47. leht 113-st
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 14 Aug, 2023 10:47
Postitas Kapten Trumm
Kärude all on enamasti mingid Taiwani noname rehvid.
Mina ostsin peetuid ikka tuntud firmasid ja mille rehvisegu ikka näpuvahel plastmassi meenutanud. Sõitsin taolistega ikka palju, võibolla paarsada tuhhi, ei läinud ükski katki.
Küll aga on mul nelja aastaga läinud jõmbuliseks (traadid sees katki) Eestist uuena ostetud Goodyeari "testivõitjad". Neljast rehvist lausa kaks, hakkasid viskama niipalju, et sõita ei kannatanud. Tuli ära visata.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 14 Aug, 2023 10:54
Postitas Lemet
Kärude all on enamasti mingid Taiwani noname rehvid
Nokia vast päris noname pole...aga nimelt see mul paiku tegigi.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 14 Aug, 2023 11:01
Postitas Runkel
Kapten Trumm kirjutas: ↑14 Aug, 2023 9:40
Eriti naljakas on vaadata supermarketi parklas seisvaid X5-sid ja GL mersusid nende lamellidega, valuvelgedelt kooruv lakk lubab oletada, et eelarve lubas osta kalli auto, aga teist rattajooksu talvel soola sees rikkumiseks aga mitte. Tuleb ikka jõukohane auto soetada, mida jõuab ka nõuetekohaselt varustada ja käigus hoida. Mitte et kogu papp läheb X5 peale ära, toiduks jääb tatrapuder ja sõidame siis aastaringselt siledate "lamellidega" ja kolistame sharniire.
See nali on ka mulle silma jäänud - auto on uhke, aga rehvide jaoks raha enam pole jätkunud. Ilmselt loodetakse elektrooniliste sõidukontrollvahenditele - ohtlik!
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 14 Aug, 2023 11:11
Postitas Kriku
Ei tea, arusaam, et linnas ongi normaalne aasta läbi lamellidega sõita, on väga levinud.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 14 Aug, 2023 11:35
Postitas AMvA
Kapten Trumm kirjutas: ↑14 Aug, 2023 9:40
Ega see lamell ka kuival kuumal asfaldil ei pea, äkiliste manöövritega on see suht õnne küsimus, mispidi auto selle manöövri lõpetab. Asfalt on suvel enamasti põrgukuum ja see alla nullkraadi pehme püsiv segu muutub 60 kraadisel asfaldil ikka täitsa libedaks.
Eriti naljakas on vaadata supermarketi parklas seisvaid X5-sid ja GL mersusid nende lamellidega, valuvelgedelt kooruv lakk lubab oletada, et eelarve lubas osta kalli auto, aga teist rattajooksu talvel soola sees rikkumiseks aga mitte. Tuleb ikka jõukohane auto soetada, mida jõuab ka nõuetekohaselt varustada ja käigus hoida. Mitte et kogu papp läheb X5 peale ära, toiduks jääb tatrapuder ja sõidame siis aastaringselt siledate "lamellidega" ja kolistame sharniire.
Ära ikka lauskelbast kah aja. Oma lamellid sõitsid see talv oma viimase talvehooaja, aga kuna mustri sügavust oli kõvasti rohkem, kui keskmisel suverehvil siis otsustasin, et sõidan nad selle suvega lõpuni.
Sisulist sõiduerinevust suverehviga ei ole täheldanud. Ei ole veel kordagi seda muret olnud, et (tsiteerin):
äkiliste manöövritega on see suht õnne küsimus, mispidi auto selle manöövri lõpetab
Nagu ka viidatud artilist näha, siis on ka erinevus pidurdusmaades on marginaalne ja arvestades juhi reaktsiooniaega, siis pigem samasse auku.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 14 Aug, 2023 11:42
Postitas isakene
Lemet kirjutas: ↑14 Aug, 2023 10:54
Nokia vast päris noname pole...aga nimelt see mul paiku tegigi.
Tuttav rehvitöökoja omanik tegi mõni aasta tagasi eksperimendi - lubas 50% allahindlust uuest rehvijooksust kodanikule, kes tuleb rehvivahetusse normaalse lõpuni kulunud Nokia rehvijooksuga. S.t. kõigil neljal rehvil sama muster ja väljalaske aeg.
Mitte ühtki ei tulnud.
Oma kogemus on sama - väga hästi haakuv rehv, aga üle poole kulununa läheb banaaniks ära...
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 14 Aug, 2023 12:06
Postitas isakene
Kapten Trumm kirjutas: ↑14 Aug, 2023 9:46
Ma kuskil eespool ka kirjutasin, et kui vähegi läbisõitu on, siis talverehvi tekitatav lisakütusekulu suurema veeretakistuse arvelt (+1 liiter 100 km peale) nullib efektiivselt ära selle lamellide aastaringsusest saadava säästu.
Mögga.
Viimase kahe aasta jooksul isiklikult kontrollitud oma seenepressi ehk diiselcolti all. Silmaga tuvastatavat erinevust pole, nii suvekatega kui lamellidega keskmine kulu 5,2 (+-0,2) /100
Haakuvuse erinevus tuleb võibolla ainult väga ekstreemses olukorras välja. Pole õnnestunud sellist olukorda veel tekitada.
Jaanipäeva paiku käisin Saksamaal. Linna vahel täiesti tavaline pilt, et autodel kulunumapoolsed talvekad all. Samamoodi ka vägagi nooblitel masinatel...
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 14 Aug, 2023 12:19
Postitas Peeter
isakene kirjutas: ↑14 Aug, 2023 12:06
Jaanipäeva paiku käisin Saksamaal. Linna vahel täiesti tavaline pilt, et autodel kulunumapoolsed
talvekad all. Samamoodi ka vägagi nooblitel masinatel...
Need üldjuhul ei ole talvekad selles meie talve mõistes, vaid meie mõistes "sügisekad". Need meie talve ei kannata. Muster ei tähenda veel talvekat! Saksast tulnud kena viisaka "mud-"mustriga aga mitte just päris "margirehviga" ei kannata tavaliselt meie talves midagi teha. Eriti, kui sa tead võrrelda kuidas õige rehv käituma peaks ja kuidas sellised "eurotalvekad" käituvad.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 14 Aug, 2023 12:28
Postitas isakene
Peeter kirjutas: ↑14 Aug, 2023 12:19
Need üldjuhul ei ole talvekad selles meie talve mõistes, vaid meie mõistes "sügisekad". Need meie talve ei kannata. Muster ei tähenda veel talvekat! Saksast tulnud kena viisaka "mud-"mustriga aga mitte just päris "margirehviga" ei kannata tavaliselt meie talves midagi teha. Eriti, kui sa tead võrrelda kuidas õige rehv käituma peaks ja kuidas sellised "eurotalvekad" käituvad.
Vastab üldiselt tõele, ma lihtsalt ei hakanud lahti kirjutama.
Aga kogenud silm ütleb ära et kumb on wannabe ja kumb on päris talvekas. Ütleme nii, et mõlemat leidus.

Saksamaal on ikkagi meie mõistes päris talve ka paar- kolm kuud ning erinevalt meist on väga palju piirkondi, kus horisontaalset pinda otsi tikutulega. Hea rehv on seal elutähtis ning naaste nad vaesekesed ju kasutada ei tohi.

Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 14 Aug, 2023 12:59
Postitas Lemet
Oma kogemus on sama - väga hästi haakuv rehv, aga üle poole kulununa läheb banaaniks ära...
Nagu kirja sai- praktiliselt kulumata olid need rehvid. Tuttaval garaažinurgast leituna olid seni kasutamata seisnud, kuna tal neid millegipärast vaid kaks oli.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 14 Aug, 2023 13:40
Postitas OLAVI
isakene kirjutas: ↑14 Aug, 2023 12:28
... on ikkagi meie mõistes päris talve ka paar- kolm kuud ning erinevalt meist on väga palju piirkondi, kus
horisontaalset pinda otsi tikutulega. Hea rehv on seal elutähtis ning naaste nad vaesekesed ju kasutada ei tohi.
Vahemere äärsetes mägistes piirkondades on tekkinud meie mail veel väga võõras probleem, kus tavaautodest raskemad elektriautod ei suuda maaalustest parklatest, halva ilmaga (vihm, lumi) välja sõita, sest rehvil pole vajalikku haakumist märja kaldtee sileda pinnaga.
Nii et autoomanikud ei saa kasutada oma isiklikku parkimiskohta maja all vaid peavad halva ilma puhul parkima autosid tänaval.
Kuigi lõuna pool ei ole -25C külmi, siis on ka seal elav arutelu talverehvide omaduste üle.
Meil ei ole senimaani busside ja veoautode talverehvi nõuet aga lõunapool mägedes olen ise reisinud naelrehvidega liinibussiga.
Erinevates piirkondades on erinevad nõuded rehvidele ja meil pole suurt mitte midagi teha Soome puhtal talveteel -25C testitud rehvimustriga, kui meie linnades on sõita vaja tegelikult -3C 5cm paksuses lumepudrus.
Tänapäeva heaoluühiskonna ajal ei ole praktiliselt enam üldse näha rehviteste, kus oleks testitud rehvi kiirendusvõimet 10cm paksuses vedela lumelopakihiga testrajal, sest arvatakse et selliseid avalikult kasutatavaid teid ei ole enam.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 14 Aug, 2023 13:46
Postitas Smith
sest arvatakse et selliseid avalikult kasutatavaid teid ei ole enam.
Kes nii on arvanud? Paluks viidet.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 14 Aug, 2023 15:08
Postitas Kapten Trumm
Lemet kirjutas: ↑14 Aug, 2023 10:54
Kärude all on enamasti mingid Taiwani noname rehvid
Nokia vast päris noname pole...aga nimelt see mul paiku tegigi.
Nokia rehve ei tee, rehve teeb
Nokian
Äkki selleks oligi konks?
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 14 Aug, 2023 15:15
Postitas Kapten Trumm
Runkel kirjutas: ↑14 Aug, 2023 11:01
Kapten Trumm kirjutas: ↑14 Aug, 2023 9:40
Eriti naljakas on vaadata supermarketi parklas seisvaid X5-sid ja GL mersusid nende lamellidega, valuvelgedelt kooruv lakk lubab oletada, et eelarve lubas osta kalli auto, aga teist rattajooksu talvel soola sees rikkumiseks aga mitte. Tuleb ikka jõukohane auto soetada, mida jõuab ka nõuetekohaselt varustada ja käigus hoida. Mitte et kogu papp läheb X5 peale ära, toiduks jääb tatrapuder ja sõidame siis aastaringselt siledate "lamellidega" ja kolistame sharniire.
See nali on ka mulle silma jäänud - auto on uhke, aga rehvide jaoks raha enam pole jätkunud. Ilmselt loodetakse elektrooniliste sõidukontrollvahenditele - ohtlik!
Õnneks keelati mõni aeg tagasi need M+S tähistusega suverehvid talvel ära, peavad olema selle põhjamaa tähisega ikka. Respektaabel tootja seda suverehvile trükkima kindlasti ei hakka, hiinlased võivad kõike teha. Meil majas sõitis üks tibin Honda CRV-ga sedasi, samad Goodyeari suverehvid all, mis minu autol suviti on, seal on tõesti M+S tähis peal. Ainult need ongi suverehvid (GY Efficient Grip SUV), seal pole isegi erilist põikimustrit ja nagu minu kogemus näitab, pole seal haakumist isegi märjal liivasel kaldapealsel suvel, rääkimata jääst ja lumest.
Nüüd peaks kuidagi lahti saama ka neist "aastaringsetest", oht on väiksem, aga siiski olemas.
Re: Liikluse planeerimisest
Postitatud: 14 Aug, 2023 15:16
Postitas Kapten Trumm
Lemet kirjutas: ↑14 Aug, 2023 12:59
Oma kogemus on sama - väga hästi haakuv rehv, aga üle poole kulununa läheb banaaniks ära...
Nagu kirja sai- praktiliselt kulumata olid need rehvid. Tuttaval garaažinurgast leituna olid seni kasutamata seisnud, kuna tal neid millegipärast vaid kaks oli.
Kas sa koormusindeksit ka vaatasid? Igasugu "cargo" rehvid on tavaliselt paar raksu kõrgema koormusindeksiga ka.