648. leht 666-st
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 08 Sept, 2025 13:40
Postitas davidsoniharald
Kapten Trumm kirjutas: ↑08 Sept, 2025 13:20
Jällegi, suur sõiduekspert on rääkinud, hau
Käsipidurit ei ole vaja kallaku peal startimiseks üldse. Vajalik on piisaval hulgal sidurit doseerida, et auto tagasi ei vajuks ennem pidurite vabastamist.
Mis oli selle postituse eesmärk? Peale ilkumise see mingit infot ei sisalda.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 08 Sept, 2025 13:59
Postitas Erureamees
Käsipidurit ei ole vaja kallaku peal startimiseks üldse
Ma ei tea, mida seal autokoolis praegu õpetatakse kuid paljalt siduri libistamisega kohalt minek kallakul ilma kolme pedaali korraga kasutamiseta on bensiinimootoriga väikese mahuga mootoriga autoga pea võimatu. Ma ei ole kindel, kas kolme pedaali kasutamist autokoolis õpetatakse. Päris ausalt ei tea kuid tundub liiga raske keskmist lõpetajate taset arvestades. Ma ise pole üle kümne aasta vasakut jalga ei väikese ega suure auto juhtimiseks kasutanud. Muidu saan hakkama endiselt, ainult vahel unustan enne lõplikku seismajäämist sidurit vajutada.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 08 Sept, 2025 14:07
Postitas Walter2
Loomulikult saab kallakult ainult pedaale kasutades minema nii, et auto ei vaju sentimeetritki tagasi - harjutamise asi. Mulle jäi see käppa siis, kui koos kadunud papa ja tema 01-ga õppesõitu tegime. Kuna konkreetsel autol oli tungiv soovitus kässarit mitte kasutada kuna see võis peale jääda siis tuligi harjutada ainult pedaalidega kallakult startimist. Ning loogika oligi selles, et siduriga hoiti auto paigal kui parem jalg vabastas piduri ning liikus gaasipedaalile. Sooritus pidi olema suht kiire et sidurit mitte kärssama lasta aga samas parajalt mõõdukas, et mitte tühikäigul töötavat mootorit välja suretada. Kui toonaste vene autode ja nende siduritega selle käppa sai on tänapäevaste siduritega see vägagi lihtne - siduri lülituspunkt on konkreetne ning mootoril kompenseeritakse mõningane pöörete langus tingituna koormuse suurenemisest mida 01 ja karpa ei teinud.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 08 Sept, 2025 14:09
Postitas AMvA
Kapten Trumm kirjutas: ↑08 Sept, 2025 13:20
Jällegi, suur sõiduekspert on rääkinud, hau
Käsipidurit ei ole vaja kallaku peal startimiseks üldse. Vajalik on piisaval hulgal sidurit doseerida, et auto tagasi ei vajuks ennem pidurite vabastamist.
See on tore, et sa oma viletsat sõiduoskust selle smiliga tõendad.
Ma ei ole mitte kunagi kallakul paigalt võttes käsipidurit tarvitanud. Kui hästi järgi mõelda, siis olengi kässarit vist ainult juuksenõelakurvides pööramiseks kasutanud.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 08 Sept, 2025 14:43
Postitas MeelisV
millal üldse hakti õpetama käsipiduri kasutamist kallakult startimisel ?
kui levinud selline õpetus autokoolides üldse on/oli ?
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 08 Sept, 2025 14:50
Postitas Lemet
MeelisV kirjutas: ↑08 Sept, 2025 14:43
millal üldse hakti õpetama käsipiduri kasutamist kallakult startimisel ?
kui levinud selline õpetus autokoolides üldse on/oli ?
1978 oli igal juhul täiesti nõutav oskus.
Vajalik on piisaval hulgal sidurit doseerida, et auto tagasi ei vajuks ennem pidurite vabastamist.
Maakeeli sidurit kärsatada. Tegevus, mille eest valdav isa sõiduõpetajatest kätega tahtis kallale tulla ja õpilane palju uut oma suguvõsa naisliini kohta teada sai...
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 08 Sept, 2025 14:58
Postitas krossipart
AMvA kirjutas: ↑08 Sept, 2025 14:09
Kapten Trumm kirjutas: ↑08 Sept, 2025 13:20
Jällegi, suur sõiduekspert on rääkinud, hau
Käsipidurit ei ole vaja kallaku peal startimiseks üldse. Vajalik on piisaval hulgal sidurit doseerida, et auto tagasi ei vajuks ennem pidurite vabastamist.
See on tore, et sa oma viletsat sõiduoskust selle smiliga tõendad.
Ma ei ole mitte kunagi kallakul paigalt võttes käsipidurit tarvitanud. Kui hästi järgi mõelda, siis olengi kässarit vist ainult juuksenõelakurvides pööramiseks kasutanud.
Loen ja kratsin kukalt.

Aga põnev lugeda.

Piduriteema muutus "kvaliteetmajoneesiks" jms.

Ma ei kujuta ette, mis nõuded olid GAZ52 sõidueksamil.. Kas see kässar üldse toimis? See selleks..Küsisin oma isalt, kes terve elu on olnud "ZIL kallurimees" ja vastas.. Äi sõidueksamil ollu nii korras autut, et se va käsipidur oleks aidanud.. Iki sidur ja pedaalid..Suurel kallakul kariääris paar korda proovisin Zil-iga käsipidurit..Tühi loba ja üldjuhul õrnal kallakul siduriga mängisime ja poiss kurram kas Su tsiklil käsipidur om ve? Kuda "mäest" siis üles saad küsis ja muigas..

Re: Autotehnikateema
Postitatud: 08 Sept, 2025 15:00
Postitas nukkel
2003 Kristiine autokool, startimine " kässariga ja "siduri libistamine " olid sõidutundides täitsa olemas, kas hetkel harrastavad seda ei tea.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 08 Sept, 2025 15:01
Postitas Madis Reivik
Kuna te tuba ei võta siis üritan juttu õigele rajale tüürida..
Kässariga või ilma kaldteelt
1) pisikese mootoriga on ilma kässarita päris tüütu, kipub välja surema vahel
2) naisterahvastele on iga mootoriga tüütu, nad on murelikud ja ei salli seda juttu "siduri libistamisest"
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 08 Sept, 2025 15:03
Postitas AMvA
Lemet kirjutas: ↑08 Sept, 2025 14:50
Vajalik on piisaval hulgal sidurit doseerida, et auto tagasi ei vajuks ennem pidurite vabastamist.
Maakeeli sidurit kärsatada. Tegevus, mille eest valdav isa sõiduõpetajatest kätega tahtis kallale tulla ja õpilane palju uut oma suguvõsa naisliini kohta teada sai...
Mu õppeautol käsipidur ei toiminud ja sõiduõpetaja teadlikult juhtimisel sai ilma käsipidurita kallakult paigaltvõtt selgeks.
Kui seda teha oskad, siis on asi sidurikärsatamisest kaugel
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 08 Sept, 2025 15:10
Postitas MeelisV
no ok siis häbenen nurgas edasi
ma ei õppinud seda ega pole kunagi kasutanud ja on õnnestunud probleemideta hakkama saada.
paljud varasemad autod olid kõik ilma selleta kuigi jah ok paljud olid ka automadid aga ka manuaale oli
täna sõidan nt. kaubikutega milledel on manual ja kallakult startimise automaane pidur abiks ei tea ei saa kurta
täna peaksin kohe hakkama seda lapsele õpetama mida pole ise kunagi kasutand - pean minema ise kõigepealt proovima nurga taha et häbisse ei jääks
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 08 Sept, 2025 15:12
Postitas Kilo Tango
Erureamees kirjutas: ↑08 Sept, 2025 13:59
Käsipidurit ei ole vaja kallaku peal startimiseks üldse
... Ma ei ole kindel, kas kolme pedaali kasutamist autokoolis õpetatakse. ...
Ma käsipiduri kohta ei oska öelda, aga kui poeg käisis autokoolis, siis panin tähele, et iga kord, kui sõiduõpetaja juurest tuli ja meie autosse istus, suretas auto koha pealt liikuma hakates välja. Hakkasin siis uurima ja tuli välja, et õpetaja ei luba sidurit libistada ja eelgaasi anda. Ütleb, et tänapäeva autod teevad seda ise ja pole vaja. No eks ta pidi siis kahte moodi liikuma hakkamise selgeks õppima.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 08 Sept, 2025 15:14
Postitas AMvA
MeelisV kirjutas: ↑08 Sept, 2025 15:10
no ok siis häbenen nurgas edasi
ma ei õppinud seda ega pole kunagi kasutanud ja on õnnestunud probleemideta hakkama saada.
paljud varasemad autod olid kõik ilma selleta kuigi jah ok paljud olid ka automadid aga ka manuaale oli
täna sõidan nt. kaubikutega milledel on manual ja kallakult startimise automaane pidur abiks ei tea ei saa kurta
täna peaksin kohe hakkama seda lapsele õpetama mida pole ise kunagi kasutand - pean minema ise kõigepealt proovima nurga taha et häbisse ei jääks
Parim treening selleks on järgmine harjutus - proovi ilma gaasi andmata lihtsalt kohalt ära võtta. Hea harjutus siduritunnetuseks.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 08 Sept, 2025 15:34
Postitas davidsoniharald
Lemet kirjutas: ↑08 Sept, 2025 14:50
Vajalik on piisaval hulgal sidurit doseerida, et auto tagasi ei vajuks ennem pidurite vabastamist.
Maakeeli sidurit kärsatada. Tegevus, mille eest valdav isa sõiduõpetajatest kätega tahtis kallale tulla ja õpilane palju uut oma suguvõsa naisliini kohta teada sai...
Siduri kärsatamisest on see tegevus ikka väga kaugel. Ega sa minut aega seal siduri peal istu, paar sekundit ennem rohelise süttimist ja minema. Võrreldes nõukogude aegsete materjalidega kannatab kaasaaegne sidur palju rohkem kuuma. Vene traktorile paigaldatud lääne siduri katted kestsid ikka tublisti rohkem, kui nõukogude liidus toodetud.
Re: Autotehnikateema
Postitatud: 08 Sept, 2025 17:03
Postitas krossipart
davidsoniharald kirjutas: ↑08 Sept, 2025 15:34
Lemet kirjutas: ↑08 Sept, 2025 14:50
Vajalik on piisaval hulgal sidurit doseerida, et auto tagasi ei vajuks ennem pidurite vabastamist.
Maakeeli sidurit kärsatada. Tegevus, mille eest valdav isa sõiduõpetajatest kätega tahtis kallale tulla ja õpilane palju uut oma suguvõsa naisliini kohta teada sai...
Siduri kärsatamisest on see tegevus ikka väga kaugel. Ega sa minut aega seal siduri peal istu, paar sekundit ennem rohelise süttimist ja minema. Võrreldes nõukogude aegsete materjalidega kannatab kaasaaegne sidur palju rohkem kuuma. Vene traktorile paigaldatud lääne siduri katted kestsid ikka tublisti rohkem, kui nõukogude liidus toodetud.
Mnjah... Ja juttu jätkub..

Vene traktori kiirendus foori alt minema? Mööhh?? Et siis kuidas traktorite kiirendus foori käis?" Tsiteerin: Vene traktorile paigaldatud lääne siduri katted kestsid ikka tublisti rohkem, kui nõukogude liidus toodetud.

Kui tihti käite trakatsiga foori alt kiirendamas?
