Liikluse planeerimisest

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Suletud
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4831
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Some »

Ma ühtki alla pole veel ajanud aga olukorrad on ikka sellised, et kas jalgrattur sõidab sebrale (kui näen, siis annan igaks juhuks teed) või siis lendab kuskilt põõsa tagant välja ristmikul ja temal on peatee...

Ükskõik millega või kuidas liikled, peaasi on, et sa oled nähtav ja sinu manöövrid etteaimatavad. Liikluseeskirjad on sellega võrreldes isegi vähem olulised.
Autojuhtidel on see tegelikult paremini paika loksunud ja suudavad omavahel päris hästi koostööd teha. Julgen ütelda, et autojuhid on ka paremad jalgratturid, sest nad teavad, milline vaatväli teisele autojuhile autost avaneb.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Jalgratturite hädades 90% saab alguse sellest, et arvatakse end privilegeeritud liikleja olevat ning nende kohta eeskirjad/füüsika ei kehti. Mõistlik rattur, ka see, kes nähtavalt pole autokoolis käinud, peatub enne ülekäigurada igaks juhuks.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
mäger
Liige
Postitusi: 378
Liitunud: 11 Dets, 2009 22:35
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas mäger »

Trumm - Sa oled eelnevalt ise kirjutanud, et spetsiaalselt sõidad ristmikul selliselt, et keegi teine kõrvale ei mahuks. Arvestades, et meie ummikud on mõnikord kümneid või sadu meetreid pikad, on selline käitumine lihtsalt tead küll mille mängimine. Minu meelest vähemalt selles olukorras koged end ikka ise priviligeeritud liiklejana.

Somega olen mitme koha pealt nõus, aga ennekõike põhjusel, et jalgrattal liikleb ka palju noori, kelle kogemus liiklusest ja otsmikusagara kontroll väiksem. Seepärast kirjutasingi, et ka jalgrattaga liikluses sõit vajab esmalt koos vanemaga liiklemist, et praktilistes olukordades paremini toime tulla. Kui kõiki neid kooli ja trenni kiirustavaid noori aga autoga vedada, on meie teed veel rohkem umbes :scratch: .
otsin puude taga metsa
Lemet
Liige
Postitusi: 20795
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Lemet »

Hmm - jalakäijatele ei jagata helkureid, selleks et valgel ajal särada, vaid ikka pimedal, kui jalgratturil on kohustus tuledega sõita
Üldistatul jagatakse ikkagi selleks, et liikluses nõrgem oleks paremini märgatav. Mis PÕHIMÕTTELISELT tähendab seda, et ka valgel ajal peaks oma lihakehast vähegi lugupidav kodanik olema sutojuhtidele märgatav. Piltlikult- teetöölised on ka keskpäevatunnil jõulupuud. Ja näiteks Hispaanias võid kiirteel ilma vestita auto ümber kalpsates Hispaania riigi eelarvet kopsaka summaga toetada. Seda isegi juhul, kui asud teepiirde taga ja vesti pole seljas.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Kapten Trumm »

mäger kirjutas: 07 Aug, 2023 9:41 Trumm - Sa oled eelnevalt ise kirjutanud, et spetsiaalselt sõidad ristmikul selliselt, et keegi teine kõrvale ei mahuks. Arvestades, et meie ummikud on mõnikord kümneid või sadu meetreid pikad, on selline käitumine lihtsalt tead küll mille mängimine. Minu meelest vähemalt selles olukorras koged end ikka ise priviligeeritud liiklejana.

Somega olen mitme koha pealt nõus, aga ennekõike põhjusel, et jalgrattal liikleb ka palju noori, kelle kogemus liiklusest ja otsmikusagara kontroll väiksem. Seepärast kirjutasingi, et ka jalgrattaga liikluses sõit vajab esmalt koos vanemaga liiklemist, et praktilistes olukordades paremini toime tulla. Kui kõiki neid kooli ja trenni kiirustavaid noori aga autoga vedada, on meie teed veel rohkem umbes :scratch: .
Kümneid ja sadu meetrid pikad ummikud jutustasid ise juurde. Kui paremale hakkan keerama, siis mõned sekundid enne pööret võtan äärekivi kõrvale nagu kord ette näeb. Seda tulekski teha põhjusel, et jalg (ja muude ratturite) hulgas on noori, kellel "otsmiku sagara kontroll väike".

Auto ukse värvimine maksab umbes 500 eurot ja jalgratturil liikluskindlustust pole. Ma ei mängi sedasamust, vaid kahjuks mängivad seda üllatavalt paljud ratturid.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
maksipoiss
Liige
Postitusi: 2321
Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas maksipoiss »

Lemet kirjutas: 07 Aug, 2023 10:36 Üldistatul jagatakse ikkagi selleks, et liikluses nõrgem oleks paremini märgatav. Mis PÕHIMÕTTELISELT tähendab seda, et ka valgel ajal peaks oma lihakehast vähegi lugupidav kodanik olema sutojuhtidele märgatav. Piltlikult- teetöölised on ka keskpäevatunnil jõulupuud. Ja näiteks Hispaanias võid kiirteel ilma vestita auto ümber kalpsates Hispaania riigi eelarvet kopsaka summaga toetada. Seda isegi juhul, kui asud teepiirde taga ja vesti pole seljas.
Ka meil peab ju helkurvest autos kaasas olema. Rattaga sõites mul täiesti enesestmõistetav, et kiiver pähe ja neoonkollane windstoppervest selga.
mart2
Liige
Postitusi: 6418
Liitunud: 22 Juun, 2014 19:52
Asukoht: Põlvamaa
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas mart2 »

Võid olla kiivriga ja helkurvestiga, kuid lycrat kandes oled õige autojuhi jaoks ikka pervert!
:lol:
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10213
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Kilo Tango »

mart2 kirjutas: 07 Aug, 2023 22:29 Võid olla kiivriga ja helkurvestiga, kuid lycrat kandes oled õige autojuhi jaoks ikka pervert!
:lol:
Yup. Ja kui siis järgmisel hommikul paned pintsaku selga ja istud autorooli, ei ole enam pervert. Ehkki ma olen veendunud, et maailmas on tehtud märksa rohkem perverssusi pintsakut kandes. Mul on raskusi kujutamaks ette näiteks liputajat kirevas lycras.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 42780
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Kriku »

Nojah, lippu ei saa nii lihtsalt kätte.

Pilt https://www.denverpost.com/2017/06/30/w ... s-stripes/
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4831
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Some »

Kõnniteedel peatumine keelatakse ära.
https://forte.delfi.ee/artikkel/1202223 ... ordistuvad
Plaani kohaselt ei ole edaspidi üldjuhul kõnniteel ning jalg- ja jalgrattateel peatumine lubatud. Erandiks on vaid juhud, kui parkimis- või peatumiskohad on liikluskorraldusvahendiga sellekohaselt tähistatud.

Seni kehtis põhimõte, et kõnniteel võib kauba laadimiseks peatuda sõidukiga ka juhul, kui selleks ei ole liikluskorralduslikult eeldusi loodud.
Kasutaja avatar
Kriku
Moderaator
Postitusi: 42780
Liitunud: 10 Aug, 2010 18:55
Asukoht: Viljandimaa
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Kriku »

Lausa peatumise tahab kliimaministeerium ära keelata. Muudatuse seos kliimaga on pehmelt öeldes segane :shock:
Kasutaja avatar
Some
Liige
Postitusi: 4831
Liitunud: 11 Aug, 2008 9:25
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Some »

Ega muud kui pean hakkama klientidelt nõudma tähistatud peatumisala peaukse lähedal.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Kriku kirjutas: 08 Aug, 2023 9:57 Lausa peatumise tahab kliimaministeerium ära keelata. Muudatuse seos kliimaga on pehmelt öeldes segane :shock:
Arvestades selle "kliimaministeeriumi" seltskonna komptetentsitaset reaaltranspordi teemal, siis neid lollusi saab sealt veelgi tulema.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
AMvA
Liige
Postitusi: 5117
Liitunud: 09 Dets, 2018 20:26
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas AMvA »

Some kirjutas: 08 Aug, 2023 9:48 Kõnniteedel peatumine keelatakse ära.
https://forte.delfi.ee/artikkel/1202223 ... ordistuvad
Plaani kohaselt ei ole edaspidi üldjuhul kõnniteel ning jalg- ja jalgrattateel peatumine lubatud. Erandiks on vaid juhud, kui parkimis- või peatumiskohad on liikluskorraldusvahendiga sellekohaselt tähistatud.

Seni kehtis põhimõte, et kõnniteel võib kauba laadimiseks peatuda sõidukiga ka juhul, kui selleks ei ole liikluskorralduslikult eeldusi loodud.
Debiilikari. Nüüd peab siis linnavalitsus hakkama sisuliselt iga maja ette looma tähistatud peatumiskohti. :wall:
„Vastava liikluskorraldusvahendiga märgistatud kauba laadimise kohad peatumiseks ja parkimiseks saab korraldada kohalik omavalitsus, maa valdaja, ettevõte või näiteks korteriühistu,“ teatas kliimaministeerium.
See puudutab ilmselt ka Omniva sõidukeid.

Selles eelnõus on muidgi ka teisi karjuvaid debiilsusi. Kui kehtestaakse nõue, NÕUE, hoida möödasõidul 1,5 meetrist distantsi, siis peab liiklusjärelvalve seda ka kuidagi mõõtma hakkama. Huvitav on muidugi see, et kuidas juht seda mõõtma peaks ning kui distants on ütleme 1,4 meetrit, siis kas järgneb ka trahv? Ilmselt peab siis maantesõidul auto paremale küljele kinnitama 1,5 meetrit pika kaika. Kui jalgrattur jäi püsti, siis on kõik OK, aga kui rattur sai obaduse, siis ilmselt läks natuke nihu.
Viimati muutis AMvA, 08 Aug, 2023 10:36, muudetud 1 kord kokku.
OLAVI
Liige
Postitusi: 2774
Liitunud: 31 Juul, 2014 0:49
Kontakt:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitus Postitas OLAVI »

https://www.err.ee/1609055852/riik-soov ... 0juhtidele.
Kliimaministeerium saatis kooskõlastusringile eelnõu, millega reguleeritakse mootorsõidukite kõnniteel peatumist, kergliikurite kiiruse ja parkimisnõudeid ning ohutu külgvahega seonduvat. Muuhulgas tõuseksid trahvid auto valesti parkinud juhtidele.

Edaspidi ei ole kõnniteel ning jalg- ja jalgrattateel peatumine lubatud, välja arvatud juhul, kui parkimis- või peatumiskohad on liikluskorraldusvahendiga sellekohaselt tähistatud. Seni kehtis põhimõte, et kõnniteel võib kauba laadimiseks peatuda sõidukiga ka juhul, kui selleks ei ole liikluskorralduslikult eeldusi loodud. Vastava liikluskorraldusvahendiga märgistatud kauba laadimise kohad peatumiseks ja parkimiseks saab korraldada kohalik omavalitsus, maa valdaja, ettevõte või näiteks korteriühistu.

Ehk majaomanik võib paigaldada oma maja ette vastava märgi ja saab vajadusel parkida, nii nagu mitmete majade juures juba on tehtud.

Üleskutse FB grupist "Eesti Rattarikkaks!".
Kes soovib Uut Liiklusseadust parandada, siis nüüd on selleks võimalus ja konkreetsed ettepanekud antud teemal on oodatud aadressil: paertel-peeter.pere@riigikogu.ee
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Suletud

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist