Ma võiks siia lisada suurusjärgus 14 mootori õlivahetust a' 70 eurot ja muud hooldusmaterjid ehk veel paarsada, kokku ehk 1200Tehnikakauge tavakasutaja ja statistika jaoks on selline mitmeid kümneid kordi remonti vajav auto "lõpmata hädaorg" ning utiil, sest kui odavamalt hangitud osade peale läks 3300, siis remonditeenuse ametlikul sisseostmisel oleks kulud arvatavasti üle 15 000eur olnud ning auto enda turuväärtust see kulutus vaevalt tõstab.
Kui veel lisada kohustuslikud rehvi- ja õlivahetused, siis kui suur tuleb sellise auto "omamise kulu kilomeetri kohta" (eur/km) ilma kütusekuluta?
Kas küünib e-auto omamisekuluni?
("Omamise kulu km kohta", on selline näitaja, millest tavaliselt ei räägita ja kas ei taheta või ei julgeta välja arvutada.)
Rehvidele ehk 1500, 10 tuhat liitrit bensiini (12 liitrit 100 km peale) keskmiselt 13000. Kokku 3300+1200+1500+13000=19 000.
Aastas 1357 eurot, 23 senti km kohta. Minu aasta vanal diisel (6 l/100 km) tööautol on liising+kasko+kütus umbes 35 senti km kohta.
Muu kõik õige, kui mutrivõti peos ei seisa, tuleb liisida uus tojootahübriidjaaris. Kui seda ei jõua, siis mängida ruletti nende liisingust tagasi tulnud autodega. Kulude kohta juhin tähelepanu, et P2 näol pole tegu mitte eriti töökindla ega eriti ökonoomse autoga. VW Passat B5 1,9TDI, kus muud kulud võivad olla analoogsed kütusekulu sama läbisõidu kohta on umbes 5000, kukutab aasta kulu alla 800 euro ja 1 km kulu alla 14 sendi.
