586. leht 705-st

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 15 Mai, 2025 9:25
Postitas Fuchs
AMvA kirjutas: 14 Mai, 2025 14:56 Nüüd ei viitsi ausalt öeldes isegi ise autot pesta, sest ma tean, et meie maja pesijad teevad seda palju paremini ja professionaalsemalt.
See on sul soovmõtlemine. Ma natuke olen kõrvalt näinud ühe pesula telgitagust elu, see kaader kes seal töötab on enamasti algharidusega, ja erilist mõtlemisvõimet ei oma. Kui pesu isegi pealtnäha tehakse hästi siis tuleb ette näiteks kliendi autoga "kummivilistamist". Paar juhust oli kus lihtsalt kliendi auto rihiti parklas ära kuskilt. Või siis näiteks näpatakse autost mingeid asju jne probleeme oli päris palju.

Ma saan aru küll, et inimestel on tihtipeale suhtumine kus uue liisingusse ostetud ja garantii ning kaskokindlustusega auto puhul suht pohh, kriimustused värvitakse ära ja paari aasta pärast nagunii auto müüdud ja uus isend majas.
Kurb on see, et kui sul on mõni erilisem auto (või hobiauto), mida tahaks pikemalt pidada ja kvaliteetsemat kohtlemist saada, siis ei olegi kuhugi töökotta nagu pöörduda.
Mul näiteks oli kunagi juhus ühes Carstopi töökojas, kus soovisin oma projektikal käigukasti õli vahetada. Kuna selle auto käigukastile soovitatakse ühte vähe erilisemat õli Redlinelt (käigud lülituvad paremini) siis tegin eeltöö ära ja ostsin paar liitrit ja andsin meistrile üle. Pärast kui küsisin poolikut õlipudelit tagasi (kasti läks vist 1,2l õli) tuli välja, et töömees oli vaadist rahuliku südamega BP GL5 sisse pumbanud, no see ju ka väga hea kvaliteetne täissünt õli. no wtf? Sarnaseid juhtumeid on veelgi ette tulnud, kus siis kogemata on töökäsust mõni ebamugavam ja ajamahukam töö ära unustatud, arvele on õlivahetusel kogemata näiteks 10 õlifiltrit kirjutatud vms justnagu näpukad. Kas peab siis nagu kubjas kogu aeg kullipilguga kõike jälgima ja kontrollima, et asi korralikult tehtud saaks?

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 15 Mai, 2025 9:56
Postitas AMvA
Fuchs kirjutas: 15 Mai, 2025 9:25
AMvA kirjutas: 14 Mai, 2025 14:56 Nüüd ei viitsi ausalt öeldes isegi ise autot pesta, sest ma tean, et meie maja pesijad teevad seda palju paremini ja professionaalsemalt.
See on sul soovmõtlemine. Ma natuke olen kõrvalt näinud ühe pesula telgitagust elu, see kaader kes seal töötab on enamasti algharidusega, ja erilist mõtlemisvõimet ei oma. Kui pesu isegi pealtnäha tehakse hästi siis tuleb ette näiteks kliendi autoga "kummivilistamist". Paar juhust oli kus lihtsalt kliendi auto rihiti parklas ära kuskilt. Või siis näiteks näpatakse autost mingeid asju jne probleeme oli päris palju.

Ma saan aru küll, et inimestel on tihtipeale suhtumine kus uue liisingusse ostetud ja garantii ning kaskokindlustusega auto puhul suht pohh, kriimustused värvitakse ära ja paari aasta pärast nagunii auto müüdud ja uus isend majas.
Kurb on see, et kui sul on mõni erilisem auto (või hobiauto), mida tahaks pikemalt pidada ja kvaliteetsemat kohtlemist saada, siis ei olegi kuhugi töökotta nagu pöörduda.
Mul näiteks oli kunagi juhus ühes Carstopi töökojas, kus soovisin oma projektikal käigukasti õli vahetada. Kuna selle auto käigukastile soovitatakse ühte vähe erilisemat õli Redlinelt (käigud lülituvad paremini) siis tegin eeltöö ära ja ostsin paar liitrit ja andsin meistrile üle. Pärast kui küsisin poolikut õlipudelit tagasi (kasti läks vist 1,2l õli) tuli välja, et töömees oli vaadist rahuliku südamega BP GL5 sisse pumbanud, no see ju ka väga hea kvaliteetne täissünt õli. no wtf? Sarnaseid juhtumeid on veelgi ette tulnud, kus siis kogemata on töökäsust mõni ebamugavam ja ajamahukam töö ära unustatud, arvele on õlivahetusel kogemata näiteks 10 õlifiltrit kirjutatud vms justnagu näpukad. Kas peab siis nagu kubjas kogu aeg kullipilguga kõike jälgima ja kontrollima, et asi korralikult tehtud saaks?
Ma rääkisin MEIE MAJA pesulast, kui sa juhuslikult tähele ei pannud.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 15 Mai, 2025 10:21
Postitas mart2
Walter2 kirjutas: 15 Mai, 2025 7:27 Kuna AT kasti perioodilist õlivahetust ei näe paljud autotootjad üldse oma TH programmis ette (eluaegne õli!) siis ei nähtagi ette konstruktsioonilisi lahendusi selle teostamiseks. Seetõttu on nii mõnelgi k.kasti sisesed õlifiltrid küll olemas, kuid ligi saab nendele ainult kui kasti osandad remondi käigus.
Siiski, mitmetel autodel on, hoolikal lugemisel 8), juhendis leida, et intensiivsemal kasutamisel on soovitav käigukasti õli siiski vahetada.
Näiteks minu Subarul on see kasutaja juhendis täitsa kirjas.
:scratch:

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 15 Mai, 2025 10:37
Postitas AMvA
mart2 kirjutas: 15 Mai, 2025 10:21
Walter2 kirjutas: 15 Mai, 2025 7:27 Kuna AT kasti perioodilist õlivahetust ei näe paljud autotootjad üldse oma TH programmis ette (eluaegne õli!) siis ei nähtagi ette konstruktsioonilisi lahendusi selle teostamiseks. Seetõttu on nii mõnelgi k.kasti sisesed õlifiltrid küll olemas, kuid ligi saab nendele ainult kui kasti osandad remondi käigus.
Siiski, mitmetel autodel on, hoolikal lugemisel 8), juhendis leida, et intensiivsemal kasutamisel on soovitav käigukasti õli siiski vahetada.
Näiteks minu Subarul on see kasutaja juhendis täitsa kirjas.
:scratch:
Enamusel AT kastiga autodel on kirjas, et kui näiteks veetakse palju haagist, siis on soovitatav õli vahetada.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 15 Mai, 2025 10:59
Postitas Peeter
Walter2 kirjutas: 15 Mai, 2025 7:27 Kuna AT kasti perioodilist õlivahetust ei näe paljud autotootjad üldse oma TH programmis ette (eluaegne õli!) siis ei nähtagi ette konstruktsioonilisi lahendusi selle teostamiseks. Seetõttu on nii mõnelgi k.kasti sisesed õlifiltrid küll olemas, kuid ligi saab nendele ainult kui kasti osandad remondi käigus.
Teen siia paranduse/täienduse: kasti eemaldad sõidukilt ja osandad. Filter on sees ja ilma korpust pooleks avamata filtrile ligi ei saa. Kui oled kasti lahti võtnud, siis vaatad sisse ja saad aru, et see kasti läbipesemise jutt on lihtsalt üks lootusrikas meede, et "ehk joppab". Kast ei ole arvestatud selleks. Konstruktsioon ja selle kooste (inseneriprotsess) on toimunud sellise ülesehitusega, et kui sul on probleemid, siis pane uus. Nt Aisini töö- ja koostetäpsus on selline, et kui sul on jama, siis on järelikult sul juba jama. Kettad-simmerid on naljamäng. Mõningaid laagreid või seibe lihtsalt ei olegi saada. Ja kui sa metallitöödega nn ise hakkama ei saa, siis viskagi kast minema- osad kettad ja võllid ja planetaarid saad tagavaraks.
Praegu just tegelen hobiauto Aisini kastiga. Keegi eriti just teha ei taha (ei oska/ei ole juppe) (difrilõtk, ühe võlli ja laagri lõtk). Nüüd omal juba tehase koostemanuaalid olemas ja läbi tudeeritud. Demontaaži-kooste videod kah läbi tutkitud. Doonorkasti (neid mul praegu 2 tk) tegin just lahti ja inspekteerisin tehase tolerantsidele vastavuse ära. Nüüd pessu (laua peal), ja siis täielik nullist kooste vastavalt tehase manuaalile. Siis alla.
P.S. Veelkord, kui kellelgi on neid AW55-51 spetsiifilisi koosteseibe kas üksikult või komplektina, või teab ehk, kust neid saab(ks), siis olen huvitatud. Samamoodi kui keegi juhatab kokku pädeva praktikat omava difriremontijaga.
Sammoodi work-shop-i abipalve: kast läheb laua peal täielikku läbipessu ja tehase manualis ette nähtud koostesse ja seejärgsesse laua peal survega testidesse (teema läbi töötatud) (Selleks tellisin isegi ekstra madala diapasooniga dünamomeetrilise võtme 0,3-10 Nm -vajalik võllide ja difrikooste tööjuhendis; käsi püsti kes veel sellist asja üldse käes on hoidnud?). Nüüd küsimus: kuidas läbi pesta turbiini. Turbiin kah laua peal, ise töötav, aga tahaks selle asja kah viimasena ikka läbi pesta ilma lahti lõikamata. Variandid "osta uus", või "vii Lätti" ei paku huvi.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 15 Mai, 2025 11:04
Postitas Walter2
Peeter kirjutas: 15 Mai, 2025 10:59 Teen siia paranduse/täienduse: kasti eemaldad sõidukilt ja osandad.
Tänan tähelepanemast - ma tegelt tõesti ei osanud ette kujutada et kasti osandamine (siis Osandamine mitte mõne kaane eemaldamine..) sõiduki peal oleks kuidagi võimalik. :D Aga inimvõimetel pole teatavasti piire...

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 15 Mai, 2025 11:16
Postitas Peeter
Walter2 kirjutas: 15 Mai, 2025 11:04
Peeter kirjutas: 15 Mai, 2025 10:59 Teen siia paranduse/täienduse: kasti eemaldad sõidukilt ja osandad.
Tänan tähelepanemast - ma tegelt tõesti ei osanud ette kujutada et kasti osandamine (siis Osandamine mitte mõne kaane eemaldamine..) sõiduki peal oleks kuidagi võimalik. :D Aga inimvõimetel pole teatavasti piire...
Aga on võimalik. On kaste, millel saab "innovaatilist tehnikat" kasutades tõmmata nt rattakoopast pool sisu (selle rohkem hooldust vajava) välja, ära lappida ja tagasi toppida.
Täpselt samamoodi on kaste, millel võtad põhja laiali, sellele pääseb ligi, saad kasti põhja ära pesta, filtri vahetada, ja solenodiploki välja vahetada. Selline juurdepääsetavus võimaldab juba üsna palju ära päästa.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 15 Mai, 2025 11:50
Postitas OLAVI
Peeter kirjutas: 15 Mai, 2025 11:16
Walter2 kirjutas: 15 Mai, 2025 11:04
Peeter kirjutas: 15 Mai, 2025 10:59 Teen siia paranduse/täienduse: kasti eemaldad sõidukilt ja osandad.
Tänan tähelepanemast - ma tegelt tõesti ei osanud ette kujutada et kasti osandamine (siis Osandamine mitte mõne kaane eemaldamine..) sõiduki peal oleks kuidagi võimalik. :D Aga inimvõimetel pole teatavasti piire...
Aga on võimalik. On kaste, millel saab "innovaatilist tehnikat" kasutades tõmmata nt rattakoopast pool sisu (selle rohkem hooldust vajava) välja, ära lappida ja tagasi toppida. ...
Mu hobiautol saab esiratta logari tagant kõik käigukasti võllid välja võtta ja tagasi panna.
(Häda pärast korjad katkised killud välja ja saab mõne käiguta ikkagi edasi sõita.
Sõitsin osa aega, juppe oodates.)
USA, kus on suured vahemaad (nagu veremaal), peab müüma ka autosid, mis oleks ka kaugeimas kolkas "lihtsalt" remonditavad.

(Tihenduseks on olemas (korduvalt avatavad) spets "mitte kõvastuvad" (püsivalt õliga kontaktis olla võivad) mootorikooste hermeetikud, mida kasutatakse isegi plokikaante paigaldusel, mootoritel millede hoolduseks tuleb plokikaas eemaldada.)

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 15 Mai, 2025 12:48
Postitas Kapten Trumm
Tänane enimmüüdav USA auto, Ecoboost mootoriga F-150 pole küll kuidagi põlve otsas remonditav.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 15 Mai, 2025 12:51
Postitas Kapten Trumm
Peetrile https://transend.us/products/transmissi ... rtTypeId=1
USA suurim vastav jupikaubastu. Kui sealt ei leia, siis on tõenäoliselt originaalosa.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 15 Mai, 2025 13:07
Postitas Kapten Trumm
Mul näiteks oli kunagi juhus ühes Carstopi töökojas, kus soovisin oma projektikal käigukasti õli vahetada. Kuna selle auto käigukastile soovitatakse ühte vähe erilisemat õli Redlinelt (käigud lülituvad paremini) siis tegin eeltöö ära ja ostsin paar liitrit ja andsin meistrile üle. Pärast kui küsisin poolikut õlipudelit tagasi (kasti läks vist 1,2l õli) tuli välja, et töömees oli vaadist rahuliku südamega BP GL5 sisse pumbanud,
Kui tegemist pole esiveolise autoga, millel on mootor pikuti ja hüpoidülekanne, siis on käsikäigukasti GL5 panek üsna loll tegevus, kuigi paljud seda soovitavad. GL5 esineb GL4st seepärast, et on mõeldud hüpoidülekannete jaoks ja sisaldab õli libedaks tegevaid lisandeid, mis manuaalkäigukastis lihtsalt segavad sünkronisaatorite tööd (põhineb hõõrdumisel). GL-4l neid lisandeid pole (mõeldud spiraalhammasratasülekannetele).

Suurem number ei tähenda, et kuidagi "parem" oleks. Eriti loll on veel panda GL-5 LS-i, kus on neid libedust tõstvaid lisandeid veel rohkem. Lõhute ilmaasjata käigukasti.

Muidu, hea remondipraktika üks eeldusi on peale muterdusvilumuse ka teooria tundmine, nt arusaamine, mille poolest üks õli teisest erineb, siis ei teki ka taolisi lollusi.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 15 Mai, 2025 13:29
Postitas OLAVI
Kapten Trumm kirjutas: 15 Mai, 2025 12:48 Tänane enimmüüdav USA auto, Ecoboost mootoriga F-150 pole küll kuidagi põlve otsas remonditav.
Kuna enamus inimesi elab tänapäeval linnades, siis on ka Ecoboost peamiselt linnaautodel, mitte kolkaelanikule toodetud.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 15 Mai, 2025 18:57
Postitas isakene
Kapten Trumm kirjutas: 15 Mai, 2025 13:07 Eriti loll on veel panda GL-5 LS-i, kus on neid libedust tõstvaid lisandeid veel rohkem. Lõhute ilmaasjata käigukasti.
LS (kui sa ikka mõtled limited slip) käibki ainult GL5. Iga tõsisem maasturimees ütleb seda sulle une pealt.
Ning palja GL4 tähisest kinni pidamisega kaugele ei sõida, margipõhine spetsifikatsioon on kohustuslik. Mul on kolmel erineval sajandialguse MB-l tulnud käigukastiõli vahetada põhjusel, et eelmine omanik on suvalise 80W90 GL4 sisse valanud. Kusjuures, üks neist isegi hoiatas sosinal, et kle kast hakkab vist õhtale minema, ilgelt raske on käiku vahetada... pärast margipõhise MB235.10 specs õliga vahetust olid probleemid hetkega pühitud.
Krt, korra talvel sai kolm kilomeetrit esimese käiguga sõidetud, enne kui õli nii palju soojenes et käiku sai vahetada. :D
Sakslastel on neid erinõudlikke autosid veel, mis täpset specsi tahavad. Mõned olla vale õliga ka kotti lastud, aga kuna konkreetset juhust ei tea, siis rohkem ei piiksu...

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 15 Mai, 2025 19:52
Postitas AMvA
isakene kirjutas: 15 Mai, 2025 18:57
Kapten Trumm kirjutas: 15 Mai, 2025 13:07 Eriti loll on veel panda GL-5 LS-i, kus on neid libedust tõstvaid lisandeid veel rohkem. Lõhute ilmaasjata käigukasti.
LS (kui sa ikka mõtled limited slip) käibki ainult GL5. Iga tõsisem maasturimees ütleb seda sulle une pealt.
Ning palja GL4 tähisest kinni pidamisega kaugele ei sõida, margipõhine spetsifikatsioon on kohustuslik. Mul on kolmel erineval sajandialguse MB-l tulnud käigukastiõli vahetada põhjusel, et eelmine omanik on suvalise 80W90 GL4 sisse valanud. Kusjuures, üks neist isegi hoiatas sosinal, et kle kast hakkab vist õhtale minema, ilgelt raske on käiku vahetada... pärast margipõhise MB235.10 specs õliga vahetust olid probleemid hetkega pühitud.
Krt, korra talvel sai kolm kilomeetrit esimese käiguga sõidetud, enne kui õli nii palju soojenes et käiku sai vahetada. :D
Sakslastel on neid erinõudlikke autosid veel, mis täpset specsi tahavad. Mõned olla vale õliga ka kotti lastud, aga kuna konkreetset juhust ei tea, siis rohkem ei piiksu...
GL - 5, aga LS lisatähisega

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 15 Mai, 2025 20:05
Postitas nukkel
Ei tea kas reklaam on lubatud aga küsin ikka. Kes või kus asub töökoda mida julged soovitada?