Kitsed ja põdrad lakuvad hea meelega ka meil seda soola.Kapten Trumm kirjutas: ↑18 Okt, 2024 10:27Taoliste külmakraadidega nagu Lapimaal igapäevaselt on, ka meil muide ei soolata. Ja põhjapõtru meil pole, tavalisi põtru pole nähtud teesoola lakkumas.Manurhin kirjutas: ↑17 Okt, 2024 22:29Äkki põhjapõdrad tulevad muidu tee peale soola lakkuma?davidsoniharald kirjutas: ↑17 Okt, 2024 22:22
Küsimus suurele ringile: Miks Lapimaal teid ei soolata?
Sooma efekt lõpeb mõne miinukraadiga ära, on põhjus tegelikult. See põdravärk on pigem "kaaskahju".
Küsin ka: miks neegrid ei päevita?![]()
Autotehnikateema
Re: Autotehnikateema
Re: Autotehnikateema
Kas Trans-Rem OÜ ei oska aidata?Peeter kirjutas: ↑17 Okt, 2024 10:58Kasutan tsitaati:Kapten Trumm kirjutas: ↑17 Okt, 2024 10:19 Kuna siin on kõvad ... spetsid kokku saanud, siis aidake mind ühe praktilise ülesandega.
Kas siin on (või teab keegi kedagi), kes on pädev rääkima Aisin 55-51SN-i teemal? (Kui teha suudab, siis on veel vingem...
Algatuseks on nii palju, et veakoode ei ole, käike vahetab sujuvalt. Küsimus difri ja vahevõlli laagrites.
Re: Autotehnikateema
Kas keegi on pädev rääkima difri laagrite kalibreerimisest ja omab neid seibe?ahto42 kirjutas: ↑21 Okt, 2024 14:35Kas Trans-Rem OÜ ei oska aidata?Peeter kirjutas: ↑17 Okt, 2024 10:58Kasutan tsitaati:Kapten Trumm kirjutas: ↑17 Okt, 2024 10:19 Kuna siin on kõvad ... spetsid kokku saanud, siis aidake mind ühe praktilise ülesandega.
Kas siin on (või teab keegi kedagi), kes on pädev rääkima Aisin 55-51SN-i teemal? (Kui teha suudab, siis on veel vingem...
Algatuseks on nii palju, et veakoode ei ole, käike vahetab sujuvalt. Küsimus difri ja vahevõlli laagrites.
Re: Autotehnikateema
Kui juba autodega juhtunud hullumeelsete lugude peale teema läks, siis veel üks.
Isa oli mul politseimees Chicagos... OK, liialdan natuke. Oli kiirabi autojuht Tartus nii 45 aastat tagasi. Ja no kord siis, just maiparaadi ajal, ruttu vaja patsiendiga haiglasse jõuda. Aga Riia mäel liiklus kinni. Miilits sauaga ees. Kiirabiarst astus autost välja: pista see kaigas omale p..se, mul sureb patsient autosse ära! Autojuht, sõidame! Miilits olnud nii üllatunud, et ei osanudki midagi öelda. Ja nii nad läbi paraadi sõitsidki. Haige jõudis vähemalt elusana haiglasse.
Isa oli mul politseimees Chicagos... OK, liialdan natuke. Oli kiirabi autojuht Tartus nii 45 aastat tagasi. Ja no kord siis, just maiparaadi ajal, ruttu vaja patsiendiga haiglasse jõuda. Aga Riia mäel liiklus kinni. Miilits sauaga ees. Kiirabiarst astus autost välja: pista see kaigas omale p..se, mul sureb patsient autosse ära! Autojuht, sõidame! Miilits olnud nii üllatunud, et ei osanudki midagi öelda. Ja nii nad läbi paraadi sõitsidki. Haige jõudis vähemalt elusana haiglasse.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Re: Autotehnikateema
Kui juba eputamiseks läks, siis kes on roolinud kõige haruldasemat autot või mootorsõidukit?
Tootja?
Mudel? (pilt)
Mitu eksemplari toodetud?
Tootja?
Mudel? (pilt)
Mitu eksemplari toodetud?
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Re: Autotehnikateema
Mina olen sõitnud Saabi prototüübiga, mil nimeks Saab 9-x Air. Eksisteerib kahes eksemplaris, tootmisse ei läinudki. Kaks tiiru Trollhättani testirajal.
https://en.wikipedia.org/wiki/Saab_9-X_Air
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Moskvits 412, mille tootmisaasta on passis 1950. Omal ajal liikluskindlustuse tegemisel oli alatasa seletamist. Teadaolevalt ainueksemplar

NB! Pole passi trükiviga.
Meelde tuli. Olen korra, 1990ndate teises pooles, pidanud läbi linna sõitma Ferrari Testarossa koopiaga (Pontiac Fiero tehnikal). Liikluses tooni andvate Ladade ja väsinud Sierrade juhid vahtisid tükati suu ammuli, päris selline John Travolta tunne oli korras. Antud auto on Eestis ainuke.
Arvan, et sama auto https://auto.geenius.ee/rubriik/paeva-l ... as-koopia/
Mulle jäi meelde sellest sõidust (peale üldise tähelepanu) veel väga ebaergonoomiline juhikoht, kus pedaalide tabamine nõudis teatud akrobaatikat (ilmselt 165 cm mehele oleks hea olnud) ning vene autode ja Sierra 1,6-ga võrreldes suht raju kiirendus (mootor ikka 2,8 ja kaal üsna olematu). Seda sai mitme foori taga ka demonstreeritud.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Aastal nii 1994 oli seesama (või siis samalaadne eksemplar), st Pontiac Fiero põhjal Ferrari Testarossa tööd vajavana müügis KB-s mingi-kas 10 000 või 15 000 EEK-ga, mis oli tol ajal arvestatav raha ikkagi. Mul oli sel hetkel selline vaba raha taskus, Sonny Crockett silme ees ja Miami Vice CD-plaadid autos (siiani riiulis allesKapten Trumm kirjutas: ↑22 Okt, 2024 9:02 Meelde tuli. Olen korra, 1990ndate teises pooles, pidanud läbi linna sõitma Ferrari Testarossa koopiaga (Pontiac Fiero tehnikal). Liikluses tooni andvate Ladade ja väsinud Sierrade juhid vahtisid tükati suu ammuli, päris selline John Travolta tunne oli korras. Antud auto on Eestis ainuke.
Arvan, et sama auto https://auto.geenius.ee/rubriik/paeva-l ... as-koopia/
Mulle jäi meelde sellest sõidust (peale üldise tähelepanu) veel väga ebaergonoomiline juhikoht, kus pedaalide tabamine nõudis teatud akrobaatikat (ilmselt 165 cm mehele oleks hea olnud) ning vene autode ja Sierra 1,6-ga võrreldes suht raju kiirendus (mootor ikka 2,8 ja kaal üsna olematu). Seda sai mitme foori taga ka demonstreeritud.

Re: Autotehnikateema
Seda pead neilt küsima, aga pakun puusalt, et neid kaste on nad lammutanud hulgi ja kombineerinud mingeid asju kokku, et toimiv asi saaks.
Re: Autotehnikateema
See oli tüüpiline ja seaduslik Mosse 400/401-st läbi vahe-etappide 412-ks aretamine. Ja vastavalt ka 423 427-ks aretada. Samamoodi oli lubatud 2101-st 2106-ni, või siis ka 07-ni aretada. Ja oli ka neid Gaz-24 Volgasid, millede algseks tähiseks olid mingid 1950ndatest Gaz-21-d. Vist oli ka Pobeda lubatute reas, aga vist oli nii, et Pobeda Gaz-20-st ei olnud lubatud Gaz-24-ks välja aretada. Mäletan, et mingis tolleaegses autoraamatus olid mul need lubatud ümberehituse tehnilised variandid kõik kenasti ritta pandud. Ise muidu ehitasin Vaz-21083-st kokku 2109 ja see kah oli veel "bez nomera", sest tehase mustadel komplektsetel lansekatel mingit numbrit peal polnud ja ega keegi lööma ka ei hakanud, läkski passi "bez nomera" . Masinast peale paberi ei jäänud alles mitte midagi, isegi mitte seda klassikalist "numbrit ja ämbrit". Esitasin 083 dokumendi, 09 kereostu paberi, samamoodi vabakäelise ostu-müügilepingu mootoriploki kohta ja peale sõiduki ekspertiisi väljastati uus pass. Ekspertiis kestis umbes 15 minutit.Kapten Trumm kirjutas: ↑22 Okt, 2024 9:02Moskvits 412, mille tootmisaasta on passis 1950. Omal ajal liikluskindlustuse tegemisel oli alatasa seletamist. Teadaolevalt ainueksemplar
NB! Pole passi trükiviga.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Autotehnikateema
Vastus õige, passis on ühes lahtris kirjas "kere vahetus"
Tegelikult ei olnud muidugi 401 ja 412 vahe mingi kere vahetus, vaid see oli toona ainus võimalus varuosadest uus auto ehitada ja legaliseerida, kuna seaduse järgi oli varuosadest autode ise ehitamine keelatud. Toona oli võimalus osta näiteks 412 vahetuskere. Selline varuosa oli saada. Ja kui oli ligipääsu nt EPT süsteemile, mis muuhulgas tegeles mosse ja (vist ka volga) varuosadega põllumajandusele, siis õnnestus ka ülejäänu kombineerida.

Tegelikult ei olnud muidugi 401 ja 412 vahe mingi kere vahetus, vaid see oli toona ainus võimalus varuosadest uus auto ehitada ja legaliseerida, kuna seaduse järgi oli varuosadest autode ise ehitamine keelatud. Toona oli võimalus osta näiteks 412 vahetuskere. Selline varuosa oli saada. Ja kui oli ligipääsu nt EPT süsteemile, mis muuhulgas tegeles mosse ja (vist ka volga) varuosadega põllumajandusele, siis õnnestus ka ülejäänu kombineerida.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Autotehnikateema
Ka Nivale toodi sealt varuosi. Ning loomulikult veokatele.tegeles mosse ja (vist ka volga)
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Autotehnikateema
Sai vist ikka Pobedast ka GAZ 24 tekitada. Kunagi oleks nagu kuulnud juttu tuttuuest Volgast, mil passis tootmisaastaks 1949.
Kirves pole mänguasi, raiuge see omale pealuu sisse!
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
"Suured inimesed on ikka tõesti imelikud," ütles ta endamisi lihtsal moel, kui ta oma teekonda jätkas.
Re: Autotehnikateema
Üks jutt rääkis kunagi kodanikust, kes taipas ära, et kroonumehed tikuvad ühel ristmikul oma reegleid kehtestama.
Veidi passimist vana Pobedaga ja varsti oli 24 õue peal. Kaitseministeeriumi toel.
Veidi passimist vana Pobedaga ja varsti oli 24 õue peal. Kaitseministeeriumi toel.
Re: Autotehnikateema
Esimene ja ainueksemplar Nliidus tehtud F1 vormel - Tartu-2
https://minevikumasin.ee/ajalugu/sportautod-tartust/
Tartu 2 ees ja Tartu 1 taga:
https://forum.automoto.ee/attachment.php?aid=37040
https://minevikumasin.ee/ajalugu/sportautod-tartust/
Tartu 2 ees ja Tartu 1 taga:
https://forum.automoto.ee/attachment.php?aid=37040
Kes küsib, on loll üks kord, aga kes ei küsi on loll surmani.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist