468. leht 666-st

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 21 Sept, 2024 20:16
Postitas maksipoiss
Doblo on täiesti olematu heliisolatsiooniga auto, talverehvidega sõites seda mida raadio räägib lihtsalt ei kuulnudki :)

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 22 Sept, 2024 21:08
Postitas kaupo51
Kirs kirjutas: 21 Sept, 2024 8:15 Eespool oli jutt mootoritest, kus mootoririhm õli sees. Ja just jäi see teema ette: https://www.auto24.ee/foorum/t174360
18.septembri Autolehes Kaido Soorsk kirjutab sellest "märjast" hammasrihmast ja probleemidest mis sellega kaasnevad. Automarki ta otseselt ei maini, aga mulle tundus, et tegu oli Fordiga. Ma kogu juttu ümber ei kirjuta. Lõpuks soovitab ajakirjanik õli vahetada 7 500-10 000 km takka ja igal teisel hooldusel karteripõhja ja õlivõtturit puhastada. Lihtsam on vist eemale hoida sellistest autodest tõesti.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 23 Sept, 2024 9:01
Postitas Kapten Trumm
maksipoiss kirjutas: 21 Sept, 2024 20:16 Doblo on täiesti olematu heliisolatsiooniga auto, talverehvidega sõites seda mida raadio räägib lihtsalt ei kuulnudki :)
Ma ei tea, mis mudelist ja versioonist sa täpselt räägid, aga kuni 2018/19 toodetud istmetega, Combi versioonid on umbes sama vaiksed/häälekad kui meil väga popid aasia päritolu odavad "linnamaasturid". Olen taolistega sõitnud umbes 240 tuhat, talvel ainult naeltega ja kabiinis maanteekiirustel saab ka häält tõstmata juttu ajada.

Loomulikult pole tegemist premium autoga, kuid odava väikeautoga konkureerib küll.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 23 Sept, 2024 9:04
Postitas Kapten Trumm
kaupo51 kirjutas: 22 Sept, 2024 21:08
Kirs kirjutas: 21 Sept, 2024 8:15 Eespool oli jutt mootoritest, kus mootoririhm õli sees. Ja just jäi see teema ette: https://www.auto24.ee/foorum/t174360
18.septembri Autolehes Kaido Soorsk kirjutab sellest "märjast" hammasrihmast ja probleemidest mis sellega kaasnevad. Automarki ta otseselt ei maini, aga mulle tundus, et tegu oli Fordiga. Ma kogu juttu ümber ei kirjuta. Lõpuks soovitab ajakirjanik õli vahetada 7 500-10 000 km takka ja igal teisel hooldusel karteripõhja ja õlivõtturit puhastada. Lihtsam on vist eemale hoida sellistest autodest tõesti.
Probleem näib olevat
1. autosid ei katsetata piisavalt - hammasrihmast eralduv kummisaast ei ole ühelegi näppu mustaks teinud inimesele üllatuslik ja/või
2. sellist saasta tehaksegi meelega, et inimene võimalikult ruttu samasuguse uue saasta liisiks, autotootja ja Wall Street teenib paremini.

Seejuures need õlised rihmad ei läbi ka lubatud läbisõite, vaid purunevad enne - ehk nt Fordil soovitatakse seda 100-120 tuhande pealt vahetada, ehk vahetusintervalli eelist tavalise hammasrihmaga polegi. Kas originaalvälp seal lausa 240 tuhat polnud.

Karteripõhja puhastamine - et mitte kõikidel autodel ei eraldu see suurema lammutamiseta, näiteks esisilla tala mahavõtmiseta. Lihtsalt õlivõtja on nii sügaval, et karteripõhi ei tule piisavalt allapoole, enne jääb mingi tala talle ette.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 23 Sept, 2024 9:06
Postitas Kapten Trumm
Palusin mitte sogama hakata suuremate kaubikute teemal.
Jutt oli ja on sõiduautopõhiste väikekaubikute omadustest.
Fiat Doblo diisel on 1.5, kas sellele ka seda 1,2 "Puretechi" pannakse, ei uurinud.
Need kaks mootorit ongi Stellantise mootorivalik, mingid korporatiivametnikud otsustasid, mis meiesugusele maltsale parim on. Sellist suhtumist saab muuda vaid rahakotiga hääletades.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 23 Sept, 2024 9:13
Postitas AMvA
Kapten Trumm kirjutas: 23 Sept, 2024 9:01
maksipoiss kirjutas: 21 Sept, 2024 20:16 Doblo on täiesti olematu heliisolatsiooniga auto, talverehvidega sõites seda mida raadio räägib lihtsalt ei kuulnudki :)
Ma ei tea, mis mudelist ja versioonist sa täpselt räägid, aga kuni 2018/19 toodetud istmetega, Combi versioonid on umbes sama vaiksed/häälekad kui meil väga popid aasia päritolu odavad "linnamaasturid". Olen taolistega sõitnud umbes 240 tuhat, talvel ainult naeltega ja kabiinis maanteekiirustel saab ka häält tõstmata juttu ajada.

Loomulikult pole tegemist premium autoga, kuid odava väikeautoga konkureerib küll.
Millise meil popi "linnamaasturiga" sa hiljuti oled sõitnud pikemalt ja siis kui pikalt?

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 23 Sept, 2024 9:37
Postitas Kapten Trumm
Ei anna ikka asi rahu? Katsu olla.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 23 Sept, 2024 9:39
Postitas Kapten Trumm
kaupo51 kirjutas: 22 Sept, 2024 21:08
Kirs kirjutas: 21 Sept, 2024 8:15 Eespool oli jutt mootoritest, kus mootoririhm õli sees. Ja just jäi see teema ette: https://www.auto24.ee/foorum/t174360
18.septembri Autolehes Kaido Soorsk kirjutab sellest "märjast" hammasrihmast ja probleemidest mis sellega kaasnevad. Automarki ta otseselt ei maini, aga mulle tundus, et tegu oli Fordiga. Ma kogu juttu ümber ei kirjuta. Lõpuks soovitab ajakirjanik õli vahetada 7 500-10 000 km takka ja igal teisel hooldusel karteripõhja ja õlivõtturit puhastada. Lihtsam on vist eemale hoida sellistest autodest tõesti.
On kahtlus, et Kaido Soorsk käib ka siin lugemas, kui siin oled, tervitused!
Samad soovitused olid ka nendel Ukraina mootorimeestel.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 23 Sept, 2024 10:28
Postitas Peeter
Kapten Trumm kirjutas: 23 Sept, 2024 9:39

On kahtlus, et Kaido Soorsk käib ka siin lugemas, kui siin oled, tervitused!
Samad soovitused olid ka nendel Ukraina mootorimeestel.
Kui ma ÕT-alaseid selgitavaid postitusi tegin, ega siis mul oli kah aegajalt kahtlusi, et igatsugu kirjatsurad ja muidu-targad käisid asju lugemas. Kustkohast need "targad"-ki muidu teadmisi saavad. Ega kuskil ajalehes või ajakirjas tarkuste avaldamiseks tuleb neid ju kuskilt enne ise läbi lugeda ja töötada. Ja mida rohkem loed (ja veel erinevaist vaatenurkadest), seda adekvaatsem pilt ka tekib. Nii tekkivadki baasteadmised ja kui veel ka olulise info selekteerimisoskus areneb, siis juba päris hea. Ja kui veel teooriat ja praktikat saab koos kasutada, siis võib juba päris üke-broo material ju välja tulla!

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 23 Sept, 2024 10:33
Postitas OLAVI
Kapten Trumm kirjutas: 23 Sept, 2024 9:04
kaupo51 kirjutas: 22 Sept, 2024 21:08
Kirs kirjutas: 21 Sept, 2024 8:15 Eespool oli jutt mootoritest, kus mootoririhm õli sees. Ja just jäi see teema ette: https://www.auto24.ee/foorum/t174360
18.septembri Autolehes Kaido Soorsk kirjutab sellest "märjast" hammasrihmast ja probleemidest mis sellega kaasnevad. Automarki ta otseselt ei maini, aga mulle tundus, et tegu oli Fordiga. Ma kogu juttu ümber ei kirjuta. Lõpuks soovitab ajakirjanik õli vahetada 7 500-10 000 km takka ja igal teisel hooldusel karteripõhja ja õlivõtturit puhastada. Lihtsam on vist eemale hoida sellistest autodest tõesti.
Probleem näib olevat
1. autosid ei katsetata piisavalt - hammasrihmast eralduv kummisaast ei ole ühelegi näppu mustaks teinud inimesele üllatuslik ja/või
2. sellist saasta tehaksegi meelega, et inimene võimalikult ruttu samasuguse uue saasta liisiks, autotootja ja Wall Street teenib paremini.

Seejuures need õlised rihmad ei läbi ka lubatud läbisõite, vaid purunevad enne - ehk nt Fordil soovitatakse seda 100-120 tuhande pealt vahetada, ehk vahetusintervalli eelist tavalise hammasrihmaga polegi. Kas originaalvälp seal lausa 240 tuhat polnud.

Karteripõhja puhastamine - et mitte kõikidel autodel ei eraldu see suurema lammutamiseta, näiteks esisilla tala mahavõtmiseta. Lihtsalt õlivõtja on nii sügaval, et karteripõhi ei tule piisavalt allapoole, enne jääb mingi tala talle ette.
"Märja rihma" teema kohane värskem video, kus on ilusti näha ka mis mootorite sees toimub ja lõpuks tõdetakse paljudele juba ammu teada olevat fakti, et: "tehnika areng on suunatud investorite kasumite suurendamisse, mitte seadmete pikaealisusesse".
https://www.youtube.com/watch?v=0SASSFj ... ng4answers

Ka e-autodel on sama tendents, et sõidavad täpselt nii palju kui vaja ja nende elukaare saab veelgi hõlpsamalt (kohustusliku) tehnoloogia abil "õigel ajal" lõpetada.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 23 Sept, 2024 10:40
Postitas Lemet
Millise meil popi "linnamaasturiga" sa hiljuti oled sõitnud pikemalt ja siis kui pikalt?
Peugeot Partner ja KIA Sportage on täiesti võrreldava müraga. Mõlemas kannatab 100 km/h juures häält tõstmata vestelda ja raadiot kuulata. Mõlemaga läidud sel suvel Poola ja tagasi.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 23 Sept, 2024 10:54
Postitas OLAVI
Kapten Trumm kirjutas: 19 Sept, 2024 13:36 Üks vihje, kes otsib kaubikut või istmetega kaubikut - et Volkswagen pakub täna neid 2.0TDI mootoriga, mis on ainus normaalsuurusega mootor, mis on turule jäänud. Isegi laisas, 75 kW tuunes, millega võib see mootor kaua sõita. ...
Jah see Caddy 75kW mootor suudab madalate pööretega (1000rpm) paremat veojõudu ja istmed on mugavamad kui Peso/Toyo.
Aga 2024 aasta 45 000km läbisõiduga Caddy kere nagiseb/koliseb Peterburi tee jõnksudel hullemini kui 2019 aasta 60 000km läbisõiduga Pesol.
Caddy kabiin (panipaigad, juhtimisorganid) on ka ebamugavamad.
Ehk valik saab keeruline olema.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 23 Sept, 2024 12:27
Postitas AMvA
OLAVI kirjutas: 23 Sept, 2024 10:33
Kapten Trumm kirjutas: 23 Sept, 2024 9:04
kaupo51 kirjutas: 22 Sept, 2024 21:08

18.septembri Autolehes Kaido Soorsk kirjutab sellest "märjast" hammasrihmast ja probleemidest mis sellega kaasnevad. Automarki ta otseselt ei maini, aga mulle tundus, et tegu oli Fordiga. Ma kogu juttu ümber ei kirjuta. Lõpuks soovitab ajakirjanik õli vahetada 7 500-10 000 km takka ja igal teisel hooldusel karteripõhja ja õlivõtturit puhastada. Lihtsam on vist eemale hoida sellistest autodest tõesti.
Probleem näib olevat
1. autosid ei katsetata piisavalt - hammasrihmast eralduv kummisaast ei ole ühelegi näppu mustaks teinud inimesele üllatuslik ja/või
2. sellist saasta tehaksegi meelega, et inimene võimalikult ruttu samasuguse uue saasta liisiks, autotootja ja Wall Street teenib paremini.

Seejuures need õlised rihmad ei läbi ka lubatud läbisõite, vaid purunevad enne - ehk nt Fordil soovitatakse seda 100-120 tuhande pealt vahetada, ehk vahetusintervalli eelist tavalise hammasrihmaga polegi. Kas originaalvälp seal lausa 240 tuhat polnud.

Karteripõhja puhastamine - et mitte kõikidel autodel ei eraldu see suurema lammutamiseta, näiteks esisilla tala mahavõtmiseta. Lihtsalt õlivõtja on nii sügaval, et karteripõhi ei tule piisavalt allapoole, enne jääb mingi tala talle ette.
"Märja rihma" teema kohane värskem video, kus on ilusti näha ka mis mootorite sees toimub ja lõpuks tõdetakse paljudele juba ammu teada olevat fakti, et: "tehnika areng on suunatud investorite kasumite suurendamisse, mitte seadmete pikaealisusesse".
https://www.youtube.com/watch?v=0SASSFj ... ng4answers

Ka e-autodel on sama tendents, et sõidavad täpselt nii palju kui vaja ja nende elukaare saab veelgi hõlpsamalt (kohustusliku) tehnoloogia abil "õigel ajal" lõpetada.
Juba varem postitatud video

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 23 Sept, 2024 12:30
Postitas AMvA
OLAVI kirjutas: 23 Sept, 2024 10:33
Ka e-autodel on sama tendents, et sõidavad täpselt nii palju kui vaja ja nende elukaare saab veelgi hõlpsamalt (kohustusliku) tehnoloogia abil "õigel ajal" lõpetada.
Kas sellele väitele on ka mingit praktlist kinnitust?

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 23 Sept, 2024 12:33
Postitas Peeter
AMvA kirjutas: 23 Sept, 2024 12:30
OLAVI kirjutas: 23 Sept, 2024 10:33
Ka e-autodel on sama tendents, et sõidavad täpselt nii palju kui vaja ja nende elukaare saab veelgi hõlpsamalt (kohustusliku) tehnoloogia abil "õigel ajal" lõpetada.
Kas sellele väitele on ka mingit praktlist kinnitust?
Kas keegi kahtleb selles tehnilises võimekuses?