48. leht 113-st

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 16 Aug, 2023 7:25
Postitas Väino
Hiljuti oli siin juttu jalgratturiga pooleteisemeetrise külgvahe hoidmisest. Nende vastu, kes peegliga lenksuotsa sihivad on see väga vajalik nõue, aga eile nägin, kuidas "lateksis" jalgrattur väntas maanteel, mille sõiduread on postidega eraldatud. Samas kõrval aga suht tühi kergliiklustee :evil: Kui see 1,5 m nõue ametlikuks tehakse ja auto ratturist mööda ei mahu, kas siis peabki hakkama ratturi tempos sõitma või keelatakse sellistes kohtades jalgrattaliiklus?

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 16 Aug, 2023 8:35
Postitas AMvA
Väino kirjutas: 16 Aug, 2023 7:25 Hiljuti oli siin juttu jalgratturiga pooleteisemeetrise külgvahe hoidmisest. Nende vastu, kes peegliga lenksuotsa sihivad on see väga vajalik nõue, aga eile nägin, kuidas "lateksis" jalgrattur väntas maanteel, mille sõiduread on postidega eraldatud. Samas kõrval aga suht tühi kergliiklustee :evil: Kui see 1,5 m nõue ametlikuks tehakse ja auto ratturist mööda ei mahu, kas siis peabki hakkama ratturi tempos sõitma või keelatakse sellistes kohtades jalgrattaliiklus?
normaalsetes riikides ilmselt. kui ei suudeta ratturite ohutust tagada, keelataks ratturite sõit. Meie riigi kohta ei tea,

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 16 Aug, 2023 9:28
Postitas Kilo Tango
AMvA kirjutas: 16 Aug, 2023 8:35 ...

normaalsetes riikides ilmselt. kui ei suudeta ratturite ohutust tagada, keelataks ratturite sõit. Meie riigi kohta ei tea,
Täiesti absurdne väide. Holland näiteks on läbinisti normaalne riik. Pigem kiusatakse seal autojuhte.

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 16 Aug, 2023 9:39
Postitas AMvA
Kilo Tango kirjutas: 16 Aug, 2023 9:28
AMvA kirjutas: 16 Aug, 2023 8:35 ...

normaalsetes riikides ilmselt. kui ei suudeta ratturite ohutust tagada, keelataks ratturite sõit. Meie riigi kohta ei tea,
Täiesti absurdne väide. Holland näiteks on läbinisti normaalne riik. Pigem kiusatakse seal autojuhte.
Maanteedel?

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 16 Aug, 2023 10:21
Postitas Peeter
AMvA kirjutas: 16 Aug, 2023 9:39
Kilo Tango kirjutas: 16 Aug, 2023 9:28
AMvA kirjutas: 16 Aug, 2023 8:35 ...

normaalsetes riikides ilmselt. kui ei suudeta ratturite ohutust tagada, keelataks ratturite sõit. Meie riigi kohta ei tea,
Täiesti absurdne väide. Holland näiteks on läbinisti normaalne riik. Pigem kiusatakse seal autojuhte.
Maanteedel?
Sõltub millise taseme maanteel, nt asfaltkate ei ole seal mingi näitaja, isegi põlluvahe-teed on ordnung-kvaliteediga-asfaldi all. Ja kahe valge sildiga küla vaheline mõnesaja meetri pikkune jupp võib olla kah juba meie jaoks tasemel maantee, millel on isegi kergliiklusteel omad ringteed :shock: . Aga nende liiklemistrajektoorid ja kaootilisus pani linnas küll vanduma teinekord. Lihtsalt näiteks sõidab(vad) diagonaalis üle tänava jne. Mäletan, et näiteks mingi vanamees sõitis no nii 10-15 kraadise nurga all pikalt risti üle tänava. Sirge jala ja püstise seljaga ühelt poolt kõnni-ratta teelt teisele poole. Sõidab see, kellel õigus. Mina olin vagusi.

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 16 Aug, 2023 10:31
Postitas Smith
Väino kirjutas: 16 Aug, 2023 7:25 Hiljuti oli siin juttu jalgratturiga pooleteisemeetrise külgvahe hoidmisest. Nende vastu, kes peegliga lenksuotsa sihivad on see väga vajalik nõue, aga eile nägin, kuidas "lateksis" jalgrattur väntas maanteel, mille sõiduread on postidega eraldatud. Samas kõrval aga suht tühi kergliiklustee :evil: Kui see 1,5 m nõue ametlikuks tehakse ja auto ratturist mööda ei mahu, kas siis peabki hakkama ratturi tempos sõitma või keelatakse sellistes kohtades jalgrattaliiklus?
Nii jalgratturi, mootorratturi kui autojuhina pooldaksin nõuet, et jalgrattur peab maanteel sõites kergliiklustee olemasolul kasutama viimast.
Midagi analoogset nagu on kõnnitee kasutamisega asulasisesel teel(sõiduteed peab kasutama teatud tingimustel). Seda nii liikluse sujuvuse kui kõigi osapoolte ohutuse tagamiseks. Sirk juba näiteks rääkis, et selle 1,5 meetrise nõudega tuleb ilmselt hakata andma autojuhile õiguseid juurde, ületada jalgratturist möödumisel pidevjoont jne. Ju sellel põhjusel, et lihtsalt ei mahu.

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 16 Aug, 2023 10:32
Postitas AMvA
Peeter kirjutas: 16 Aug, 2023 10:21
AMvA kirjutas: 16 Aug, 2023 9:39
Kilo Tango kirjutas: 16 Aug, 2023 9:28

Täiesti absurdne väide. Holland näiteks on läbinisti normaalne riik. Pigem kiusatakse seal autojuhte.
Maanteedel?
Sõltub millise taseme maanteel, nt asfaltkate ei ole seal mingi näitaja, isegi põlluvahe-teed on ordnung-kvaliteediga-asfaldi all. Ja kahe valge sildiga küla vaheline mõnesaja meetri pikkune jupp võib olla kah juba meie jaoks tasemel maantee, millel on isegi kergliiklusteel omad ringteed :shock: . Aga nende liiklemistrajektoorid ja kaootilisus pani linnas küll vanduma teinekord. Lihtsalt näiteks sõidab(vad) diagonaalis üle tänava jne. Mäletan, et näiteks mingi vanamees sõitis no nii 10-15 kraadise nurga all pikalt risti üle tänava. Sirge jala ja püstise seljaga ühelt poolt kõnni-ratta teelt teisele poole. Sõidab see, kellel õigus. Mina olin vagusi.
Palun õpi vahet tegema maanteel ja kohalikul teel. Kas on asfaltkate või mitte ei mängi rolli (Euroopas enam kruusateid ei leia)

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 16 Aug, 2023 11:27
Postitas Peeter
AMvA kirjutas: 16 Aug, 2023 10:32
Peeter kirjutas: 16 Aug, 2023 10:21
AMvA kirjutas: 16 Aug, 2023 9:39

Maanteedel?
Sõltub millise taseme maanteel, nt asfaltkate ei ole seal mingi näitaja, isegi põlluvahe-teed on ordnung-kvaliteediga-asfaldi all. Ja kahe valge sildiga küla vaheline mõnesaja meetri pikkune jupp võib olla kah juba meie jaoks tasemel maantee, millel on isegi kergliiklusteel omad ringteed :shock: . Aga nende liiklemistrajektoorid ja kaootilisus pani linnas küll vanduma teinekord. Lihtsalt näiteks sõidab(vad) diagonaalis üle tänava jne. Mäletan, et näiteks mingi vanamees sõitis no nii 10-15 kraadise nurga all pikalt risti üle tänava. Sirge jala ja püstise seljaga ühelt poolt kõnni-ratta teelt teisele poole. Sõidab see, kellel õigus. Mina olin vagusi.
Palun õpi vahet tegema maanteel ja kohalikul teel. Kas on asfaltkate või mitte ei mängi rolli (Euroopas enam kruusateid ei leia)
Kirja järgi on see N8 maantee ja antud koht on isegi ilma valge sildita. https://en.wikipedia.org/wiki/N8_road_(Belgium)
https://www.google.com/maps/@50.8153216 ... ?entry=ttu selliseid (nii asustatud) maanteid on seal kümneid kui mitte sadu kilomeetreid. See on lihtsalt tüüpnäiteks. Ja terve selline (maan)tee on pidevalt maju täis ja kaugelt mitte igalpool pole isegi veel valget silti. Ja sellises tiba suuremas majadegrupis ja kui veel ka mingi ristmik peaks selles asundes olema, siis pead ikka väga ettevaatlik olema.
Lihtsalt teadmiseks või teadmiste värskendamiseks puusalt andmeid: Eesti 45t ruutkilomeetrit ja 1,3 miljonit inimest, 30 inimest ruutkilomeetrile; Belgia 30t ruutkilomeetrit ja 11,5 miljonit inimest , 375 inimest ruutkilomeetrile; Holland 41truutkm, 17,6 miljonit inimest ja ca 400 inimest ruutkilomeetril (kui ainult maismaad võtta, siis isegi 480). Maantee jääb maanteeks.

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 16 Aug, 2023 13:35
Postitas Lemet
Euroopas enam kruusateid ei leia)
Ja veel kuidas leiab...Prantsusmaa, Hispaania, Portugal, Iraalia, Malta, Poola...kaks võimalust- kas on need riigid Euroopast välja arvatud või pole lugupeetavsl Euroopa teedest suurt aimu.

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 17 Aug, 2023 10:30
Postitas diesel
siin oli autoteema, kus spetsialistid said targutada.
miks see ei sobinud ja "targa" jutuga oli vaja järgmisse teemasse kolida?

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 17 Aug, 2023 11:17
Postitas ElrikThunderson
diesel kirjutas: 17 Aug, 2023 10:30 siin oli autoteema, kus spetsialistid said targutada.
miks see ei sobinud ja "targa" jutuga oli vaja järgmisse teemasse kolida?
Tõepoolest, praegu veel korjasin paar lehekülge autojuttu autoteemasse kokku. Järgmine kord läheb kõik teemast mööda jutt aga väetiseks uutele ja loodetavasti parematele postitustele.

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 17 Aug, 2023 11:43
Postitas Kriku
Ma pole kindel, kas kumbki neist teemadest peaks siin foorumis olema. Kui hakkab väga moderaatorite aega nõudma, siis pigem paneksin mõlemad kinni :|

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 17 Aug, 2023 12:13
Postitas diesel
vabandust. ot jätkub.
autoteema on hea, kuna enamus arvavad, et nad on pädevad ja saab seal teemas siis üksteisele ära panna.
muudes teemades on pädevaid vähem ja ära panemised seega hajuvad eri teemade vahele.

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 17 Aug, 2023 12:58
Postitas AMvA
Kriku kirjutas: 17 Aug, 2023 11:43 Ma pole kindel, kas kumbki neist teemadest peaks siin foorumis olema. Kui hakkab väga moderaatorite aega nõudma, siis pigem paneksin mõlemad kinni :|
Ära seda küll tee, vahest veidi tõsisemate teemade vahele hea auru välja lasta

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 17 Aug, 2023 14:30
Postitas Walter2
Ma pole kindel, kas kumbki neist teemadest peaks siin foorumis olema. Kui hakkab väga moderaatorite aega nõudma, siis pigem paneksin mõlemad kinni :|
Just. Ning kõrvalteemas eametsluse, solvuvate naiste ning mtüde rahastamise üle lehekülgede kaupa jauramine on tõsine milneti teema. Edu sellega!
Pilt