55. leht 113-st

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 27 Sept, 2023 14:11
Postitas Kapten Trumm
Eile oli uudis, et Transpordiamet hakkab katsetama järgmist mendiriigi etappi - kiiruskaamerate vahelist keskmise kiiruse mõõtmist.
Selle teostamine eeldab iga mööduva auto numbri ja möödumishetke salvestamist ja teades kaamerate vahekaugust, arvutatakse automaatselt keskmine kiirus. Ametlikult öeldakse, et vaja on teada, kas üldse see kiiruseületamise probleem on. Muidugi on.

Ehk siis tekib andmebaas, kes mis kell ja kuhu sõitis, sealt edasi on teoorias üks kukesamm automaatse jälgimiseni. Muidugi kõik räägivad täna ausa näoga, kuidas neid andmeid ei salvestata ja kasutada ei saa. Kui kohus annab loa? Hiljem muudetakse seadust?

Umbes samahea oleks, kui kõikidest elanikest koostatakse sõrmejälgede ja DNA andmebaas (veel parem kui näotuvastuse algoritm), siis oleks võitlus kuritegevusega imelihtne - tuleb kõrvutada leitud sõrmejälgi ja DNA-d andmebaasis olevaga ja voilaa. Selline riik on näiteks Hiina, väärt eeskuju 8)
Lihtsalt õigusriigis on selline põhimõte, et parem 10 mõrvarit vabaduses kui 1 süütu asjata trellide taga.

Tegelikult näitab see keskmise kiiruse projekt, selle kiiruskaamerate (millest loodeti hõbekuuli omal ajal) projekti põrumist, liiklust see ei rahusta ja nutiajastul on kõigil kaamerate asukohad teada, kaamera ees pidurdatakse sõit aeglaseks ja peale kaamerat lastakse pedaalil vajuda.

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 27 Sept, 2023 14:52
Postitas Walter2
Kapten Trumm kirjutas: 27 Sept, 2023 14:11 Ehk siis tekib andmebaas, kes mis kell ja kuhu sõitis, sealt edasi on teoorias üks kukesamm automaatse jälgimiseni.
Ära nüüd üle mõtle - mida annab süvariigile teadmine et minu kasutuses olev sõiduk viibis mingil x ajal Peterburi mnt. 87 ja 89 km vahel? Kui võetakse autodel kasutusele kohustuslik gps seade siis räägime uuesti.

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 27 Sept, 2023 16:00
Postitas Marvin
Numbrituvastusvõimekusega kaamerad on ammu teedel. See ei tohiks ometigi uudis olla?

See muidugi ei tähenda, et keskmise kiiruse kaamerat mõistlikuks mõtteks tuleks pidada.

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 27 Sept, 2023 17:11
Postitas Madis Reivik
Juba praegu kogutakse infot ehitusplatsil viibijate kohta. Maksumaksmise huvides.
Ja nüüd leierdatakse seda idiootsed e-arvete laiendamist KÕIKIDELE ettevõtetele. Maksumaksmise huvides.
Ja sõrmejäljed passis on nüüd ka politseile kasutamiseks (kunagi lubati et pole).
Ülemiste linnakus mingid ajudoonorid kasutavad juba nahaaluseid kiipe et "ustest läbi pääseda".

Keskmise kiiruse mõõtmisest järgmine samm on GPS kontrollimine. Sest muidu, raisad kihutavad, teevad burksipeatuse ja keskmine kiirus "ei aita piisavalt ohutust tagada" (ehk trahve koguda).

Nii et ärge alahinnake ametnike soovi inimesi kontrolli alla võtta. Ei pea nõus olema iga krdi lollusega.

Muuseas, puhtalt kiiruseületamisest tingitud õnnetusi on ...kui palju ? ;)

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 27 Sept, 2023 18:25
Postitas Runkel
Madis Reivik kirjutas: 27 Sept, 2023 17:11 Muuseas, puhtalt kiiruseületamisest tingitud õnnetusi on ...kui palju ? ;)
Ilmselt lõviosa.

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 27 Sept, 2023 18:26
Postitas AMvA
Runkel kirjutas: 27 Sept, 2023 18:25
Madis Reivik kirjutas: 27 Sept, 2023 17:11 Muuseas, puhtalt kiiruseületamisest tingitud õnnetusi on ...kui palju ? ;)
Ilmselt lõviosa.
Sellele vaidleks küll kategooriliselt vastu.

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 27 Sept, 2023 19:20
Postitas parkija
Lõpuks jõutakse ikkagi trahviraha kogumiseni , olgugi et ettekäändeks tuuakse liiklusohutus , liiklusohutuse huvides oleks parim kahe sõidurajaga maanteed , eritasandilised ristmikud ja ka teede hooldus pole vähetähtis , palju talvel libedaga autobusse teelt väljas kraavis käis , mina ei mäleta aga neid juhuseid oli , kuigi teehooldajad süüdi polnud , mendiriiki ma küll kuskil ei näe , ikka ametnike piiramatut võimu .

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 27 Sept, 2023 19:47
Postitas mart2
See keskmise kiiruse vaatamine on levinud ka välismaal, kuigi sageli vähe teisiti.
Nimelt on teedelmärgised, kust alates ja milleni liikumisel mõõdetakse aeg ja siis arvutatakse keskmine. Tõsi, seda tehaks politsei helikopterilt ja teade läheb raadiolingiga alla ees "varitsevale" patrullile, ennem keda liikleja on just "korralikuna" hoo maha võtnud. 8)
Nähtud.

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 27 Sept, 2023 19:57
Postitas isakene
mart2 kirjutas: 27 Sept, 2023 19:47 See keskmise kiiruse vaatamine on levinud ka välismaal, kuigi sageli vähe teisiti.
Leedukatel on pool Poola minevast trassist nende keskmiste aladega kaetud. Tõsi, kõik ei tööta ja polegi ilmselt ette nähtud, on vaid lollide transiitreisijate jaoks märgid üleval. Lihtsaim moodus on kohaliku numbriga jänes vaadata, kelle tuules suht ohutu on liikuda. Vilunum silm näeb ise ka ära, kus on ala alguses paar kaameramulaaži posti otsas ja kus on adekvaatne aparatuur. Pimedas on eriti hea, töötav IR prožektor on kõige kindlam märk et siin väga kimada pole mõistlik.

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 27 Sept, 2023 20:20
Postitas AMvA
mart2 kirjutas: 27 Sept, 2023 19:47 See keskmise kiiruse vaatamine on levinud ka välismaal, kuigi sageli vähe teisiti.
Nimelt on teedelmärgised, kust alates ja milleni liikumisel mõõdetakse aeg ja siis arvutatakse keskmine. Tõsi, seda tehaks politsei helikopterilt ja teade läheb raadiolingiga alla ees "varitsevale" patrullile, ennem keda liikleja on just "korralikuna" hoo maha võtnud. 8)
Nähtud.
Itaalias on kõik kiirteed keskmise kiiruse kontrolli punkte täis. Vastavad teavitused on muidugi kah. Ei mingeid helikoptereid.

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 27 Sept, 2023 20:32
Postitas Smith
Juba praegu kogutakse infot ehitusplatsil viibijate kohta. Maksumaksmise huvides
Offtopic:Ei koguta, 1.oktoobrist alates hakatakse koguma suurematel ehitusplatsidel.

See keskmise kiiruse teema on küll täielik pask.
Liigne kiirus ei ole isegi poolte liiklussurmade põhjuseks, nendest lubatud suurima sõidukiiruse ületamine moodustab veel omakorda ainult mingi osa. Valesti valitud sõidukiirus sobib universaalset peaaegu iga avarii põhjuseks. Põhjus peaks olema ju konkreetses lõigus, kus seda keskmist kiirust mõõtma hakatakse. Kui bemmibemehd ennast aegajalt tagateede peal surnuks sõidavad, siis seda see uus süsteem ju ei paranda. Kui tahavad põhimaanteed neid süsteeme täis panna, siis eelkõige sooviks näha uuringut: kui palju surma sai, miks sai ja kuhu selle uus süsteemiga siis jõuda tahetakse.

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 28 Sept, 2023 2:59
Postitas Manurhin
Kapten Trumm kirjutas: 27 Sept, 2023 14:11 Umbes samahea oleks, kui kõikidest elanikest koostatakse sõrmejälgede ja DNA andmebaas
Sõrmejälgede andmebaas on juba olemas. ID-kaardi taotlemisel ju annad oma sõrmejäljed. Foto tehakse ka, siit on vaid üks samm näotuvastue andmebaasini (ehk on juba olemaski).

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 28 Sept, 2023 3:28
Postitas Manurhin
mart2 kirjutas: 27 Sept, 2023 19:47 See keskmise kiiruse vaatamine on levinud ka välismaal, kuigi sageli vähe teisiti.
Nimelt on teedelmärgised, kust alates ja milleni liikumisel mõõdetakse aeg ja siis arvutatakse keskmine. Tõsi, seda tehaks politsei helikopterilt ja teade läheb raadiolingiga alla ees "varitsevale" patrullile, ennem keda liikleja on just "korralikuna" hoo maha võtnud. 8)
Nähtud.
Samal viisil mõõtis liiklusmiilits meilgi kiirust, enne kui radarid tulid. Üks miilits võttis kusagil positsiooni sisse ja siis stopperiga mõõtis, kui palju kulub möödasõitval autol aega nt. piimapukist suure teeäärse puuni jõudmiseks. See vahemaa oli muidugi enne ära mõõdetud ja teada. Mõõtmiskohast ühel või mõlemal pool ootas omakorda patrull ja kui keegi vahemaa liiga kiiresti läbis, andis mõõtja sellest raadio teel teada ja kihutaja korjati rajalt maha. Harrastati seda siis kohtades, kus kehtis kiirusepiirang, muidu võis enne 1976. aastat maanteel vajutada nii palju kui torust tuli ja julgust jätkus. Varem sellest suuremat probleemi polnudki, aga kui juba Mosse 412 ja Žigulid (mõlemal tippkiirus ikkagi ~150 km/h) massidesse levima hakkasid, siis hakkas ka kabelimatse tunduvalt rohkem tulema.

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 28 Sept, 2023 6:01
Postitas mart2
AMvA kirjutas: 27 Sept, 2023 20:20 ...
Itaalias on kõik kiirteed keskmise kiiruse kontrolli punkte täis. Vastavad teavitused on muidugi kah. Ei mingeid helikoptereid.
Loodan siiski, et akf sai aru sellest minu toodud näitest kui ühest juba kasutatavast variandist, mitte kui seni kehtinud ainukesest... :dont_know:

Mõte oli juhtida tähelepanu sellele "eduraportöörluse"-lembe kasutaja uuele helliksõnale "mendiriik".
Nagu järgnevad kommentaarid näitasid, siis on Euroopa "üks igavene mendikontinent"!
:lol:

Re: Liikluse planeerimisest

Postitatud: 28 Sept, 2023 7:33
Postitas Kapten Trumm
Mendiriigi fantaasiaid viiaksegi ellu järk-järgult, et kodanikud harjuks ega protestiks. Kõik puha ühiskonna hüvanguks - Hiinas muide on see narratiiv analoogne. Ühiskonna hüvanguks!

Vabaduse juurde muidu kuulubki vabadus ka seadust rikkuda (mida talitseb siis sisemine kompass) ja vabadus iga pisiasjaga mitte vahele jääda. Inimesed, kes eluaeg on käsku täitma harjunud ja viitsivad ise minimaalselt ajusid liigutada, neile on see võibolla mugavamgi olukord, kui "keegi" pidevalt korrigeerib nende käitumist, mitte ei pea ise vaeva nägema.

Kui tahetakse liikussurmasid vähendada, siis tuleb alustada liikluse sujuvamaks muutmise ja autojuhtide ettevalmistuse olulise tõstmisega. Mis on muidugi taas ebapopulaarne otsus, load pole inimõigus. Täiendav kiiruse mõõtmine teedel tähendab kiiruse veel hüplikumaks muutmist ja ohuolukordade sagenemist - keskmise kiiruse mõõtmine 10 km lõikudel toob kaasa geeniused, kes venivad igaks juhuks 70ga ja need, kes kiiremini sõidavad, möödasõitude arv kasvab drastiliselt ja mendiriigi visionääride fantaasia "liikluse rahustamisest" toimib samapalju kui senini - pääsedes "ohtlikust tsoonist" vajutavad osad lapatsi põhja, osad venivad 70ga edasi ja laibahulk pigem kasvab.

Mina näiteks ei näe vajadust tänast 95-105 tegelikku maanteekiirust silm punnis "rahustama" minna. Kuivõrd see projekt on määratud läbikukkumisele, siis mõne aasta pärast, pange tähele, hakkab sama seltskond rääkima GPS-ist ja küll see automaatne raha pangast võtmise süsteem ka tuleb - kõik ühiskonna hüvanguks.

Kui täna teha ettepanek teha kõiki inimesi hõlmav sõrmejälgede ja DNA andmebaas, siis võiks kihla vedada, et PPA-s ja SM-s tõuseb heakskiidukära, milline kuritegude avastamise efektiivsuse kasv, jällegi ühiskonna hüvanguks!