Autotehnikateema
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Ei puutu antud juhul asjasse, kui kahe 200 m vahedega ristmiku puhul ühel juhul jääb mootor seisma ja teisel mitte, siis on ilmne jukerdamine. Samamoodi ei kipu töötama püsikiirushoidja (vähemalt elektroonilist tüüpi), kui andurid jupsivad.
Natuke auto ehitust hablava inimesena pean seda süsteemi järjekordseks rohejamaks, kus saadakse kütuse säästu 100 km peale murdosa liitrist mõnede asjade (sh starteri) kiire läbikulumise hinnaga. Ehk siis järjekordne ""roheline"" leiutis auto ressursi arvelt. Kujutan ette, et aja jooksul saab sellest ka üks täiendav autoelektrike teenistusallikas, sest selline asi ei saa olla kuigi töökindel.
Natuke auto ehitust hablava inimesena pean seda süsteemi järjekordseks rohejamaks, kus saadakse kütuse säästu 100 km peale murdosa liitrist mõnede asjade (sh starteri) kiire läbikulumise hinnaga. Ehk siis järjekordne ""roheline"" leiutis auto ressursi arvelt. Kujutan ette, et aja jooksul saab sellest ka üks täiendav autoelektrike teenistusallikas, sest selline asi ei saa olla kuigi töökindel.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Meie väikestes (külmades) linnades on selle kasu muidugi küsitav aga kuumades suurlinnades, kus fooritsüklid on kuni 10 minutit pikad ja igal ristil seisab ummikutes kümneid autosid, on sellel mõte olemas.Kapten Trumm kirjutas: ↑07 Sept, 2023 11:33 ... Natuke auto ehitust hablava inimesena pean seda süsteemi järjekordseks rohejamaks, kus saadakse kütuse säästu 100 km peale murdosa liitrist mõnede asjade (sh starteri) kiire läbikulumise hinnaga. Ehk siis järjekordne ""roheline"" leiutis auto ressursi arvelt. Kujutan ette, et aja jooksul saab sellest ka üks täiendav autoelektrike teenistusallikas, sest selline asi ei saa olla kuigi töökindel.
Muide juba 80'date Passatitel oli start/stopp süsteem kasutusel ja selle aktiveerimise nupp asus suunatule kangi otsas.
Tänapäeval on väga palju erinevaid võimalusi kuna kasutatakse erinevate tootjate mootoreid ja autosid turustatakse erinevates regioonides, siis ei saa mitte kunagi midagi kindlat väita teadmata auto andmeid.
Tänapäeval kasutavad mitmed autotootjad PÖÖRDGENERAATOREID, mis annavad nii voolu kui ka käivitavad (sooja) mootorit start/stopp süsteemis, mitte ei kasutata sooja mootori käivitamiseks starterit.
Need on erinevate nimetustega ja siin on mõned näited:

Valeo StarS süsteem, see kannab nime StARS (Starter Generator Reversible System) ja seda kasutatakse PSA, Mercedes-Benzi ja Smarti grupi sõidukites.
http://www.blogmecanicos.com/2018/12/si ... eo_12.html
Kuidas StarS süsteem töötab:
https://pmmonline.co.uk/technical/basic ... ing-stars/
Kia Hyundai "sidur+starter+generaator" kõik ühes manualkastile:
https://press.kia.com/eu/en/home/media- ... ssion.html
Kuidas diagnoosida Start/stop süsteemi tööd:
https://www.underhoodservice.com/diagno ... t-systems/
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
-
- Liige
- Postitusi: 1679
- Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Olgem ausad, sinu auto auto ehituse hablamise tase on ikkagi Gaz -52 ja natuke peale. Uuema aja tehnika vigurid näivad sul üle jõu käivat.Kapten Trumm kirjutas: ↑07 Sept, 2023 11:33 Ei puutu antud juhul asjasse, kui kahe 200 m vahedega ristmiku puhul ühel juhul jääb mootor seisma ja teisel mitte, siis on ilmne jukerdamine. Samamoodi ei kipu töötama püsikiirushoidja (vähemalt elektroonilist tüüpi), kui andurid jupsivad.
Natuke auto ehitust hablava inimesena pean seda süsteemi järjekordseks rohejamaks, kus saadakse kütuse säästu 100 km peale murdosa liitrist mõnede asjade (sh starteri) kiire läbikulumise hinnaga. Ehk siis järjekordne ""roheline"" leiutis auto ressursi arvelt. Kujutan ette, et aja jooksul saab sellest ka üks täiendav autoelektrike teenistusallikas, sest selline asi ei saa olla kuigi töökindel.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
Re: Autotehnikateema
https://www.kfz-tech.de/Engl/Biblio/Hyb ... tStopp.htm
Formel E süsteemis lülitati mootor välja vajutades nuppu ja mootor käivitus siduripedaali või uuesti sama nuppu vajutades. Nupp asus klaasipuhastite kangi otsas. Pakuti seda vaid teatud mudelitele ja mõnedele turgudele.
Sisuliselt oleks piisanud ka süütevõtmest mootori seiskamisest. Sellest kui kiiresti selline ökotamine starteri või aku ära tappis kahjuks ei räägita. Mingi mõju sel kindlasti oli.
Viimati muutis Walter2, 07 Sept, 2023 13:58, muudetud 2 korda kokku.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Re: Autotehnikateema
Ma loen ja imestan. Selle ilu kõrval on toyota hübriid oma planetaarkastiga väga lihtne. Sama mootor, mis krutib ülekandearvu ja toimib generaatorina käivitab ka mootorit. Liikuma hakkab masin elektriga kohe, starteriga jändavad masinad tunduvad selle kõrval uimased. Kondikas käib elektriga ja mootorist ei sõltu. Ilmselt seetõttu on tehtud need 48V leebed hübriidid, et vähegi leevendada starteri ja käivitussüsteemi aladimensioneeritust pidevalt mootori edasi-tagasi loksutamiseks.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Olen elus täheldanud, et kõige paremini jagavad neid "uuema aja tehnika vigureid" teoreetikutest tehnovidinate fännid, kel paraku aga puudub tavaliselt fundamentaalne arusaam, mis auto töötamisel seal sees toimub ja mis probleemid esinevad.davidsoniharald kirjutas: ↑07 Sept, 2023 13:21 Olgem ausad, sinu auto auto ehituse hablamise tase on ikkagi Gaz -52 ja natuke peale. Uuema aja tehnika vigurid näivad sul üle jõu käivat.
Kui sama head või kehva starterit kasutada 20 korda sagedamini, mis sellega siis juhtub (võrreldes tavalise sagedusega kasutamisega)? Või paned nüüd random bullshitti, et "ma usaldan ikka insenere"?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
-
- Liige
- Postitusi: 1679
- Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Käisin ükskord ühes mootorratta tehases ärikohtumisel ja selle hulka kuulus ka tehase ekskursioon. Seal oli üks mootorratas starteri testis ja vändati seda vist 100 tuhat tsüklit (õige numbriga võin eksida), mis pidi mitu korda rohkem olema, kui reaalses kasutamises vaja on. Starter pidi sellega hakkama saama.
Need insenerid vist ikka jagavad asja ja saavad hakkama neile püstitatud ülesannetega.
Need insenerid vist ikka jagavad asja ja saavad hakkama neile püstitatud ülesannetega.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Kümmekond aastat tagasi jäid mitmed suured rehvitootjad vahele sellega, et nende marketingiosakondade poolt soome Tehnikamaailmale katsetamiseks tarnitud rehvid ei vasta sellele, mida inimene poest reaalselt ostab. Tegu oli sisuliselt laboritingimustes valmistatud rehvidega, mis olid valmistatud paremini haakuvast segust kui tavalised, sama nimega poerehvid. Arvata on, et taoline "eriseeriate" tegemine käis igal pool ja marketingiosakonnad jagasid neid lahkelt ajakirjanikele, et homme lugeda testivõitudest. Selliste rehvide eluiga tavaliikluses oleks ehk paar tuhat kilomeetrit, kuna parema pidamisega segu kulub kiiresti. Kuid testis need rehvid üle 100 km ei läbi, siis pole ju kulumiskiirus oluline. Küll aga on oluline see, kas sa müüd testivõitjat või mitte. Vahelejäämine oli juhuslik, hakati lihtsalt võrdlema samasugune poerehviga ja polnud raske aru saada, et poerehv on tunduvalt kõvemast ja libedamast materjalist. Peale mida hakkas ajakiri oma testidesse ostma rehve juhuslike müüjate käest, vältides seda, et maaletooja sokutab neile jälle mingid "spetsrehvid".
Ühesõnaga raha ei haise ja oma toodete paremaks turundamiseks ei peljata ära ka hästi ettevalmistatud petmist. Tegelikkuses langetavad suurema osa otsustest, mis kvaliteedi või ressursiga osa autole tegelikult külge saab, juba viimased 30 aastat ökonomistid, turundajad ja logistikud. Võtmesõnadeks on unifitseeritavus, mastaabisääst ja programmeeritud vanandamine (et klient ostaks rutem uue auto). Selle hulka kuulub ka potentsiaalsete klientide ajupesu teemal, kuidas meie toode on kõige parem - seda tehakse igati professionaalsel tasemel ja raha säästmata, ei maksa häbeneda taolise pettuse ohvriks langemist
Ühesõnaga raha ei haise ja oma toodete paremaks turundamiseks ei peljata ära ka hästi ettevalmistatud petmist. Tegelikkuses langetavad suurema osa otsustest, mis kvaliteedi või ressursiga osa autole tegelikult külge saab, juba viimased 30 aastat ökonomistid, turundajad ja logistikud. Võtmesõnadeks on unifitseeritavus, mastaabisääst ja programmeeritud vanandamine (et klient ostaks rutem uue auto). Selle hulka kuulub ka potentsiaalsete klientide ajupesu teemal, kuidas meie toode on kõige parem - seda tehakse igati professionaalsel tasemel ja raha säästmata, ei maksa häbeneda taolise pettuse ohvriks langemist

/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Paluks siis loetelu neist autodest, millel ei ole nuppu (ilmselgelt jääb see tulemata)Keda peaks ühe "inimese nägemused" huvitama, sest vaevalt see inimene on kõiki autosid näinud.
(Viisakas vaikimine aitab enamasti varjata rumalust.)
Mine räägi seda juttu siis ka Volvo inseneridele, sest neil on AGM aku just mootoriruumis.Mootori lähedusse, kapotialusesse "sooja tsooni" ei tohiks AGM akut paigaldada ja kapoti alla võib paigaldada start/stopp süsteemiga autol ainult EFB tüüpi akusid, sest AGM akud ei ole konstrueeritud töötama kõrgendatud temperatuuriga (mootori lähedases) keskkonnas.
(Kuna paljud ei ole suutelised seda mõistma, siis kirjutataksegi lihtsalt, et "kasutage tootja poolt soovitatud akut.)
Ja no see Varta ilus värviline pilt, millel ei ole antud teemaga mingit pistmist peale selle, et aku tühjeneb seda kasutades ja seda laetakse peale kasutamist. Ei mingeid volte ega ampreid.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Meie FIAT kaubikutel start-stop süsteemiga on aku samuti mootoriruumis ja nagu ma veendusin, on tegemist sama akuga, mis ilma süsteemita masinatel (meil on mõlemaid). Räägi veel inseneride geniaalsusest, kes kõige peale mõtlevad. Ma lihtsalt ise arvan, et varsti hakkame startereid vahetama. Ja akusid.
Muidugi, antud tüübi aku on väljaspoolt soojusisolatsiooni "mantliga kaetud" (v.a aku pealne). Juba neil oli, mil starstoppi polnudki.
Muidugi, antud tüübi aku on väljaspoolt soojusisolatsiooni "mantliga kaetud" (v.a aku pealne). Juba neil oli, mil starstoppi polnudki.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
-
- Liige
- Postitusi: 1679
- Liitunud: 16 Veebr, 2010 22:57
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Start-Stop süsteem on autodel kasutuses juba 10+ aastat. Ei ole tähele pannud starteri- ja akuäri õitsengule puhkemist.
Tehnoloogilise progressiga on alati kaasas käinud vasta rinda tagujate kisa, et "nii ei ole õige ja nii ei saa, sest vanasti oli teisiti". Saaks juba ükskord üle sellest "mina olen kõige targem ja kõik peale mind sündinud on lollimad" suhtumisest.
Tehnoloogilise progressiga on alati kaasas käinud vasta rinda tagujate kisa, et "nii ei ole õige ja nii ei saa, sest vanasti oli teisiti". Saaks juba ükskord üle sellest "mina olen kõige targem ja kõik peale mind sündinud on lollimad" suhtumisest.
Vanasti kui facebooki ei olnud veel, teati ainult oma pere sees, kes loll on.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Samuti on progressiga käinud kaasas igasugu asjatundmatu, kuid kõvahäälse seltskonna kisa, eriti peale sotsiaalmeedia teket, kellele vist makstakse taoliste "visioonide" levitamise eest ja probleemide olematuks rääkimise eest. Heaks näiteks on see poliitiliselt takka tõugatav elektriautoasjandus.Tehnoloogilise progressiga on alati kaasas käinud vasta rinda tagujate kisa, et "nii ei ole õige ja nii ei saa, sest vanasti oli teisiti". Saaks juba ükskord üle sellest "mina olen kõige targem ja kõik peale mind sündinud on lollimad" suhtumisest.
Loomulikult on nende start-stop süsteemide 10+ aastaga kaasnenud igasugu täiendavaid probleeme. Kuni selleni välja, et mootor kulub kiiremini, kuna mootorit kulutab käivitamine, mitte niiväga töötamine. Kui aga väärtushinnangud on kinni auto 3-5a liisinguperioodis, siis tõesti võib õige mehena levitada väärinfot, nagu kahju ei kaasneks ja üldse on see kõik vanameelsete ving.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Tegelikult on see start-stopp süsteem vähemalt meie liikluses suht mõttetu.davidsoniharald kirjutas: ↑07 Sept, 2023 15:34 Start-Stop süsteem on autodel kasutuses juba 10+ aastat. Ei ole tähele pannud starteri- ja akuäri õitsengule puhkemist.
Tehnoloogilise progressiga on alati kaasas käinud vasta rinda tagujate kisa, et "nii ei ole õige ja nii ei saa, sest vanasti oli teisiti". Saaks juba ükskord üle sellest "mina olen kõige targem ja kõik peale mind sündinud on lollimad" suhtumisest.
Mu eelmine auto oli Subaru Outback ja sellel hakkas start-stop rakendumisel armatuuri displeil jooksma kalkulaator, kui palju kütust on kokku hoitud. Poole aastaga jäi see number alla 5 liitri.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Mul üks tuttav tegeles mõni aasta tagasi bussijuhtide koolitamisega, kui need hübriidbussid Tallinnas levisid.
Kokkuvõte oli selline, et kogu teema oli täiesti mõttetu, kuna hübriid vajab efekti saamiseks üsna rahulikku sõidustiili ja et keegi sulle ette ei trügi ja laseb sul rahulikult oma energiat regenereerida. Piisab ühest pidurdusest ja su efekt lendab korstnasse.
Buss oli tavalisest diislist tublisti kallim, kuid kütusesääst oli marginaalne (kuigi lubati kolmandikku). Ühesõnaga, raha põletamine rohelise propa eesmärgil.
Keskmisel bensiinimootoril on kütuse kulu tühikäigul tiksudes alla 2 liitri tunnis. Seejuures mootori käivitamine tekitab mõningase lisakulu võrreldes pideva tööga. Kui sõita Mustamäelt kesklinna, mille käigus, kui sõita mõistlikult rohelise laine tempos, tuleb foori taga seisma jääda ehk 5 korda umbes 30-ks sekundiks (kokku 150 sek ehk 0,042 tundi), mis teeb säästuks 0,084 liitrit selle kuni 10 km kohta. See annab teoorias jumeka 0,84 liitrit säästu 100 km peale ehk 10%, kuid nagu ülalpool akf kirjutas, on vist paslik nüüd Leninit tsiteerida
Kokkuvõte oli selline, et kogu teema oli täiesti mõttetu, kuna hübriid vajab efekti saamiseks üsna rahulikku sõidustiili ja et keegi sulle ette ei trügi ja laseb sul rahulikult oma energiat regenereerida. Piisab ühest pidurdusest ja su efekt lendab korstnasse.
Buss oli tavalisest diislist tublisti kallim, kuid kütusesääst oli marginaalne (kuigi lubati kolmandikku). Ühesõnaga, raha põletamine rohelise propa eesmärgil.
Keskmisel bensiinimootoril on kütuse kulu tühikäigul tiksudes alla 2 liitri tunnis. Seejuures mootori käivitamine tekitab mõningase lisakulu võrreldes pideva tööga. Kui sõita Mustamäelt kesklinna, mille käigus, kui sõita mõistlikult rohelise laine tempos, tuleb foori taga seisma jääda ehk 5 korda umbes 30-ks sekundiks (kokku 150 sek ehk 0,042 tundi), mis teeb säästuks 0,084 liitrit selle kuni 10 km kohta. See annab teoorias jumeka 0,84 liitrit säästu 100 km peale ehk 10%, kuid nagu ülalpool akf kirjutas, on vist paslik nüüd Leninit tsiteerida

/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Busside kohta ei oska öelda, autode puhul on kütusekulu küll uskumatult madal. Sisepõlemismootor saab toimetada optimaalsetel pööretel. Suurem pluss on muidugi mugavus ja töökindlus, toyota planetaarkastis ei ole midagi, mis katki saaks minna. Eks see on vast ka põhjuseks, miks priused ja muud hübriidid taksona populaarsed on.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot] ja 2 külalist