322. leht 666-st

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 10 Okt, 2023 15:13
Postitas Kapten Trumm
Some kirjutas: 10 Okt, 2023 13:37 Lätis ju ka automaks. Tõsi, mitu korda väiksem kui Eestis. Tõtt-öelda vaatan, et mul oleks isegi Soomes väiksem automaks kui Eestis.
No Kia Stinger oli ka Lätis ju sadades eurodes aastas.
Aga loo moraal on: igapäevasõiduks tuleb soetada mingi ökobox (mu naise 1.2 pisiauto hakkaks maksma baastasu 50 eurot ka ilma vanuse komponendita, sest auto on nii kerge ja CO2 andmed ainutl 105 g/km. Ja nädalavahetusel/suvel paarutamiseks tuleb soetada teine performance auto, tootmisaastaga 2003 ja varem, mille CO2 heide on 300 grammi. Sedasi meil automaks ju autostumist vähendab :P

Aga hea et niigi läks, ma vahepeal juba kartsin, et tuleb midagi taolist nagu mõnel pool on, et maksustatakse ainult CO2 ja mida rohkem, seda rängemalt maksad. Saksamaal näiteks on H-numbrimärgiga (mis pole võrdväärne musta numbriga) maksusoodustused, mida meil ei julgeta teha.
Selleks CO2 maksuks aga on rahvas liiga vaene ja ega need 20a vanused autod ka madala emissiooniga hiilga.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 10 Okt, 2023 15:19
Postitas Some
Kapten Trumm kirjutas: 10 Okt, 2023 15:13
Some kirjutas: 10 Okt, 2023 13:37 Lätis ju ka automaks. Tõsi, mitu korda väiksem kui Eestis. Tõtt-öelda vaatan, et mul oleks isegi Soomes väiksem automaks kui Eestis.
No Kia Stinger oli ka Lätis ju sadades eurodes aastas.
Aga loo moraal on: igapäevasõiduks tuleb soetada mingi ökobox (mu naise 1.2 pisiauto hakkaks maksma baastasu 50 eurot ka ilma vanuse komponendita, sest auto on nii kerge ja CO2 andmed ainutl 105 g/km. Ja nädalavahetusel/suvel paarutamiseks tuleb soetada teine performance auto, tootmisaastaga 2003 ja varem, mille CO2 heide on 300 grammi. Sedasi meil automaks ju autostumist vähendab :P

Ok, leidsin kalkulaatori, paistab, et miski €320 pean maksma aastas: https://automaks.codelab.ee/

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 10 Okt, 2023 15:21
Postitas Kapten Trumm
See kalkulaator jälle neid ei aita, kel CO2 passis pole. See ilmus passidesse kuskil 2000ndate teisel poolel alles.
Stinger oli Lätis vist 230 kui ma õigesti aru sain.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 10 Okt, 2023 15:28
Postitas Lemet
Ok, leidsin kalkulaatori, paistab, et miski €320 pean maksma aastas: https://automaks.codelab.ee/
Selle järgi tuleb minul aastamaks 50 euri. Ei näe põhjust halaks...

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 10 Okt, 2023 15:35
Postitas parkija
Hea küll , maksud tuleb maksta aga , millise firma naastrehv mu Audi 80 Avandile sobiks , rehvi mõõt 15" 195x65 , kas Kleber oleks väga mööda ?

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 10 Okt, 2023 15:36
Postitas Some
Lemet kirjutas: 10 Okt, 2023 15:28
Ok, leidsin kalkulaatori, paistab, et miski €320 pean maksma aastas: https://automaks.codelab.ee/
Selle järgi tuleb minul aastamaks 50 euri. Ei näe põhjust halaks...
Diskriminatsija! Vahetame?

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 10 Okt, 2023 15:37
Postitas Lemet
Diskriminatsija! Vahetame?
Kas ego lubab aasta vana pika diiselRifteriga sõita?

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 10 Okt, 2023 15:43
Postitas Some
Ego vast kannataks aga selg ütleks üles... Vanus kas tead. Vaja vahel 8 tundi jutti uhada ja siis ergonoomilised/ventileeritavad esiistmed head... Ja distantsijälgiv kiirusehoidja on ka kolonnis tolgendades väga mõistlik

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 10 Okt, 2023 15:45
Postitas muruniiduk
Some kirjutas: 10 Okt, 2023 15:43 distantsijälgiv kiirusehoidja on ka kolonnis tolgendades väga mõistlik
Rifteril olemas

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 10 Okt, 2023 15:47
Postitas Some
muruniiduk kirjutas: 10 Okt, 2023 15:45
Some kirjutas: 10 Okt, 2023 15:43 distantsijälgiv kiirusehoidja on ka kolonnis tolgendades väga mõistlik
Rifteril olemas
Siis asjalik auto. Akf Lemet tegi hea valiku.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 10 Okt, 2023 15:54
Postitas Some
Kapten Trumm kirjutas: 10 Okt, 2023 15:21 See kalkulaator jälle neid ei aita, kel CO2 passis pole. See ilmus passidesse kuskil 2000ndate teisel poolel alles.
Stinger oli Lätis vist 230 kui ma õigesti aru sain.
Krt eksisin, kontrollisin massi ja CO2 andmed Maanteeametilehelt üle ja uute andmetega on aastane maks €642. Rifter tundub aina ahvatlevam.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 10 Okt, 2023 15:56
Postitas muruniiduk
Rifteri võlu seisneb selles, et ta N1 ka.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 10 Okt, 2023 16:14
Postitas klemm
[quote="Kapten Trumm" post_id=811280 time=1696943626

Aga loo moraal on: igapäevasõiduks tuleb soetada mingi ökobox (mu naise 1.2 pisiauto hakkaks maksma baastasu 50 eurot ka ilma vanuse komponendita, sest auto on nii kerge ja CO2 andmed ainutl 105 g/km. Ja nädalavahetusel/suvel paarutamiseks tuleb soetada teine performance auto, tootmisaastaga 2003 ja varem, mille CO2 heide on 300 grammi. Sedasi meil automaks ju autostumist vähendab :P

Kahjuks nii lihtne pole.
Minu 1,2 ökoauto maks on 30 euri suurem kui ligi 3 tonni ja 3L luxmaasturil.
Summad muidugi väiksed 80 vs 50.- aasta :D

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 10 Okt, 2023 17:33
Postitas Fucs
Võrklaev kirjutas:Rahandusminister Mart Võrklaev sõnas tänasel pressikonverentsil, et mootorsõidukimaksu eesmärk on autode keskkonnamõju vähendamine ja linnades autode omamise vähendamine.

Võrklaeva sõnul on automaksu eelnõu valmis ja selle kohaselt hakkab automaks kehtima kõikidele registrisse kantud autodele sõltumata sellest, kas autot kasutatakse või mitte.

Automaksu hakatakse rehkendama heitme- ja massipõhiselt. Ühtlasi muutub autode registreerimistasu arvestamine, mis hakkab sõltuma auto vanusest, heitmekogusest ja mootori töömahust ning võimsusest. Juriidiliste isikute puhul auto vanust ei arvestata ehk neil on registreerimistasu kõrgem.

Võrklaeva sõnul peaks uus maks tooma riigieelarvesse ca 230 miljonit eurot ja vähendama autode arvu 1-3% võrra.

Automaksust on vabastatud siseturvalisuse ametkondades sõidukid, liitlaste sõidukid ja puuetega inimestele kohandatud sõidukid. Lasterikastele peredele erandit eelnõu kohaselt ei teha.
Kus on läbisõidu komponent?
See võiks olla "massikomponendi" asemel, sest mass ise CO2 ei tooda.
Seisev käru CO2 ja rehvitolmu ei tooda. Õli võtab ka vähem. Igati keskkonnasõbralik ja rahvaesindajatel pole vaja ökoärevusse sattuda.
Olematu läbisõiduga "hädasõitude käru" toodab aastas kordades vähem CO2 kui "lõbusõidukäru".

On veel ka arenguruumi :shock:
CO2 põhine sisepõlemismootoriga muruniiduki, mootorsae ja genekamaks.
No ja ohvkoos täiesti enneolematuid sissetulekuid võimaldav ahjukütmise CO maks.
Tea kas peaks ka poliitikasse minema häid mõtteid genereerima :scratch:
Tänases Maalehele intervjuus ütles vabariigi president Alar Karis, et tema jaoks jääb ebaselgeks, mida valitsus plaanitava automaksuga saavutada püüab. «Isegi automaksu seaduse koostajad ei saa aru, kuidas on seda maksu täpselt vaja teha. Kord on tarvis keskkonda hoida, siis riigikassat täita – see ju tekitab segadust,» ütles Karis lehele.

Sellest haarasid kinni ajakirjanikud neljapäeval valitsuse pressikonverentsil ja palusid Karise väljaütlemist kommenteerida rahandusminister Võrklaeval, kelle haldusalas automaksu loomine on.

Võrklaev andis järgmise vastuse: «Mulle tuli üllatusena, et presidendil küsimusi on. Kui on, siis ta võiks lahkesti ühendust võtta. Praegu oleme seaduse väljatöötamise kavatsuse juures. See ongi see avalik debatt, mille kohta kevadel ette heideti, et seda pole. Ma nimetaksin seda ideede paljususeks. [...] Eesmärk on, oleme seda korduvalt väljendanud: vähendada autostumist, seotud kliimaeesmärgiga. [...] Ja küsimus oli, et kuhu läheb raha? See läheb riigieelarvesse, kus on 1,7 miljardi euro suurune auk. [...] Raha läheb igale poole!»

Võrklaev rääkis veel, et autostumist plaanitakse maksuga vähendada ennekõike linnakeskkonnas, kus alternatiive on. Samuti tahetakse maksuga lahti saada romuprobleemist – autoromudest, mis asuvad põldudel ja reostavad nii keskkonda kui ka vaadet.

Kui pärast pressikonverentsi uuris Postimees Võrklaevalt, millised kokkuhoiukohad tema haldusalas paistavad, ei soostunud minister ühtegi nimetama.
https://majandus.postimees.ee/7827268/l ... gale-poole


:!: See on hea loogika, et "linnainimesel" on autot vaja üksnes linnas ringi paarutamiseks.
:!: Teine hea loogika on see, et kui "linnas oma limuga sõitmisele alternatiive on", siis ülejäänud Eesti Vabariigis pole oluline, on seal alternatiive või mitte. Kusjuures "autot omava linnainimese keskkonnasõbralikud ökoalternatiivid" mitte kärutada mööda linna oma limuga, ei kajastu kuidagi automaksus (LS komponent).

*

Midaiganes.
Ma arvutasin hunniku erinevaid "teise ringi" sisepõlemismootoriga limusid läbi ja kui just pole soovi sõidumõnu nautida mõne a`la 38kW Chevrolet Matiz limuga, siis see aasta maks jääb kõigil kusagile sinna 100-130 EUR vahele.

:mrgreen:

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 10 Okt, 2023 19:41
Postitas maksipoiss
No alles eilses lehes võrklaev teatas , et praegune valitsus ei tõsta makse vaid hoopis alandab :wall: . Minu arust ta pole eriti adekvaatne, kipub "segast peksma". Kalkulaatori koha pealt, et mis need co2 heitme standardid on? Et siis kumba ma peaksin arvestama, WLTP või Nedc?