324. leht 666-st
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 16 Okt, 2023 10:07
Postitas Kapten Trumm
Eks need uskumised pärinevad ajast, kui süüteküünlad olid veel suured ja plaatinast keskelektroodiga - ning neid võis vabahingavas mootoris tõesti 90 000 km takka vahetada (töömahukas jne). Ehk siis enamik ei teadnudki, et tuleb vahetada.
Just vaatasin netist, P2 põlvkonna Volvo V70 turbomootoril "soovitab" tootja neid vahetada 45 000 km (ehk 30 000 miili) tagant. Võin täie tõsidusega öelda, et tegemist on kõva overclaimiga, täiesti kvaliteetsed NGK või Boschi küünlad seal peal ei kära isegi 30 000 km. Ja seal on sellised tavapärased pisikesed-pisikesed küünlad, millel sädevahet sättida ei saa. Vahetusest annab märku ebameeldiv mootori vibratsioon (antud Volvo viiesilindriline mootor töötab korrasolevana nagu turbiin) ja halvem külmkäivitus. Süütepoolid seal maksavad muidu alates 60 eurot tükist (b-osa).
Turbomootori põlemiskambris toimuv on päris äge (kust muidu nt Skoda 1,4 mootoril 150 hobust tuleks) ja see kulutab ka rauda (eelkõige küünalde elektroode).
Margiti võib see hinnastamine muidugi erinev olla, aga autotootjad ise küünlaid ei tooda, vaid kasutavad samu NGK, Boschi ja Denso omasid. Antud P2 V70 küünalde hinnad ladu24-st minu püsikliendi hinnaga (ainult Bosch ja NGK) olid hetk tagasi vahemikus 8,05-11,36 eurot tükist plus saatmiskulu. Kellele see meelerahu annab, võib samu asju ka esinduse letist mitmekordse juurdehindlusega osta.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 16 Okt, 2023 10:17
Postitas AMvA
Kapten Trumm kirjutas: ↑16 Okt, 2023 10:07
Eks need uskumised pärinevad ajast, kui süüteküünlad olid veel suured ja plaatinast keskelektroodiga - ning neid võis vabahingavas mootoris tõesti 90 000 km takka vahetada (töömahukas jne). Ehk siis enamik ei teadnudki, et tuleb vahetada.
Just vaatasin netist, P2 põlvkonna Volvo V70 turbomootoril "soovitab" tootja neid vahetada 45 000 km (ehk 30 000 miili) tagant. Võin täie tõsidusega öelda, et tegemist on kõva overclaimiga, täiesti kvaliteetsed NGK või Boschi küünlad seal peal ei kära isegi 30 000 km. Ja seal on sellised tavapärased pisikesed-pisikesed küünlad, millel sädevahet sättida ei saa. Vahetusest annab märku ebameeldiv mootori vibratsioon (antud Volvo viiesilindriline mootor töötab korrasolevana nagu turbiin) ja halvem külmkäivitus. Süütepoolid seal maksavad muidu alates 60 eurot tükist (b-osa).
volvol on üldiselt ette nähtud iriidiumküünlad (neil on muideks plaatina külgelektrood by default) ja need peaks vabalt see 45 000 km vastu pidama. üldiselt elektroodi vastupidavuse ja küünla keermeosa läbimõõdu vahel puudub seos.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 16 Okt, 2023 10:22
Postitas Kapten Trumm
Antud hinnaga küünlad ongi iriidumküünlad nagu sa kirjutad. Vähemalt mida ma seni ostnud olen.
On ikka suurusega seos, vanakooli küünaldel on ka elektroodid palju suuremad.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 16 Okt, 2023 10:33
Postitas AMvA
Kapten Trumm kirjutas: ↑16 Okt, 2023 10:22
Antud hinnaga küünlad ongi iriidumküünlad nagu sa kirjutad. Vähemalt mida ma seni ostnud olen.
On ikka suurusega seos, vanakooli küünaldel on ka elektroodid palju suuremad.
iriidiumküünlal pole mingit pointi seda elektroodi suuremaks venitada ja keskelektroodi suurus määrab ka külgelektroodi suuruse. suurusest olulisem on materjal.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 16 Okt, 2023 10:46
Postitas Kapten Trumm
Nendel Volvo küünaldel kulub ära just see imepeenike imemetallist keskelektroon, olen näinud selliseid, millel see teravik on samahea kui kadunud.
Külgelektrood on seal tavapärasest terasest ja see paistab püsivat paremini. Õigemini Volvol on seal 2 külgelektroodi na nende otsad on nõgusad, nende vahel on see peenike ime-elektrood.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 16 Okt, 2023 11:13
Postitas Walter2
Aastaid tagasi Ford Transit Dohc igiliikur-bensukatel oli küünalde vahetusvälp 120K (plaatinad). Kuna originaalid olid päris kallid siis sai otsitud odavamat analoogi. Viimased kestsid 30...40K, kvaliteetse tootja plaatinad ca. 60K, samas originaal Motorcraft kestis ilusti vahetusvälba 120K ära. Plaatinal ja plaatinal on siiski ka vahe.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 16 Okt, 2023 12:44
Postitas Kapten Trumm
No mul on varsti vahetus ees, eks ma siis lähen proovin, kas Info varuosaletist saab samasugused Boschi küünlad.
Motorcrafti asju saab muidu ka B-osana osta. Vähemalt vanasti Melasi Autotosad neid müüsid.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 16 Okt, 2023 13:37
Postitas Kilo Tango
Kapten Trumm kirjutas: ↑16 Okt, 2023 12:44
No mul on varsti vahetus ees, eks ma siis lähen proovin, kas Info varuosaletist saab samasugused Boschi küünlad.
Motorcrafti asju saab muidu ka B-osana osta. Vähemalt vanasti Melasi Autotosad neid müüsid.
Endal vahetus ees oli, siis labistasin natuke netis ringi. Boschi omadel ei olnud eriti hea repoutatsioon. Parema otsa omad ikka Champion, Denso, NGK.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 16 Okt, 2023 14:05
Postitas Kapten Trumm
Enda autodel olen üldiselt NGK-d kasutanud ja kui pole parasjagu saada olnud, siis vist korra on Bosch ka läinud.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 16 Okt, 2023 15:45
Postitas ahto42
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 16 Okt, 2023 16:38
Postitas Kilo Tango
V.a. juhul, kui sa reisid Teslaga. Olen sarnast kurtmisvideot näinud ka Taycani omaniku vaatevinklist. Küll ei saa auto ja laadija omavahel üldse jutule, küll ei ole laadimisvool lubatu lähedalgi.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 16 Okt, 2023 19:37
Postitas speedsta
Kapten Trumm kirjutas: ↑16 Okt, 2023 9:46
Üks bensuauto ekspluatatsiooni nope.
Kui teil mootor kipub tühikäigul värisema (niiet roolist juba tunneb), siis tundke huvi, millal küünlaid viimati vahetasite. Eriti nendel moodsatel mikroturbo mootoritel, kus töömahu liitrist üle 100 hobujõu välja aetakse. Selline töö on süüteküünaldele üsna hävitav, küünlad aga on muutunud palju väiksemaks (ja erosiooniline tundlikumaks) kui vanasti.
Mul on selline mõttetu mikromootoriga masin, millel pole küll päris nii palju kilosid ja vatte välja pigistatud. Küünlad vahetatakse korralise hoolduse käigus ja vähegi uuemate autode puhul tundub kogu jutt olevat järjekordne klaviatuurist välja imetud teema.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 16 Okt, 2023 22:18
Postitas Kilo Tango
speedsta kirjutas: ↑16 Okt, 2023 19:37
...
Küünlad vahetatakse korralise hoolduse käigus ja vähegi uuemate autode puhul tundub kogu jutt olevat järjekordne klaviatuurist välja imetud teema.
Terve hulk teise ringi masinaid ei käi mingis korralises hoolduses. Käivad õlivahetuses ja töökojas siis, kui remonti vajavad.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 17 Okt, 2023 7:31
Postitas mart2
Kilo Tango kirjutas: ↑16 Okt, 2023 22:18
... Terve hulk teise ringi masinaid ei käi mingis korralises hoolduses. Käivad õlivahetuses
ja töökojas siis, kui remonti vajavad.
Kui omanik ei tee korralist hooldust vaid ainult reageerib hädale, siis ei ole tehnika süüdi!
Peeglike-peeglike seina peal ...
Just oli juttu ühe hoolduse meistriga, kes kes rääkis mõnda huvitavat asja -
- Näiteks tuli klient ja pahandas, et tema suht uus ja garantiiga autol "mingid" tuled juba pikemat aega põlevad-vilguvad ja üldse jama! Et ei tea, kas peaks uut saama? Liisingumasinaga oli sõidetud juba üle 40 tuhande km, kordagi hooldusest läbi asumata.
Hooldusraamatus esimene märge oleks pidanud olema 15.000 peal...

Re: Autotehnikateema
Postitatud: 17 Okt, 2023 8:16
Postitas Kilo Tango
mart2 kirjutas: ↑17 Okt, 2023 7:31
...
Kui omanik ei tee korralist hooldust vaid ainult reageerib hädale, siis ei ole tehnika süüdi!
Peeglike-peeglike seina peal ...
...
Mis sa minuga õiendad. See on lihtsalt fakt, et nii on. Mina hooldan oma sõidukeid nii nagu vaja. Pealegi ma rääkisin teise ringi autodest. Mitte liisingus olevatest poest ostetud masinatest.