, kes enam kepiga vehkida ei suuda/ei viitsi ja Volvoga need, kes on MB-ga sõitmiseks juba liiga vanad :D

Loomulikult põhineb see jutt enamasti 1980ndate autodel (kus 200se Volvoga papid sõitsidki). Täna on BMW pehmostatud põhiliselt automaatkastiga autoks ja mersud-volvod vastupidi, püüavad hankida nooremat klientuuri. Mersul ja Volvol polnud veel 1990ndatelgi oma in-house tuuningfirmatki, kuid tänaseks on see mure mõlemal murtud (AMG ja Polestar). Aga 80ndate kohta on enamvähem tabav ütlus, kui nt meenutada neid ruudulise sisuga taksodiisel-mersusid.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas vanahalb »

Kapten Trumm kirjutas: 05 Juul, 2023 15:58
b) kelle jaoks on auto ehitus rohkem või vähemal määral kunst, kes tahavad teada, mis on vahet autol a ja autol b ning "mis on karul kõhus".

Ise pean ma end selgelt gruppi b kuuluvaks
Kapten Trumm kirjutas: 06 Juul, 2023 8:47 Kui seda kommunistide valitsuse automaksu ei oleks tulemas, siis võibolla leiaks minu juures kodu ka mõni B5.5 W8 4motion.
Kapten Trumm, kas Sul on igav või? W12 Phaeton on Soomes kümneka eest olemas ja tegevust jätkub nii kauaks kuni mutrivõtmed ja elektrooniku tööriistad pihku ära kuluvad. W8 on nõrkadele.

1980-ndatel oli BMW-MB-Volvo rivaalitsemine pigem seal kus ei olnud omamaist autotõõstust. Muidu maksti kodumaise auto ostmise eest peale ja Rootsis sõitis MB-ga mõni taksojuht või muiduhull. Nooremad muljusid turboSaabiga ja papid tõristasid Volvoga. Saksamaale läks aga Eestist üks töökaaslane kuskil 90-ndate alguses Volvoga. Natuke peale seda kui Volvo 850 välja tuli ja needuse seaduse põhjal läks see tal seal katki. Võõrustajad aitasid kohale, teeninduse otsimine oli tükk tegemist ja sõimu teemal et "saad ju palka, osta endale auto (MB, BMW, VAG)" jätkus kauemaks.

Euroliidu arenedes keelati sellised dotatsioonid ära kuid hooldusvõrk erinevates riikides on endiselt nagu ta on. Hakkasin mõtlema et kas Soomes on üldse mõnda tuttavat kellel oleks Subaru ja ei ole. Samas Eestis on see üsna levinud ja hea mainega auto.
Benjy
Liige
Postitusi: 542
Liitunud: 03 Jaan, 2015 22:08
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Benjy »

Kaugel põhjas liigub subarut küll. Lisatuled küljes, ehk siis kohalikud masinad. Aga suuremas osas on ikka tavalised toyotad, sellised odavamapoolsed. Ega seal vist palju jõukamat rahvast ei ela. Uhkemad asjad on helsingi kandi rahva istumise all.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas OLAVI »

Benjy kirjutas: 07 Juul, 2023 10:15 Kaugel põhjas liigub subarut küll. Lisatuled küljes, ehk siis kohalikud masinad. Aga suuremas osas on ikka tavalised toyotad, sellised odavamapoolsed. Ega seal vist palju jõukamat rahvast ei ela. Uhkemad asjad on helsingi kandi rahva istumise all.
Külmas ja niiskes kliimas, kus on sage niiskusest tekkivatele elektrivigade võimalus ei ole mõistlik igapäevasteks vajalikeks sõitudeks kasutada keerulist elektroonikat täis lux masinaid, millede remondivõimalused on piiratud.
Näiteks Saksa premium masinast võib leida isegi 8 erinevat arvutivõrku, erinevate autoosadega suhtlemiseks.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Benjy
Liige
Postitusi: 542
Liitunud: 03 Jaan, 2015 22:08
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Benjy »

OLAVI kirjutas: 07 Juul, 2023 11:20
Benjy kirjutas: 07 Juul, 2023 10:15 Kaugel põhjas liigub subarut küll. Lisatuled küljes, ehk siis kohalikud masinad. Aga suuremas osas on ikka tavalised toyotad, sellised odavamapoolsed. Ega seal vist palju jõukamat rahvast ei ela. Uhkemad asjad on helsingi kandi rahva istumise all.
Külmas ja niiskes kliimas, kus on sage niiskusest tekkivatele elektrivigade võimalus ei ole mõistlik igapäevasteks vajalikeks sõitudeks kasutada keerulist elektroonikat täis lux masinaid, millede remondivõimalused on piiratud.
Näiteks Saksa premium masinast võib leida isegi 8 erinevat arvutivõrku, erinevate autoosadega suhtlemiseks.
Lapimaa talv on vist isegi autosõbralikum, ei ole sedasi soolatud ja külm õhk on kuiv. Samas kondensi tekkimise oht on suur ja autotootjad ei disaini asju sellist kliimat arvesse võttes.
Kasutaja avatar
rockrapdude
Liige
Postitusi: 85
Liitunud: 24 Mär, 2023 15:25
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas rockrapdude »

Benjy kirjutas: 07 Juul, 2023 12:15
OLAVI kirjutas: 07 Juul, 2023 11:20
Benjy kirjutas: 07 Juul, 2023 10:15 Kaugel põhjas liigub subarut küll. Lisatuled küljes, ehk siis kohalikud masinad. Aga suuremas osas on ikka tavalised toyotad, sellised odavamapoolsed. Ega seal vist palju jõukamat rahvast ei ela. Uhkemad asjad on helsingi kandi rahva istumise all.
Külmas ja niiskes kliimas, kus on sage niiskusest tekkivatele elektrivigade võimalus ei ole mõistlik igapäevasteks vajalikeks sõitudeks kasutada keerulist elektroonikat täis lux masinaid, millede remondivõimalused on piiratud.
Näiteks Saksa premium masinast võib leida isegi 8 erinevat arvutivõrku, erinevate autoosadega suhtlemiseks.
Lapimaa talv on vist isegi autosõbralikum, ei ole sedasi soolatud ja külm õhk on kuiv. Samas kondensi tekkimise oht on suur ja autotootjad ei disaini asju sellist kliimat arvesse võttes.
Ei disaini sellist kliimat arvesse võttes?

Lihtlabane näide:
https://www.youtube.com/watch?v=UM46RoD3-yM

Kui pole ise midagi disainima pidanud üle Euroopa tarvitamiseks, siis võiks sellised arvamised enesele jätta, sest igasugu lollusi tehakse, mida tootja peab arvestama projekteerimise hetkel :)

Allikas: projekteerin igapäevaselt rasketehnikale elektrit, mida kasutatakse Lõuna-Euroopast Põhja-Euroopani välja ja pean igasugu lollusi arvestama, millega kliendid suudavad hakkama saada
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas AMvA »

rockrapdude kirjutas: 07 Juul, 2023 12:33
Benjy kirjutas: 07 Juul, 2023 12:15
OLAVI kirjutas: 07 Juul, 2023 11:20
Külmas ja niiskes kliimas, kus on sage niiskusest tekkivatele elektrivigade võimalus ei ole mõistlik igapäevasteks vajalikeks sõitudeks kasutada keerulist elektroonikat täis lux masinaid, millede remondivõimalused on piiratud.
Näiteks Saksa premium masinast võib leida isegi 8 erinevat arvutivõrku, erinevate autoosadega suhtlemiseks.
Lapimaa talv on vist isegi autosõbralikum, ei ole sedasi soolatud ja külm õhk on kuiv. Samas kondensi tekkimise oht on suur ja autotootjad ei disaini asju sellist kliimat arvesse võttes.
Ei disaini sellist kliimat arvesse võttes?

Lihtlabane näide:
https://www.youtube.com/watch?v=UM46RoD3-yM

Kui pole ise midagi disainima pidanud üle Euroopa tarvitamiseks, siis võiks sellised arvamised enesele jätta, sest igasugu lollusi tehakse, mida tootja peab arvestama projekteerimise hetkel :)

Allikas: projekteerin igapäevaselt rasketehnikale elektrit, mida kasutatakse Lõuna-Euroopast Põhja-Euroopani välja ja pean igasugu lollusi arvestama, millega kliendid suudavad hakkama saada
Lisaks veel juurde, et üks koht, kus kõige tõenäolisemlt on võimalik autotootjate tihti maskeeritud katseautosid kohata on üks autokatsepolügon Soome Lapis.
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas vanahalb »

rockrapdude kirjutas: 07 Juul, 2023 12:33
Allikas: projekteerin igapäevaselt rasketehnikale elektrit, mida kasutatakse Lõuna-Euroopast Põhja-Euroopani välja ja pean igasugu lollusi arvestama, millega kliendid suudavad hakkama saada
Eks see tunne on vastastikune :) Kui omanikul masin seisma jääb või peab midagi remontima mitte soojas Itaalia suveöös vaid külmas Soome polaaröös siis neid projekteerijaid hea sõnaga ei meenuta.
Üldine soovitus - juhtkangide sees minevad juhtmed 20 mm pikemaks et nad ära ei murduks . Nagu nõukaaeg oleks kus tuleb joystickid uuel masinal kohe lahti võtta ja juhtmekimpude raadiused suuremaks teha. Ristlõikele võiks samuti 0,25 mm2 juurde panna, need juhtmed väänduvad päevas sadu kordi. Kummikaablit oleks vist liig paluda, saaks mingi sellisegi millel -15 kraadi juures isolatsioon iseenesest maha ei kooru. Vedelkristallnäidikud võiks samuti -10 allapoole midagi näidata , selle asemel et lihtsalt must olla. Isegi Soome päritolu Metso oli sellega vahepeal püsti hädas.
Jne.

Disain hõlmabki endas nii töökindlust kui kasutamismugavust. Kes ostab Põhja- Soomes kasutamiseks auto mille esitule pirni vahetamiseks tuleb ratas alt võtta? See on lihtsalt ebamugav ja järelikult on disain täielik pask.
Uusi autosid võib iseenesest Lapimaal katsetada kuid vigu satub ikka sisse sest katseperiood on lühike. VW ukselukud mis külmaga ei tööta on ju legendaarsed.
Kasutaja avatar
rockrapdude
Liige
Postitusi: 85
Liitunud: 24 Mär, 2023 15:25
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas rockrapdude »

vanahalb kirjutas: 07 Juul, 2023 14:55
rockrapdude kirjutas: 07 Juul, 2023 12:33
Allikas: projekteerin igapäevaselt rasketehnikale elektrit, mida kasutatakse Lõuna-Euroopast Põhja-Euroopani välja ja pean igasugu lollusi arvestama, millega kliendid suudavad hakkama saada
Eks see tunne on vastastikune :) Kui omanikul masin seisma jääb või peab midagi remontima mitte soojas Itaalia suveöös vaid külmas Soome polaaröös siis neid projekteerijaid hea sõnaga ei meenuta.
Üldine soovitus - juhtkangide sees minevad juhtmed 20 mm pikemaks et nad ära ei murduks . Nagu nõukaaeg oleks kus tuleb joystickid uuel masinal kohe lahti võtta ja juhtmekimpude raadiused suuremaks teha. Ristlõikele võiks samuti 0,25 mm2 juurde panna, need juhtmed väänduvad päevas sadu kordi. Kummikaablit oleks vist liig paluda, saaks mingi sellisegi millel -15 kraadi juures isolatsioon iseenesest maha ei kooru. Vedelkristallnäidikud võiks samuti -10 allapoole midagi näidata , selle asemel et lihtsalt must olla. Isegi Soome päritolu Metso oli sellega vahepeal püsti hädas.
Jne.

Disain hõlmabki endas nii töökindlust kui kasutamismugavust. Kes ostab Põhja- Soomes kasutamiseks auto mille esitule pirni vahetamiseks tuleb ratas alt võtta? See on lihtsalt ebamugav ja järelikult on disain täielik pask.
Uusi autosid võib iseenesest Lapimaal katsetada kuid vigu satub ikka sisse sest katseperiood on lühike. VW ukselukud mis külmaga ei tööta on ju legendaarsed.
Lisaks projekteerimisele olen pidanud ka oma tehtut parandamas käima, aga seda üldjoontes siis kui klient on ise paremini arvanud seda teha (loe: parendades asja pekki keeranud).

Sinupoolsed soovitused on juba ammu ära tehtud, proovigem ajaga kaasas käia :D
Viimati muutis rockrapdude, 07 Juul, 2023 17:57, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Smith
Liige
Postitusi: 1728
Liitunud: 10 Veebr, 2012 22:01
Kontakt:

Re: Autotehnikateema

Postitus Postitas Smith »

Kes ostab Põhja- Soomes kasutamiseks auto mille esitule pirni vahetamiseks tuleb ratas alt võtta?
Kusjuures on täitsa ette tulnud reisil Põhja-Soomes ca 10 aastat tagasi: äkki oli 2008 aasta Audi A4 3.0 diisel ja kurat , suunetule pirni vahetatud ei saa ees, pakiline lugu ka. Lõpuks minu mäletamist mööda helistasin sõbrale, kes volkareid parandab. Ma võin eksida, aga minu mäletamist mööda ütles, et stange tuleb eest ära võtta, et saaks tule kätte. Üldse ei imesta kui selleks tuleks ka ratas alt ära võtta, et logari tagant mõni stange kinnitus lahti lasta. Igatahes lõime käega ja tulime ilma koju :D
"We have 50 million Muslims in Europe. There are signs that Allah will grant Islam victory in Europe—without swords, without guns, without conquest—will turn it into a Muslim continent within a few decades." Muammar Gaddafi
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot] ja 2 külalist