Hr rattaPD (moodsa NURKSE kirjaga pusaga ca 40-aastane meesterahvas) muide soovitas mul sõita tõuksi või jalgrattaga, mitte oma uhke (?) autoga. Kusjuures sel konkreetsel hetkel olin ma viimase 24h jooksul eelnevalt liigelnud ca 15km jalgsi, 6-7 km elektritõuksiga ja paar tundi ka ühistranspordiga (bussiga)
Liikluse planeerimisest
-
- Liige
- Postitusi: 314
- Liitunud: 08 Mär, 2018 21:14
- Kontakt:
Re: Liikluse planeerimisest
Siin teemas käis vist varasemalt suurem lahing auto- ja jalgrattajuhtide vahel. Mina nüüd sain kogeda kohtumist eheda jalgrattaPD-ga. Nii tuleb teda nimetada kuna tema väga rõhutatult ja paljukordselt mind just autoPD-ks nimetas. Olukord oli siis selline, et peatusin Tallinna kesklinna läheduses autoga kõnniteel, et vastu võtta mulle kohe autosse toodav pakk. Peatusin ja helistasin paki üleandjale. Pea kohe samal hetkel ilmus välja see jalgrattaPD ja hakkas auto ümber žestikuleerima ning aknale koputama. Lõpetasin kõne, avasin akna ja uurisin, mis härral mureks. Tema kärkis, et ma ei tohtivat seal kohas parkida. Tulin autost välja ja küsisin, kas ta ei mahu mööda? Nimelt oli mu auto peatatud (mitte pargitud!) kõnnitee sõidutee poolsel serval nii, et ca 4 meetri laiusest kõnniteest jäi vabaks ca 2 meetrit. Hr jalgrattaPD aga kärkis, et teda see ei huvita, sest mina ei tohtivat seal olla ja mingu ma minema. Muidu ta peab jälle Muposse helistama. Ma siis proovisin selgitada, et ma ei pargi, vaid reaalselt mõneks minutiks peatun, aga ega see teda rahustanud. Käskis mul seadused selgeks teha ja riidles, et ka natuke ei tohi rikkuda. Et kas ma peksan naist ka ainult natuke. Ja no helistas ise samal ajal ka Muposse, pakkus, et äkki ma tahan ise nendega rääkida. Tema nimelt ei sallivat üldse neid autoPD-sid, võitleb nende vastu ja paneb kleepse ja puha. Ma pikalt ei viitsinud jaurata, soovisin edu, et sai jälle (!) Muposse helistada ja lahkusin. Ja siis kontrollisin hiljem, kas mäletasin seaduses peatumise regulatsiooni õigesti. Ja mäletasingi - kõnniteel võib sõiduki peatada (sh kauba laadimiseks) juhul kui see pole liikluskorraldusvahendiga keelatud ja jalakäijatele jääb minimaalselt 1,5m laiune vaba osa (LS paragrahv 20, lõige 6). Seega ühtegi asja ma seal kohas valesti ei teinud. Küll aga rikkus hr rattaPD ise seda regulatsiooni, mis keelab üle 13-aastasel jalgratturil sõita kõnniteel (välja arvatud mõned erandid) ja kohustab teda sõitma sõidutee servas. Nii, et piinlikult kukkus rattaPD-l asi välja kui sõimas mind rikkujaks, seaduse mittetundjaks, aga tegelikult oli olukord suisa vastupidine.
Hr rattaPD (moodsa NURKSE kirjaga pusaga ca 40-aastane meesterahvas) muide soovitas mul sõita tõuksi või jalgrattaga, mitte oma uhke (?) autoga. Kusjuures sel konkreetsel hetkel olin ma viimase 24h jooksul eelnevalt liigelnud ca 15km jalgsi, 6-7 km elektritõuksiga ja paar tundi ka ühistranspordiga (bussiga)
Hr rattaPD (moodsa NURKSE kirjaga pusaga ca 40-aastane meesterahvas) muide soovitas mul sõita tõuksi või jalgrattaga, mitte oma uhke (?) autoga. Kusjuures sel konkreetsel hetkel olin ma viimase 24h jooksul eelnevalt liigelnud ca 15km jalgsi, 6-7 km elektritõuksiga ja paar tundi ka ühistranspordiga (bussiga)
-
- Liige
- Postitusi: 2322
- Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Re: Liikluse planeerimisest
Eks varsti hakkab ka meil mõni "aktivist" rattaga sõitma pooleteist meetrine kaigas küljele välja turritamas, et temast ikka kindlasti 1,5 m kauguselt möödutaks 

Re: Liikluse planeerimisest
https://www.ohtuleht.ee/1091501/fotod-s ... jalgrattur
Antud kohas kahjuks kergliiklustee puudub, selle olemasolu ja kasutamine oleks tõenäoliselt mehe elu päästnud.Häirekeskusele tuli kell 15.46 ajal teada raskest liiklusõnnetusest Järvamaal, kus 53aastane jalgrattal liikunud mees on saanud löögi veoautolt, mida juhtis 62aastane mees, kes oli kaine ja omas kehtivat sõiduõigust. Sündmuskohale saabunud kiirabil ei õnnestunud jalgratturi elu päästa.
"We have 50 million Muslims in Europe. There are signs that Allah will grant Islam victory in Europe—without swords, without guns, without conquest—will turn it into a Muslim continent within a few decades." Muammar Gaddafi
Re: Liikluse planeerimisest
Täpsustame siiski, et sa parkisid, mitte ei peatunud.alfa hotel kirjutas: ↑05 Sept, 2023 18:09 Siin teemas käis vist varasemalt suurem lahing auto- ja jalgrattajuhtide vahel. Mina nüüd sain kogeda kohtumist eheda jalgrattaPD-ga. Nii tuleb teda nimetada kuna tema väga rõhutatult ja paljukordselt mind just autoPD-ks nimetas. Olukord oli siis selline, et peatusin Tallinna kesklinna läheduses autoga kõnniteel, et vastu võtta mulle kohe autosse toodav pakk. Peatusin ja helistasin paki üleandjale. Pea kohe samal hetkel ilmus välja see jalgrattaPD ja hakkas auto ümber žestikuleerima ning aknale koputama. Lõpetasin kõne, avasin akna ja uurisin, mis härral mureks. Tema kärkis, et ma ei tohtivat seal kohas parkida. Tulin autost välja ja küsisin, kas ta ei mahu mööda? Nimelt oli mu auto peatatud (mitte pargitud!) kõnnitee sõidutee poolsel serval nii, et ca 4 meetri laiusest kõnniteest jäi vabaks ca 2 meetrit. Hr jalgrattaPD aga kärkis, et teda see ei huvita, sest mina ei tohtivat seal olla ja mingu ma minema. Muidu ta peab jälle Muposse helistama. Ma siis proovisin selgitada, et ma ei pargi, vaid reaalselt mõneks minutiks peatun, aga ega see teda rahustanud. Käskis mul seadused selgeks teha ja riidles, et ka natuke ei tohi rikkuda. Et kas ma peksan naist ka ainult natuke. Ja no helistas ise samal ajal ka Muposse, pakkus, et äkki ma tahan ise nendega rääkida. Tema nimelt ei sallivat üldse neid autoPD-sid, võitleb nende vastu ja paneb kleepse ja puha. Ma pikalt ei viitsinud jaurata, soovisin edu, et sai jälle (!) Muposse helistada ja lahkusin. Ja siis kontrollisin hiljem, kas mäletasin seaduses peatumise regulatsiooni õigesti. Ja mäletasingi - kõnniteel võib sõiduki peatada (sh kauba laadimiseks) juhul kui see pole liikluskorraldusvahendiga keelatud ja jalakäijatele jääb minimaalselt 1,5m laiune vaba osa (LS paragrahv 20, lõige 6). Seega ühtegi asja ma seal kohas valesti ei teinud. Küll aga rikkus hr rattaPD ise seda regulatsiooni, mis keelab üle 13-aastasel jalgratturil sõita kõnniteel (välja arvatud mõned erandid) ja kohustab teda sõitma sõidutee servas. Nii, et piinlikult kukkus rattaPD-l asi välja kui sõimas mind rikkujaks, seaduse mittetundjaks, aga tegelikult oli olukord suisa vastupidine.
Hr rattaPD (moodsa NURKSE kirjaga pusaga ca 40-aastane meesterahvas) muide soovitas mul sõita tõuksi või jalgrattaga, mitte oma uhke (?) autoga. Kusjuures sel konkreetsel hetkel olin ma viimase 24h jooksul eelnevalt liigelnud ca 15km jalgsi, 6-7 km elektritõuksiga ja paar tundi ka ühistranspordiga (bussiga)![]()
LS:
Kui sul oli seal aega helistada, siis oli see juba parkimine.52) peatumine on sõiduki ettekavatsetud seismajätmine sõitjate peale- või mahamineku või veose laadimise ajaks. Peatumiseks ei loeta sõiduki seismajäämist liiklusvoos või liikluskorraldusvahendi või reguleerija nõudel;
-
- Liige
- Postitusi: 2322
- Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Re: Liikluse planeerimisest
Veoki pidurdusjälje (täiesti keset teed) järgi pakuks, et sõitis kõrvalteelt otsejoones veoka ette.Smith kirjutas: ↑05 Sept, 2023 19:17 https://www.ohtuleht.ee/1091501/fotod-s ... jalgrattur
Antud kohas kahjuks kergliiklustee puudub, selle olemasolu ja kasutamine oleks tõenäoliselt mehe elu päästnud.Häirekeskusele tuli kell 15.46 ajal teada raskest liiklusõnnetusest Järvamaal, kus 53aastane jalgrattal liikunud mees on saanud löögi veoautolt, mida juhtis 62aastane mees, kes oli kaine ja omas kehtivat sõiduõigust. Sündmuskohale saabunud kiirabil ei õnnestunud jalgratturi elu päästa.
-
- Liige
- Postitusi: 314
- Liitunud: 08 Mär, 2018 21:14
- Kontakt:
Re: Liikluse planeerimisest
Peatusin, teatasin paki toojale saabumisest, võtsin paki = laadisin veose. Kui jalgrattaPD poleks žongleerima hakanud, oleks kulunud maksimaalselt 2 minutit. Ka sõitjate peale- ja mahaminekuks võib kuluda päris pikk aeg, seal hulgas aega mõneks telefonikõneks. JalgrattaPD muide hakkas võimlema koheselt kui olin auto peatanud.AMvA kirjutas: ↑05 Sept, 2023 19:23Täpsustame siiski, et sa parkisid, mitte ei peatunud.alfa hotel kirjutas: ↑05 Sept, 2023 18:09 Siin teemas käis vist varasemalt suurem lahing auto- ja jalgrattajuhtide vahel. Mina nüüd sain kogeda kohtumist eheda jalgrattaPD-ga. Nii tuleb teda nimetada kuna tema väga rõhutatult ja paljukordselt mind just autoPD-ks nimetas. Olukord oli siis selline, et peatusin Tallinna kesklinna läheduses autoga kõnniteel, et vastu võtta mulle kohe autosse toodav pakk. Peatusin ja helistasin paki üleandjale. Pea kohe samal hetkel ilmus välja see jalgrattaPD ja hakkas auto ümber žestikuleerima ning aknale koputama. Lõpetasin kõne, avasin akna ja uurisin, mis härral mureks. Tema kärkis, et ma ei tohtivat seal kohas parkida. Tulin autost välja ja küsisin, kas ta ei mahu mööda? Nimelt oli mu auto peatatud (mitte pargitud!) kõnnitee sõidutee poolsel serval nii, et ca 4 meetri laiusest kõnniteest jäi vabaks ca 2 meetrit. Hr jalgrattaPD aga kärkis, et teda see ei huvita, sest mina ei tohtivat seal olla ja mingu ma minema. Muidu ta peab jälle Muposse helistama. Ma siis proovisin selgitada, et ma ei pargi, vaid reaalselt mõneks minutiks peatun, aga ega see teda rahustanud. Käskis mul seadused selgeks teha ja riidles, et ka natuke ei tohi rikkuda. Et kas ma peksan naist ka ainult natuke. Ja no helistas ise samal ajal ka Muposse, pakkus, et äkki ma tahan ise nendega rääkida. Tema nimelt ei sallivat üldse neid autoPD-sid, võitleb nende vastu ja paneb kleepse ja puha. Ma pikalt ei viitsinud jaurata, soovisin edu, et sai jälle (!) Muposse helistada ja lahkusin. Ja siis kontrollisin hiljem, kas mäletasin seaduses peatumise regulatsiooni õigesti. Ja mäletasingi - kõnniteel võib sõiduki peatada (sh kauba laadimiseks) juhul kui see pole liikluskorraldusvahendiga keelatud ja jalakäijatele jääb minimaalselt 1,5m laiune vaba osa (LS paragrahv 20, lõige 6). Seega ühtegi asja ma seal kohas valesti ei teinud. Küll aga rikkus hr rattaPD ise seda regulatsiooni, mis keelab üle 13-aastasel jalgratturil sõita kõnniteel (välja arvatud mõned erandid) ja kohustab teda sõitma sõidutee servas. Nii, et piinlikult kukkus rattaPD-l asi välja kui sõimas mind rikkujaks, seaduse mittetundjaks, aga tegelikult oli olukord suisa vastupidine.
Hr rattaPD (moodsa NURKSE kirjaga pusaga ca 40-aastane meesterahvas) muide soovitas mul sõita tõuksi või jalgrattaga, mitte oma uhke (?) autoga. Kusjuures sel konkreetsel hetkel olin ma viimase 24h jooksul eelnevalt liigelnud ca 15km jalgsi, 6-7 km elektritõuksiga ja paar tundi ka ühistranspordiga (bussiga)![]()
LS:Kui sul oli seal aega helistada, siis oli see juba parkimine.52) peatumine on sõiduki ettekavatsetud seismajätmine sõitjate peale- või mahamineku või veose laadimise ajaks. Peatumiseks ei loeta sõiduki seismajäämist liiklusvoos või liikluskorraldusvahendi või reguleerija nõudel;
Re: Liikluse planeerimisest
Tulevikus sellist vaidlust kas peatus või parkis vist enam ei tule.
Plaanis on peatumine ka keelata.
https://auto.geenius.ee/rubriik/uudis/r ... hvimaasid/
Plaanis on peatumine ka keelata.
https://auto.geenius.ee/rubriik/uudis/r ... hvimaasid/
Re: Liikluse planeerimisest
KOV/maaomanik peab nüüd vajalikes kohtades tekitama sõidukitele kaupade laadimisalad ning ettevõtted/firmad peavad KOV selleks survestama et need tehtaks kuna sellest hakkab sõltuma kaubavedu, mis mõnele jur.isikule on elulise tähtsusega.MeelisV kirjutas: ↑06 Sept, 2023 12:55 Tulevikus sellist vaidlust kas peatus või parkis vist enam ei tule.
Plaanis on peatumine ka keelata.
https://auto.geenius.ee/rubriik/uudis/r ... hvimaasid/
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Re: Liikluse planeerimisest
Kuna tänapäeval teelitakse palju kaupa internetist ja paljud teevad ka oma toiduainete sisseostud e-poodides, siis selliste parkimiskohtade tegemine on eluliselt hädavajalik. Kujutan seda KOV-ide rõõmu ette.Walter2 kirjutas: ↑06 Sept, 2023 13:09KOV/maaomanik peab nüüd vajalikes kohtades tekitama sõidukitele kaupade laadimisalad ning ettevõtted/firmad peavad KOV selleks survestama et need tehtaks kuna sellest hakkab sõltuma kaubavedu, mis mõnele jur.isikule on elulise tähtsusega.MeelisV kirjutas: ↑06 Sept, 2023 12:55 Tulevikus sellist vaidlust kas peatus või parkis vist enam ei tule.
Plaanis on peatumine ka keelata.
https://auto.geenius.ee/rubriik/uudis/r ... hvimaasid/
Re: Liikluse planeerimisest
Eile Laseris ütles Vladimir Svet küsimuse kohta, et Pronksi tänaval pole ühtki kohta, kus auto saaks peatuda, et kui tõesti vaja külmkapp Pronksi tänava korterisse saada, siis tuleks parkida Raua tänavale ja siis kaubakäruga parklast kohale lohistada. Polevat mingi probleem.
Re: Liikluse planeerimisest
Täiesti, kuradi uskumatu ikka, kui see nii on! Peale selle, et "Tallinnas on hea elada on aksioom", mis motiive veel on elada Tallinnas, vene linnas? Liiklus on rõve ka siis, kui teetöid ei tehta, nüüd ei saa osa kodanike oma maja juurde ka autoga. Kohvikud? Kinod? Lasteaia ja kooli järjekorrad? Siit saaks massipsühhoosi teemal korralikud doktoritööd kirjutada.Eile Laseris ütles Vladimir Svet küsimuse kohta, et Pronksi tänaval pole ühtki kohta, kus auto saaks peatuda, et kui tõesti vaja külmkapp Pronksi tänava korterisse saada, siis tuleks parkida Raua tänavale ja siis kaubakäruga parklast kohale lohistada. Polevat mingi probleem.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Liikluse planeerimisest
See on kaunis loominguline tõlgendus, ütleks. Kui kõnniteel võtab koha sisse rekka, kust 10 neegrit laevad kaupa maha 6 tundi ja rekkajuht jõuab teha 5 mobiilikõnet, on see parkimine?Täpsustame siiski, et sa parkisid, mitte ei peatunud.
LS:
52) peatumine on sõiduki ettekavatsetud seismajätmine sõitjate peale- või mahamineku või veose laadimise ajaks. Peatumiseks ei loeta sõiduki seismajäämist liiklusvoos või liikluskorraldusvahendi või reguleerija nõudel;
Kui sul oli seal aega helistada, siis oli see juba parkimine.
Üles
Vahe on selles, et parkimise all mõistetakse sõiduki pikemaks ajaks omapäi jätmist, paki ootamine (või paki viimine) on siiski tõlgendatav laadimise ehk peatumisega ja mitu kõnet sa teha jõuad, siis vaata eelmist lõiku

/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Liikluse planeerimisest
Äärmuslik ökohipsterlus. Tuleks perearsti poole pöörduda, ehk saab mingeid ravimeid.Peatusin, teatasin paki toojale saabumisest, võtsin paki = laadisin veose. Kui jalgrattaPD poleks žongleerima hakanud, oleks kulunud maksimaalselt 2 minutit. Ka sõitjate peale- ja mahaminekuks võib kuluda päris pikk aeg, seal hulgas aega mõneks telefonikõneks. JalgrattaPD muide hakkas võimlema koheselt kui olin auto peatanud.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Liikluse planeerimisest
Võite Laserit järelvaatamisest vaadata, too Kesklinna liiklusevärk on kohe alguses. TV3-est jookseb. Põhikriitika, et suure osa ruumist sööb ära ohtussaar ja jalakäijatele ning jalgratturitele väga vähe ruumi jäetud. Lisaks haljastus tuleb väga armetu ja paistab, et kuumasaared saavad ka edaspidi probleemid olema.
Ise hästi aru ei saa, miks peaks Kesklinnas elama. Ainus variant, et töötadki jalutuskäigu kaugusel ja armastad ööklubides käia (hea jalgsi koju tulla). Kahtlustan, et juhtub sama, mis Vanalinnaga - enamik elanikke jalga lasknud ja järgi on jäänud meelelahutus ja turistidele orienteeritud kohad.
Ise hästi aru ei saa, miks peaks Kesklinnas elama. Ainus variant, et töötadki jalutuskäigu kaugusel ja armastad ööklubides käia (hea jalgsi koju tulla). Kahtlustan, et juhtub sama, mis Vanalinnaga - enamik elanikke jalga lasknud ja järgi on jäänud meelelahutus ja turistidele orienteeritud kohad.
Re: Liikluse planeerimisest
Külmik on harv kaup ja selle saab tavaliselt kahe mehega ka ära vedada.Some kirjutas: ↑06 Sept, 2023 13:27 Eile Laseris ütles Vladimir Svet küsimuse kohta, et Pronksi tänaval pole ühtki kohta, kus auto saaks peatuda, et kui tõesti vaja külmkapp Pronksi tänava korterisse saada, siis tuleks parkida Raua tänavale ja siis kaubakäruga parklast kohale lohistada. Polevat mingi probleem.
Aga millised raha numbrid lisanduvad näiteks korteriremondile, kui kõik ehitusmaterjal tuleks kõrvaltänavast käsitsi kohale vedada või võtta tänava sulgemise luba?
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline