644. leht 704-st

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 04 Sept, 2025 10:08
Postitas AMvA
Kapten Trumm kirjutas: 04 Sept, 2025 9:26 Maki keeras poiss sinnapaika, lasi seda esipaneali üles-alla (huvitav ju), kuniks see jäi kuskile poole peale kinni ja ei liikunud enam.
Mis paneel see Frankfurdil üles-alla käib?

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 04 Sept, 2025 10:10
Postitas Kapten Trumm
Nüüdseks on kohtulikul uurimisel leidnud tõestust, et autod (ja muud nutiseadmed), mis on pidevalt tootja pilvega ühenduses, siis see ühendus võimaldab seadme tootjatel seda erineval moel enda huvides ära kasutada.
Minu 2024 VW ei ole püsivalt kuskile ühendatud. Selleks, et tekiks ühendus tootja uuenduste serveri ja auto vahel, on vajalik nutitelefon ja ühendada see autoga. Muidu ei tule ka tarkvarauuendused. Mina nt nutitelefoni ei kasutagi ning kuna käin iga 15 000 järel õlivahetuses ja olen palunud siis uuendused teha.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 04 Sept, 2025 10:10
Postitas Kapten Trumm
AMvA kirjutas: 04 Sept, 2025 10:08
Kapten Trumm kirjutas: 04 Sept, 2025 9:26 Maki keeras poiss sinnapaika, lasi seda esipaneali üles-alla (huvitav ju), kuniks see jäi kuskile poole peale kinni ja ei liikunud enam.
Mis paneel see Frankfurdil üles-alla käib?
Õpi lugema, paneel käis üles-alla Alpine headunitil.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 04 Sept, 2025 10:17
Postitas AMvA
Kapten Trumm kirjutas: 04 Sept, 2025 10:10
AMvA kirjutas: 04 Sept, 2025 10:08
Kapten Trumm kirjutas: 04 Sept, 2025 9:26 Maki keeras poiss sinnapaika, lasi seda esipaneali üles-alla (huvitav ju), kuniks see jäi kuskile poole peale kinni ja ei liikunud enam.
Mis paneel see Frankfurdil üles-alla käib?
Õpi lugema, paneel käis üles-alla Alpine headunitil.
OK

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 04 Sept, 2025 10:56
Postitas OLAVI
AMvA kirjutas: 04 Sept, 2025 10:05
OLAVI kirjutas: 04 Sept, 2025 9:21
mart2 kirjutas: 03 Sept, 2025 20:44 Kui mõnda aega tagasi veel Annelinnas elasin, siis mul naabrimees tegi ise puust kaste ja vastavaid kõlarisüsteeme ....
Läbi aegade on väga paljud koolipoisid ise "puust kaste" teinud aga eelviidatud valjukate eripäraks on nende puust membraan.
Samas huvitav on see, et Victor ise kasutab neid elemente suhteliselt tagasihoidlike seadmete juures?
Kui suurus muudab tehnilise seadme "tagasihoidlikuks", siis kõik kaasaegsed nutitelod oleks vist "tagasihoidlikud"?

Need "tagasihoidlikud" (väiksemõõtmelised) seadmed on mõeldud "jõukamale" melomaanist korterielanikule, kellede "jõukad naabrid" ei luba elamises lärmata.
JVC töötas need välja Jaapanis ja kui suured elamised on tavaliselt Jaapani linnades?
Alles hiljem leiti, et neid saab loodusesäästmist reklaamina kasutades ka muudele turgudele müüa.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 04 Sept, 2025 11:00
Postitas Marvin
Kapten Trumm kirjutas: 04 Sept, 2025 10:10
Nüüdseks on kohtulikul uurimisel leidnud tõestust, et autod (ja muud nutiseadmed), mis on pidevalt tootja pilvega ühenduses, siis see ühendus võimaldab seadme tootjatel seda erineval moel enda huvides ära kasutada.
Minu 2024 VW ei ole püsivalt kuskile ühendatud. Selleks, et tekiks ühendus tootja uuenduste serveri ja auto vahel, on vajalik nutitelefon ja ühendada see autoga. Muidu ei tule ka tarkvarauuendused. Mina nt nutitelefoni ei kasutagi ning kuna käin iga 15 000 järel õlivahetuses ja olen palunud siis uuendused teha.
Uuematel autodel on tootja poolt aktiveeritud e-SIM kusagil olemas. Suurt andmehulka selle kaudu ei liigutata, aga mida täpselt liigutatakse, sellest väga ei räägita. Igatahes need automaatsed hädaabikõned eeldavad võrgus olemist ja võrgus need autod on.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 04 Sept, 2025 11:05
Postitas OLAVI
Kapten Trumm kirjutas: 04 Sept, 2025 10:10
Nüüdseks on kohtulikul uurimisel leidnud tõestust, et autod (ja muud nutiseadmed), mis on pidevalt tootja pilvega ühenduses, siis see ühendus võimaldab seadme tootjatel seda erineval moel enda huvides ära kasutada.
Minu 2024 VW ei ole püsivalt kuskile ühendatud.
Selleks, et tekiks ühendus tootja uuenduste serveri ja auto vahel, on vajalik nutitelefon ja ühendada see autoga. ...
Aga kust sa tead, kas oled ikka hoolega lugenud auto 500 leheküljelist kasutusjuhendit ja selle privaatsusesätteid?
See, et juhile ei võimaldata andmesidet ilma telefoniga ühendamata, ei tähenda, et auto seda omal tahtel teha ei suudaks.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 04 Sept, 2025 11:17
Postitas Kapten Trumm
Marvin kirjutas: 04 Sept, 2025 11:00 Uuematel autodel on tootja poolt aktiveeritud e-SIM kusagil olemas. Suurt andmehulka selle kaudu ei liigutata, aga mida täpselt liigutatakse, sellest väga ei räägita. Igatahes need automaatsed hädaabikõned eeldavad võrgus olemist ja võrgus need autod on.
Mul hädaabikõne nupp ja funktsioon on olemas, kuid selle vajutamisel vastab sulle auto, et "service not available". Ehk puudub ühendus.
Liiga vandenõuteooriasse vast ka ei maksaks minna.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 04 Sept, 2025 11:19
Postitas Kapten Trumm
OLAVI kirjutas: 04 Sept, 2025 11:05 Aga kust sa tead, kas oled ikka hoolega lugenud auto 500 leheküljelist kasutusjuhendit ja selle privaatsusesätteid?
See, et juhile ei võimaldata andmesidet ilma telefoniga ühendamata, ei tähenda, et auto seda omal tahtel teha ei suudaks.
Lugesin, ja panin privaatsussätteks "maksimaalne privaatsus". :dont_know:
Seda öeldi autot kätte andes kohe, et ükskõik mille läbi õhu kaudu saamiseks on vajalik nutiseade, auto ise ei tõmba kuskilt midagi ja kui mõnda aega teil nutiseadet pole, siis võib hakata jukerdama tarkvara vanumise tõttu.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 04 Sept, 2025 11:22
Postitas Kirs
Kapten Trumm kirjutas: 04 Sept, 2025 11:17

Mul hädaabikõne nupp ja funktsioon on olemas, kuid selle vajutamisel vastab sulle auto, et "service not available". Ehk puudub ühendus.
Liiga vandenõuteooriasse vast ka ei maksaks minna.
See ikka oleneb. See hädaabiteenus(võrgus olemine) võib vabalt ka nn tasuline pakett olla, minu kärul - "piiramatu kasutusaeg". (Kehtib seni, kuni sõiduk vastab tehnilistele eeltingimustele)

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 04 Sept, 2025 11:26
Postitas Kapten Trumm
Ma ei oska rohkemat öelda, kui mulle esindusest öeldi - et ilma nutiseadmeta mingit "sidet" autoga pole. See hädaabi nupp hakkab samuti läbi sinu nutiseadme tööle. See kisub natuke sinna "suure venna" teooriatesse.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 04 Sept, 2025 11:37
Postitas Kirs
Kapten Trumm kirjutas: 04 Sept, 2025 11:26 See hädaabi nupp hakkab samuti läbi sinu nutiseadme tööle.. See kisub natuke sinna "suure venna" teooriatesse.
Tõesti või? :shock: Miks siis ka mitte minu nutitelefon minu autot wifi võrguna listis kuvab?

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 04 Sept, 2025 11:41
Postitas Walter2
Volvol on näiteks On Call / SOS süsteem, mis sisaldab autosse sisseehitatud modemit ning GNSS kaudu määratakse auto asukoht. Mingit nutitelefoni ei nõuta.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 04 Sept, 2025 11:47
Postitas Kirs
Walter2 kirjutas: 04 Sept, 2025 11:41 Volvol on näiteks On Call / SOS süsteem, mis sisaldab autosse sisseehitatud modemit ning GNSS kaudu määratakse auto asukoht. Mingit nutitelefoni ei nõuta.
Noovat, kui auto ei ole "võrgus" siis mis kuradi valemiga ma auto asukohta ja teatud asju juhtida maailma teisest otast saan? Võin ka täitsa tavalise läpaka ja veebibrauseriga igasugu elektroonilist lisanänni juurde osta-aktiveerida ja pärast autosse minnes...voilaaa...kuidas see nänn küll autosse sai? :lol:

Okei logisn ILMA nutitelefinita arvutiga My BMW kontole. "BMW CarData näol on sul alati ülevaade telemaatikaandmetest, mida sinu sõiduk BMW ConnectedDrive'i teenuse raames regulaarselt BMW-le saadab ja mis seal salvestatakse. Siia kuuluvad sinu BMW mõõdikute väärtused, näiteks läbisõit ja sõidukikontrolli teated.

Re: Autotehnikateema

Postitatud: 04 Sept, 2025 11:59
Postitas Kapten Trumm
Kirs kirjutas: 04 Sept, 2025 11:37
Kapten Trumm kirjutas: 04 Sept, 2025 11:26 See hädaabi nupp hakkab samuti läbi sinu nutiseadme tööle.. See kisub natuke sinna "suure venna" teooriatesse.
Tõesti või? :shock: Miks siis ka mitte minu nutitelefon minu autot wifi võrguna listis kuvab?
Mul küll mingeid liigseid wifisid või võrke pole leitud.
Milleks tootja peaks tegema lisakulusid mingite lisavidinate panekuks, kui sama asja saab teha kasutaja taskus oleva nutitelefoni kaudu, kasutaja kulul?
Ja kui kirjutasin esindusse ka küsisin õlivahetuseks aega, helistas teenindaja ja küsis, mis mu odomeetri näit hetkel ikka on.
Kui nad näevad seda kuskilt, siis milleks see kõne? Jälgede segamiseks?