TTT kirjutas: ↑30 Sept, 2024 13:41
OLAVI kirjutas: ↑25 Sept, 2024 23:49
Some kirjutas: ↑25 Sept, 2024 20:38
... Et too Outback on
Start and Go funktsiooniga, siis on tal EFB aku, mis on ülelaadimise suhtes väga tundlik.
Start/Stopp süsteem ise laeb autol EFB akusid mootorpidurduse ajal (lühiajaliselt) kuni 16,5V pingega ja need on erineva keemiaga, et kannataks sellist pingetõusu.
Samas ühtlasel sõidul maanteel võib laadimispinge sadu kilomeetreid olla 12,8V.
See on küll nüüd poetagune jutt
Start-stop süsteem ei lae akut, seda laeb ikka generaator, ...
...
Laual seisval laetud akul on näit kuskil 12,8 ehk...
Räägi siin veel sellistele kaasaegsest tehnoloogiast.
Alati ilmub keegi "lauatagune tark" nurgast, kes kuulutab, et "kuidas asjad tegelikult on" aga ise ei ole tööolukorras toimivat mõõtnud.
Osa aega juba juhitakse paljudel autodel pardaarvuti poolt generaatori koormust ja väljastatavat pinget ning generaatoris oleval pingeregulaatoril endal lubatakse pinget määrata ainult hädajuhul.
(Näiteks kui genekal on küljes ainult akujuhe, siis teatud tingimuste täitumisel hakkab genekas pärast mootori käivitamist 12,8V pingega laadima, et autoga oleks võimalik edasi sõita.)
Pilt Varta lehelt illustreerimaks Start/stopp süsteemiga akulaadimist auto sõidu ajal
(vasakul on klassikaline laadimisgraafik):
Et pidurdamisel ülejäävat energiat saaks akusse koguda, peab selle taset sõidul hoidma alla 100% laetuse, sest täis aku ei võta voolu vastu.
Start/stopp süsteem on loodud keskkonnasäästuks ja näitan ainult selle toimimist, mitte ei kommenteeri selle kasutegurit.
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.