630. leht 704-st

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 06 Aug, 2025 12:32
Postitas Ghostship
Kapten Trumm kirjutas: 06 Aug, 2025 11:51 Minul selline oli ja sedasi kirjaklambriga sain kõik vead leitud. Nii vana elektroonikaga autodel on see "diagnostika" nagunii rohkem supiaur. Aga mõte oli selles, et suht põlve otsas remonditav auto oli. Kümmekond aastat tagasi saksamaal neid veel müüdi ja mõni eriti sile maasikas, mille eest küsiti 6000 eurot, julgeti anda ka 6 kuuse garantiiga.

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/sear ... rel&vc=Car
Need kirjaklambriga loetavad Opelid on nii lihtsa ehitusega, et kui just edevat nelivedu polnud, siis mahtus kogu võimalik veakoodide nimekiri üheainsale välja prinditud A4le (suure fondiga seejuures!). Lihtsusel on oma eelised :)

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 06 Aug, 2025 12:40
Postitas Kapten Trumm
Ecotecil olid toona ikkagi kõik enamvähem moodsaks peetud vidinad küljes. Kuna tegu oli Euro 1 saastenormiga, siis tõsi, oli veel ühe lambdaga.
Õhumassi kuumtraatmõõtja, sisselaske õhutemp, eraldi andurid nukkvõlli ja väntvõlli asendile. 1994 mersul, mis maksis Omegast poole rohkem, olid samad vidinad.

Hammasrihma vahetuse normaeg esinduses olevat olnud 45 minutit. Ise tehes muidugi läheb paar tundi, aga suhteliselt lihtne töö. Mootoris oli muidugi mitmeid apsakaid, millega hiljem omanik tegelema pidanuks. Pragunev väljalaske kollektor ja peenikesed õliavad õlirõngastele näiteks.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 06 Aug, 2025 14:47
Postitas OLAVI
Ghostship kirjutas: 06 Aug, 2025 12:32 ....
Need kirjaklambriga loetavad Opelid on nii lihtsa ehitusega, et kui just edevat nelivedu polnud, siis mahtus kogu võimalik veakoodide nimekiri üheainsale välja prinditud A4le (suure fondiga seejuures!). Lihtsusel on oma eelised :)
Kahekohalisi veakoode sai olla kuni 99 ja need ühele A4 lehele küll ära ei mahu.
Olid ka kolme- ja neljakohaliste veakoodidega autosid ning "inimlikel autodel" ei pidanud traadijupiga sihtima vaid sai diagnoosirežiimi käivitada juhikohal süütevõtmega manipuleerides.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 06 Aug, 2025 17:18
Postitas sass2401
1 baidiga saab kirjeldada 256 väärtust (0x01 kuni 0xFF).

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 06 Aug, 2025 17:49
Postitas olevtoom
sass2401 kirjutas: 06 Aug, 2025 17:18 1 baidiga saab kirjeldada 256 väärtust (0x01 kuni 0xFF).
Bitte närides: 0x01 kuni 0xFF on 255 väärtust :P

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 06 Aug, 2025 18:06
Postitas sass2401
ok :wink:

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 07 Aug, 2025 8:37
Postitas AMvA
davidsoniharald kirjutas: 05 Aug, 2025 21:18 Me sõbraga tõmbasime selle kaheksanda põlvkonna Golfil pidurite sadula tagant pistiku ära ja kerisime aku laadija klemmide otsa pistetud kruvidega voolu andes kolvi sisse tagasi. Paigaldasime uued klotsid ja jälle aku laadijaga lasime kuni klotsid olid vastas ja siis pistik külge ja tehtud.

Lihtsam kui Mosse trummelpiduri klotside vahetus ja reguleerimine.
Tänapäeval on ka mugavamaid lahendusi. Ma oma Volvos kasutan 60 EUR maksvat OBD bluetooth adapterit ja tasuta telefoni tõmmatud äppi. Saab kõik asjad tehtud, mis vaja.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 07 Aug, 2025 9:52
Postitas Kapten Trumm
Nüüd mu pea plahvatas, alles sa kiitsid, kuidas sa saad lubada endale autot mitte ise remontida (teevad teised) ja nüüd vahetame ise nutiseadme abil piduriklotse? On see võimalik, et sinu konto alt kirjutab rohkem kui 1 inimene...?

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 07 Aug, 2025 9:55
Postitas AMvA
Kapten Trumm kirjutas: 07 Aug, 2025 9:52 Nüüd mu pea plahvatas, alles sa kiitsid, kuidas sa saad lubada endale autot mitte ise remontida (teevad teised) ja nüüd vahetame ise nutiseadme abil piduriklotse? On see võimalik, et sinu konto alt kirjutab rohkem kui 1 inimene...?
Oh sa vaeseke. Tõmba zgutt peale, äkki saad pea uuesti kokku.
Ma saan läbi selle äpi ka palju muud teha, kui piduriklotse vahetada.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 07 Aug, 2025 9:56
Postitas Kapten Trumm
OLAVI kirjutas: 06 Aug, 2025 14:47
Ghostship kirjutas: 06 Aug, 2025 12:32 ....
Need kirjaklambriga loetavad Opelid on nii lihtsa ehitusega, et kui just edevat nelivedu polnud, siis mahtus kogu võimalik veakoodide nimekiri üheainsale välja prinditud A4le (suure fondiga seejuures!). Lihtsusel on oma eelised :)
Kahekohalisi veakoode sai olla kuni 99 ja need ühele A4 lehele küll ära ei mahu.
Olid ka kolme- ja neljakohaliste veakoodidega autosid ning "inimlikel autodel" ei pidanud traadijupiga sihtima vaid sai diagnoosirežiimi käivitada juhikohal süütevõtmega manipuleerides.
Neid Opeli "vilgukoode" oli tegelikult suurusjärgus paar lehte.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 07 Aug, 2025 12:52
Postitas Fucs
OLAVI kirjutas: 02 Aug, 2025 15:31 Võib ka juhtmestikus olla isolatsiooniviga.
mongol kirjutas: 02 Aug, 2025 16:39 Plussjuhe käib kuskil keresse ja küpsetab kaitset läbi. Ja kui praegu toimib, siis ju sa pirnivahetusega mudisid piisavalt juhtmeid, et remontisid kogemata ära.
Juhtmenu*s sümpomite järgi igatpidi.
mongol kirjutas: 03 Aug, 2025 23:10 Siin selle kaasuse puhul võite omad ampertangid jms sisse istuda, ma olen päääris kindel, et mädajuhe põhjustab kaitsme mahapõlemist. Üldiselt esimene asi on kaitse ärapõlemisel, et kontrolli oma juhmestik üle. Uutel autodel muidugi üpris mõttetu soovitada, aga päris autodel töötab.
Fucs kirjutas: 02 Aug, 2025 17:02 Rsk jah...mingi krdi kala peab olema kusagil pistikutes või kaablites ikkagi tundub...
Nii. Tekkis vaba aeg ja võimalus natuke tegeleda nüüd.

Kaks kaablit (+ ja -) olid esitule sees kokku tõmmatud kaablivitsa/kaablisidemega.
Ja tehtud oli seda mehise jõuga.
Juurdepääs palja silmaga uurimiseks oli muidugi kamarajura, aga makrofotodelt ei paistnud midagi sellist kohe välja, et seal mingi kala võiks olla.
.
01.jpg
01.jpg (58.29 KiB) Vaadatud 459 korda
.
Lõikasin selle nipuka maha ja voilaa, selle all nägid juhtmed välja sellised (need sügavamad "vorbid" plussjuhtmel ja 2tk miinusjuhtmel on kaablivitsa servade tekitatud/nende tõttu tekkinud)
.
02.jpg
03.jpg
.
case closed
8)

See krdi pidev kokkusattumus, et just Osrami Nightbreaker pirnidega korduvalt kaitse maha põles ja ilma pirnita ning tavalise pirniga kordagi seda ei juhtunud, tekitas mul teatud kõhklusi ja segadust :twisted:

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 07 Aug, 2025 13:19
Postitas Kapten Trumm
Et Nightbreaker seda põhjustab, oli kahtlane juba alguses, sest nende ja "tavalise" pirni voolutarbe vahe pole kuigi suur.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 07 Aug, 2025 14:16
Postitas mongol
Et vigane juhe seda põhjustab, oli selge juba alguses - sümptomid täpselt sellised.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 07 Aug, 2025 14:24
Postitas Kapten Trumm
Misasi see pruun jurakas seal juhtmete peal on, seesama kaabliside või?
Mina olen juhtmeid tõmmanud kokku küll ainult nipukatega või siis isoleerpaelaga.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 07 Aug, 2025 14:34
Postitas AMvA
Kapten Trumm kirjutas: 07 Aug, 2025 14:24 Misasi see pruun jurakas seal juhtmete peal on, seesama kaabliside või?
Mina olen juhtmeid tõmmanud kokku küll ainult nipukatega või siis isoleerpaelaga.
See ongi nipukas ehk kaabliside eesti keeles