305. leht 666-st
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 06 Sept, 2023 9:43
Postitas vanahalb
_dumbuser_ kirjutas: ↑06 Sept, 2023 7:19
Uuemate puhul on asi nii kaugele jõudnud, et nüüd on juba tehases mõlemale poole tahavaatepeeglid kruvitud ja need üldiselt suudavad ka päris reaalse pildi luua. Kui tahad keerutada siis anna minna. Kui ei taha siis sõida mõni aega miskise pirukaga kus on kinnine kong. Peale seda võib tavalise pisikese masina lenksus olles juhtuda, et sisemist peeglit pole üleüldse vaja.
Nojah, see oleneb konkreetsest autost. Mõnikord tuleb Audi TT ga sõita ja seal on küll end mõistlik natuke pöörata ning üle õla vaadata. Auto on lühike, tagaluuk suur ja klaasist, C-piilar ka ei sega ja vaatad otse tagaaknast välja. Peeglid on pigem disainielement. Üldse on neil saksa autodel mis kaubikust ikka kiiremini sõidavad peeglid suhteliselt väikesed . See kõik on mõttetu lauppind mis tippkiirusele mõjub

Isegi vanal Passatil oli parempoolne peegel hulka väiksem kui vasakpoolne.
Ja samamoodi tuleb vahel sõita MB Sprinteri umbse kongiga kus juhist tagapool enam ühtegi akent pole. Salongi peeglit ka pole ja see ei aitaks isegi tavaauto puhul sest tagaistmel peatoed jms kraam on alati vaatel ees.
Kaubiku peeglid on küll suured, kaheosalise, asjalikud ja loovad reaalse pildi. Välja arvatud otse auto taha. Ma olen mitu korda mõelnud et ostan Biltemast kaamera aga ega enne ju ei osta kui mõni vanamutt poe ees alla jääb.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 06 Sept, 2023 9:52
Postitas Lemet
Kõigil 7-8 aastat vanadel autodel kipub automaatselt lülituv kaamera juba varustuses olema.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 06 Sept, 2023 10:04
Postitas vanahalb
Sprinterikuudil on see vist lisavarustuse nimekirjas sest täpselt samasuguseid autosid on küll millel kaamera kopsik üleval katusel. Mul peaks seal olema kaks poldiauku, korgid ees.
Salongi peegel on ka lisavarustus - klaasi külge on peegli kinnitus liimitud aga peeglit polnud juba tehasest tulles. Eino, kokkuhoid on ostujõud.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 06 Sept, 2023 10:20
Postitas Walter2
Kas tagurdusanduritest ei piisa vaid peab kohe kaamera olema? Kaamerad korrektse pildi tagamiseks peavad puhtad olema ja palju keegi neid puhastada jõuab.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 06 Sept, 2023 10:23
Postitas Kilo Tango
Walter2 kirjutas: ↑06 Sept, 2023 10:20
Kas tagurdusanduritest ei piisa vaid peab kohe kaamera olema? Kaamerad korrektse pildi tagamiseks peavad puhtad olema ja palju keegi neid puhastada jõuab.
Isiklik kogemus - andurid on igast asendist paremad, kui kaamera. Eriti, kui päike paistab salongi ei pruugi kaamera pilt olla piisavalt terav, et aru saada, mis seal taga täpselt on.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 06 Sept, 2023 10:43
Postitas Lemet
Andurid käivad ju paaris kaameraga. Ja ainult andur võib sind haledal kombel alt vedada, näiteks parkimisel liihendatud platsil, kus andur annab all vaba ruumi, aga üleval tuleb betoontala meetri võrra ette.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 06 Sept, 2023 10:51
Postitas Tegelane5
vanahalb kirjutas: ↑06 Sept, 2023 10:04
Sprinterikuudil on see vist lisavarustuse nimekirjas sest täpselt samasuguseid autosid on küll millel kaamera kopsik üleval katusel. Mul peaks seal olema kaks poldiauku, korgid ees.
Salongi peegel on ka lisavarustus - klaasi külge on peegli kinnitus liimitud aga peeglit polnud juba tehasest tulles. Eino, kokkuhoid on ostujõud.
Tuttava ca kümme aastat vanal Transitil pole samuti salongipeeglit, esmapilgul tundus imelik kuid kui kuudil ühtegi akent pole siis pole tast nagunii suurt? kasu. Imelik oleks kui akendega versioonil salongi peegli peaks eraldi tellima.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 06 Sept, 2023 11:16
Postitas vanahalb
Peegel võiks ikka olla salongis kui juba nii suur töö nagu peegli kinnituse paigaldamine esiklaasile ette on võetud. Ma pole salongi peeglit ühelgi autol tagurdamiseks kasutanud, küll on sealt aga hea vaadata et ega nägu jälle tavotiga koos ole. Kaubikutel siis millel nagunii meikimispeegleid pole.
Sprinteril pole ka tagurdusandureid. Muarust on sinna mingi kaamera aretamine lihtsam kui andurite süsteem. Originaalis käib kaamera päris kõrgel ja kopsik on sellise disainiga et ülemäära rokaseks ei saa.
Aitab juba sellestki et näitaks et kas keegi on auto taga istet võtnud ja haagise puhul on ka asja eest. Kaameraga saab konksu täpselt paika ajada aga anduritega ei taha see õnnestuda.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 06 Sept, 2023 11:29
Postitas ahto42
Peeglike peeglike esiklaasipeal.....
Sõber rääkis, et ÜV punktis kobiseti, et sisemist tahavaatepeeglit ei ole. Tegemist oli siis kinnise vaheseinaga NV200 või mingi muu tordikäru ja oli oma esimesel ülevaatusel.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 06 Sept, 2023 13:45
Postitas Kapten Trumm
Smith kirjutas: ↑05 Sept, 2023 19:53
Kui kõrvalrajal olev auto asub sinu peeglite pimedas nurgas.
Korralikematel autodel lausa selleks puhuks märgutuli peeglil.
Üks koht, kus ka täna on vaja üleõla tagurdades vaadata, kui tagurdad tee äärsest parkimiskohast välja teele, kui parkimiskoht on tee suhtes nurga all (nt 90) kraadi. Pool tagurdamist ei näe sa peeglitest mõmmigi, vaadata tuleb üle emma-kumma õla. Teed mööda sõitev auto sõidab sinuga enamvähem 90 kraadise nurga all ja kui sa ei viitsi üleõla vaadata, siis sõidad ette ja õnnetuses oled süüdi kah.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 06 Sept, 2023 13:50
Postitas Kapten Trumm
vanahalb kirjutas: ↑05 Sept, 2023 20:48
Kui ma autojuhtimist õppisin oli "üle õla vaatamisega tagurdamine" eraldi juhtimisvõte ja ka õpikutes sees. Keeratakse end juhiistmel paremale niipalju kui kõht lubab. Parema käega hoitakse kõrvalistuja seljatoest kinni ja vasakuga juhitakse. Saab palju kiiremini ja täpsemalt kui peeglitega sudides. Eeldusel et tagaaken ikka olemas on ja läbi paistab.
Kui ei ole või ei paista oli veel üks variant mida ei õpetatud aga kasutati veoautodel. Mitte küül õppesõidul ega eksamil. Kui käik oli sisse pandud tehti uks lahti ja astuti parema jalaga astmelauale; Vasak jäi sidurile seda reguleerima, parema käega võeti kabiini taganurgast kinni ja vasakuga juhiti. Jälle üle õla vaatamine aga pea oli siis nii kõrgel et nägi üle kasti. Gaz 53 taolistel autodel sai mootori pöördeid kõrgeks jätta käsigaasi või tooreklapiga ja mõni vana sõitis tagurpidi slaalomit sama kiiresti kui edaspidi esimese käiguga.
Ma neid uuemaid moodisid ei tea...
Uue põlvkonna nõuka autodel 80ndate lõpus pakuti alguses mudeleid ilma parempoolse välise tahavaatepeeglita. Näiteks M2141 esialgne mudel, sellel on originaalis see koht plastmassist kattega suletud, kuid sinna saab paigaldada uuendatud mudelile mõeldud parempoolse peegi. Olen näinud ka algset Samarat, mis oli veel 4-käigulise käigukastiga ja samuti vaid vasaku välispeegliga.
Parempoolne väline tahavaatepeegel ilmus (koos porilapakatega neljal rattal) täiendatud mudelile 2141-01, mis ilmus vist 1989. Kinoklassikas olen sama 2141 näinud ka üldse ilma väliste peegliteta - oli üks film, kus peategelane sõitis pronksikarva kuldse 2141-ga ja oli armeenlase moodi, vuntsidega. Youtubes on katke üleval (ei viitsi otsima hakata).
Minu õppeautol olid välised peeglid kahel pool ja laepeegel.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 06 Sept, 2023 13:52
Postitas Kapten Trumm
ahto42 kirjutas: ↑06 Sept, 2023 11:29
Peeglike peeglike esiklaasipeal.....
Sõber rääkis, et ÜV punktis kobiseti, et sisemist tahavaatepeeglit ei ole. Tegemist oli siis
kinnise vaheseinaga NV200 või mingi muu tordikäru ja oli oma esimesel ülevaatusel.
Kui ülevaatajaks satub taoline lammas, siis tasub nõuda viidet tehnonõuetele. Tavaliselt sellised lambad, kes taolist lollust küsida taipavad, ei saa selle otsimisega hakkama ja teema ammendub. Mul on tööl mitu tagant umbsete ustega väikekaubikut (st kus aknaid pole) - ühelgi pole salongipeeglit.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 06 Sept, 2023 14:49
Postitas Walter2
Ülevaataja vaatab teh.passist ja esitab oma nõuded selle järgi.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 06 Sept, 2023 14:57
Postitas Enkus
Kapten Trumm kirjutas: ↑06 Sept, 2023 13:45
Smith kirjutas: ↑05 Sept, 2023 19:53
Kui kõrvalrajal olev auto asub sinu peeglite pimedas nurgas.
Korralikematel autodel lausa selleks puhuks märgutuli peeglil.
Üks koht, kus ka täna on vaja üleõla tagurdades vaadata, kui tagurdad tee äärsest parkimiskohast välja teele, kui parkimiskoht on tee suhtes nurga all (nt 90) kraadi. Pool tagurdamist ei näe sa peeglitest mõmmigi, vaadata tuleb üle emma-kumma õla. Teed mööda sõitev auto sõidab sinuga enamvähem 90 kraadise nurga all ja kui sa ei viitsi üleõla vaadata, siis sõidad ette ja õnnetuses oled süüdi kah.
Sellisel juhul ei näe sa ka üleõla vaadates rohkem kui mitte s...i. Reaalselt näed kas läbi kõrvaloleva auto või lased "tunde" järgi.
Üldiselt pargitakse sellisel juhul auto ninaga väljasõidu suunda.
Või nagu mu eriüksuslasest sõber ütleb: "Auto pargitakse ALATI ninaga väljasõidu suunas - mitte kunagi ei tea, millal võib ümberkeeramiseks minev viis sekundit su elu päästa."...
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 06 Sept, 2023 15:25
Postitas OLAVI
Enkus kirjutas: ↑06 Sept, 2023 14:57
...
Üldiselt pargitakse sellisel juhul auto ninaga väljasõidu suunda.
Või nagu mu eriüksuslasest sõber ütleb: "Auto pargitakse ALATI ninaga väljasõidu suunas - mitte kunagi ei tea, millal võib ümberkeeramiseks minev viis sekundit su elu päästa."...
Vana tava järgi tõugatakse Meerika maal õpetuseks, esirattaga seina poole parkinud tsikkel uppi, sest selle ringipööraja takistab teiste põgenemist.