P2-l juhitakse läbi aju ainult kliima sidurit ja jahutusventikat. Muidu selle läbi aju asjatamise eesmärk on muuta mootori töö sujuvamakas ning eri koormuste lisamisel kompenseerida seda mootorile vähe vunki juurde andes, mis muudab nt kliimapumba lülitamise suht märkamatuks (mootori pöörded ei muutu). Võrreldes vanakooli autodega, kus väikestel mootoritel linnaliikluses kliimapumba lülitamisel vaat et mootor välja surra tahab.AMvA kirjutas: ↑01 Okt, 2024 13:01Peaks läbi aju juhitamaKapten Trumm kirjutas: ↑01 Okt, 2024 12:38Huvitav, kas seal juhitakse ergutusvoolu (ja sellega geneka pinget) juba läbi mootori aju või on seal veel eraldi pingeregulaator?
P2-l on eraldi tablett, kuid geneka rihmarattas on vabajooksusidur.
Autotehnikateema
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Ma nagu kah ei vaja kutsetunnistust, diplomist piisab.
Re: Autotehnikateema
Mul võimalus öö läbi vajadusel saba seinas hoida. Hetkel on nii pandud, et täpselt kell 7:10 hommikul on kõik temperatuurid väljasõiduks õiged, nii aku kui salongi. Ja kui kiirlaadijale auto navi abil läheneda siis soojendab auto aku 20C juurde, et saaks kohe korraliku laadimiskiiruse. Kuu ajaga läbitud 2600km jooksul olen kiirlaadijas käinud kahel korral ja laadinud ainult nii palju kui koduni puudu on olnud, st miski kümmekond minutit vms. Kodus börsihinnaga tuleb isegi praegu sõitmine väga odav.OLAVI kirjutas: ↑01 Okt, 2024 13:48 Siin on jutt liikunud sujuvalt elektriautole.
Kusjuures, kui see e-auto on seisnud -20C temperatuuris üle öö ja aku temp on langenud alla lubatava min temperatuuri, siis ei saa kasutada enne kui sõiduaku on piisavalt soojaks sõidetud.
Seismisel läbikülmunud akut ei saa ka normaalkiirusega laadida, enne kui see ei ole töötemperatuurini soojenenud.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Päriselus need asjad ei summeeru ja nende summeerimisega geneka vajalikku voolutugevust ei arvutata. Lihtsalt genekas saavutab ühel hetkel oma maksimaalse võimsuse ja kui tarbimine kasvab suuremaks, toimub see aku (ja pingelangu) arvelt. Paljud auto tarbijad töötavad ainult lühiajaliselt.Iga silindri eelsüüteküünal ca 20A,
Tuled min 15A,
Salongivent 10A,
Istmesoojendused 20A,
Peeglisoojendused 15A
Kliimaseadme siduri elektrimagnet 5A,
Elektriline roolivõim, rooli pööramisel 35A,
Elektriline pidurivõim, jalg pedaalil 35A,
Lisaks "palju voolu" välja andnud hea tavaline aku on võimeline kohe peale käivitamist võtma sisse 50A voolu. (Optima geelakud võtavad üle 100A sisse.)
Kui Eestis kõik kodused elektritarbijad kokku liita, siis ei piisaks ka Soome elektrivõimsusest meie varustamiseks

/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Palun väga:
Volvo P3 just selle osa skeemi lehekülg kohe.
P.S. Selle protokolli side on tehnilise kirjanduse järgi kahepoolne.
"Diplomeeritud spetsialistide" jaoks panen igaks juhuks ka seadmete selgituse kirja:
1/1 aku
4/46 ECM, erinevate variantide mootorite juhtmoodulid
6/25 starter
6/26 ACM, generaatori juhtimise moodul
Viimati muutis Peeter, 01 Okt, 2024 16:13, muudetud 2 korda kokku.
Re: Autotehnikateema
Aga paljalt diplomiga (eriti veel kunagise ei-tea-mis-aegsega) täna paljudes kohtades ja ametites enam tööd tegema ei lubata. Saad diplomi ja seejärel pead tegema praktika ettevõttes, kus on pädevustunnistusega töötajad. Alles seejärel võid kutsetunnistust taotleda. Diplom näitab/kinnitab lihtsalt, et oled algteadmised omandanud ja seejärel hakkab (see moodne sõnapaar) elukestev täiendõpe. Ega diplom ei näita, paljukest sa tegelikult tead või oskad.
P.S. alles oli siin üks diplomeeritud superpärl.....
Mis andmeid see üks juhe siis kahesuunaliselt liigutab...


Viimati muutis Peeter, 01 Okt, 2024 16:16, muudetud 1 kord kokku.
Re: Autotehnikateema
Jah, protokoll on ikka kahepoolne, aga mida genekal öelda on? Ei tea, tema info on tema väljundis. Needsamad nö LIN pesad on nüüd vist ammu juba igal genekal, sõltumata sellest kas autol LIN master üldse peal on, uuematel kindlasti on. Läbi selle üritatakse pinget optimeerida, et aku kauem elaks, küll ühepoolselt
Lin kiip on tehtud vist rohkem nendele autodele mille starterit neetu, generaator veab auto käima.
Lin kiip on tehtud vist rohkem nendele autodele mille starterit neetu, generaator veab auto käima.
Mul on see ka.pädevustunnistusega

Nii see muidugi ei ole, aga mis ma ikka jauran siin.Alles seejärel võid kutsetunnistust taotleda.
Viimati muutis TTT, 01 Okt, 2024 16:29, muudetud 1 kord kokku.
Re: Autotehnikateema
Siis tasub ikka enne lugeda ja natuke tutkida asja enne kui kedagi maha tegema hakatakse.TTT kirjutas: ↑01 Okt, 2024 16:15 Jah, protokoll on ikka kahepoolne, aga mida genekal öelda on? Ei tea, tema info on tema väljundis. Needsamad nö LIN pesad on nüüd vist ammu juba igal genekal, sõltumata sellest kas autol LIN master üldse peal on, uuematel kindlasti on. Läbi selle üritatakse pinget optimeerida, et aku kauem elaks, küll ühepoolselt.
Palun väga, isegi Trumm teab ja arvab:
Kapten Trumm kirjutas: ↑01 Okt, 2024 13:55AMvA kirjutas: ↑01 Okt, 2024 13:01Kapten Trumm kirjutas: ↑01 Okt, 2024 12:38 Muidu selle läbi aju asjatamise eesmärk on muuta mootori töö sujuvamakas ning eri koormuste lisamisel kompenseerida seda mootorile vähe vunki juurde andes, mis muudab nt kliimapumba lülitamise suht märkamatuks (mootori pöörded ei muutu). Võrreldes vanakooli autodega, kus väikestel mootoritel linnaliikluses kliimapumba lülitamisel vaat et mootor välja surra tahab.
Re: Autotehnikateema
Lähedasel....
Aga OLAVI oleks tulnud ja vastanud sellele küsimusele
Aga OLAVI oleks tulnud ja vastanud sellele küsimusele

Re: Autotehnikateema
Sa ei saanud mu vastusest kahjuks aru, aga olgu sellega on nüüd küll ja veel.
Re: Autotehnikateema
Seekord kipub akf Olavil õigus olema. Pooltulesid on teatavasti kaks.

Ning mu Vito kaubikul on salongivent 310W, (loe:kolmsada kümme, ei ole numbrid vahetuses

Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Re: Autotehnikateema
Võin teile kinnitada, et OLAVIL on sel alal täiesti tõsiseltvõetav pädevus ja ka aastakümnete pikkune praktika. Kui te ikka ise ei ole ampermeetrite, voltmeetrite ja ampertangide jmt ise aastaid erinevate sõidukite ja muude tehnoloogiatega kokku puutunud ja ka sel alal pädevuseksami läbinud, siis senikaua ma ei soovita neil teemadel "kildu rebida". Algatuseks pange tester vahele ja monitoorige kasvõi ise omaenda autotki, kuhu ja kui palju ja millis(t)esse agregaati(desse) sõidukis voolu läheb ja millised pinged kuskil plokkides on. Loomulikult kui oskusi ja pädevusi on. Trumm teab küll luksepandusest rääkida, aga elektrialal on ta ise oma võhiklikkust korduvalt siin tunnistanud (mis pole häbiasi! kui ei tea, siis ei tea). Aga elektroonika, ja sealt edasi autoelektroonika alal siin peale OLAVi kellelgi ma küll tõsiseltvõetavaid nii teoreetilisi kui ka praktilisi süsteemseid teadmisi ei näe.isakene kirjutas: ↑01 Okt, 2024 17:03Seekord kipub akf Olavil õigus olema. Pooltulesid on teatavasti kaks.Pluss gabariidid 4x5W, pluss numbrituled 2x5W, pluss pihutäis armatuurilambikesi a' 1,5W - tuleb sinna 15A juurde välja küll.
Ning mu Vito kaubikul on salongivent 310W, (loe:kolmsada kümme, ei ole numbrid vahetuses) kataloogist just vaatasin. 30A kaitsme all.
P.S. Näiteks päris paljudel autodel on salongi ja esiklaasi jaoks lisa elektriline soojendusradikas. Alla 35A sellel kaitset pole, tavaliselt on 50 ja läheb sinna toiteks otse esimesest jaotusplokist ikka jäme kaabel. Kui hommikul külmaga diisel käima panna, siis kogu sõiduki voolutarve on nii meeletu, et ampritange peale pannes hakkad ohkama kohe. Kas keegi on monitoorinud kui palju võtavad näiteks ka ainult eelsüüteküünlad voolu? Millisel temperatuuril kui palju, ja milline on nende töörežiim? Mitu Hertsi? Mitu küünalt? Kui kaua? Jne. Palju võtab elekriline roolivõim? Palju muud plokid? Kliimamoodul? Multimeedia? Ampritangidega mõõdetuna? Paljudel üldse on ampritangid? Mõõdad nii suvel kui talvel ära:
*generaatorist väljuva voolu (kaabli pealt)
*akust autosse suunduva voolu
arvutad tarbimise amprid ja aku laadimiseks jäävad amprid peale käivitamist
.... ja seejärel hakkad auto voolutarbesse kohe teisiti suhtlema....
Viimati muutis Peeter, 01 Okt, 2024 23:02, muudetud 2 korda kokku.
Re: Autotehnikateema
Olavi võib isegi ehk pädev olla, aga kuni ta postitab stiilis "ma midagi tean, aga kui tahad täpsemalt teada, siis ma ei ütle" ei saa ma teda parima tahtmise juures tõsiselt võtta.
Lisaks on ikka väga mitmed tema poolt õhku visatud väited jäänud tasemele naised saunas rääkisid ja mingeid kinnitusi neile pole tulnud ja ilmselt ka ei tulegi peale mingi ümmarguse mulli.
Lisaks on ikka väga mitmed tema poolt õhku visatud väited jäänud tasemele naised saunas rääkisid ja mingeid kinnitusi neile pole tulnud ja ilmselt ka ei tulegi peale mingi ümmarguse mulli.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline