Laupärva hommikupoole tekitas üks tropp Paide ja Imavere risti vahel 65-70ga venides kilomeetritepikkuse kolonni. Näiteks.Eestis kahjuks pole kuigi levinud komme lasta läbi kiiremaid tagant tulijaid, peamiselt praktiseerivad seda veokide ja busside juhid
Liikluse planeerimisest
Re: Liikluse planeerimisest
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44186
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Liikluse planeerimisest
Oli üks periood, vist 1990ndate teises pooles, kus paaril suvel eksperimendi korras tõsteti maanteel piirkiirus 90-lt 100-le. Märke selleks välja ei pandud.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Liikluse planeerimisest
Kuhu teil kogu aeg nii kiire on ?
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10290
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: Liikluse planeerimisest
A kuhu üldse vaja sõita on?
Kui 100km/h tunnis tundub norm ilmaga norm tee peal "nii kiire", võiks ehk kodus olla?
Taavi Libe ja Rooli Võim, Priilitoos ka otsa ning elu on lill.
Mulle ei meeldi üldse autoga sõita. (Jah, hea autoga on hea sõita jne.. aga liikluses 1st kohast 2se minek ei ole see nauditav osa). Ma hea meelega astuks kodu uksest välja 1 sekund hiljem juba sihtkoha uksest sisse. Kahjuks seda võimalust ei pakuta. Seega tuleb oma aega raisata autos.
Ja osta või Maybach, ikka on see kõik maha visatud aeg, mis seal autos tuleb passida.
Seega pole seal vaja passida rohkem, kui on tarvilik.
Aga miks siis mitte sõita juba 200 km/h? Saksamaal näed teatud kohtades saabki. Nemad saavad aru. Aga meil ei saa, sest küsimus on riskide suuruses, pole selliseid vahemaid ja teid.
Aga neljarealisel on ju suvel 120 km/h. Areng seegi. Kuhu neil küll kiire on, võiks ju 80 olla seal..
Tulla rääkima, et norm ilmaga hea tee puhul on see 100 palju palju ohtlikum kui 90.. Seal roolis on palju ohtlikumaid asju, kui see 10-15km/h üle. Kes näpib telefoni, kellel oleks pidanud arst ammu juba tervisetõendi ära võtma, jne.
Re: Liikluse planeerimisest
Mina näiteks sõidan 90% juhtudel puhtalt tööasjus ja seda üle Eesti. Töösõitudega on nii, et peab siiski jõudma kliendiga kokkulepitud kellaajaks. Ma jätan tavaliselt kümmekond minutit varuks, nii et otseselt kihutama ei pea. Usun, et minusuguseid liigub teedel teisigi.
Re: Liikluse planeerimisest
Mitte kõikidel vaid enamusel kevadest sügiseni seda võimaldavatel teedel. 100 ei ole igal teel mõistlik piirang , samuti ei ole seda ka 90
https://epl.delfi.ee/artikkel/64316099/ ... aab-90-kmh
90 raiutu kivisse alates 2012
"We have 50 million Muslims in Europe. There are signs that Allah will grant Islam victory in Europe—without swords, without guns, without conquest—will turn it into a Muslim continent within a few decades." Muammar Gaddafi
Re: Liikluse planeerimisest
100km/h lubamisel on probleem hoopis selles, et siis uhatakse tegelikult igal pool +10km ehk siis 110km/h ja siis hakkab juba juhtuma...ivo86 kirjutas: ↑02 Okt, 2023 16:45A kuhu üldse vaja sõita on?
Kui 100km/h tunnis tundub norm ilmaga norm tee peal "nii kiire", võiks ehk kodus olla?
Taavi Libe ja Rooli Võim, Priilitoos ka otsa ning elu on lill.
Mulle ei meeldi üldse autoga sõita. (Jah, hea autoga on hea sõita jne.. aga liikluses 1st kohast 2se minek ei ole see nauditav osa). Ma hea meelega astuks kodu uksest välja 1 sekund hiljem juba sihtkoha uksest sisse. Kahjuks seda võimalust ei pakuta. Seega tuleb oma aega raisata autos.
Ja osta või Maybach, ikka on see kõik maha visatud aeg, mis seal autos tuleb passida.
Seega pole seal vaja passida rohkem, kui on tarvilik.
Aga miks siis mitte sõita juba 200 km/h? Saksamaal näed teatud kohtades saabki. Nemad saavad aru. Aga meil ei saa, sest küsimus on riskide suuruses, pole selliseid vahemaid ja teid.
Aga neljarealisel on ju suvel 120 km/h. Areng seegi. Kuhu neil küll kiire on, võiks ju 80 olla seal..
Tulla rääkima, et norm ilmaga hea tee puhul on see 100 palju palju ohtlikum kui 90.. Seal roolis on palju ohtlikumaid asju, kui see 10-15km/h üle. Kes näpib telefoni, kellel oleks pidanud arst ammu juba tervisetõendi ära võtma, jne.
Re: Liikluse planeerimisest
Vahet ei ole, kas lubada 70,90 või 110 - ikka on enamvähem sama osa autojuhte, kes arvavad, et "natuke" võiks reegleid painutada ja mis see "tsipake rohkem teeb" ...

Paljude raamatute lugemine teeb inimese palju lugenud isikuks, kuid ei pruugi teha teda targaks...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44186
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Liikluse planeerimisest
Kogu selle asja kokkuvõte on selles, et olgem konservatiivsed ja ärge remontige töötavaid asju.
Kui liikluses vajab täna miski sekkumist, siis on selleks a)jaluskoperdajate ja ummikutekitajate liistule tõmbamine b)autojuhtide üldiselt nõrk ettevalmistuse tase. Sõidan praegu iga päev Paldiski ja Saue vahet ja ei möödu päeva, mil imeasju ei näeks. Just sellel ringtee Valingu-Paldiski osal, kus on kurvilised teed, 2 sõidurada kokku ja palju piiranguid, avaldub autojuhtide nõrk ettevalmistus ning lihtsalt ignorantsus (no miks peab kopamees objektile mööda põhimaanteed 20 km venima, 30-40 kmh) kõige ehedamalt.
See +10 kuni +15 kmh toimub ka mujal ja sellega võitlus on sama raske kui tuuleveskitega. Päris huvitav oleks teada, kes "keskmise kiiruse" projektiga hakkavad trahvi ka saama need, kelle keskmine kiirus asulavälisel on 70 kmh ja kes tegelikult provotseerivad selle mööda uhamise?
Kui liikluses vajab täna miski sekkumist, siis on selleks a)jaluskoperdajate ja ummikutekitajate liistule tõmbamine b)autojuhtide üldiselt nõrk ettevalmistuse tase. Sõidan praegu iga päev Paldiski ja Saue vahet ja ei möödu päeva, mil imeasju ei näeks. Just sellel ringtee Valingu-Paldiski osal, kus on kurvilised teed, 2 sõidurada kokku ja palju piiranguid, avaldub autojuhtide nõrk ettevalmistus ning lihtsalt ignorantsus (no miks peab kopamees objektile mööda põhimaanteed 20 km venima, 30-40 kmh) kõige ehedamalt.
See +10 kuni +15 kmh toimub ka mujal ja sellega võitlus on sama raske kui tuuleveskitega. Päris huvitav oleks teada, kes "keskmise kiiruse" projektiga hakkavad trahvi ka saama need, kelle keskmine kiirus asulavälisel on 70 kmh ja kes tegelikult provotseerivad selle mööda uhamise?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Liikluse planeerimisest
EGO ei luba kellelgi sabas sõita , herr kapten ?
Meil on liikluses ikkagi hästi , tõepoolest mõned liiklejad ei sõida lubatud maksimaalse kiirusega , mõned sõidavad märgatavalt kiiremini ja need kiirelt sõitjad on parajad sitahädad , kiiruskaamera mõõtealasse jõudes pidurdavad et rehvid suitsevad , olete kõvad "mehed" andke kogu aeg 150km/h minna .
Meil on liikluses ikkagi hästi , tõepoolest mõned liiklejad ei sõida lubatud maksimaalse kiirusega , mõned sõidavad märgatavalt kiiremini ja need kiirelt sõitjad on parajad sitahädad , kiiruskaamera mõõtealasse jõudes pidurdavad et rehvid suitsevad , olete kõvad "mehed" andke kogu aeg 150km/h minna .
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44186
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Liikluse planeerimisest
Sabas sõitmine on ohtlik, kui sa veel ehk ei tea?
Enamasti on need sabas sõidud liigväikse pikivahega (maanteel peab olema kmh võrdne arv meetreid), mina pole veel näinud muneja sabas loksuvat kolonni, kus autodel on 70+ m pikivahet. Tagant sissesõidud (ebapiisava pikivahe tõttu) on üks levinumaid õnnetuse vorme (parkla uksekriipimiste järel).
Õnnetused tekivad enamasti siis, kui autod satuvad üksteisele liiga lähedale ja ootamatuste tekkimisel pole piisavat varu, et suunda muuta või pidurdada.
Teine jube komme, mida ma ei salli, on parempöörde tegemine nii, et auto pidurdatakse oma sõidurajal pea seisma. Kui auto järel tuleb 50 autot, siis kõik need peavad ju samuti pidurdama. Miks häirida sedasi liiklust? Sest üks lammas ei oska oma ninaotsast kaugemale vaadata. Seda tehakse ka hea nähtavuse ja puhta laia teega, kui kannataks vabalt võtta natuke hoogu maha ja säuhti ära keerata. Minu autokooli ajal võis liikluse jalus venimise eest saada pärjatud hindega "1" (õpetaja ütles, et kui gaasi anda ei julge, siis pole teil ka rooli asja). Sellise hinde saamine (parandada seda ei saanud) võiks tähendada lõputunnistuse rikkumist või korduval juhul kursuselt välja lendamist (mul õnnestus taolisi asju vältida õnneks). Aga meie grupist lendas sedasi tervelt pool (25-st 13 inimest) ja õpetaja resümeeris, et kvaliteet ainult tõusis sellest. Ja noh, liigne oleks vist lisada, et load said allesjäänust 100,0% esimesel katsel.
Kuna toonased õppeautod (Gaz-52) omasid maksimaalkiirust 70 kmh, siis maanteel oli kohustus hoida üks silm peeglis ja järjekorra tekkimisel pidi võtma paremale ja andma parema suunaga märku möödumiseks. Viimast just tänapäeval eriti ei näe. Seepärast arvangi, et keskmise kiiruse mõõtmisest enim oleks vaja autojuhtide ettevalmistust tõsta (nt B-kati saamiseks min 120 sõidutundi) ja lõpetada selline jama, et inimesed käivad korduvalt eksamil ja ei läbi seda. Ei läbi, järelikult on ettevalmistus puudulik.
Enamasti on need sabas sõidud liigväikse pikivahega (maanteel peab olema kmh võrdne arv meetreid), mina pole veel näinud muneja sabas loksuvat kolonni, kus autodel on 70+ m pikivahet. Tagant sissesõidud (ebapiisava pikivahe tõttu) on üks levinumaid õnnetuse vorme (parkla uksekriipimiste järel).
Õnnetused tekivad enamasti siis, kui autod satuvad üksteisele liiga lähedale ja ootamatuste tekkimisel pole piisavat varu, et suunda muuta või pidurdada.
Teine jube komme, mida ma ei salli, on parempöörde tegemine nii, et auto pidurdatakse oma sõidurajal pea seisma. Kui auto järel tuleb 50 autot, siis kõik need peavad ju samuti pidurdama. Miks häirida sedasi liiklust? Sest üks lammas ei oska oma ninaotsast kaugemale vaadata. Seda tehakse ka hea nähtavuse ja puhta laia teega, kui kannataks vabalt võtta natuke hoogu maha ja säuhti ära keerata. Minu autokooli ajal võis liikluse jalus venimise eest saada pärjatud hindega "1" (õpetaja ütles, et kui gaasi anda ei julge, siis pole teil ka rooli asja). Sellise hinde saamine (parandada seda ei saanud) võiks tähendada lõputunnistuse rikkumist või korduval juhul kursuselt välja lendamist (mul õnnestus taolisi asju vältida õnneks). Aga meie grupist lendas sedasi tervelt pool (25-st 13 inimest) ja õpetaja resümeeris, et kvaliteet ainult tõusis sellest. Ja noh, liigne oleks vist lisada, et load said allesjäänust 100,0% esimesel katsel.
Kuna toonased õppeautod (Gaz-52) omasid maksimaalkiirust 70 kmh, siis maanteel oli kohustus hoida üks silm peeglis ja järjekorra tekkimisel pidi võtma paremale ja andma parema suunaga märku möödumiseks. Viimast just tänapäeval eriti ei näe. Seepärast arvangi, et keskmise kiiruse mõõtmisest enim oleks vaja autojuhtide ettevalmistust tõsta (nt B-kati saamiseks min 120 sõidutundi) ja lõpetada selline jama, et inimesed käivad korduvalt eksamil ja ei läbi seda. Ei läbi, järelikult on ettevalmistus puudulik.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Liikluse planeerimisest
Suunatamine toimib kenasti ka tänapäeval, küll ei mäleta sellist suunanäitamise asja kui kohustust (polnud seda ka tollases LE kirjas). Komme tekkis kui piirid lahti läksid ja sealsed sõiduvõtted hakkasid siiapoole juurduma (lisaks vasaku suuna näitamine maanteel eesmärgiga näidata et tagumise möödasõit ei ole hetkel ohutu). Kui mõni progressiivne sõiduõpetaja seda harrastas ja ka patsientidelt ootas siis ei saa seda laiendada kogu sõiduõppele ja eksamineerijatele. Ohutuledega tänamine tekkis hiljem kui lääne autode tulekuga tekkis juhile ka ohukate nupp mida vene aja autodes ei olnud.Kuna toonased õppeautod (Gaz-52) omasid maksimaalkiirust 70 kmh, siis maanteel oli kohustus hoida üks silm peeglis ja järjekorra tekkimisel pidi võtma paremale ja andma parema suunaga märku möödumiseks. Viimast just tänapäeval eriti ei näe.
Samas on selle suunatamise eest ka trahvi tehtud kui kiuslik patrull selle tuvastas ja suunanäitamisele ei järgnenud manöövrit.
Aeglase sõiduki nõue kiiremad tagant mööda lasta oli muidugi ka siis olemas.
Elu on liiga lühike et raisata seda lollide peale tõestamaks et nad on lollid /道德经 (Dàodéjīng)/
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
Parem olla tark ja rikas kui loll ja vaene...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44186
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Liikluse planeerimisest
Mina tegin eksamid juba EV esimese LE järel ja päris kindlasti oli see kirjas. Stiilis, et liikleja, kes ei sõida suurima lubatud kiirusega, peab andma võimaluse endast mööduda. LE kommenteeritud väljaanne täiendas, et alates teisest sinu taha kogunevast autost tekib see kohustus.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Liikluse planeerimisest
Imelik uudis, kusjuures mulle ka see lõik eriti ei meeldi.
https://auto.geenius.ee/eksklusiiv/tee- ... uste-arvu/
https://auto.geenius.ee/eksklusiiv/tee- ... uste-arvu/
Tallinna-Rapla maantee Tagadi-Kirdalu lõigule (kilomeetritel 17,6–21,0) paigaldati 2019. aasta sügisel keskpiire, mis on palju kirgi tekitanud, sest tegemist on 1+1-teelõiguga. Veidral moel on õnnetuste arv seal üheksa korda kasvanud!
Liikluskindlustuse fondi andmetel toimus sel teelõigul enne keskpiirde rajamist (2017–2019) üks liiklusõnnetus, aga pärast (2020–2023 juuni) lausa 18! Teeregistri andmetel on need arvud 1 ja 6. Kusjuures sellele lõigule eelnevatel ja järgnevatel lõikudel pole õnnetuste arv kasvanud ega kahanenud.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist