479. leht 666-st
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 01 Okt, 2024 12:52
Postitas TTT
Osa aega juba juhitakse paljudel autodel pardaarvuti poolt generaatori koormust
OLAVI, palun jäta see poetagune jutt ja muu soga ka. Ikka juht lülitab asju sisse-välja, ja sisselülitatud asjad on generaatori koormus. Kui juht lisab süsteemile koormust, siis ei ole vahet kas ergutusvoolu muudab tablett või pardaarvuti. Nende ülesanne on hoida süsteemis õiget pinget.
Ma küsisin, et oled sa näinud vilkuvate tuledega sõidukit, kõik tuled pole veel leedid, hõõgpirnid vilguvad siis ju kenasti kui neile 16pool volti peale anda. Kui sina pole näind, siis keegi ometi on ju näind.
Ma pole autospets, aga ühel teisel alal olen.
Äkki OLAVI paneb tavalised autod ja hübriidid ühte patta?
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 01 Okt, 2024 12:55
Postitas OLAVI
Kapten Trumm kirjutas: ↑01 Okt, 2024 12:36
...
Antud autodel on peal 80A genekad.
Taevas appi, mis elektritarbimist saab olla kahekohalises kaubikus? ...
See nüüd puudutab juba auto elektritarvitite võimsuse arutelu.
Iga silindri eelsüüteküünal ca 20A,
Tuled min 15A,
Salongivent 10A,
Istmesoojendused 20A,
Peeglisoojendused 15A
Kliimaseadme siduri elektrimagnet 5A,
Elektriline roolivõim, rooli pööramisel 35A,
Elektriline pidurivõim, jalg pedaalil 35A,
Lisaks "palju voolu" välja andnud hea tavaline aku on võimeline kohe peale käivitamist võtma sisse 50A voolu. (Optima geelakud võtavad üle 100A sisse.)
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 01 Okt, 2024 13:00
Postitas TTT
OLAVI kirjutas: ↑01 Okt, 2024 12:55
Kapten Trumm kirjutas: ↑01 Okt, 2024 12:36
...
Antud autodel on peal 80A genekad.
Taevas appi, mis elektritarbimist saab olla kahekohalises kaubikus? ...
See nüüd puudutab juba auto elektritarvitite võimsuse arutelu.
Iga silindri eelsüüteküünal ca 20A,
Tuled min 15A,
Salongivent 10A,
Istmesoojendused 20A,
Peeglisoojendused 15A
Kliimaseadme siduri elektrimagnet 5A,
Elektriline roolivõim, rooli pööramisel 35A,
Elektriline pidurivõim, jalg pedaalil 35A,
Lisaks "palju voolu" välja andnud hea tavaline aku on võimeline kohe peale käivitamist võtma sisse 50A voolu. (Optima geelakud võtavad üle 100A sisse.)
Päris pöörane ju...salongivent 10A....10x13=130W
Tavaline pooltule pirn oli vist 60W...60/13= 4,6A
Sa vist kirjutasid siia kaitsmete suurused?
Lisaks "palju voolu" välja andnud hea tavaline aku on võimeline kohe peale käivitamist võtma sisse 50A voolu. (Optima geelakud võtavad üle 100A sisse.)
See on puhas võhiku jutt...palun seleta nüüd asjatundja keeles mida see jutt tähendab
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 01 Okt, 2024 13:01
Postitas AMvA
Kapten Trumm kirjutas: ↑01 Okt, 2024 12:38
AMvA kirjutas: ↑01 Okt, 2024 9:18
Mul on Volvol (XC70 P3) juba 280 000 km ees, originaalgenekas, probleeme ei ole.
Huvitav, kas seal juhitakse ergutusvoolu (ja sellega geneka pinget) juba läbi mootori aju või on seal veel eraldi pingeregulaator?
P2-l on eraldi tablett, kuid geneka rihmarattas on vabajooksusidur.
Peaks läbi aju juhitama
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 01 Okt, 2024 13:09
Postitas OLAVI
TTT kirjutas: ↑01 Okt, 2024 12:52
Osa aega juba juhitakse paljudel autodel pardaarvuti poolt generaatori koormust
OLAVI, palun jäta see poetagune jutt ja muu soga ka. ....
Mina olen siin samas teemas toonud välja oma autotehnika eriala kutsetunnistuse numbri, mida iga huviline sai kontrollida ja mitukümmend aastat on liikurvahendite elektritööd mulle "singi leivale" toonud.
Aga milline on Teie taust, et info jagamist järjekindlalt sogaks kuulutate?
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 01 Okt, 2024 13:16
Postitas TTT
autotehnika eriala kutsetunnistus
Ma ei tahagi halvustada sinu autode tundmist,
aga elektriteemal pead end kõvasti kosutama.
Minule toob diplom toidu lauale.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 01 Okt, 2024 13:18
Postitas OLAVI
TTT kirjutas: ↑01 Okt, 2024 13:00
OLAVI kirjutas: ↑01 Okt, 2024 12:55
Lisaks "palju voolu" välja andnud hea tavaline aku on võimeline kohe peale käivitamist võtma sisse 50A voolu. (Optima geelakud võtavad üle 100A sisse.)
See on puhas võhiku jutt...palun seleta nüüd asjatundja keeles mida see jutt tähendab
Diletandile tuleb seletada diletandi keeles.
Paned autole Optima geelaku.
Jätad ööseks tuled põlema ja hommikuks on aku tühi.
Käivitad hommikul auto ja 5 minuti pärast tuleb genekast suits välja.
Seda ei ole mitte ainult üks kord juhtnud ja ka akudega kaasas olev infoleht hoiatab võimaliku 125A laadimisvoolu eest.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 01 Okt, 2024 13:22
Postitas TTT
Diletandile tuleb seletada diletandi keeles.
Jah, seda sa kindlasti ka oled.
Spetsialist oskaks öelda, et Optima aku sisetakistus on väiksem.
Ma rohkem ei sega siia end

Re: Autotehnikateema
Postitatud: 01 Okt, 2024 13:29
Postitas Some
Outbacki Stop&Go igatahes rekuperatsioonist ei tea midagi, seisma jäädes lülitab mootori välja ja tarbijad töötavad aku pealt, liikuma hakates mootor käivitub ja generaator laeb aku jälle täis. Kui aku pinge langeb liiga palju siis hakkab mootor ennetavalt tööle. Saan aru, et tavaline aku sellist tihedat käivitamist väga ei armasta ja sellepärast pannaksegi sedasorti tegevuseks peale EFB või AGM aku.
Elektrikad ja hübriidid kasutavad rekuperatsiooni oma sõiduakude laadimiseks. Kui mu elektrikal on aku 100% täis siis lülitab rekuperatsiooni välja. Aga tavaliselt ma hoian sõiduakut ca 80% laetud, nii et vaid paar korda sellist teavitust näinud. Et tavaline sisepõlemisauto oma 12V aku laadimiseks rekuperatsiooni kasutaks, pole kohanud. Aga pole eriline õlinäpp ka.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 01 Okt, 2024 13:31
Postitas OLAVI
AMvA kirjutas: ↑01 Okt, 2024 13:01
Kapten Trumm kirjutas: ↑01 Okt, 2024 12:38
AMvA kirjutas: ↑01 Okt, 2024 9:18
Mul on Volvol (XC70 P3) juba 280 000 km ees, originaalgenekas, probleeme ei ole.
Huvitav, kas seal juhitakse ergutusvoolu (ja sellega geneka pinget) juba läbi mootori aju või on seal veel eraldi pingeregulaator?
P2-l on eraldi tablett, kuid geneka rihmarattas on vabajooksusidur.
Peaks läbi aju juhitama
Volvo generaatori pistikusse läheb ainult üks, LIN andmeside juhe, mis võimaldab kahepoolset sidet aga erinevad pingemoodulid võivad omada erinevat impulsside kodeeringut.

Re: Autotehnikateema
Postitatud: 01 Okt, 2024 13:33
Postitas OLAVI
Some kirjutas: ↑01 Okt, 2024 13:29
Outbacki Stop&Go igatahes rekuperatsioonist ei tea midagi, ...
Aga pole eriline õlinäpp ka.
Ütleks vast, et juht ei tea ja ei saagi teada saama, kui ise ei mõõda.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 01 Okt, 2024 13:38
Postitas Some
Rekuperatsioon toodab elektrit pidurdamisenergiast, ikka tajun seda. Ise kasutan ühe pedaaliga juhtimist, nii et pidurit vaja vaid auto käivitamisel kasutada. Muidu saan neljal erinevat tugevust kasutada.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 01 Okt, 2024 13:40
Postitas OLAVI
TTT kirjutas: ↑01 Okt, 2024 13:22
Diletandile tuleb seletada diletandi keeles.
Jah, seda sa kindlasti ka oled.
Spetsialist oskaks öelda, et Optima aku sisetakistus on väiksem. ...
Ja siis tuleb vist 10 järgmist kuulutama, et takistust saab testriga mõõta lambil, aga mitte akul?
Akutehnoloogiaid tundev isik ei tule vast geelaku erinevusi küsima, muidu kui ainult norimiseks?
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 01 Okt, 2024 13:48
Postitas OLAVI
Some kirjutas: ↑01 Okt, 2024 13:38
Rekuperatsioon toodab elektrit pidurdamisenergiast, ikka tajun seda. Ise kasutan ühe pedaaliga juhtimist, nii et pidurit vaja vaid auto käivitamisel kasutada.
Muidu saan
neljal erinevat tugevust kasutada.
Siin on jutt liikunud sujuvalt elektriautole.
Kusjuures, kui see e-auto on seisnud -20C temperatuuris üle öö ja aku temp on langenud alla lubatava min temperatuuri, siis ei saa kasutada enne kui sõiduaku on piisavalt soojaks sõidetud.
Seismisel läbikülmunud akut ei saa ka normaalkiirusega laadida, enne kui see ei ole töötemperatuurini soojenenud.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 01 Okt, 2024 13:54
Postitas TTT
pistikusse läheb ainult üks, LIN andmeside juhe, mis võimaldab kahepoolset sidet
Ausõna, nüüd on küll viimane kord
Mis andmeid see üks juhe siis kahesuunaliselt liigutab...
Kõik, enam ei vaata ka siia
