368. leht 704-st

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 12 Veebr, 2024 13:40
Postitas Kapten Trumm
Rensi margipõhine matt on umbes selline

Pilt

See nn vahvelmatt on selline
Pilt

Esimene on suhteliselt kõva, teine on selline vedel kummist asjandus. Sel pole ka õigeid servasid, mistõttu lumiste jalatsite alt sulanud vesi läheb sealt üle ääre ja põrandavaip on märg.

Kummimattidega pole arukas sõita suvel, kuna auto vibratsiooni mõjul teevad need salongi tolmu, kasutage ikka vaibalaadseid.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 12 Veebr, 2024 14:34
Postitas mart2
Ma endale tellisin Subarusse sellised "vahvlid". töötavad suurepäraselt.
https://xlmotors.ee/wp-content/uploads/ ... 1645592956

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 12 Veebr, 2024 15:35
Postitas Walter2
Päeva lõpuks teevad oma töö ära misiganes ''vahvlid'' - nende tööpõhimõte ju kõigil sama. Ämbritäit vett põrandalt kätte saada selleks pole need ju mõeldud.
Vene autode ajast mäletavad vast kõik selliseid:
Lada matid.jpg
Töötasid ka kuna paremaid lihtsalt polnud võtta..

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 12 Veebr, 2024 15:39
Postitas Some
Et liikluskorralduse teema pandi lukku, siis äkki küsiks siit - mida teie siis arvate Talinna uutest kiirusepiirangutest? Kütusekulu (=heitgaasid) vast suurenes mõnevõrra, ohutus teoorias suurenes... Teoorias sellepärast, et autode omavahelistel müksimistel linnas nagu suurt vahet pole, kas 40km/h või 50km/h, jalakäijate jaoks oleks tõesti suur vahe aga selleks tuleks neile kõigepealt otsa sõita. Põhitänavad on fooridega kaetud ja foorituledest autojuhid siiski peavad kinni, ka reguleerimata ülekäigurajad ei tundu probleem olevat... Ehk siis, mis probleemi kiiruse vähendamisega lahendada üritatakse? Liiklushuligaanide käitusist ei muuda ju ükski piirang.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 12 Veebr, 2024 15:44
Postitas davidsoniharald
Kapten Trumm kirjutas: 12 Veebr, 2024 13:40 Rensi margipõhine matt on umbes selline

Pilt
Need Rensi matid on kvaliteetne kaup ja talvel kasutamiseks väga head just selle pärast, et nendega saab lumevee ilusti autost välja tõsta.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 12 Veebr, 2024 15:50
Postitas Kapten Trumm
Some kirjutas: 12 Veebr, 2024 15:39 Et liikluskorralduse teema pandi lukku, siis äkki küsiks siit - mida teie siis arvate Talinna uutest kiirusepiirangutest? Kütusekulu (=heitgaasid) vast suurenes mõnevõrra, ohutus teoorias suurenes... Teoorias sellepärast, et autode omavahelistel müksimistel linnas nagu suurt vahet pole, kas 40km/h või 50km/h, jalakäijate jaoks oleks tõesti suur vahe aga selleks tuleks neile kõigepealt otsa sõita. Põhitänavad on fooridega kaetud ja foorituledest autojuhid siiski peavad kinni, ka reguleerimata ülekäigurajad ei tundu probleem olevat... Ehk siis, mis probleemi kiiruse vähendamisega lahendada üritatakse? Liiklushuligaanide käitusist ei muuda ju ükski piirang.
Probleemi ei olegi. Riigiasutusele tüüpselt leitakse kõigepealt "lahendus" ja seejärel asutakse probleemi välja mõtlema.
Tallinna linnavalitsuse rohepoliitika on jätkuvalt autojuhi kiusamine.
Et asi oleks põnevam, ei peaks piirduma ainult 30 ja 40 piiranguga - võiks igal tänavajupil olla ise kiirus. Miks mitte ka 15 ja 45.
Siis saaks politsei nagu minu autoõpetaja - kiusata juhte vajadusega hoida kramplikult meeles, mis märgid iga ristmiku järel olid.
Miks mitte sama teha ka peatumise ja parkimisega - las kuradi pursuid kõnnivad siis tuldud teed tagasi märke vaatama!
Olgem avatud meelega ja tehkem autojuhtimine võimalikult keerukaks! Neid märke võiks ka iga nädal vahetada, et eri tänavatel eri kiirused.
Lisaboonusena saaks siis politsei oma selfikaameraga kõvasti riigieelarvet lappida!

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 12 Veebr, 2024 16:03
Postitas Walter2
Ilmselgelt imporditakse sisse ''lahendusi'' teistest linnadest kus nood olid erinevalt meist lahenduseks mingitele probleemidele. Eks ühe sotsist abilinnapea kõrvad siin paistavad.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 12 Veebr, 2024 16:04
Postitas Some
No eks nad ole ju ka pannud juhitavaid liiklusmärke Tallinna. Näiteks Pirita tee on nendega kaetud. Millegipärast näitab alati ühte numbrit - 50km/h. Ei tea kas olid ka odavad paigaldada, hooldada? Ning juba aastaid valvavad juhtide moraali kolm kiiruskaamerat Russalka ligidal, tükihind ca 200 tuhat ja hooldushind 20 tuhat aastas...
Vist läheb juba virisemise rubriiki? :oops:

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 12 Veebr, 2024 16:09
Postitas muruniiduk
Siin üks päev pealinnas Vana-Lõuna tänaval korjasid ametnikud üle 40 sõitjaid maha sellises mahus, et ohvrid ei mahtunud parklasse ära oma kviitungeid ootama. Inimesed kes tahtsid selle poe parklasse minna, pidid niimoodi parkima, et oleks võinud juba parkimise eest ka trahvi saada.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 12 Veebr, 2024 16:53
Postitas OLAVI
Some kirjutas: 12 Veebr, 2024 16:04 No eks nad ole ju ka pannud juhitavaid liiklusmärke Tallinna. Näiteks Pirita tee on nendega kaetud. Millegipärast näitab alati ühte numbrit - 50km/h. ... :oops:
Päris alul, olen Pirita teel näinud ühel ööl, osa märke näitamas numbrit 70km/h aga üllatus oli nii suur, et unustasin pildistada.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 12 Veebr, 2024 17:06
Postitas AMvA
Kapten Trumm kirjutas: 12 Veebr, 2024 13:40 Rensi margipõhine matt on umbes selline

Pilt

See nn vahvelmatt on selline
Pilt

Esimene on suhteliselt kõva, teine on selline vedel kummist asjandus. Sel pole ka õigeid servasid, mistõttu lumiste jalatsite alt sulanud vesi läheb sealt üle ääre ja põrandavaip on märg.

Kummimattidega pole arukas sõita suvel, kuna auto vibratsiooni mõjul teevad need salongi tolmu, kasutage ikka vaibalaadseid.
Need Rensi matid on ühed kõige rõvedamad asjad maailmas. Külmaga on jäigad nagu vineeritükid ja lisaks tõmbavad veel ennast kõveraks. Pealegi on nad libedad ja sõidavad mööda põrandat ringi.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 12 Veebr, 2024 17:48
Postitas ugandiklubi
Vastupidi , ühed parimad. . Istuvad hästi paigal ja mugav vett välja valada . Kasutan väga erinevatel masinatel neid Reinsi matte ja mitte ühtegi paha sõna .

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 12 Veebr, 2024 21:38
Postitas AMvA
ugandiklubi kirjutas: 12 Veebr, 2024 17:48 Vastupidi , ühed parimad. . Istuvad hästi paigal ja mugav vett välja valada . Kasutan väga erinevatel masinatel neid Reinsi matte ja mitte ühtegi paha sõna .
Ma olen siiani ikka originaalmattide usku.
Renisid on paaris ostetud autos olnud ja need on kohe prügikasti lennanud.
Ja seda, et nendelt on mugav vett välja valada ma ei usu. Mul näiteks Volvol tagumised matid peab ikka kokku voltima, et need uksest välja saada, või muidu valad vee kas vaibale või istmele

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 12 Veebr, 2024 23:02
Postitas vanahalb
Kapten Trumm kirjutas: 12 Veebr, 2024 13:40
See nn vahvelmatt on selline
Pilt
Kõik matid sõidavad mööda autot ringi kui nad põranda küljes kinni ei ole. Selline vahvelmatt käib samuti nagaga põrandale kinni ja kui ta on nii nagu pildi peal jookseb vesi nagunii läbi kinnitusaugu (tagaservas vasakul) mati alla.
Rensi matid sõidavad samuti mööda põrandat, neil polegi kinnitusi. Mulle nad eriti ei meeldi sest kui juhi matt on liiga taha liikunud jääb kõrge esiserv tihtipeale pedaali alla ja segab juhtimist.

Vett ja lund tuleb vähem sisse tassida. Ma nii jõukas ei ole et iga päev ajaleht käiks ja sealt makulatuur saaks. Sellepärast on garaazipaberi rull autos. Tavaliselt on ta kuskil juhiistme taga ja imab muuseas niiskust. Kui paberit millekski vaja on siis saab sealt võtta. Kui põrand tõesti juba lirtsub võib rohkem võtta, maha laotada ja jalgadega peal trampida. Kui rull otsa saab eks ma ostan siis uue.

P.S Kui Tallinna kiiruspiirangud pandi kõrvaltänavatele siis võib seal olla lihtsalt linna omakasu mängus. Rööpaid ja löökauke on nii palju et linn jääkski muidu purukssõidetud rehve, velgesid ja karteripõhjasid kinni maksma. Talve ajal läheb põhimagistraalidest eemal üle 30 km tunnikiirus nagunii kätte ekstreemiks ära.
Kui kahtlustada linna soovis ainult trahviraha koguda siis arenguruumi veel on. Soomes võeti mõni aasta tagasi vastu paragrahv mis lubab trahvida põhjuseta sõitmise eest. No üleüldiselt on see mõeldud liivaneegrite vastu kes suvel sõidavad peatänaval, käsi aknast välja ja tümakas mängimas. Ühele poole ja siis teisele poole ja kolmandal korral võtab politsei rajalt maha ning saadab plate peale.
Puhtteoreetiliselt võib küll ka suvalise auto kinni pidada, küsida et mis sõidad siin ja oli asja ka vä? Kui mõistlikku selgitust ei tule siis trahvi raisale kliima päästmise heaks :)

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 12 Veebr, 2024 23:22
Postitas Runkel
vanahalb kirjutas: 12 Veebr, 2024 23:02 Rensi matid sõidavad samuti mööda põrandat, neil polegi kinnitusi. Mulle nad eriti ei meeldi sest kui juhi matt on liiga taha liikunud jääb kõrge esiserv tihtipeale pedaali alla ja segab juhtimist.
Toda pedaalide tallamise segamise momenti tahtsin isegi mainida. Akf vanahalb kirjutas selle tavapäraselt hästi lahti.
Muidu teen sarnaselt, et autosse lund mitte tassida: hommikul kindaga uksepiit puhtaks, istuli sisse, jalad koputan väljas puhtaks, jalg pidurile (automaatkast), käivitus, harja võtt ja auto puhastus alga.
Oleneb muidugi kui tihti saalimist sisse-välja mis lumises olukorras on, kuid mulle ütles ka üks targem autoasjatundja, miks sa talvel konti väljas hoiad, ei hoia sa enam midagi eriliselt kokku. Nii et A/C aastaringi sees ja vett välja ei pea viskama. Püsib suhteliselt kuiv ebameeldivat lõhna ei teki.
Üks küsimus küll lisaks: kas te kuival ja soojal ajal harrastate mingit kõvemat kuivatamise kuuri kah. Kummimatid välja, uksed lahti ja päev tuuldumas.
Ma suveks kummimatte tekstiilide vastu ei vaheta.