Re: Autotehnikateema
Postitatud: 09 Sept, 2023 18:06
Vaata gloobuse pealt - Tartu ja München on ikka allamäge sõita.. 

Kõrgus merepinnast:vanahalb kirjutas: ↑09 Sept, 2023 12:22 ... Niisugustel mõõtmistel tuleb mõlemad suunad liita sest tihti on üks punkt merepinnast kõrgemal ja see mõjutab ka kütusekulu. Ma mäletan et Berliinist Münchenisse läks kütust ikka oma 2 liitrit sajale rohkem kui vastupidi sest tee oli kogu aeg kuidagi vastumäge. Berliin on + 50 ja München + 500 merepinnast. Samamoodi , ma pakuks et Tartust Tallinnasse kulub vähem kütust kui Tallinnast Tartusse.
Minu mõistus keeldub uskumast säärast juttu. Palun masina mark ja lähte kiirus täpsustada.Vanasti õnnestus Tartus vaba hooga, kerge jooksuga autoga poolde Narva mäkke üles sõita, kui Riia ringil linna poole sõites käik välja võtta.
Kilulinnas õhtusel ajal võis sissevõetud vungiga Võllamäelt vabalt Narva maanteeni veereda.Minu mõistus keeldub uskumast säärast juttu. Palun masina mark ja lähte kiirus täpsustada.
Just sama tahtsin öelda et Liivalaia Swedi eest saab vabalt Tsrtu mnt risti veereda ja kui hästi läheb siis ka kaugemale. Tartu mnt ristini olen korduvalt ja korduvalt veerenud. Isegi päeval. Korra ka kaugemale ja siis vist päästeameti majani äkki.
Ega ise ka alul ei uskunud aga kuna vanad autojuhid rääkisid seda, siis kontrollisin järgi.
Kes ja millal SEDA kontrolli just nii teostas ja kas keegi kontrollis nivelliriga tee tasapindsust?
Autoleht kunagi katsetas Seat (vist Leon) mingit ökoversiooni, mil 1,2 55 kW turbodiisel ja auto oli tehases kergemaks tehtud (vähem müraisolatsiooni).vanahalb kirjutas: ↑09 Sept, 2023 12:22 Vana põlve imediislitega pole ma alla 4 liitri/sajale saanud. Tavaline keskmine näitaja oli 4,2-4,5 ja Kw siis alla 100. Niimoodi veokate taga 80-ga uimerdades (Soome maanteekiirus enamikel teedel) olen ma suure mootoriga diiselautoga ( 3 liitrit ja 180 Kw A6) regulaarselt 5-ga algavaid numbreid näinud. See on küll üsna ohtlik reziim sest mootori pöörded on 1200 ja tahmafilter võib umbe minna ning selle puhastamine on 600 eur. Vahel tuleb ikka tuli ka kolbide peale teha.
Ei tea küll, et Riia ringi oleks nüüd oluliselt vahe peal kergitatud. Vana ring oli rajatud juba ammu ja mingeid olulisi kergitustöid ma nüüd alates 80-ndatest küll ei mäleta. Jah nüüd on sinna uue versiooniga künkaid voolitud, aga rääkida ringi tõstmisest on nüüd küll tiba meelevaldne. Järgmiseks tuleb selle sama maa-ameti kaardi kaudu teekond allamäge kuni Riia-Turu ristini kõrgusega 35m. Ei tea, et ka seda oleks aja jooksul oluliselt tõstetud või langetatud. Ehk siis oleks langus 78-35, st 43 meetrit. Selle langusega just Riia mäelt (57m) tuli korjata lisahoog, et teha edasi üle silla jõnks ja seejärel suht sile maa veeremiseks Narva mäkke/mäe poole.2korda2 kirjutas: ↑11 Sept, 2023 8:14Maa-ameti kaardilt saab kõrgused. Riia ringi on tänaseks kergitatud tollase ajaga võrreldes aga las olla - H:78m. "Pool Narva mäge" saame võttes keskmise kõrguse alumise ringi ja Puiestee ristist: (35,5+49)/2=42,25. Ehk kogu teekonna peale kokku ~36m langust ehk kilomeetri peale pisut üle 7m. Kui tegemist oleks noolsirge hea teekattega ühtlase langusega maanteega, siis ehk võib-olla, hädapärast, (mitte nii) pisikese taganttuule toel.
PS. Tollase aja kerge käiguga autod olid tänasest oluliselt kehvema aerodünaamikaga ja samas oluliselt väiksema massiga. Need kaks kokku tähendavad suurematel kiirustel oluliselt kiiremat kiiruse kadu.
Lubage olla skeptiline.Benjy kirjutas: ↑11 Sept, 2023 11:01 Pole enam ammu tõsi, hübriidimootoritel on kasutusel atkinsoni tsükkel mis põletab kütust efektiivsemalt. Lisaks on ka tavalised vabalthingavad bensiinimootorid sinna 40% kasuteguri juurde jõudnud. https://www.sae.org/news/2018/04/toyota ... efficiency