Tõesti on raske aru saada, kellele tekst on kirjutatud, kui sa seda ei maini. Eesti keeles on sellised ilusad väljendid, nagu "mehaaniku vaatenurgast","autoomaniku vaatenurgast" jne. Kasuta julgesti, siis saavad ka teised aru, kellele sa teksti kirjutad.
Sinu tekstid paistavad olevat kirjutatud autotehase marketingiosakonna vaatenurgast? Kuidas kõik on tõeline areng ja taevamanna, ainult mingit tagurlastest õlinäpud vigisevad siin
Kolm silindrit ruulib ja õline hammasrihm on progress.
Viimati muutis Kapten Trumm, 30 Sept, 2024 8:47, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kapten Trumm kirjutas: ↑27 Sept, 2024 18:06
... , olen oma elus päris paljude autode kohta neid ainult 2 korda vahetanud (mul on läbisõitu eri autodega miljon km ringis). ...
Kapten Trumm kirjutas: ↑27 Sept, 2024 18:15
... Autospirit küsis "uue" eest 200 millegagi pluss vahetus (ühel autol juhtus see lausa 2 korda, teist korda peale garantii lõppu), ilmselt oli tegemist siis "remanufactured" genekaga.
Kapten Trumm kirjutas: ↑27 Sept, 2024 18:22
Mina vahetasin tabletti viimati 2000 a Volvol umbes 2011. aastal ...
... See Fiatide genekate jura tuli täiesti ebameeldiva üllatusena (pole taolise jamaga enne kokku puutunud). ...
Kas kokku 2x või Volvol 2x või kahel autol (Volvo ja Fiat mõlemal 2x) ? Või on siin enda ja teiste kogemused kokku pandud?
Ei ole õelutsev, vaid soovin täpsemalt aru saada probleemi levikust. Ette tänades.
Ei ole õelutsev, just trolling......
Need kaks tabletti, mida ma olen vahetanud, on olnud isiklikel autodel, üks neist 86 aasta BMW-l umbes1 998. aastal ja teine 2000 Volvol umbes 2011. aastal, rohkem pole teemaks olnud. Nendel autodel pole ma vahetanud ei genekaid, ei laagreid, ainult need 2 tabletti. Autodel oli läbisõitu sadades tuhandetes.
Meil on kasutusel Fiat tööautod päris mitu tükki, genekate vahetuskogemused pärinevad sealt. Üks seejuures autoga, mida mina kasutan. Ja ühel autol juhtus seda umbes 150tkm jooksul lausa kaks korda.
Viimati muutis Kapten Trumm, 30 Sept, 2024 8:55, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
vanahalb kirjutas: ↑27 Sept, 2024 19:55
Mehhaanikud peavad ka ikka oma tunnihinda arvestama. Harjade vahetus on jah võib-olla veerand tunni töö aga kui seal midagi põhjalikumalt lammutama hakata läheb juba aega. Eestiski on mõnes esinduses töötund minuteada 100+ EUR ja vähematel vendadel 30-40 ikka.
Kui see generaator maksab 120 EUR on elumõttetu teda lammutama hakata vaid tulebki vahetusfondi anda ja uus peale panna.
Hobi korras aretamine on teine teema ja neid mehi mingid kinnikeevitatud flantsid ei peata
Ei ole vaja takka kiita valmistaja lollustele ja mingitele 70tk kestvatele geneka harjadele, mida peab mitmesaja euro eest koos genekaga vahetama.
Terve geneka vahetus on õigustatud siis, kui genekas on ka muus osas remonti vajav. Selle 70-90 tuhandega, millega täna need harjad ära kustuvad, ei juhtu vähegi tõsiseltvõetava genekaga midagi, v.a harjade kulumine.
Paljudel autodel käib geneka harjade/tableti vahetus kruvikeeraja abil, umbes 15 minutiga.
Ilmselt hakkab selline lihtsustus vastu nii autotehase aktsionärile kui esindusele, sest teenib liiga vähe.
Miks peaks müüma 30 eurost tabletti, kui idioodile saab ka müüa mitmesaja euro eest geneka koos vahetuse töörahaga ja idioot kiidab veel netis takka ka, et kui põhjalik teenindus, müüsid mulle mitmekordse juurdehindlusega ebavajaliku geneka....
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Porsche 911 996 3.6, tööde vahemik 2023-2024. Muude hooldustööde käigus sai genekas maha võetud, aga tagasipannes ei tahtnud paigalduspuksid liikuda. Sai veidi haamriga malgitud, kinnituskõrv puruks. Jess! Jälle läks hästi. Aeromotorsist uus genekas võetud, ilma vahetusfondita, vist 250 euriga Valeo oma. Genekas peale pandud, kõik toimis. Hooaja sõitis ära (umbes poolteist tuhat kilomeetrit), siis jäi auto kevadet ootama. Järgmine kevad tehnoülevaatus ja paarsada kilomeetrit sõidetud, mõtlesin, et nädalavahetusel soovin sõitma minna. Keerasin siis kodutänavast välja, pinget polnud 14V kopikatega, vaid 12V kopikatega (armatuuris pingenäidik). Akutuld vilgutas ainult tühikäigul, pöördesse ajades tuld ei vilgutanud, aga laadimispinget ka polnud. Sai siis rihmad maha võetud, käega kruditud genekat, tuli välja, et sidur ei pea (mõlemisse suunda käis vabalt). Mis siis ikka, genekas maha ja Järvel Toyota esinduse taha geneka/starteri remondikotta viidud. 4 tundi ja 35 eurot hiljem (paigaldati uued laagrid ja uus sidur) panin geneka peale ja töötab nagu muuseas.
Alfa Romeo 159, 2.4 JTD, umbes 6 aastat tagasi. Üks hommik viskas punase akutule ette, ei lae. Selge, ots ringi, koju tagasi ja planeerima kuidas/kus/mida vahetada. Esmalt kontrollisin ega geneka juhtmed mädanenud pole. Ei olnud. Ostsin vahetusfondiga uue geneka ja siis 3 tundi hirmu tuttava tõstuki peal. Tehases (eelmise omaniku poolt?) paigaldati üks kinnituspolt niimoodi, et võta või mootor altkaudu ära, et välja saada, otsejoones küttis kerre. Õnneks mootoripadjad andsid niipalju väänduma, et sai ikka kätte, panime poldi teistpidi peale. Tehtud unustatud, summa vist mingi 200 ringis, 150 genekas, 50 euri tuttavale sõbramehe poolest, pandi sain tagasi täies ulatuses. Geneka ostsin uue, sest tollel hetkel polnud teadmisi sellest starteri/geneka remonditöökojast.
OK, tõesti, kõik ei remondi ise oma autosi, aga ikkagist võiks olla alternatiivina pakkuda (kui pole just garantii all masin, või esinduses remondis), et genekas taastatakse. Mahavõtu aeg on nii või naa tööaja sees, aga mina küll ei laida maha geneka remontijate tehtud tööd, teisedki lasknud niimoodi oma genekad/starterid taastada mul tutvusringkonnas. Kui just mähis lühisesse ei lähe, siis on kõik mõistliku hinna eest asendatavad komponendid genekatel/starteritel.
Ju siis mingi konstruktsiooniviga. Ma mäletan et kunagi vahetasin 90- ndatel tableti koos harjadega ühel Peugeotil ja vist ka BMW -l . Seal polnud viga mitte harjades vaid laadimispinges.
Kuskil 400-500 tuhandese läbisõidu pealt olen vahetanud ka VW generaatori. Seal sai harjased samuti eraldi vahetada kuid sellise kilometraazi ja lõpuni kulunud harjadega polnud kollektor ka enam suurem asi.
Mingeid muid generaatoreid pole torkinud ega ka kuulnud et nad 70 tuhandega juba ära lõppevad.
Üldiselt need harjad ei kulu ilmaasjata kiiresti lõpuni ja kui on kulunud võiks ka kollektorit hinnata. Regulaatorit mis koos harjadega käib pole vaja ka kõige odavamat otsida.
mart2 kirjutas: ↑28 Sept, 2024 9:53
...
Ei ole õelutsev, vaid soovin täpsemalt aru saada probleemi levikust. Ette tänades.
Ei ole õelutsev, just trolling......
Eks igaüks vaatab läbi oma endasilmade (harjumuste!). Kas seda selgitust ilma torkimiseta oli raske kirjutada?
Tõin välja kohad, mis tekitasid minule segadust tekstide õigest tähendusest aru saamisega. Oleks algselt olnud kirjas, et "isikliku autoga", "töö autoga" või muu täpsustus, poleks vaja olnud küsidagi!
PS. Teiste akf-de kommentaare ja minu omi palun käsitleda iseseivatena, sest mul ei ole foorumis alter ego-t ning igaühel siin on enda isiklikud hinnangud.
Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
vanahalb kirjutas: ↑30 Sept, 2024 9:24
Ju siis mingi konstruktsiooniviga. Ma mäletan et kunagi vahetasin 90- ndatel tableti koos harjadega ühel Peugeotil ja vist ka BMW -l . Seal polnud viga mitte harjades vaid laadimispinges.
Kuskil 400-500 tuhandese läbisõidu pealt olen vahetanud ka VW generaatori. Seal sai harjased samuti eraldi vahetada kuid sellise kilometraazi ja lõpuni kulunud harjadega polnud kollektor ka enam suurem asi.
Mingeid muid generaatoreid pole torkinud ega ka kuulnud et nad 70 tuhandega juba ära lõppevad.
Üldiselt need harjad ei kulu ilmaasjata kiiresti lõpuni ja kui on kulunud võiks ka kollektorit hinnata. Regulaatorit mis koos harjadega käib pole vaja ka kõige odavamat otsida.
Mul poleks geneka vahetamise vastu midagi, kui seda on vaja teha 400-500 tuhande järel. Selleks ajaks teeb see juba häält, laagrid loksuvad jne. Aga mingite sittade harjade pärast vahetada 70-90 tuhade takka tervet genekat on labane tehasepraak ja raha lüpsmine, mida peaks valmistajatehas ainult oma kulul tegema ja kirjalikult vabandama.
Nt VW läks mõni aeg tagasi (tavaliste) hammassrihmade peale, sest oma riigist tulnud tagasiside oli pehmelt öelda jõhker. Meenutame siinkohal neid VWA TSI "iselagunevaid" kette.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Aga mingite sittade harjade pärast vahetada 70-90 tuhade takka tervet genekat
Räägime natuke elektrotehnikast ka, äkki need harjad ei olegi tegelikult sitad.
Mida see hari seal teeb? Annab läbi ümmarguste vaskrõngaste generaatori ergutusmähisesse voolu, et tekitada piisava tugevusega magnetväli, pöörlev magnetväli indutseerib aga staatorimähisesse voolu, see alaldatakse ja suunatakse tarbijatele.
Kõige nõrgem koht selles süsteemis on üleminek grafiidilt vasele, selle kokkupuutepinna takistus ei ole null oomi, vaid sellel on mingi väärtus. Järelikult selles kohas eraldub ka soojus. Sellele soojusele lisanub soojus mis tekkib hõõrdumisest, niiet see kontaktpind on päris hea koormuse all - soe materjal kulub kiiremini. Koormus omakorda sõltub sellest, kui suurt voolu peab ergutusmähises hoidma, ehk kui palju on süsteemis tarbijaid.
Kui aku on probleemne, kui on lisatud tulesid, tümpsukast või kui geneka rihm on lõdva, siis see kirutud koht annab järele.
Ärme lambist neid harju sõima.
Some kirjutas: ↑25 Sept, 2024 20:38
... Et too Outback on Start and Go funktsiooniga, siis on tal EFB aku, mis on ülelaadimise suhtes väga tundlik.
Start/Stopp süsteem ise laeb autol EFB akusid mootorpidurduse ajal (lühiajaliselt) kuni 16,5V pingega ja need on erineva keemiaga, et kannataks sellist pingetõusu.
Samas ühtlasel sõidul maanteel võib laadimispinge sadu kilomeetreid olla 12,8V.
See on küll nüüd poetagune jutt
Start-stop süsteem ei lae akut, seda laeb ikka generaator, lihtsalt aku ise on vähe "kõvem" sest peab rohkem tööd tegema. Ja akut laetakse ikka maksimaalselt nii 14 voldiga, muidu keerabki aku pekki. Töötava mootoriga autol kui selle generaator korras on, ei lange pinge kunagi alla 13,2 voldi. Kui olete selliseid näitusid kohanud, visake ära mõõduriist või uurige milles jama on. Laual seisval laetud akul on näit kuskil 12,8 ehk...aga, peab arvestama, et odava mõõduriista täpsus võib olla ka plusssmiinus 10prossa, seega ei tasu neid näite südamesse võtta.
Kui lühiajaliselt pinge tõsta 16,5 voldi peale, siis lähevad ju tuled heledamaks...oled sa vilkuvate tuledega autot näinud?
Hmmh, jah... Laadisin akut odava Telwini laadijaga ühe ööpäeva ja kõik ok. Välja arvatud see, et naisuke kasutab endiselt sõitudeks minu kallihinnalist särtsukat ja mina pean piinlema Subaru roolis
Some kirjutas: ↑30 Sept, 2024 13:55
Hmmh, jah... Laadisin akut odava Telwini laadijaga ühe ööpäeva ja kõik ok. Välja arvatud see, et naisuke kasutab endiselt sõitudeks minu kallihinnalist särtsukat ja mina pean piinlema Subaru roolis
No sul mask ees, keegi ei näe et just sina seal piinled. Ja naine on ju õiges kohas, õhtuks on ta ise ka särtsu täis. Akulaadija ostmisel ei maksa hinnast end heidutada lasta, vaadata tasub et 4-5A välja annab. Sellest on Subarule küll ja küll kui aega on.
Einojah… akulaadijaga probleemi pole, kõik autod sõidavad. Lihtsalt maksan hetkel 500€ liisingut ja ise rooli e saagi. Lahendus varsti Ioniq5 näol olemas, sis saan ise ka sōita.
Some kirjutas: ↑30 Sept, 2024 15:04
Einojah… akulaadijaga probleemi pole, kõik autod sõidavad. Lihtsalt maksan hetkel 500€ liisingut ja ise rooli e saagi. Lahendus varsti Ioniq5 näol olemas, sis saan ise ka sōita.
Aga mingite sittade harjade pärast vahetada 70-90 tuhade takka tervet genekat
Räägime natuke elektrotehnikast ka, äkki need harjad ei olegi tegelikult sitad.
Mida see hari seal teeb? Annab läbi ümmarguste vaskrõngaste generaatori ergutusmähisesse voolu, et tekitada piisava tugevusega magnetväli, pöörlev magnetväli indutseerib aga staatorimähisesse voolu, see alaldatakse ja suunatakse tarbijatele.
Kõige nõrgem koht selles süsteemis on üleminek grafiidilt vasele, selle kokkupuutepinna takistus ei ole null oomi, vaid sellel on mingi väärtus. Järelikult selles kohas eraldub ka soojus. Sellele soojusele lisanub soojus mis tekkib hõõrdumisest, niiet see kontaktpind on päris hea koormuse all - soe materjal kulub kiiremini. Koormus omakorda sõltub sellest, kui suurt voolu peab ergutusmähises hoidma, ehk kui palju on süsteemis tarbijaid.
Kui aku on probleemne, kui on lisatud tulesid, tümpsukast või kui geneka rihm on lõdva, siis see kirutud koht annab järele.
Ärme lambist neid harju sõima.
Küsimus on, kuidas need samad harjad, mis vanasti kestsid 10a, nüüd 2-3 aastaga läbi lähevad. Äkki on asi lihtsalt vanas heas "hange odavaima pakkumuse teinud pakkujalt (loe enim näppu lõiganud pakkujalt)? Tööautol tümpsukat ei ole ja liigseid tarbijaid samuti mitte. Täitsa standard oli.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.