295. leht 666-st
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 16 Aug, 2023 9:39
Postitas Peeter
Neid kirillitsa-ladina kirju oli risti-rästi. Siseturumasinad olid ainult kirillitsas. Roolid olid ja jäid kirillitsasse ka ekspordil mu mälu järgi, ja ka 08 ukse sellel tagumisel laial posti plastkattel olid kirjad ainult kirillitsas. Taha võidi panna ladinas, aga ka need olid üldjuhul kirillitsas. Ja juba sel ajal algas massiline kooperatiivindus, kustkaudu käis omanikel juba kodus iseseisvalt kirillitsa siltide ümberlöömine. Isegi vahetanud. Värvimisel läks auto pulkadeks ja tagasi kokku pannes läks enamus asju vahetusse, ja enamus Piiteri turult hangitud tehasedetailid. Salong pruuni asemel tumehalliks, ette pika tiiva ring, Kanada variandi stangetuled, ladina kirjad, tulekorrektor jne. Välja nägi nagu eksport.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 16 Aug, 2023 9:44
Postitas Kapten Trumm
Peeter kirjutas: ↑16 Aug, 2023 9:39
Neid kirillitsa-ladina kirju oli risti-rästi. Siseturumasinad olid ainult kirillitsas. Roolid olid ja jäid kirillitsasse ka ekspordil mu mälu järgi, ja ka 08 ukse sellel tagumisel laial posti plastkattel olid kirjad ainult kirillitsas. Taha võidi panna ladinas, aga ka need olid üldjuhul kirillitsas. Ja juba sel ajal algas massiline kooperatiivindus, kustkaudu käis omanikel juba kodus iseseisvalt kirillitsa siltide ümberlöömine. Isegi vahetanud. Värvimisel läks auto pulkadeks ja tagasi kokku pannes läks enamus asju vahetusse, ja enamus Piiteri turult hangitu. Salong pruuni asemel tumehalliks, ette pika tiiva ring, Kanada variandi stangetuled, ladina kirjad. Välja nägi nagu eksport.
Lisasegaduse tekitamiseks võis sulle Volga platsil sattuda ka auto, mis oli ehitatud ekspordiks (värvitud lääne värvidega), kuid mis polnud kvaliteedikontrolli läbinud. Näiteks värvkattes oli mingi laik sees. Tollal värviti ju autosid käsitsi. Julgen arvata, et enamus neid "märg asfalt" autosid oli just taolise ajalooga, siseturule käras mittemetallik ka. Metallikvärvi eest küsiti toona lisaraha 100 rubla. Toona oli tõesti metalliku värvimine kulukam, kuna värvkate koosnes alusvärvist ja lakist. Tavavärv koostes toona ainult (alus)värvist. Tänapäeval muidugi on ka mittemetallikud lakitud.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 16 Aug, 2023 10:10
Postitas Peeter
Jah, Trumm, nii oli. Autoteemas millalgi kirjeldasin neid erinevaid kvaliteeditasemeid nii toodangul, kui varuosadel. Ja siis võisidki saada ekspordipilli. Mäletan, et klassivenna isa tõi/sai Tallinnas sellise puhta 07-e, probleemiks õlitule põlemine. Rõhk probleemne (oligi probleemne). Öeldi, et võta või jäta, ja samas öeldi kõrval garantiis kohe, et midagi me ei tee, sõida või mootor kokku, siis vaatame.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 16 Aug, 2023 10:37
Postitas OLAVI
Fucs kirjutas: ↑15 Aug, 2023 17:21
...
Akf OLAVI äkki paneb siia mulle silmarõõmuks mõne lingi, kust on näha mõne "enne viimast 5 aastat" ja enne "heaoluühiskonna" tulekut tehtud rehvitestide tulemused/tabelid, kus need "lögatestid" või "rehvide lumesupi katsed" ka ilusasti eraldi sees, kirjas ja võrreldavad on ? ...
*
Kui huvitab, siis paksu lume läbivuse testid, kui üks rehvitesti osa, on nt venelastel siiani olemas:
...
Ei leia praegu üles, aga olen neid varem spetsiaalselt otsinud ja uurinud, sest iga füüsikast arusaav inimene peaks mõistma, et paksus
lumes ja lumelopas sõitmisel ei ole "rehvis olevast, liikluses lubatud mõõdus naelast" kasu, sest
see ei ulatu liikumise ajal pidava aluspinnani.
Liikumise ajal tekkib rehvi alla sarnaselt vesiliuga, lume pehme kiht, milles ei ole naelal pidamist.
Jah verelastel on "paksu lume test" kasutusel aga kuna naast nagunii ei ulatu liikumisel, läbi rehvi alla moodustuva lumekihi, ja põhiliselt määrab veoomadusi rehvi muster/materjal, siis on sellisest testist vähe kasu, kui selles testis puuduvad lamellrehvid.
Rehvis olev nael hakkab tööle, siis kui ratas on
juba lumme kinni jäänud ja kaabib ennast pidava aluspinnani ning kui all on piisavalt külmunud ja kõva jää, alles siis hakkab naast haakuma.
Pidurdamisel on naastust kasu, kui blokkerunud ratta ette tekkiv lumevall tõukab aluspinna puhtaks ja naast hakkab ulatuma kõvema aluspinnani aga kui ABS rakendudes veereb ratas pidevalt ratta ette moodustuva lumevalli peale, siis pidurdusteekond lahtisel lumel pikeneb, kuigi säilib juhitavus pidurdusel.
Naast ei haaku ka 0C lähedasel temperatuuril oleva pehme (soolaseguse) jääga ja vähendab rehvi haardumise pindala puhtal märjal asfaldil.
Naastust endast on abi liikumisel, ainult piisavalt kõva ja puhta jää korral.
Kuna meil tavaliselt ei puhastata (ka suuri) teid 23-03 öösel ja kuna mul oli vajadus just öösel pikki otsi sõita, siis olen tegelenud põhjalikumalt puhastamata teedel sõitmiseks sobivate rehvide otsimisega.
(Tegelikult on talverehvi teema äpudele, sest nooruses sai sõidetud terve talv pikki otsi venemaale sigulliga, kus ainult ühel esirattal oli mustriga (suve)rehv.)
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 16 Aug, 2023 10:53
Postitas OLAVI
Kapten Trumm kirjutas: ↑16 Aug, 2023 9:29
OLAVI kirjutas: ↑15 Aug, 2023 16:02
Ehk kui vanasti nõudis juhtimine juhilt teatud osavust, siis tänapäeval saab kasvõi puujalaga sõita ja
iseõppiv arvuti ei reageeri iga jalavääratuse peale, vaid ootab saamaks kinnitust, et kas tõesti vajutati pedaali.
Jälle sa ajad pada. ...
2000. a Volvo, millel pole peale ABS-i muid juhiabisid, ...
Kui ei osata midagi teha jagatud tarkusega kaasaegsete autode ehitamise loogikast ja tuuakse võrdluseks 25 aasta vanuseid "tehnikaimesid", siis ei saa ma aidata.
Liikluse planeerimisest
Postitatud: 16 Aug, 2023 11:40
Postitas AMvA
OLAVI kirjutas: ↑16 Aug, 2023 10:53
Kapten Trumm kirjutas: ↑16 Aug, 2023 9:29
OLAVI kirjutas: ↑15 Aug, 2023 16:02
Ehk kui vanasti nõudis juhtimine juhilt teatud osavust, siis tänapäeval saab kasvõi puujalaga sõita ja
iseõppiv arvuti ei reageeri iga jalavääratuse peale, vaid ootab saamaks kinnitust, et kas tõesti vajutati pedaali.
Jälle sa ajad pada. ...
2000. a Volvo, millel pole peale ABS-i muid juhiabisid, ...
Kui ei osata midagi teha jagatud tarkusega kaasaegsete autode ehitamise loogikast ja tuuakse võrdluseks 25 aasta vanuseid "tehnikaimesid", siis ei saa ma aidata.
Ah, ära aja kelbast. Mul ikka väga värske Volvo ja ei "mõtle" see auto midagi - nii nagu vajutad, nii ka läheb
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 16 Aug, 2023 12:44
Postitas OLAVI
AMvA kirjutas: ↑16 Aug, 2023 11:40
OLAVI kirjutas: ↑16 Aug, 2023 10:53
Kapten Trumm kirjutas: ↑16 Aug, 2023 9:29
Jälle sa ajad pada. ...
2000. a Volvo, millel pole peale ABS-i muid juhiabisid, ...
Kui ei osata midagi teha jagatud tarkusega kaasaegsete autode ehitamise loogikast ja tuuakse võrdluseks 25 aasta vanuseid "tehnikaimesid", siis ei saa ma aidata.
Ah, ära aja kelbast. Mul ikka
väga värske Volvo ja ei "mõtle" see auto midagi - nii nagu vajutad, nii ka läheb
Kas "väga värske" tähendab siinkohal 15 aasta vanust masinat?
Kui autojuht ise märkaks muutust, siis see oleks ju paha.
Muutused on taotluslikult programmeeritud aeglased, et auto omanik märkaks erinevust uue autoga alles siis, kui liisingu lõppedes läheb salongi uuta autot valima ja saab kogeda, et "uus auto kiirendab ikkagi paremini kui eelmine, tema mõne aasta vanune auto".
Kui inimene ostab teise ringi masina ja vahepeal pole sellele restarti tehtud, siis ei pruugi ta vahet mitte kunagi tundagi ja sellest tekkivadki autoajakirjanduses reklaamimaigulised artiklid teemal, et "kui palju võimsust on masin ajaga kaotanud".
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 16 Aug, 2023 12:52
Postitas Smith
Kui inimene ostab teise ringi masina ja vahepeal pole sellele restarti tehtud, siis ei pruugi ta vahet mitte kunagi tundagi ja sellest tekkivadki autoajakirjanduses reklaamimaigulised artiklid teemal, et "kui palju võimsust on masin ajaga kaotanud".
Kas akf on peast põrunud? Saan ma aru, et autotöösturid on gaasipedaali paigaldanud tarkvara, et muuta auto aja möödudes aeglasemaks, nagu Apple iPhonedega tegi?

Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 16 Aug, 2023 12:53
Postitas AMvA
OLAVI kirjutas: ↑16 Aug, 2023 12:44
AMvA kirjutas: ↑16 Aug, 2023 11:40
OLAVI kirjutas: ↑16 Aug, 2023 10:53
Kui ei osata midagi teha jagatud tarkusega kaasaegsete autode ehitamise loogikast ja tuuakse võrdluseks 25 aasta vanuseid "tehnikaimesid", siis ei saa ma aidata.
Ah, ära aja kelbast. Mul ikka
väga värske Volvo ja ei "mõtle" see auto midagi - nii nagu vajutad, nii ka läheb
Kas "väga värske" tähendab siinkohal 15 aasta vanust masinat?
Kui autojuht ise märkaks muutust, siis see oleks ju paha.
Muutused on taotluslikult programmeeritud aeglased, et auto omanik märkaks erinevust uue autoga alles siis, kui liisingu lõppedes läheb salongi uuta autot valima ja saab kogeda, et "uus auto kiirendab ikkagi paremini kui eelmine, tema mõne aasta vanune auto".
Kui inimene ostab teise ringi masina ja vahepeal pole sellele restarti tehtud, siis ei pruugi ta vahet mitte kunagi tundagi ja sellest tekkivadki autoajakirjanduses reklaamimaigulised artiklid teemal, et "kui palju võimsust on masin ajaga kaotanud".
Välalaske aasta 2016, aga sama mootor koos täpselt sama juhtaju ja selle programmiga on kasutuses ka uuemates mudelites.
See su liisingu ja taotlusliku programmeerimise jutt on ikka erilise taseme udu.
Äkki leiad endale mõne muu uhuufoorumi?
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 16 Aug, 2023 13:21
Postitas Marvin
Ma olen puutunud kokku väga uute autodega, mille juhtaju tõepoolest viivitab käigu allavahetamise ja kiirendamisega, kuid see ei ole seotud mitte aju iseõppimisega, vaid auto euronormidesse mahutamisega. Uued normid tõesti teevad autosid halvemateks, täitsa objektiivselt.
Juttu rehvide koormusindeksist ja rehvi õige kuju mittesaavutamisest ei hakka ma pigem kommenteerima, sest kole raske on seda viisakuse piiridesse jäädes teha.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 16 Aug, 2023 14:16
Postitas vanahalb
Teede nummerdamisel on kindel süsteem (E-teede süsteem) ja et mööda ei räägitaks tuleks tee numbrit ka mainida. Mida rohkem kohti ( Tee nr 1, 25, 186, 4443 jms) seda madalama klassi tee ja kruusa kohtamine tõenäolisem.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 16 Aug, 2023 17:43
Postitas maksipoiss
Marvin kirjutas: ↑16 Aug, 2023 13:21
Ma olen puutunud kokku väga uute autodega, mille juhtaju tõepoolest viivitab käigu allavahetamise ja kiirendamisega, kuid see ei ole seotud mitte aju iseõppimisega, vaid auto euronormidesse mahutamisega. Uued normid tõesti teevad autosid halvemateks, täitsa objektiivselt.
Juttu rehvide koormusindeksist ja rehvi õige kuju mittesaavutamisest ei hakka ma pigem kommenteerima, sest kole raske on seda viisakuse piiridesse jäädes teha.
Mu 2023 a Hilux on küll kõvasti parem kui vana 2019 a oma

. Ja eelmine ka hakkas mida läbisõidu kilomeeter edasi järjest paremini toimima, kuskil 40-50 tuhandest edasi oli juba lust ja lillepidu sõita.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 17 Aug, 2023 9:27
Postitas Kapten Trumm
Marvin kirjutas: ↑16 Aug, 2023 13:21
Ma olen puutunud kokku väga uute autodega, mille juhtaju tõepoolest viivitab käigu allavahetamise ja kiirendamisega, kuid see ei ole seotud mitte aju iseõppimisega, vaid auto euronormidesse mahutamisega. Uued normid tõesti teevad autosid halvemateks, täitsa objektiivselt.
Juttu rehvide koormusindeksist ja rehvi õige kuju mittesaavutamisest ei hakka ma pigem kommenteerima, sest kole raske on seda viisakuse piiridesse jäädes teha.
Automaatkasti allavahetamise kunstlik piiramine on tihti seotud müra ja heitme normidega. Näiteks 4 põlve Firebirdil/Camarol pidi olema kickdown 2-lt käigult 1-le keelatud. Või olla kaalutlusel, et idioodid end puu otsa ei sõidaks ja pärast kohtus valuraha nõudma ei asuks (samal põhjusel peab USA-s olema välisel tahavaatepeeglil kiri "objektid peeglis on lähemal kui nad tunduvad".
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 17 Aug, 2023 9:30
Postitas Kapten Trumm
OLAVI kirjutas: ↑16 Aug, 2023 10:53
Kui ei osata midagi teha jagatud tarkusega kaasaegsete autode ehitamise loogikast ja tuuakse võrdluseks 25 aasta vanuseid "tehnikaimesid", siis ei saa ma aidata.
Ma kirjutasin ka oma tööautost, mis on 2017. a toodang. Kuna meil on samatüübilised kasutusel ka majapidamises, siis olen sõitnud 2022. a autoga ka.
Kordan eelneva üle - kui ei ole rataste libisemist või jalg pole siduripedaalil, siis gaasi asendit ei filtreeri keegi, gaasipedaaliga jõnksutades jõnksutab ka auto.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 17 Aug, 2023 9:35
Postitas Kapten Trumm
(Tegelikult on talverehvi teema äpudele, sest nooruses sai sõidetud terve talv pikki otsi venemaale sigulliga, kus ainult ühel esirattal oli mustriga (suve)rehv.)
Mina olen tegelikult oma talvesõite alustanud Soome prügimäelt pärit Michelini "naastrehvidega", mil oli ehk 3 mm mustrit ja mõni nael ka sees. Ehk pidamine võis olla sarnane sellele NSVL rehvidega uisutamisele.
Ei kiida sellist sõitmist ega soovi seda ka mäletada ega heroiseerida - esiteks oli liiklus aastal 1995 ikka palju hõredam ja teiseks oli neid napikaid ka küllalt. Kui siia veel lisada nõuka auto võimendita rooli lappamise ülim aeglus, siis tänan õnne, et mul õnnestus see paar aastat ilma paukudeta ära sõita ja suvel teenitud raha eest said tuliuued Fulda talverehvid soetatud. Kõik õiendasid, et mis sa rahast raiskad mosse peale - aga sõitmine pärast oli ikka teine maailm, auto peatus ikka ettearvatavas kohas ja napikaid enam ei olnud. Peale seda valgustavat kogemust pole ma enam talverehvidega nalja teinud. Kui suverehviga võib veel mingite pasteldega sügiseni venitada, siis talverehviga mitte, olgu kasvõi proti rehvid, aga muster ja naelad olgu korralikud.